Cotidianul:

Familia Voiculescu a tras la Loterie o sponsorizare

de George Lacatus     Cotidianul
Luni, 8 ianuarie 2007, 0:00


O firma a familiei Voiculescu a fost sponsorizata de Loterie, companie condusa de un membru al Partidului Conservator, desi legea interzice expres asemenea finantari. O asociatie obscura a fost folosita ca intermediar.

Saptamina financiara SRL, editorul saptaminalului omonim si apartinind familiei Voiculescu, a beneficiat, la sfirsitul anului trecut, de o sponsorizare de 15.000 de euro din partea Loteriei Romane, pentru sprijinirea proiectului „Marci romanesti de succes“.

Potrivit Legii nr. 32/1994, privind sponsorizarea, o companie cu capital majoritar de stat - cum e Loteria Romana, unde statul detine 80% din actiuni - nu poate sa sponsorizeze o societate cu capital privat.

Aceeasi lege permite insa companiilor cu capital majoritar de stat sa sponsorizeze asociatii si fundatii, pentru sustinerea activitatilor pe care acestea le desfasoara conform statutului lor. In consecinta, „Saptamina Financiara“ a recurs la colaborarea cu o asociatie obscura, Generatia Mileniului III, care a formulat cererea de sponsorizare catre Loteria Romana.

Cererea a fost inregistrata la secretariatul Loteriei pe 2 octombrie 2006 si a fost aprobata de catre membrii AGA opt zile mai tirziu. Cei 15.000 de euro au fost cheltuiti de catre „Saptamina Financiara“ pentru organizarea evenimentului de lansare a catalogului „Marci romanesti de succes“, ce a avut loc pe 16 octombrie, la Ateneul Roman.

Ghervasuc: „Noi am sponsorizat o asociatie“

Intrebata in legatura cu aceasta sponsorizare, Liliana Ghervasuc, presedinta Loteriei Romane, ne-a declarat: „Noi am sponsorizat o asociatie, nu o firma privata. Pe noi ne-au contactat reprezentantii Asociatiei Generatia Mileniului III, iar daca ei au transferat banii catre o firma privata, pe noi nu ne mai intereseaza. Ei raspund pentru banii pe care i-au primit“.

Conform cererii facute de catre asociatie pentru obtinerea sponsorizarii, rezulta clar ca reprezentantii Loteriei Romane stiau dinainte ca respectivii bani vor ajunge la „Saptamina Financiara“.

„Va rugam prin prezenta sa analizati solicitarea noastra de sponsorizare, in vederea participarii ca si coorganizatori alaturi de «Saptamina Financiara» la evenimentul Marci romanesti de succes, ce se va desfasura in 16 octombrie 2006, la Ateneul Roman“, scrie in cererea asociatiei.

Ghervasuc ne-a atras atentia ca sponsorizarea a fost legala si sa nu incercam „sa o legam de familia Voiculescu, ca nu avem nici o sansa“. Liliana Ghervasuc este un membru important al Partidului Conservator. Ea este presedinta Clubului Femeilor Conservatoare si a candidat in 2004, din partea PC, pentru postul de primar al sectorului 3.

Ea ocupa postul de presedinte al Loteriei in urma propunerii facute de catre conducerea PC.

Conform Registrului Comertului, 67,5% dintre actiunile SC Saptamina Financiara SRL sint detinute de catre Camelia Voiculescu (fiica liderului PC, Dan Voiculescu), 22,5% din actiuni sint detinute de catre Mihai Craiu (director general la „Saptamina Financiara“, „Jurnalul National“ si la Editura Intact si membru PC), iar celelalte 10% din actiuni sint ale Gabrielei Vrinceanu-Firea, director editorial la „Saptamina Financiara“.

Proiectul „Marci romanesti de succes“ este un produs al „Saptaminii Financiare“ si al firmei Media Consulta International, la aceasta din urma Mihai Craiu detinind 99,9% din actiuni.

Firea: „Aud prima oara de aceasta asociatie“

Pentru obtinerea sponsorizarii, din partea asociatiei s-a ocupat vicepresedintele Liviu Tanase, fost director general la ziarul „Atac“. Intrebat de ce s-a implicat in obtinerea unei sponsorizari pentru promovarea unui proiect al unei firme private, Tanase ne-a explicat: „Mi s-a parut un proiect interesant, de aceea am zis sa-l sprijinim.

Intre asociatia noastra si Media Consult este si o relatie de prietenie contractuala“. In legatura cu traseul banilor primiti de catre asociatie de la Loterie, Tanase precizeaza: „Media Consult s-a ocupat de organizarea acestui proiect. Noi le-am livrat lor banii. Activitatea noastra a constat mai mult in sprijin logistic“.

Intrebata de ce a apelat „Saptamina Financiara“ la Asociatia Generatia Mileniului III pentru a obtine sponsorizarea de la Loterie, Gabriela Vrinceanu-Firea ne-a declarata mirata: „N-am mai auzit de aceasta asociatie. Acum aud prima oara. Eu ma ocup doar de partea editoriala, de partea de sponsorizari se ocupa altcineva“.

La aceeasi intrebare, directorul general al „Saptaminii Financiare“, Mihai Craiu, a preferat sa ne raspunda in scris. Redam raspunsul sau integral, cu tot cu neimplinirile gramaticale, pentru ca da seama asupra unui anume mod de a pune problema.

Integral in Cotidianul


















70 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri