Noi arestari in cazul scandalului "Trustul Gazeta"

Redactorul-sef al "Buna Ziua, Ardeal" a fost retinut

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 4 ianuarie 2007, 0:00





Documente:
NU, editie speciala
(05.01.2007) PDF

Redactorul-sef al "Buna Ziua, Ardeal", Aurelian Grama, a fost retinut joi seara pentru 24 de ore de procurorii DIICOT Cluj, urmand sa fie prezentat Tribunalului cu propunerea de arestare preventiva pentru savarsirea infractiunilor de asociere la grup infractional, santaj si spalare de bani.

Pentru aceleasi acuzatii a fost arestat preventiv pentru 29 de zile si directorul Gazetei de Maramures, Dan Pircalab, potrivit Antena 1.

Avocatii lui Dan Parcalab au depus imediat recurs impotriva mandatului de arestare.

Procurorii DIICOT i-au interzis tot in aceasta seara si Milenei Man, sotia lui Liviu Man, seful Trustului Gazeta, sa pararseasca localitatea pentru 30 de zile. Ea este cercetata pentru aderare la grup infractional si santaj in forma continuata, mai anunta Antena 1.

Noua reprezentanti ai Trustului Gazeta sunt cercetati pentru constituirea unui grup infractional, santaj calificat si spalare de bani. Patru dintre ei, Liviu Man - presedintele Trustului Gazeta, Ioan Otel (fost comisar de politie), directorul executiv Aurel Muresan, Dorel Vidican, Anca Cocut au fost arestati preventiv la sfarsitul lunii octombrie.

Managerii de presa sint acuzati ca ar fi santajat in anul 2004 oameni de afaceri, politicieni si directori de institutii publice. Acestia ar fi fost amenintati cu darea in vileag in cadrul publicatiilor Trustului Gazeta a unor informatii daca persoanele respective nu incheiau contracte de publicitate.

Pana in prezent exista mai multi denuntatori, dar exista indicii ca numarul celor santajati este mult mai mare.

Procurorii spun ca o mare parte din foloasele astfel obtinute erau utilizate in interes personal de santajisti. Cei santajati, sustin procurorii, ar fi fost din judetele Cluj si Bistrita.



















875 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    era si cazul (Joi, 4 ianuarie 2007, 23:53)

    generalul [anonim]

    Si, daca se poate, as mai sugera un nume: Liviu Alexa!
  • 0 (0 voturi)    
    cercetati si pe santajati (Vineri, 5 ianuarie 2007, 0:27)

    Fritz [anonim]

    Cu siguranta ca au facut ei ceva impotriva legii daca au fost santajati.
    Ziaristii au scormonit in c--t ,ptr. asta trebuie premiati nu pedepsiti.
  • 0 (0 voturi)    
    TRIST (Vineri, 5 ianuarie 2007, 3:32)

    sergiu [anonim]

    Oare de ce Grama si Parcalab au fost arestati doar acum? Pentru ca Gazetele nu mureau nicicum, cu ei in libertate? Acum, Gazetele vor muri. Ancheta DIICOT si-a atins scopul. Noapte buna, Romania
  • 0 (0 voturi)    
    Fritz...dupa mintea ta..... (Vineri, 5 ianuarie 2007, 5:35)

    Diana [anonim]

    .. chiar daca au scormonit in c..cat (ceea ce nu prea cred ) , nu au facut-o pt dezvaluirea adevarului ci pentru a-si umfla buzunarele. Orice ziarist cinstit trebuie sa relateze faptele in mod obiectiv , in nici un caz nu are dreptul sa santajeze. Daca aveau dovezi atat de clare siatat de zdrobitoare de ce nu le-au prezentat procuraturii? Au preferat sa santajeze. Uite ca acum au devenit ei insisi criminali si m-as bucura sa stea cativa ani buni la mititica !!!
    Nu merita decat dispret acesti santajisti pt ca nu au absolut nimic de-a face cu ziaristica.
  • 0 (0 voturi)    
    DIICOT de rahat (Vineri, 5 ianuarie 2007, 10:57)

    Zmeus [anonim]

    Ca si pe vremea Securitatii se fac arestari si apoi se inventeaza probe. De ce nu au fost arestati de la inceput si cei 2? Daca se considera probe acuzatiile celor care au fost prinsi cu rata in gura prin ziare, atunci e timpul sa o stergem spre Congo.
    DIICOT e un rahat mana in mana cu procurorii si judecatorii......
  • 0 (0 voturi)    
    nici usturoi nu ati mancat... (Vineri, 5 ianuarie 2007, 11:51)

    simona [anonim]

    frati jurnalisti moralisti, daca ar fi pe drept, cati dintre sutele de mii de jurnalisti din romania ar mai fi azi in libertate? "sistemul" a functionat in acest fel ani de zile. fiecare jurnalist cu ceva valoare a trait, traieste si va trai din bani iliciti in primul rand si nu din salariul de kkt. cum s-a construit casa presei mai stie cineva? "santajul si etajul". de ce face trustul gazeta o nota aparte? pt ca majoritatea jurnalistilor au facut din asta un sport personal, pe cand ei au incercat sa-l faca sport de echipa. si cineva a tradat echipa. pentru ca oamenii politici se toarna unii pe altii si se bucura ca au cui. nu au mintea sa reactioneze si nici sistemul moral care sa le spuna ca ceva nu e in ordine.
  • 0 (0 voturi)    
    simona, esti o nesimtita! (Vineri, 5 ianuarie 2007, 12:24)

    adrian [anonim]

    sunt un jurnalist de valoare, cu 10 ani de experienta, vaco, si n-am trait niciodata din bani iliciti! n-am avut niciodata altceva decat salariul, nesimtito! am muncit 7 zile di 7 daca a fost nevoie ca sa castig indeajuns de multi bani, dar n-am luat niciodata spaga. si mi s-a oferit. tu de cate ori ai fi reusit sa refuzi mii de euro, daca ai fi stat cu foamea in gat? tampito, eu am refuzat de fiecare data.

    cu ce drept ma insulti? stii ca pentru afirmatia pe care ai facut-o pot sa te dau in judecata? frustrato!
  • 0 (0 voturi)    
    adrian de ce esti obraznic acum? (Vineri, 5 ianuarie 2007, 12:40)

    Anthony [anonim]

    fata si-a exprimat parerea, acum de ce faci scandal, te simti si tu cu musca pe caciula?
  • 0 (0 voturi)    
    draga adrian (Vineri, 5 ianuarie 2007, 12:46)

    simona [anonim]

    daca valoarea ta se reflecta in vocabular, nici nu ma mir ca stai cu foamea in gat... iar daca te-ai simtit atins de comentariul meu, nu stiu cine e de fapt frustratul
  • 0 (0 voturi)    
    simona clona (Vineri, 5 ianuarie 2007, 14:10)

    DNA [anonim]

    Simonica draga, nu mai vorbi pentru ca stim cu totii cu ce te ocupi! Spaga pentru tine e cum e hrana pentru Adrian, iar corectitudinea ta e cum e abatorul pentru vite.
  • 0 (0 voturi)    
    Dar pe Cuc de ce nu il aresteaza nimeni? (Vineri, 5 ianuarie 2007, 14:51)

    Grendel [anonim]

    In luna noiembrie un om de afaceri italian punea la dispozitia saptamanalului Bihoreanul inregistrari cu pseudojurnalistul calomniator Florin Cuc, spaima oamenilor de afaceri oradeni, care ii cerea italianului spaga contra liniste. De ce Cuc nu este si el la parnaie?
  • 0 (0 voturi)    
    Rusine justitiei! (Vineri, 5 ianuarie 2007, 14:53)

    cighi [anonim]

    de ce DIICOT aresteaza pe baza unor "marturii" luate prin presiune? De ce presiunea se extinde si asupra celor aflati in libertate, cum e Memoranda Onac, editorul ziarului Buna Ziua Ardeal, care este permanent amenintata de oameni de bine?
  • 0 (0 voturi)    
    stupefactie (Vineri, 5 ianuarie 2007, 14:55)

    tina [anonim]

    nu-mi vine sa cred...mai putina patima stimabililor...adevarul e undeva pe fundul marii...se cerne, sau decanteaza cu greu...mai bine vorbeste fiecare in dreptul lui si acceptati si alte opinii pentru Dumnezeu !?!
  • 0 (0 voturi)    
    stupefactie (Vineri, 5 ianuarie 2007, 14:56)

    tina [anonim]

    nu-mi vine sa cred...mai putina patima stimabililor...adevarul e undeva pe fundul marii...se cerne, sau decanteaza cu greu...mai bine vorbeste fiecare in dreptul lui si acceptati si alte opinii pentru Dumnezeu !?!
  • 0 (0 voturi)    
    propuneri si de la Galati (Vineri, 5 ianuarie 2007, 18:20)

    Cornel Chira [anonim]

    Pentru cei de la DIICOT patru propuneri si de la Galati la capitolul arestari>Gelu Ciorici-Impact,Sorin Titei-Gandul,Andrei Zanopol-Opinia,Dan Paic-Rompres.Foarte multi oameni de afaceri si politicieni din zona pot garanta ca nu gresim cu nimic.Procurorii galateni au mare frica de fiecare dintre acestia.
  • 0 (0 voturi)    
    nu vom muri (Vineri, 5 ianuarie 2007, 20:09)

    soso [anonim]

    Fie ce o fi, ziarele vr continua sa vada lumina tiparului. Inainte sa va pronuntati, ar trebui sa lasati justitia sa vorbeasca...In ceea ce ne priveste pe noi, cei afectati (si vorbesc aici de redactori, reporteri, care, probabil nu vor mai avea o redactie in care sa se intoarca), nu cred ca ne va putea opri cineva sa ne facem meseria. Si nu cred ca e cinstit sa aruncati cu noroi in toti cei care lucreaza la Trustul Gazeta, chiar daca directorii trustului sunt unde sunt. Sa nu uitam ca inca nu sunt inchisi, iar prezumtia de nevinovatie ar trebui sa fie valabila si in cazul lor. Ca au scris anchete despre unii si altii care au facut intr-adevar ilegalitati, asta nu mai conteaza? Pentru ca, pana la urma, de-aici a pornit totul. Ar fi trebuit sa taca din gura si sa traiasca bine-mersi linistiti? Au preferat sa lupte... Si nu se vor opri aici. In luna octombrie a "picat" Liviu Man...A doua zi a iesit BZA. Au fost sigilate redactiile si luate pana si agendele. Ziarele au continuat sa apara. De Craciun am muncit pe rupte pentru un numar special al cunoscutei reviste "Nu". Maine vom fi tot aici, vom scoate Gazeta de Maramures, Gazeta de Cluj, BZA, ZI de zi si Ziarul de Mures. Chiar daca o facem de-acasa, de la internet, chiar daca ramanem fara redcatie, fara agende si fara calculatoare...Pentru ca asta am invatat in scoala de presa a lui Liviu Man sau Aurelian Grama. Sa ne facem meseria in orice conditii. Sa fim mereu la apel pentru cei care ne citesc.
  • 0 (0 voturi)    
    Propuneri la Galati (Vineri, 5 ianuarie 2007, 20:12)

    Zmeus [anonim]

    Ca sa se rezolve cu arestarea oricarei persoane (nu conteaza daca e vinovat sau nu) reteta este simpla: platesti la Rusu Toma de la DIICOT si te rezolva. Daca cumva tipii pe care-i propui sunt si dusmani de-ai lui, poate ai o reducere. E all inclusive, are toata echipa: DIICOT, procurori, judecatori ....
  • 0 (0 voturi)    
    s-au tras sforile (Vineri, 5 ianuarie 2007, 21:10)

    soso [anonim]

    Dan si Aurelian in arest. Asta dupa ce in urma cu 2 luni Aurelian a fost audiat, dar nu retinut. DIN LIPSA DE PROBE. 11 plangeri, din care 9 deja judecate. Multe de la primarul Florea. Care a pierdut toate procesele cu Ziarul de Mures....Acum insa, partidul lui a tras sforile...iar toti cei din conducerea trustului sunt in arest...Isi pune cineva vreo intrebare?
    Jurnalistii isi fac meseria...Procurorii DIICOT ce fac? Cei a caror nume au aparut pe pagina de investigatii au castigat batalia, dar nu razboiul. Cititi luni ZI de zi. Pentru colegii mei, capul sus si spor la treaba. Pana la urma, vor fi liberi.
  • 0 (0 voturi)    
    lamentari penibile (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 7:40)

    Diana [anonim]

    ..De unde pana unde toti " aparatorii " trageti lozinci aici cu " nevinovati si executati inainte de proces ". Tot ce stim noi despre acesti indivizi stim din presa. Asa ca tot ziaristii sunt cei care dau apa la morile publice ale " justitiei" de carciuma.
    Deocamdata justitia nu s-a pronuntat. Justitia face uz de legislatia in vigoare, legislatie care in toate tarile democrate permite retinerea preventiva a unui acuzat , pe timpul evaluarii probelor. Ati auzit voi vreun procuror sau vreun judecator care sa dea vreo sentinta oficiala?
    Nu, pt ca nici nu exista. Asa ca mai usurel cu vaitaturile astea. Cei care iau apararea acuzatilor intr-un mod atat de populist si aberant sa faca bine sa mearga la procuratura si sa prezinte dovezi in sprijinul celor pe care ii apara pt ca altfel nu fac decat sa se dea de gol ca n-au absolut nimic in apararea lor si pur si simplu se zbat in neputinta si in certitudinea ca fara foc nu iese fum. Si de data asta este vorba de nori negri si urati, nu doar de cativa aburi !!!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Diana (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 15:50)

    soso [anonim]

    Domnisoara sau doamna Diana. Va rog sa imi permiteti sa va spun ceva. Dumneavoastra spuneti ca ceea ce scriem noi se rezuma la niste lamentari penibile. Fie. Dar cei care au lucrat atatia ani alaturi de Aurelian Grama, Liviu Man sau Dan Parcalab, ar fi mai penibili daca nu si-ar spune parerea. La capitolul "executati fara a fi judecat" nu e vorba doar de cei care au fost retinuti si arestati. E vorba si de cei multi, care, pana la urma, datorita "dragilor" colegi de breasla, sunt in aceeasi oala. De la editori la tehnoredactori si reporteri. Au facut sau nu ceva ilegal directorii, asta e una. Dar a lasa fara loc de munca zeci de jurnalisti, care pana acum si-au facut datoria, asta e intr-adevar penibil domisoara Diana. Si mai penibil este sa inchizi redactii, sa iei agende, dosare, comunicate de presa, zeci de foi de sedinte de redactie, corecturi sau mai stiu eu ce, sa le arunci in saci, fara a fi trecute in procese verbale, si sa le cataloghezi drept probe. Si inca ceva. Cat timp iti poate lua sa copiezi toate datele de pe hard-ul unui calculator? Banuiesc ca nu de la 7 dimineata pana seara la 10.Dar noi doar ne lamentam...E mai usor sa scoti hard-urile, sa le arunci in saci si sa sigilezi o redactie...sa opresti un ziar sa vada lumina tiparului, doar pentru ca directorii sunt anchetati. Sau ce? Vrei sa spui ca o meritam doar pentru ca muncim la Trustul Gazeta? Daca vei pati si tu intr-o buna ziu la fel? Tot lamentari penibile vor fi rabufnirile tale? Tot corect ti se va parea sa nu mai ai o redactie unde sa iti asterni pe foaie tot ce ai aflat pe teren?
  • 0 (0 voturi)    
    pt soso (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 16:01)

    Anthony [anonim]

    nici nu stii pe ce lume traiesti domnule sau doamna ce esti.... tu te zbati pentru bunastarea altora... jurnalismul nu se manaca doar cu amenintari, santaj si alte de-alea
  • 0 (0 voturi)    
    soso again (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 16:05)

    Anthony [anonim]

    soso, trebuie sa mentionez ca nu lucrezi pentru un ziar municipal detinut de municipalitate, consilii local s.am.d. ci de patroni. |Patroni sunt inchisi, ziarele se inchid e simplu. Viata nu e dreapta totdeauna.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Anthony (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 16:31)

    soso [anonim]

    Ai dreptate. Nu lucrez pentru un ziar municipal si nici nu as vrea sa fac asta in niciun caz. Mai bine mai fac o facultate sau ma fac vanzatoare la un supermarket decat sa scriu pentru Monitorul Primariei. Ala nu e jurnalism. Si da, ai dreptate. Jurnalismul nu se face cu amenintari, santaj " si alte de-alea". eu una cel putin nu am invatat ca asa se face. Nici in facultate, nici la Trustul Gazeta. Pot sa o spun cu mana pe inima ca nu mi-a zis nimeni sa fac apel la functia mea si sa amenint in stanga si in dreapta. Iar daca, vreodata am gresit in ceea ce am scris, mi-am cerut scuze personal de la persoanele in cauza. Iar una peste alta, nu ma zbat neaparat pentru bunastarea altora. Aici e vorba nu de altii, ci de colegii mei, cu care impart aceeasi incapere de cativa ani. E vorba, oarecum de o a doua familie, atata vreme cat imi petrec cu ei mai mult timp decat cu parintii sau fratii mei. Poate intr-adevar nu stiu pe ce lume traiesc...dar oare stie cineva? Daca tu ai fi maine in aceeasti situatie ce ai face? Ti-ai da demisi si ai pleca la o publicatie a municipalitatii doar pentru ca directorul a fost arestat? Sau ai sta si ai continua sa redactezi stiri alaturi de colegi?
  • 0 (0 voturi)    
    lamentari tot mai penibile (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 16:39)

    Diana [anonim]

    ..soso.. pe langa faptul ca esti patetic si-ti faci reclama la nu stiu ce ziar de luni, pe seama celor retinuti " abuziv " de justitie..se pare ca habar nu ai ce inseamna o firma, un loc de munca , sa nu mai vorbim de o oarecare deontologie. Pai unde ai mai vazut tu o firma serioasa care sa se inchida doar pt ca seful este retinut de politie?
    Sa presupunem ca Man sau alt director ar fi murit ( doamne fereste ) la fel te-ai fi lamentat aici ca se inchid firma?
    Vedeti-va de treaba in continuare..daca lumea va cumpara ziarele sau nu asta depinde de talentul jurnalistic, in nici un caz de justitie. Vreti democratie dar nu cumva justitia sa se atinga de voi ca gata sariti ca arsi. Or fi tampiti si corupti toti procurorii aia care au mesele pline de dosare, or fi toti niste mafioti cei pe care i-ati santajat cu gazetele voastre???
    Daca sefii vostri va plateau salariile din buzunarul si din conturile lor personale..atunci chiar ca aveti o problema.. :)))
    PS: recunosc, nu ti-am citit postarile decat pe jumate pt ca nu prezinta interes si sunt de-a dreptul amatoricesti, chiar si pt un ziarist de mana a 7-a .
  • 0 (0 voturi)    
    pt. diana (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 17:13)

    soso [anonim]

    Daca vrei sa iti dai si u cu parerea fata de ce am scris, ai putea, macar sa citesti pana la sfarsit. Degeaba. Pentru ca oricum nu vei intelege. Nu e vorba de inchiderea redactiei. E vorba de sigilarea ei. Dar pentru tine o tot aceeasi treaba. Cat despre "reclama" ziarului de luni...las-o balta. Suntem jurnalisti de mana a 7 a oricum...Dar tu, ai facut vreodata in viata ta presa?
  • 0 (0 voturi)    
    lasatio asa....lapunctu mort (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 18:00)

    sorinache [anonim]

    redactia nu cred ca are vreo vina presa invata din romania invatza inca ..... e o poveste fara sfarsit .......adevarul e dincolo de noi .....civili
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Soso (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 19:03)

    Anthony [anonim]

    Scumpul meu Soso, tu ce scoala de Jurnalistica ai facut, cati ani ai in spate ca fundament in ce priveste scoala presei. Mie mi se pare ca esti un copil isteric. Stai linistit, exista viata si dupa job-ul acesta. Dar doveziile iti incrimineaza superiorii, nu este etic ce au facut ei, si acum trebuie sa fie pedepsiti. Ma indoiesc ca ti s-au confesat tie, la fiecare manarie de-a lor, ma chiar indoiesc.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Duminică, 7 ianuarie 2007, 14:29)

    Corina [anonim]

    Soso este o domnisoara. Succes colegilor de la Mures, Maramures, Sibiu si Cluj!
  • 0 (0 voturi)    
    arestarea magica (Duminică, 7 ianuarie 2007, 16:10)

    gogu [anonim]

    la bulau cu grama!!!
  • 0 (0 voturi)    
    arestarea magica (Duminică, 7 ianuarie 2007, 16:13)

    gogu [anonim]

    la bulau cu grama!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt Soso si Gogu (Luni, 8 ianuarie 2007, 8:57)

    Anthony [anonim]

    Corina mutumesc pentru up-date privind starea fizica a lui Soso :). Soso mi se pare, ca esti cum spune fiica mea.. o persoana care se agita ca un Pepsi. Si faptul ca munca ti se confunda nu ca doua familie nu mi se pare deloc normal, de fapt e chiar deplasat. Munca e munca, familia e familie. Aaaa, Gogu, esti un bou fara grajd.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version