UE ne va da in judecta la CEJ pentru taxa de prima inmatriculare

de Ionut Baias     HotNews.ro
Luni, 8 ianuarie 2007, 0:00


Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal aduce in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand.

Uniunea Eurpeana ne da in judecata la Curtea Europeana tocmai din cauza acestei taxe pentru prima inmatriculare considerata a fi neconforma cu legislatia europeana in domeniu, anunta Ziua.

In cazul in care Curtea Europeana de Justitie va hotara ca aceasta taxa este una neeuropeana, atunci statul roman va trebui sa modifice legea. Mai mult, Romania, Ungaria si Polonia ar putea primi chiar o amenda usturatoare.

Asa cum aratam intr-un articol precedent din 5 ianuarie, introducerea taxei pentru prima inmatriculare a fost puternic contestata inca de la inceput, avand castigatori si perdanti certi.

Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi.

Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi.

O taxa contestata
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, declara anterior ca numai grija pentru mediul inconjurator a fost motivul introducerii acestei taxe si ca hotararea a fost luata dupa consultari cu ministrul Finantelor. Taxa ar fi - in opinia doamnei ministru - una conforma cu cerintele UE.

Numai ca lucrurile nu stau deloc asa. Atat Ungaria si Polonia care au introdus si ele imediat dupa integrare astfel de masuri protectioniste, sunt contestate de UE tocmai pentru aceste legi si se pare chiar ca vor primi o sanctiune.

Mai mult, chiar comisarul european Ludovic Orban si-a declarat dezamagirea fata de aceasta taxa care nu corespunde normelor europene.

Cine castiga
  • Castigatorii principali ai acestei taxe sunt indiscutabil importatorii de automobile noi.
  • dealerii de masini noi in contextul impulsionarii vanzarilor second hand prin buy back, in detrimentul importurilor de masini second hand.
  • Si producatorii autohtoni de automobile (Renault Dacia) pot sta linistiti. Valul de masini second-hand ieftine si foarte ieftine a fost stopat.
  • Castigator va fi si statul roman, care nu a facut altceva decat sa inlocuiasca o taxa neeuropeana (accizele vamale) cu o alta care, chiar daca se ascunde sub masca responsabilitatii fata de mediu, tot nu este pe placul UE.
  • Vor castiga si bancile, deoarece leasingul va creste simtitor. Pentru masina luata in leasing, taxele pentru prima inmatriculare nu se vor simti asa mult.
  • Castiga Romania, care va scapa de o buna parte din harburile care circula in acest moment pe soselele tarii, adevarate surse de poluare si de insecuritate.

    Cine pierde

  • In primul rand, pierde cetateanul obisnuit, care nu-si va mai putea lua o masina ieftina si buna dintr-o tara membra UE
  • Importatorii de masini second-hand vor pierde multi bani din cauza ca nu vor mai putea vinde masini mai vechi de cativa ani, dar vor putea sa-si refaca veniturile cu vanzarea masinilor mai noi de un an.
  • Si statul roman s-ar putea dovedi perdant in situatia in care aceasta taxa se va dovedi a fi neconforma cu legislatia Uniunii Europene.

    Cum s-ar putea evita taxa

  • Romanul s-a si gandit deja la cateva posibilitati de a evita taxa pentru prima inmatriculare. Cum masinile echipate special pentru persoanele cu handicap sunt scutite de la aceasta taxa, multi s-au gandit ca s-ar putea repeta povestea de acum cativa ani, cand anumite ONG-uri sau biserici aveau inscrise zeci de masini.
  • O alta modalitatea de a evita taxa este infintarea unui Off-Shore in Belize. Realitatea TV a facut chiar un calcul privind costurile unei astfel de actiuni. Operatiunea se deruleaza rapid si costurile nu depasesc 1400 de euro. Desigur, un off-shore poate fi folosit si pentru evitarea altor taxe.

    Comentarii de la cititori

  • Am adus o Skoda Octavia din 2001 si mi sa dat gradul de poluare euro 2. Dupa noua regula in Romania trebuie sa platesc 3800 de euro nejustificat. Nu m-i se pare corect.

    In Suedia taxa de prima inmatriculare este de 560 euro, obligatia e de a avea catalizator deci nu se plateste dupa euro 1,2,3,4, iar salariul minim pe economie este de 800 de euro. Cred ca acesti domni care au aprobat aceste taxe nu au probleme economice si nici nu dauneaza bogatii...
    humberto (8 ian 2007 13:51)

  • Tariceanu importa Citroen - masini noi. Pana sa ajunga in Guvern era presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Locul lui la sefia APIA a fost luat de Brent Valmar - presedinte si la Porsche Romania - importator VW, Skoda, Seat, Porsche, Audi. Cei doi sunt prieteni foarte apropiati.

    Ministrul de finante - Sebastian Vladescu - si cel de la Mediu - Sulfina Barbu sunt PNL - subordonati de doua ori - pe linie de guvern si de partid lui Tariceanu. Legaturile intre cei 4 sunt deja clare. Acum mai trebuie adaugat un singur element.

    Discutia pentru introducerea taxei s-a facut intr-o comisie comuna - Mediu+Finante+APIA. Socant, dar APIA a participat la discutiile pentru introducerea unei taxe in codul fiscal care sa o avantajeze. Se poate verifica. La inceput i s-a spus taxa de mediu, dar nu era europeana, asa s-a ajuns la "taxa speciala" - pentru ca asa apare in Codul Fiscal.

    La o singura intalnire a comisiei a fost invitat un importator second-hand, singurul care ar fi fost direct si puternic afectat. Dupa ce a contrazis taxa a fost "exmatriculat" din comisie. Aceste informatii pot fi verificate. Din informatiile mele APIA a propus inclusiv taxa si algoritmul astfel incat sa loveasca si in LOGAN...
    sonic (8 ian 2007 11:47)

    Vezi toate comentariile















  • 460 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      returnare spaga (Marţi, 9 ianuarie 2007, 0:31)

      rov [anonim]

      ######
    • 0 (0 voturi)    
      taxa lu tirasila (Marţi, 9 ianuarie 2007, 1:10)

      vali [anonim]

      dupa ce vor primi o amenda destul de mare satatul se va face ca tot nu pricepe ca avem alti hoti la conducere ce dracu ne e scirba de acest fete care nu ne lasa naibi sa traim si noi cind zici ca va fi bine se gaseste alt drek sa mai bage ceva bete in roate astia sintem noi ronini ginionisti
    • 0 (0 voturi)    
      le cam infloriti (Marţi, 9 ianuarie 2007, 5:56)

      Mircea [anonim]

      Nu ca mi-ar placea taxa, dar si sa bateti campii doar ca sa aveti subiect de atac... nu e bine.
      Inainte de a scrie ceva, ar trebui sa aveti cunostinte minime despre subiect. De exemplu, daca vreti sa scrieti despre guvernanti, trebuie mai intai sa stici cine sunt. Sulfinica e ministru PD, nu PNL.
      Dar din dorinta basesciana de a linge, e bine si asa. Dati-i inainte...
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte bine ne fac ! (Marţi, 9 ianuarie 2007, 7:43)

      Adrian [anonim]

      Lasa sa ne dea in judecata UE si sa ne alegem cu o amenda usturatoare sa se invete minte Guvernul . Poate ii vor obliga si sa returneze banii incasati deja. Asta se intampla pentru ca nu exista in nici un guvern (care au fost si care vor mai fi), oameni care sa se gandeasca la binele oamenilor de rand, ci doar la binele lor si ai celor din spatele(umbra) lor cand ajung la putere.
      Se pare ca doar UE ii poate tine in friu (sau mai bine zis tempera) pe coruptii nostri.
    • 0 (0 voturi)    
      super! (Marţi, 9 ianuarie 2007, 8:21)

      Catelu [anonim]

      Excelent! Si vanzatorii de masini raman si cu spaga data si fara bariere protectioniste! Apar roadele integrarii...
      Cel mai iubit vanzator de Citroen al tarii se poate face acum dealer de masini uzate :-)
    • 0 (0 voturi)    
      din nou taxa de inmatriculare... (Marţi, 9 ianuarie 2007, 8:38)

      Joho [anonim]

      Comentata si criticata, taxa v-a mai face furori in tara si peste hotare...

      - Ungaria a fost amendata cu 8 miliarde de forinti, pentru normele sale privind TAXA.

      CJE, a motivat decizia s-a impotriva Ungariei, ca:
      - dispozitia este discriminatorie, fata de celelalte autovehicule (second hand) comercializate in tara. In conceptul european, o asemenea discriminare este inadmisibila.
      - CJE, a admis o eventuala taxa, bazata pe vechimea autoturismului (valoare comerciala), cu cat vehiculul este mai in etate, cu atat si valoarea ei este mai mica. Este deci normal sa se aplice o taxa mult mai mica pt. vehiculele mai vechi, nu exact invers (ca la noi la... Bucuresti).

      pare evident ca ai nostri guvernanti, doresc sa ramana in timp in zona de pre-aderare, precum scandalul de la Giurgiu.

      Uniune da! dar nici chiar asa ! noi o facem mai balcanic, mai orientali-ceste, ca sas ne umplem buzunarele, inca o perioada.

      Nu m-ar mira sa aflam, ca pe baza acestor taxe, pregatite in ultima ora !!! ( se pare ca nimeni dintre guvernanti nu a crezut in aderarea de la 01.01.2007), sa se fi planificat si niste credite bancare, pe 25 de ani.... (lumina ?)
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa pe motor (Marţi, 9 ianuarie 2007, 8:46)

      Gabriel [anonim]

      in toata Europa, motorul de la un autoturism este considerata piesa de schimb, poti sa schimbi motorul precum un surub la roata.
      La noi, pana la data de 1 Ian. trebuia omologare (inseamna 5 milioana), acum culmea nesimtiri daca vrei alt motor la masina iti trebuie un test de stabilitate al motorului care costa 800 EURO.
      La noi ca la nimeni. sper sa nu ramana legea asta stramba si s-o luam peste bot.
    • 0 (0 voturi)    
      era de asteptat... (Marţi, 9 ianuarie 2007, 9:02)

      cortez [anonim]

      Tariceanu ar trebui sa plateasca din banii lui amenda daca vom primi una de la Curtea Europeana... Ar trebui responsabilizati intr-un fel politicienii fata de deciziile pe care le iau, nu numai prin vot. A luat cu buna stiinta decizia de introducere a taxelor stiind f. bine normele europene in domeniu.
    • 0 (0 voturi)    
      in sfarsit (Marţi, 9 ianuarie 2007, 9:21)

      Puiu [anonim]

      cu putin noroc alesii nostri nu vor mai da legi dupa ureche de acum in colo! asta dupa mine este unul din avantajele aderarii...
    • 0 (0 voturi)    
      nesimtire la cel mai inalt nivel (Marţi, 9 ianuarie 2007, 10:03)

      aha [anonim]

      e exact aceeasi situatie ca in cazul taxelor de la vama Giurgiu, doar ca la o scara MULT mai mare... nu e implicat un simplu primar ci chiar seful guvernului, acest nesimtit de tariceanu si clica lui de lingai si petrolisti..
      daca pentru o amarata de vama a iesit asa un scandal ... de ce nu iese si din cauza acestei taxe aberante de prima inmatriculare, si cator altora??... presa asta romana e chiar asa plina de slugoi care ocolesc mereu subiecte care ar dauna intereselor marilor petrolisti si miliardari pe spatele statului???
      e incredibil cum acest scarbicean si ceilalti care au beneficii imense de pe urma acestei taxe au tupeul sa ne prosteasca in fata cu minciuna asta gogonata a "grijii pentru mediu".... INCREDIBIL
      cu asa nesatui pnl o sa aibe 101% soarta defunctului pntcd... iar tariceanu soarta lui nastase...la mai mare
    • 0 (0 voturi)    
      UE o sa ia putina ...ue (Marţi, 9 ianuarie 2007, 10:17)

      Goos [anonim]

      Din pacate pt. cumparatorii romani de autoturisme sh, UE o sa ia putina ...ue, deoarece in cazul Romaniei legea e complet diferita de cele adoptate de Ungaria si Polonia, deoarece se stia de cazurile respective. In Romania, reglementarea se aplica TUTUROR masinilor inmatriculate, nu numai celor sh, asa cum este in Ungaria si Polonia, ori tocmai discriminarea asta a fost motivul pedepsirii ungurilor si polonezilor.
      Deci UE se pare ca o s-o dea putin in bara daca o sa conteste legea din Romania pe acelasi motiv ca in cazul Ungariei si Polonia. Poate o sa gaseasca alte motive, dar asta nu prea tine.
    • 0 (0 voturi)    
      RE: UE o sa ia putina ...ue (Marţi, 9 ianuarie 2007, 11:01)

      MoLoZ [anonim]

      Pt. Goos:
      Problema nu este cum este formulata legea romaneasca, pentru ca la Curtea Europeana de Justitie nu se judeca dupa legi specifice, ci dupa principii si tratatele UE.

      Deci CEJ va trebui sa stabileasca doar daca taxa respectiva se poate asimila cu bariera vamala. (Nu forma si intentia declarata a legii conteaza, ci efectele practice.)

      Daca da, ... in portbagaj si la padure!
      Iar amenda o plateste onor Guvernul, din bani de la buget. Adica de la mine, de la tine, .... ca doar cine greseste plateste, nu? :o))

      Protectionismu' asta se potriveste cu liberalismu' lu' Tariceanu cam ca democratia cu Iliescu. Dar totusi functioneaza si unua si celalalta. Mama lui de paradox. :o)))))))
    • 0 (0 voturi)    
      La oameni cine sa gandeste? (Marţi, 9 ianuarie 2007, 11:22)

      Lazar [anonim]

      Nenorocitii de guvernatii numai la viata oamenilor sa o duca mai bine ,nu s-au gandit de 17 ani de cand ne conduc.Oare nu asta este datoria si scopul lor?
      Problema este ca la noi greselile nu le plateste nimeni.
      Cine a dat legea asta idioata cu taxa,daca se dovedeste ca primim amenda de la UE sa o plateasca el ,nu cetatenii din bugetul tarii.Sa vedeti atunci cum se vor schimba lucrurile,si nu cum merg acum,daca tine..., tine,daca nu retragem.
    • 0 (0 voturi)    
      bine/rau (Marţi, 9 ianuarie 2007, 12:19)

      Nae [anonim]

      e bine ca exista in sfarsit cineva/ceva care sa le mai dea peste bot idiotilor caer ajung la conducere
      e rau ca unda de soc o sa o resimtim noi
    • 0 (0 voturi)    
      Sacrificiul integrarii (Marţi, 9 ianuarie 2007, 12:44)

      DAN [anonim]

      Eu zic ca dupa toate sacrificiile pe care le face Romania, in principal noi, populatia tarii(taxe mai mari, impozite, pret crescut la gaze, combustibili etc), pentru a intra in UE, ar trebui sa avem si ceva drepturi ca cei din comunitate. Adica daca-i lege sa fie lege pentru toti. Cu ce ne incalzeste pe noi oamenii de rand intrarea in UE daca guvernantii nostri fac tot cum vor ei, ba mai mult taxele cresc in loc sa scada. UE n-a venit sa ne bage in traista, tot noi va trebui sa ne rezolvam problemele, ei doar vor piata de desfacere in Romania, nimic altceva, deci normal ca vor ca aceste taxe sa dispara, pentru a-si putea vinde masinile la noi in tara. Si eu sunt de acord cu eliminarea taxelor, dar Romania trebuie intr-un fel sau altul sa-si protejeze productia interna, altfel devenim doar o tara de consum si nu mai producem nimic, produc altii si ne vand nou. Cred ca ar trebui ca taxele sa fie putin mai mici, mai ales pentru autoturisme euro 2 si 3, care ar inlocui Dacia din care cazi jos din mers :). Dar sunt de acord cu o taxa mare pentru masinile non Euro, deoarece Germania vrea doar sa-si vanda gunoaiele, masini de 2-300 de euro care pentru ei sunt o povara, nici asa nu se poate; trebuie sa incetam sa mai fim groapa de gunoi a Europei.
    • 0 (0 voturi)    
      Sacrificiul integrarii (Marţi, 9 ianuarie 2007, 12:46)

      DAN [anonim]

      Eu zic ca dupa toate sacrificiile pe care le face Romania, in principal noi, populatia tarii(taxe mai mari, impozite, pret crescut la gaze, combustibili etc), pentru a intra in UE, ar trebui sa avem si ceva drepturi ca cei din comunitate. Adica daca-i lege sa fie lege pentru toti. Cu ce ne incalzeste pe noi oamenii de rand intrarea in UE daca guvernantii nostri fac tot cum vor ei, ba mai mult taxele cresc in loc sa scada. UE n-a venit sa ne bage in traista, tot noi va trebui sa ne rezolvam problemele, ei doar vor piata de desfacere in Romania, nimic altceva, deci normal ca vor ca aceste taxe sa dispara, pentru a-si putea vinde masinile la noi in tara. Si eu sunt de acord cu eliminarea taxelor, dar Romania trebuie intr-un fel sau altul sa-si protejeze productia interna, altfel devenim doar o tara de consum si nu mai producem nimic, produc altii si ne vand nou. Cred ca ar trebui ca taxele sa fie putin mai mici, mai ales pentru autoturisme euro 2 si 3, care ar inlocui Dacia din care cazi jos din mers :). Dar sunt de acord cu o taxa mare pentru masinile non Euro, deoarece Germania vrea doar sa-si vanda gunoaiele, masini de 2-300 de euro care pentru ei sunt o povara, nici asa nu se poate; trebuie sa incetam sa mai fim groapa de gunoi a Europei.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxe mult prea mari (Marţi, 9 ianuarie 2007, 13:00)

      DAN [anonim]

      De exemplu, pentru o masina cu Euro 3 de 4-5 ani vechime si motor de 2000 cmc platesti aprox 1700 euro. Mie mi se pare destul de mult tinand cont ca este o norma de poluare redusa. De ce naiba n-au putut pune o taxa de 500 de euro, ca atunci nimeni nu comenta nimic, statul avea si el de castigat , si omul putea sa-si aduca o masina buna la un pret bun. Chiar si euro 2 este putin poluant, dar se cer taxe exorbitante, pentru acelasi motor 2000, vechime 8-9 ani se cere o taxa de aprox. 4000 euro. Este o taxa imposibila, de fapt eliminand posibilitatea aducerii unei masini cu euro 2. Si vorba aia, o masina de dincolo cu euro 2, ar fi inlocuit Dacia noastra de toate zilele si ar avea si omul de rand satisfactia ca are o masina cu mai putine probleme si cu mult mai multa siguranta pentru el si pentru ceilalti participanti la trafic. Daca aceste taxe nu pot fi reduse substantial, atunci sunt de acord ca ele sa fie scoase....dar cine imi cere mie parerea??? :)
    • 0 (0 voturi)    
      xxx (Marţi, 9 ianuarie 2007, 13:04)

      xxx [anonim]

      De ce trebuie mereu sa luam toate coteturile de SH de la altii???
      O astfel de lege are si efecte pozitive pt parcul auto din Romania. S-ar mai inoi si la noi masinile. Ca second hand sunt o gramada deja in tara. Sa fim seriosi ca pt o masina noua incepand de la 7000Euro (vezi Logan) nu stiu daca se merita sa-ti aduci una harbuita de pe dincolo.
      Intradevar multi au nevoie de masini si poate nu au banii astia pentru o masina noua, dar pentru asta sunt inca o gramada de masini aduse de dincolo in tara pt care nu se mai plateste nici o taxa. Ideea e ca masini SH sunt o gramada. Poate ar fi cazul sa se mai inoiasca si parcul auto putin.
    • 0 (0 voturi)    
      pt Goos & altii (Marţi, 9 ianuarie 2007, 13:12)

      driver [anonim]

      UE compara doar conditiile in care poti inmatricula o masina SH din propria tara si una din alt stat UE. Daca difera costurile, taxele, conditiile, NU E BINE si i se cere statului respectiv sa revizuiasca legile si, eventual, sa dea banii inapoi celor care au platiti deja taxa.
    • 0 (0 voturi)    
      RE: Sacrificiul integrarii (Marţi, 9 ianuarie 2007, 13:56)

      MoLoZ [anonim]

      Pt DAN: Spuneti in post:
      1) "dar Romania trebuie intr-un fel sau altul sa-si protejeze productia interna, altfel devenim doar o tara de consum si nu mai producem nimic"

      Consider ca sunteti in eroare, pt ca protejand productia interna avantajezi 2-3.000 de cetateni-producatori care lucreaza in ramura respectiva, dar dezavantajezi cel putin 2-3.000.000 de alti cetateni-consumatori ai aceleiasi tari, care doresc alta calitate sau pur si simplu diversitate. Guvernul democrat trebuie sa se preocupe de bunastarea societatii in ansamblu, nu de favorizarea diverselor minoritati, oricat de dezavantajate (face exceptie aici un guvern socialist - sau in termenii moderni social-democrat - care are alte idei!)

      2) "Germania vrea doar sa-si vanda gunoaiele, masini de 2-300 de euro care pentru ei sunt o povara, nici asa nu se poate"

      Aici apar doua probleme:
      A) Germania baga mana in buzunarul romanului si ii vinde masinile cu forta!? Pt ca daca e asa, aveti dreptate.
      B) Daca romanii doresc acele "gunoaie" in mod liber consimtit iar dumneavoastra spuneti ca "asa nu se poate", inseamna ca dumneavoastra stiti ce e bine ("se poate") si ce nu e bine ("nu se poate"), deci puteti dicta fericirea cetatenilor Romaniei, ceea ce va face socialist. Nu ma deranjeaza acest lucru, accept si astfel de opinii, dar trebuie spus raspicat ca sunteti impotriva democratiei si libertatii de alegere.

      Din punctul meu de vedere ar trebui spus "Sa importe domnule ce gunoaie vor, dar din punct de vedere al poluarii sa plateasca pentru ce strica (mediul, de care avem dreptul sa beneficiem toti in mod egal) fix cat valoarea pagubelor.
    • 0 (0 voturi)    
      Oficial? (Marţi, 9 ianuarie 2007, 14:15)

      Marian [anonim]

      Din titlu pare a fi ceva oficial insa din continut nu rezulta decat tot probabilitatea de a fi dati in judecata. Nu scrie nicaieri clar ca s-ar fi inceput demersurile...

      Dragi ziaristi, va rog sa specificati clar daca este vorba de o informatie certa venita pe canale oficiale sau de speculatii si barfe demne numai de un ziar de scandal.
    • 0 (0 voturi)    
      din jurisprudenta Curtii Europene de Justitie... (Marţi, 9 ianuarie 2007, 14:40)

      Joho [anonim]

      La CVRIA (merita s-o cautati pe Net), gasiti asemnea spete, sunt cu duzinele inca din anii '80, unde se pare ca au mai fost si altii, care au incercat sa interpreteze normele europene dupa "mintea" lor.

      Socant este numai ca politicienii nostri, care chipurile se pregatesc de la o vreme sa ne..."conduca ???" in UE, ori nu vor, ori nu au capacitatea intelectuala, de a realiza IDEEA unei Europe fara granite, fara taxe vamale, fara sperturi pe la vama, pe la finante, la politie pe la inmatriculari s.a.m.d.

      Nu ne vine sa credem, mai degraba, ca fara sa mai speram, am devenit, peste noapte, cetateni ai comunitatii europene, de la 01.01.2007.

      Si in 2006, trebuiau lasate si, obiceiurile de ex-comunitari. Pana si primarul din Giurgiu, a devenit seful unei institutii comunitare, (fac abstractie de faptul ca El, probabil, inca nu a realizat acest lucru, ca multi, multi, altii.

      Intrebati primarul propriu, daca-l intalniti ? stie ce-i aia ?!

      Politica dusa de politicienii vechi si noi, inteleg aici si institutiile care ar trebui sa ne, de-ser-veas-ca, (ca de aceea sunt ?), este una de tembelizare, cu cat esti mai prost, mai incult, mai ne-informat, cu atat le este LOR, mai usor, mai bine.

      Este normal, cum ar arata romanul si tara daca toti am trai ...bine, sau mai bine si nu am fi la cheremul altora, care dand din coate, altii chiar trecand peste cadavre, nu s-au sfiit sa acapareze puterea politica, economica, etc. din tara asta.

      Dar revenind la tema propusa, la inmatricularile, supra taxate.

      Conform art. 90 din CE (Conventie EU):

      -nici o taxa nationala (interna) nu poate fi aplicata, unor marfuri comunitare, discriminatoriu fata de un produs intern (national).

      taxa de prima inmatriculare, trebuie sa fie identica pentru toate vehiculele, indiferent de origine, romaneasca sau din UE.

      Orice taxare diferita, contravine pricipiului si normelor comunitare. Un tratament preferential pentru marfurile nationale, este ilegal si este interzis conform CE.

      urmeaza....
    • 0 (0 voturi)    
      sulfina barbu tre demisa (Marţi, 9 ianuarie 2007, 14:40)

      automobile bavaria [anonim]

      auzi? cica singurul motiv pt introducerea taxei a fost protejarea mediului.... prostiiiiiiiiiii.... mai mult polueaza dacile de 30 de ani decat ar polua un auto din ue de 4, 5 ani vechime.
      magarii deastea numai in romania vezi, si numai cand sunt femei la conducere.
    • 0 (0 voturi)    
      iata unde trebuie reclamat la UE (Marţi, 9 ianuarie 2007, 14:44)

      resp [anonim]

      Inainte de a astepta sa se sesizeze CEJ, puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
      Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele une deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (4 adrese/ institutii):
      1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
      Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
      2) Comisia Europeana
      Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
      3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
      4) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
      Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
      fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

      Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria a fost condamnata, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i chiar asa! (Marţi, 9 ianuarie 2007, 15:47)

      adryan [anonim]

      Nu stiu daca sa rad sau sa plang vazand lamentarile unor "comentatori". Mai toti dau in "nenorociti de guvernanti". Viziuni apocaliptice: vom plati bani grei din buzunar pentru o asa zisa vina a guvernantilor.
      Lucrurile sunt mult mai nuantate. Comisia Europena a anuntat doar posibilitatea de a intenta un proces Romaniei, nu ca-l va deschide imediat. Lucrurile in Romania sunt mai complicate decat in alte tari> taxa de prima inmatriculare se aplica TUTUROR autovehiculelor, fie ca sunt noi, fie second-hand, fie ca sunt fabricate in tara, fie importate. Unde e discriminarea.
      Iar mie nu mi se pare normal ca sa deschidem piata la tot felul de rable, pe care vesticii nu vor sa le recicleze pentru ca ii costa mult.
    • 0 (0 voturi)    
      Jurisprudenta, Contraprestatie si Ipocrizie (Marţi, 9 ianuarie 2007, 17:16)

      MoLoZ [anonim]

      1) Pt. Joho:
      "Conform art. 90 din CE (Conventie EU):
      Nici o taxa nationala (interna) nu poate fi aplicata, unor marfuri comunitare, discriminatoriu fata de un produs intern (national).
      Taxa de prima inmatriculare, trebuie sa fie identica pentru toate vehiculele, indiferent de origine, romaneasca sau din UE. "

      La prima vedere, nu discrimineaza. Insa aplicabilitatea la PRIMA inmatriculare o face sa discrimineze de fapt intre cele la mana a doua din Ro si cele din celelalte state UE., pentru ca cele din Ro nu pot fi la prima inmatriculare in Ro (evident). Tocmai aici este discriminarea consider eu, prin aplicabilitatea ei la PRIMA inmatriculare.
      Este ca si cum ai discrimina dupa criteriul nasterii (pe teritoriul Ro sau nu) in taxarea eliberarii pasaportului, si ai sustine ca de fapt nu discriminezi.
      Putem face analogie intre prima inmatriculare a autovehiculelor si locul nasterii persoanelor (pentru ca putem asimila si fabricarea cu conceperea).

      Problema este daca taxa se poate asimila cu o bariera vamala sau nu.

      Si revenind la onor Guvernul: Daca e taxa si nu impozit, inseamna ca statul trebuie sa prezinte o contraprestatie a platii respectie. Unde se duc banii si ce servicii se platesc cu ei?!?

      2) Nu-mi vine sa cred cati din cei care post-eaza aici "cu o mana" se declara europeni si "cu cealalta mana" se declara protectionisti. N-are logica!
    • 0 (0 voturi)    
      aiurea (Marţi, 9 ianuarie 2007, 17:36)

      Radu [anonim]

      total aiurea acest articol.e clar,singurii avantajati sunt Statul roman si importatori de masini noi.noi oamenii d rand nu avem nimic de castigat.rablele vor continua sa circule si aici nu ma refer la Dacia 1310.mai sunt Rabele,autobuzele si alte "cotetze" pe roti.exemplu: mercedes e klasse,1998,diesel,euro 2,pt a`l putea inmatricula e nevoie de multi bani.e considerata prea poluanta si atunci o taxeaza aspru.DAR masinile poluante din tzara de ce nu sunt taxate pt ca puloueaza?toata basculantele care lasa un fum kilometric si etc
    • 0 (0 voturi)    
      RE: aiurea (Marţi, 9 ianuarie 2007, 17:58)

      MoLoZ [anonim]

      Sa stii Radu ca cred ca te inseli: poluarea nu se masoara dupa cum arata fumul si cat de dens este, ci dupa ce contine. Ai sa te miri, dar un motor Diesel care fumgea rau s-ar putea sa polueze mult mai putin ca unul cu benzina "normal".

      Dar ai dreptate, este o ecscrocherie, pentru ca daca taxa ar fi pentru poluare, s-ar percepe tuturor "rablelor" anual, pentru ca altfel avem situatia in care se cer aceiasi bani pentru "depoluare" (ca doar pentru asta este taxa chipurile) si pentru un autovehicul care dispare dupa un an intr-un accident nefericit si pentru unul care continua sa functioneze 10 ani. Cum justificam banii!?!
      Pai nu putem, da' in fata cui trebuie sa prezentam (noi Guvernul) justificari?!
      Poate in fata UE, cu care am semnat niste intelegeri...... Vom vedea.

      Oricum, cu toata opozitia protectionistilor (pe care i-as intreba: aparatura mediala la mana a doua ar vrea sa se poata importa second-hand, sau fiind si alea "gunoaie" e mai bine cu 2 RMN-uri noi in Bucuresti, in loc de 10 din care 8 second-hand?! E? Parca principiul ar trebui sa functioneze la fel peste tot, nu?!), asta nu e apucatura de piata libera.
    • 0 (0 voturi)    
      Manifestatie (Marţi, 9 ianuarie 2007, 18:42)

      Mike [anonim]

      Toti soferii ar trebui sa blocheze toate drumurile nationale si europene.
    • 0 (0 voturi)    
      RE: Aiurea (Marţi, 9 ianuarie 2007, 20:34)

      dan marisescu [anonim]

      Radule tata-ori ai o problema cu ochii, ori nu stii sa citesti. Pai tu zici ca astia nu stiu ce scriu, dar iti argumentezi opinia exact cu ceea ce se scrie aici (castiga APIA si statul). Sau te deranja ca se sublinia si faptul ca aplicand aceasta masura romania ar scapa macar de o parte din rable? Pai nu-i asa? Tu, eu sau altul te-ai duce si ti-ai lua imediat un euro2 (altii si-ar lua chiar niste rable) de afara-dar taxa te va face sa renunti la idee si sa-ti iei o masina mai buna.
      Chiar daca taxa nu ar duce la schimbarea radicala a parcului auto de la noi (cum nu a facut-o nici programul rabla), cel putin ar duce la o imbunatatire a lui.
      Problema e alata-legislatia europeana imi da tocmai posibilitatea de a alege sa-mi cumpar un euro 2 in loc sa ma oblige statul roman sa-mi iau Logan. Si mie imi place ca aceasta libertate sau normalitate sa nu-mi fie ingradita. sau asa cum se spunea intr-un alt mesaj de aici: vrem o luma fara frontiere, taxe inutile, spagi etc., dar in acelasi timp urlama ca vrem masuri protectioniste. Sa schimbe primim, dar....
    • 0 (0 voturi)    
      RE: Aiurea (Marţi, 9 ianuarie 2007, 20:35)

      dan marisescu [anonim]

      Radule tata-ori ai o problema cu ochii, ori nu stii sa citesti. Pai tu zici ca astia nu stiu ce scriu, dar iti argumentezi opinia exact cu ceea ce se scrie aici (castiga APIA si statul). Sau te deranja ca se sublinia si faptul ca aplicand aceasta masura romania ar scapa macar de o parte din rable? Pai nu-i asa? Tu, eu sau altul te-ai duce si ti-ai lua imediat un euro2 (altii si-ar lua chiar niste rable) de afara-dar taxa te va face sa renunti la idee si sa-ti iei o masina mai buna.
      Chiar daca taxa nu ar duce la schimbarea radicala a parcului auto de la noi (cum nu a facut-o nici programul rabla), cel putin ar duce la o imbunatatire a lui.
      Problema e alata-legislatia europeana imi da tocmai posibilitatea de a alege sa-mi cumpar un euro 2 in loc sa ma oblige statul roman sa-mi iau Logan. Si mie imi place ca aceasta libertate sau normalitate sa nu-mi fie ingradita. sau asa cum se spunea intr-un alt mesaj de aici: vrem o luma fara frontiere, taxe inutile, spagi etc., dar in acelasi timp urlama ca vrem masuri protectioniste. Sa schimbe primim, dar....
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Marţi, 9 ianuarie 2007, 20:47)

      satanic [anonim]

      daca primim amenda usturatoare cine draq credeti ca o va plati ??? tot contribuabilul romanas care nu are cap. daca amenda ar fi platita de cei ce au dat aceasta lege s-ar schimba treaba .
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Marţi, 9 ianuarie 2007, 20:51)

      satanic [anonim]

      daca primim amenda usturatoare cine draq credeti ca o va plati ??? tot contribuabilul romanas care nu are cap. daca amenda ar fi platita de cei ce au dat aceasta lege s-ar schimba treaba .
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa pe stationare (Marţi, 9 ianuarie 2007, 21:34)

      Cosmin [anonim]

      In Timisoara primarul nostru cel PPCD-ist a nascocit o noua taxa!Taxa pe stationare!Adica Telpark.Oriunde vrei sa stationezi chiar daca e pe marginea drumului trebuie sa platesti Telpark altfel platesti amenda!!!Chestia a aparut in 1998 dar de abia in 2003 a intrat cica in legalitate!
      Pai daca e asa eu cui am platit Telpark pana in 2003?
      Chiar ne pot fura pe fata si nimeni nu poate face nimic sau chiar nu-i pasa nimanui?INCREDIBIL!!
    • 0 (0 voturi)    
      hai la o demonstratie! (Joi, 11 ianuarie 2007, 5:55)

      octi [anonim]

      cred ca ar trebui sa se organizeze o manitestatie ceva ptr.ca cei din U.E. sa nu creada ca suntem un popr de idioti pe care trebuie sa-i apere ei de potlogariile alesilor lor.
      Mi se face greata cand aud expresii de genul "groapa de gunoi a europei".Daca vreti o masura antipoluanta in ceea ce priveste autovehicolele,puneti un impozit progresiv in functie de vechimea masinii.BIneinteles raportat la nivelul salariului nostru mizerabil nu de ordinul miilor de euro !...
      Care se mai duce la vot!
    • 0 (0 voturi)    
      Curtea Europeana s-a pronuntat deja... (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:21)

      baba [anonim]

      Pe 5 octombrie 2006, Curtea Europeana de Justitie s-a pronuntat asupra ilegalitatii taxei de inmatriculare din Ungaria, similara celei romanesti, ca urmare a unei proceduri initiate conform art. 234 al Tratatului CE, respectiv procedura preliminara prin care Curtea se pronunta cu privire la interpretarea Tratatului.
      Aceasta procedura e diferita de cea prevazuta la art. 226 din acelasi Tratat, prin care Comisia da in judecata un stat membru pentru nerespectarea obligatiilor sale, stabilite de Tratat si de legislatia secundara.
      Procedura din art. 234 prevede posibilitatea/obligativitatea suspendarii procesului in fata instantelor nationale, la cererea unei parti sau din oficiu, atunci cand este pusa in discutie interpretarea unui articol din Tratat, si referirea acesei chestiuni Curtii Europene de Justitie, cea mai in masura sa se pronunte.
      O asemenea procedura a fost initiata de un cetatean maghiar, in fata unei instante maghiare, cu privire la interpretarea art. 90 din Tratatul CE vizavi o taxa de inmatriculare, similara celei romanesti. Curtea s-a pronuntat, stabilind ca respectiva taxa incalca art. 90.
      Hotararile Curtii, emise ca urmare a procedurii din art. 234, sunt obligatorii atat pentru curtea nationala care a referit chestiunea spre clarificare, cat si pentru celelalte curti nationale dintr-un stat membru UE, cand sunt puse in fata unei probleme similare.
      In concluzie, orice cetatean roman, care a fost obligat de autoritatile romane sa plateasca taxa de inmatriculare pe auto second-hand din import, poate da in judecata in fata curtii nationale competente aceasta decizie de impunere, iar respectiva instanta este obligata sa tina cont de interpretarea Curtii Europene si sa declare taxa ca fiind ilegala, dpdv art. 90 al Tratatului CE.
    • 0 (0 voturi)    
      nu suntem singurii care avem aceasta taxa (Joi, 11 ianuarie 2007, 11:35)

      maria [anonim]

      eu nu inteleg un lucru. in austria de exemplu - exista acelsi timp de taxa - se numestae taxa nova, se plateste la prima inmatriculare a masinii, se calculeaza in functie de producator, capacitate cilindrica si vechimea masinii. eu am facut calcului - o skida fabia, produsa in 2004, inmatriculata prima data in austria - 3000 euro taxa nova. care este problema? de ce se iau doar de atra noastra ca avem taxa? a, ca este exagerata, si trebuie schimabata modalitatea de calcul - da. eu cred ca toti capsunarii si toti "marii italieni" vor sa vina cu masini vechi si ieftine din afara - dar acum chiar vrem sa fim cimitir de maini? nu ajunge cati oameni mor pe drumurile din romania? nu e de ajuns ca avem drumuri proaste? sa avem si masini acum? asa macar mai scapa unii cu viata, ca sunt mainile mai sigure.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa de inmatriculare si groapa de gunoi (Joi, 11 ianuarie 2007, 15:52)

      Alex [anonim]

      Mai terminati mai nene cu "groapa de gunoi a Eoropei". Ganditi dracului concret si la subiect nu va mai lasati manipulati cu lozinci de genul "nu ne vindem tara'.

      Cat de greu e sa vezi ca o masina Sh din Germania cu acelasi pret cu una noua produsa in ro este mult superioara din toate punctele de vedere - inclusiv poluare.

      Cum e ca in Ro sa-ti iei Cielo cu 5000 euro de 5-6 ani vechime in loc de un Opel sau WV de aceeasi vechime sau un Renault mai nou - dar fericiti ca nu am devenit groapa de gunoi. Pai tocmai taxa asta va mentine pe strazi rablele de dacii pentru ca posesorii nu-si pot lua una noua dar si-ar putea lua una mai buna cu 2000 euro
    • 0 (0 voturi)    
      taxa speciala (Joi, 11 ianuarie 2007, 18:21)

      aiurit [anonim]

      daca UE amendeaza Romania pentru taxa ilegala,atunci din ce bani se va plati? tot din buzunarul nostru
      aceasta taxa nu ne protejaza de rable ci le mentine pe ale noastre
      fara aceasta taxa ,cine crezi ca va mai tine o rabla de dacie,trabant,oltcit,etc?toti si-ar cumpara o masina mai buna in orice caz, chiar daca nu este euro3
      apropo ,masini non euro sau euro1 aproape ca nu mai exista dincolo
    • 0 (0 voturi)    
      ZVONISTICA de calmare a prostilor are efectul scontat (Duminică, 14 ianuarie 2007, 14:27)

      CISU [anonim]

      IN PRIMUL RAND ACEASTA TAXA NU FACE NICI UN SERVICIU ROMANIEI :
      PRODUCTIA INTERNA - NU PRIN TAXE PROTECTIONISTE VOM AJUNGE SA FIM COMPETITIVI, CI DIN CONTRA, CEI CU PRODUCTIA INTERNA (DACIA) SA FACA BINE SA PRODUCA AUTOTURISME CU UN BUN RAPORT PRET-CALITATE, SI ATUNCI NU O VOR DERANJA SH-urile FARA TAXE.
      POLUARE - NU PRIN TAXA LA PRIMA INMATRICULARE REZOLVI SCADEREA PARCULUI INTERN DE MASINI MULT MAI POLUANTE CE EXISTA PE SOSELELE DIN ROMANIA, CI PRIN IMPOZITAREA ANUALA A CELOR PUSE IN CIRCULATIE IN FUNCTIE DE GRADUL DE POLUARE. ASTA AR DUCE LA A OPTA SA-TI ADUCI UN AUTOTURISM CAT MAI NEPOLUANT, SI IMPLICIT LA A RENUNTA LA AUTOTURISMUL POLUANT PE CARE DEJA IL DETII.
      NU SANT DE ACORD CU ACEASTA TAXA SI NICI CU ACTUALA MOTIVATIE ILOGICA, DAR EA SE APLICA DEJA SI SE VA APLICA SI IN CONTINUARE.
      U.E. NU NE POATE AJUTA CU NIMIC, CUM SA MAI SPUS, NU ESTE O TAXA DISCRIMINATORIE, SE APLICA SI AUTOTURISMELOR DIN PRODUCTIA INTERNA. AU PUS IN APLICARE ZVONISTICA CU "o sa ne ajute UE" PENTRU A CALMA PROSTIMEA LA "SHOCUL TAXEI" DUPA CARE NE VOM OBISNUII CU GANDUL SI PROBLEMA E REZOLVATA.
      IN CEL MAI BUN CAZ PESTE LUNI DE ZILE VOR FACE O MICA REDUCERE, NESEMNIFICATIVA, SI VOM FI CHIAR FERICITI, IAR CEI DE LA A.P.I.A. DEFAPT SI-AU ATINS SCOPUL FINAL.
    • 0 (0 voturi)    
      Logan 1.6 (2006) vs Ford Focus 1.6 (2002) (Marţi, 16 ianuarie 2007, 11:21)

      Liviu [anonim]

      Logan 1.6 (2006) emisie noxe CO2 - 178 g/km

      Ford Focus 1.6 Ghia (2002) emisie noxe CO2 - 163 g/km

      Este de ras

      Intrebare: Care polueaza mai tare? si sa nu vorbim de nivel de echipare, confort, performante etc.

      Cat despre pret... Focus SH - 5300 euro
    • 0 (0 voturi)    
      Logan 1.6 (2006) vs Ford Focus 1.6 (2002) (Marţi, 16 ianuarie 2007, 11:41)

      Liviu [anonim]

      Logan 1.6 (2006) emisie noxe CO2 - 178 g/km

      Ford Focus 1.6 Ghia (2002) emisie noxe CO2 - 163 g/km

      Este de ras

      Intrebare: Care polueaza mai tare? si sa nu vorbim de nivel de echipare, confort, performante etc.

      Cat despre pret... Focus SH - 5300 euro
    • 0 (0 voturi)    
      taxa normala (Miercuri, 17 ianuarie 2007, 21:04)

      ovidiu [anonim]

      taxa de prima inmatriculare este foarte normala , valoarea iei este cam mica avand in vedere cat platesc alte state Grecia, Ungaria,Slovacia ,Austria unde taxa este de 3 -4 ori mai mare ca la noi.
    • 0 (0 voturi)    
      ANTI-LOGAN (Joi, 18 ianuarie 2007, 0:23)

      anti-LOGAN [anonim]

      S-a bagat taxa asta doar sa cumparam noi sicriu ala pe roti,adica loganu. Am mers decurand cu un logan nou si dupa 20 de min m-am jurat k nu mai urc intr-o astfel de ''masina''. Daca astia zic ca alea de afara sunt harburi vechi , yo zic sa se mai gandeasca. YO am un opel astra din 2000, dar nu pot sa-l inscriu pt ca m-i l-au gasit astia E 2. Dar nu se compara caruta de logan din 2006 cu opelashu meu din 2000.... asa ca loganu e cea mai proasta masina scoasa vreodata. Am intrat si noi in U.E., suntem liberi...suntem liberi sa fim obligati indirect sa cumparam saraciile alea de loganuri...shi un sfat pt cei care vor sa cumpere o masina: NU LUATI LOGAN !!!
    • 0 (0 voturi)    
      taxe vamale autotorisme (Luni, 22 ianuarie 2007, 17:42)

      mester p [anonim]

      Sa-mi trimita si mie cineva ce cheltueli sunt cu o masina cu c.c. de 1700-1900 cm3, euro 3 adusa din afara ( EU ) pana optzine numere romanesti-----vama, taxa de imatriculare..etc..etc, adica tot. Poate ca e rusinica ca nu stiu, dar traiesc in afara si nu sunt la curent cu toate legile noi din Romania. Ii multzumesc mult la cine-mi trimite. Adr. mea este: mesteratix@yahoo.com
    • 0 (0 voturi)    
      taxa de inmatriculare (Joi, 8 februarie 2007, 11:49)

      adrian [anonim]

      romanul nu va face nimic ,va plati,singura sansa este de la UE sa te amendeze ei ca sa se schimbe ceva,votati in continuare acesti hoti care urmaresc numai interesele lor personale.De ce nu fac ceva in legatura cu defrisarile masive de paduri,care au un impact foarte grav asupra mediului.Pana nu iesim in strada sa le dam foc sa-si aduca aminte de omul de rand,nu vor schimba nimic,SOMN USOR!
    • 0 (0 voturi)    
      \ Guvern nesimtit ///////-asta avem! (Luni, 19 martie 2007, 20:54)

      Franz/Germania [anonim]

      La bulgari costa 100e pt fiecare masina adusa din afara indiferent de vechime, motor, valoare sau grad de poluare. A dat la TV. Astia da occidentali! In cateva luni vor avea toti oamenii de rand masini si nu va mai fi saracie. La noi mai avem de visat la bunastarea nemtilor de ex. care au in familie cate 2-3 masini. De ce bulgarii nu au exagerat cu taxa si noi da? E simplu: Jos Guvernul! Jos cu hienele! Jos cu lipitorile! Jos cu hotii //////! /////// Citronel, Vladescel si Sulfinel! Huooooooooo!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Legalitatea taxei (Marţi, 20 martie 2007, 15:26)

      mx [anonim]

      Am citit o parte din postari si as vrea sa raspund multora care cred ca stiu multe despre "rable", masini noi si leasing. In primul rand taxa de inmatriclare e ilegala prin faptul ca exista, in al doilea rand pentru ca frizeaza absurdul fiind in functie de norma de poluare a masinii. In oricare tara europeana masinile se impoziteaza in functie de gradul de poluare produs. Polueaza (produc multe noxe) mult(vezi cilindree mare si vechime mare) sunt taxate aspru, polueaza putin sunt fie foarte putin taxate sau scutite(in caz ca respecta norme de poluare inca neintrate in vigoare). Ministru zicea zilele trecute ca asa ar ajunge la 1000E, total fals, calculul se face cu un coeficient aferent fiecarui ccm al masinii(vezi Germania). In cazul asta nimeni nu preia "rablele" UE in romania si face cimitir de masini. Teoria asta e o tampenie specifica celor care nu stiu ce inseamna piata libera, ptr ca odata cumparata masina platesti si impozitul deci statul rezolva problema de la inceput fara taxe ilegale. Conform spuselor unora de mai sus leasingul rezolva problema, ii intreb oare de ce sa platesc o masina de 1,5 ori unei companii de leasing cand pot sa cumpar una veche de 2 ani cu banii jos (masina pierde in 2 ani cca. 40-50% din valoarea initiala). Probabil ca amicii care au scris asta fac parte din categoria "nu am avut niciodata masina uite ce muschi am cu asta noua!!!. Peste tot in lume calculul unei masini la cumparare cuprinde factori precum depreciere anuala/costuri intretinere etc, ceea ce inseamna ca in afara ratei de leasing platite trebuie socotita in pretul lunar si deprecierea, pe care probabil jumatate din detinatorii de masini in leasing din Ro nu si le ar putea permite.
      atat

    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 5 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version
    Marţi