Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal aduce in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand.
Uniunea Eurpeana ne da in judecata la Curtea Europeana tocmai din cauza acestei taxe pentru prima inmatriculare considerata a fi neconforma cu legislatia europeana in domeniu, anunta Ziua.
In cazul in care Curtea Europeana de Justitie va hotara ca aceasta taxa este una neeuropeana, atunci statul roman va trebui sa modifice legea. Mai mult, Romania, Ungaria si Polonia ar putea primi chiar o amenda usturatoare.
Asa cum aratam intr-un articol precedent din 5 ianuarie, introducerea taxei pentru prima inmatriculare a fost puternic contestata inca de la inceput, avand castigatori si perdanti certi.
Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi.
Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi.
O taxa contestata
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, declara anterior ca numai grija pentru mediul inconjurator a fost motivul introducerii acestei taxe si ca hotararea a fost luata dupa consultari cu ministrul Finantelor. Taxa ar fi - in opinia doamnei ministru - una conforma cu cerintele UE.
Numai ca lucrurile nu stau deloc asa. Atat Ungaria si Polonia care au introdus si ele imediat dupa integrare astfel de masuri protectioniste, sunt contestate de UE tocmai pentru aceste legi si se pare chiar ca vor primi o sanctiune.
Mai mult, chiar comisarul european Ludovic Orban si-a declarat dezamagirea fata de aceasta taxa care nu corespunde normelor europene.
Cine castiga
Cine pierde
Cum s-ar putea evita taxa
Comentarii de la cititori
In Suedia taxa de prima inmatriculare este de 560 euro, obligatia e de a avea catalizator deci nu se plateste dupa euro 1,2,3,4, iar salariul minim pe economie este de 800 de euro. Cred ca acesti domni care au aprobat aceste taxe nu au probleme economice si nici nu dauneaza bogatii...
humberto (8 ian 2007 13:51)
Ministrul de finante - Sebastian Vladescu - si cel de la Mediu - Sulfina Barbu sunt PNL - subordonati de doua ori - pe linie de guvern si de partid lui Tariceanu. Legaturile intre cei 4 sunt deja clare. Acum mai trebuie adaugat un singur element.
Discutia pentru introducerea taxei s-a facut intr-o comisie comuna - Mediu+Finante+APIA. Socant, dar APIA a participat la discutiile pentru introducerea unei taxe in codul fiscal care sa o avantajeze. Se poate verifica. La inceput i s-a spus taxa de mediu, dar nu era europeana, asa s-a ajuns la "taxa speciala" - pentru ca asa apare in Codul Fiscal.
La o singura intalnire a comisiei a fost invitat un importator second-hand, singurul care ar fi fost direct si puternic afectat. Dupa ce a contrazis taxa a fost "exmatriculat" din comisie. Aceste informatii pot fi verificate. Din informatiile mele APIA a propus inclusiv taxa si algoritmul astfel incat sa loveasca si in LOGAN...
sonic (8 ian 2007 11:47)
Vezi toate comentariile