UE ii da termen Romaniei pana in martie pentru a revizui taxa de prima inmatriculare

Autoritatile de la Bucuresti sfideaza avertismentele UE

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 11 ianuarie 2007, 0:00





Documente:
Pozitia APIA fata de reactiile legate de noile taxe la autovehicule
(11.01.2007) DOC

Desi Comisia Europeana a avertizat Romania ca taxa pentru prima inmatriculare este neconforma cu normele europene in domeniu si a amenintat ca daca tara noastra nu-si va schimba legislatia pana in martie ar putea fi actionata in judecata la CEJ, autoritatile de la Bucuresti doresc cu orice pret mentinerea acesteia.

Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Mediului vor organiza, vineri, o conferinta comuna in care vor prezenta explicatii privind taxa pentru prima inmatriculare.

Sulfina Barbu si Sebastian Vladescu tin cu dintii de taxa

Ministrii Sulfina Barbu si Sebastian Vladescu, initiatorii acesti taxe, sustin ca nu vor elimina taxa pentru prima inmatriculare deoarece aceasta este una conforma cu legislatia europeana in domeniu.

Ei argumenteaza spunand ca taxa romaneasca se aplica tuturor automobilelor pana la 3,5 t astfel incat Comisia Europeana nu are cum sa ceara desfiintarea ei pe motiv ca este anticuncurentiala.

„Cit timp nu am fost membri UE am sustinut financiar eliminarea autovehiculelor puternic poluante. Acum, mai ales ca sintem stat membru, nu ne putem permite sa devenim cimitir de masini vechi pentru UE.

Si, in plus, fiecare tara membra isi face propria politica fiscala, fara sa contrazica normele comunitare in domeniu“, a spus Sulfina Barbu, citata de Cotidianul.

Potrivit acesteia, Ministerul Mediului, Ministerul Finantelor si Registrul Auto Roman au elaborat procedura de aplicare a acestei taxe, insa valorile rezultate erau mai mici decit ceea ce a aprobat Parlamentul.

APIA incearca sa ne convinga ca taxa este una europeana

Consecventa cu pozitia exprimata de la bun inceput, APIA sustine intinerirea parcului national auto, acest fapt avand efecte benefice atat asupra mediului inconjurator cat si pentru siguranta in trafic, se arata intr-un comunicat APIA.

In acest context, o politica fiscala de incurajare a achizitiei de autovehicule moderne, cat mai performante si mai putin poluante, dublata de derularea unui program de innoire a parcului auto (“prima de casare”) sunt instrumente de politica sectoriala care tin cont
de realitatile europene dar si de existenta in Romania a unei industrii auto competitive, capabila sa produca autovehicule conform celor mai exigente standarde de poluare. Iar acest lucru trebuie incurajat.

Autovehiculele rulate (second-hand) de varsta inaintata sunt privite peste tot in Europa ca un pericol pentru viata cetatenilor, datorita poluarii aerului (un automobil Euro 4, este de cca. 5 ori mai putin poluant fata de unul Euro 1 si de 6-10 ori fata de unul non-Euro)
si a periclitarii sigurantei traficului, iar mai nou, ca o povara pentru economie, datorita costurilor generate de reciclarea vehiculelor ce in scurt timp ajung sa fie scoase din uz.


Actionarea in judecata s-ar putea face abia peste un an

Conform articolului 226 din Tratatul privind instituirea Comunitatii Europene, Comisia Europeana poate sa aplice procedura de incalcare a Tratatului de catre un stat membru. Conform acesteia, CE poate ajunge,in urma unor proceduri preliminare, sa dea in judecata statul roman.

Daca Romania nu modifica legislatia, CE va incepe "procedura de infringement", a declarat marti pentru NewsIn purtatorul de cuvant al comisarului Laszlo Kovacs.

O decizie a UE privind controversata taxa auto de prima inmatriculare ar putea veni peste un an si jumatate, in urma unor proceduri europene indelungate, daca Romania nu ar elimina din legislatia ei aceast taxa, a declarat pentru NewsIn Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului pentru taxe si impozite Laszlo Kovacs.

Cine castiga
  • Castigatorii principali ai acestei taxe sunt indiscutabil importatorii de automobile noi.
  • dealerii de masini noi in contextul impulsionarii vanzarilor second hand prin buy back, in detrimentul importurilor de masini second hand.
  • Si producatorii autohtoni de automobile (Renault Dacia) pot sta linistiti. Valul de masini second-hand ieftine si foarte ieftine a fost stopat.
  • Castigator va fi si statul roman, care nu a facut altceva decat sa inlocuiasca o taxa neeuropeana (accizele vamale) cu o alta care, chiar daca se ascunde sub masca responsabilitatii fata de mediu, tot nu este pe placul UE.
  • Vor castiga si bancile, deoarece leasingul va creste simtitor. Pentru masina luata in leasing, taxele pentru prima inmatriculare nu se vor simti asa mult.
  • Castiga Romania, care va scapa de o buna parte din harburile care circula in acest moment pe soselele tarii, adevarate surse de poluare si de insecuritate.

    Cine pierde[c:2:d]

  • In primul rand, pierde cetateanul obisnuit, care nu-si va mai putea lua o masina ieftina si buna dintr-o tara membra UE
  • Importatorii de masini second-hand vor pierde multi bani din cauza ca nu vor mai putea vinde masini mai vechi de cativa ani, dar vor putea sa-si refaca veniturile cu vanzarea masinilor mai noi de un an.
  • Si statul roman s-ar putea dovedi perdant in situatia in care aceasta taxa se va dovedi a fi neconforma cu legislatia Uniunii Europene.

    Comentarii de la cititori

  • Protejand productia interna avantajezi 2-3.000 de cetateni-producatori care lucreaza in ramura respectiva, dar dezavantajezi cel putin 2-3.000.000 de alti cetateni-consumatori ai aceleiasi tari, care doresc alta calitate sau pur si simplu diversitate.

    Guvernul democrat trebuie sa se preocupe de bunastarea societatii in ansamblu, nu de favorizarea diverselor minoritati, oricat de dezavantajate ar fi...
    MoLoZ (9 ian 2007 13:56)

  • Ungaria a fost amendata cu 8 miliarde de forinti, pentru normele sale privind TAXA.

    CJE, a motivat decizia s-a impotriva Ungariei, ca:
    - dispozitia este discriminatorie, fata de celelalte autovehicule (second hand) comercializate in tara. In conceptul european, o asemenea discriminare este inadmisibila.
    - CJE, a admis o eventuala taxa, bazata pe vechimea autoturismului (valoare comerciala), cu cat vehiculul este mai in etate, cu atat si valoarea ei este mai mica. Este deci normal sa se aplice o taxa mult mai mica pt. vehiculele mai vechi, nu exact invers (ca la noi la... Bucuresti).
    -pare evident ca ai nostri guvernanti, doresc sa ramana in timp in zona de pre-aderare, precum scandalul de la Giurgiu.
    Joho (9 ian 2007 8:38)

    vezi toate comentariile



















  • 330 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      taxe (Marţi, 9 ianuarie 2007, 22:43)

      ... [anonim]

      mama, da' chiar nimeni nu isi da seama acum ca nu mai facem parte din jungla? sa vezi ce-o sa ne calareasca acum UNIUNEAAA!!
    • 0 (0 voturi)    
      Grupurile de interese incep sa fie scuturate.... (Marţi, 9 ianuarie 2007, 23:00)

      Robert [anonim]

      Acum va dati seama de ce dl Tiriac, alaturi de alti cativa, nu erau prea incantati de intrarea Romaniei in UE; "asa devreme", "nu e pregatita", bla, bla.... Grupurile de interese(in care e implicat, din pacate, si primul ministru Tariceanu) au inceput sa traga din toate pozitiile inca inainte de aderare, asigurandu-si un cadru legal caldut. Din pacate se amagesc degeaba, tavalugul a luat-o la vale!...Orice explicatie pe care vor sa ne-o faca vineri este o abureala. In toate tarile(inclusiv America), daca o masina corespunde d.p.d.v. tehnic si de siguranta, poate sa aiba si 100 de ani! Asa ca la loc comanda !
    • 0 (0 voturi)    
      Cu o mentiune totusi (Marţi, 9 ianuarie 2007, 23:47)

      Un sofer [anonim]

      Castiga Romania, care va scapa de o buna parte din harburile care circula in acest moment pe soselele tarii, adevarate surse de poluare si de insecuritate.

      Aivi te inseli. Am un harb din 86 pe care l-as schimba cu placere cu o masina din 200 incoace, de una noua nu am bani. Cu taxa in vigoare insa, harbul meu va merge mult si bine si si daca o sa-mi cumpar una noua, doar de-al dracu o sa ma plimb cateva ore pe saptamana pe sub ferestrele politicienilor, chiar daca si-au pus interzis pe stradutele lor, colt de paradis. Dracu va mai voteaza canaliilor!

      Si sa nu uit Calineeeee, nu-mi cumpar ma Citroen nici sa mor, nici prin Tiriac Leasing nu o bag si nici Logan nu-mi iau
    • 0 (0 voturi)    
      Tot noi vom pierde (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 0:20)

      Piorel [anonim]

      Sincer, cu parere de rau si cu un gust amar in gura, imi imaginez urmatorul scenariu: guvernul - al carui conducator are interese directe sa se vanda cat mai multe masini noi - nu va tine cont de pozitia UE, pana cand CJE nu va aplica o sanctiune similara cu cea aplicata Ungariei. Si cine va plati amenda? Tariceanu sau Tiriac? Tot ”statul roman” adica NOI o vom plati.
    • 0 (0 voturi)    
      se prefera amenda (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 1:02)

      andrei [anonim]

      Nu ar trebui sa ne mire daca statul roman va prefera amenda tergiversand astfel schimbarea legii cu inca vreun an. Discutii similare au fost si in Ungaria unde cea mai mare parte a politicienilor au preferat sa-si asume aceasta amenda ca sa-si proteje industria automobilistica interna (sau poate doar interesele).
      Dealtfel, daca toata tevatura cu procesul va dura vreun an de zile (asa cum rezulta din articolul de fata si cum am mai citit si-n alte parti) inseamna ca e timp suficient ptr ca APIA sa-si faca un plan bun de afaceri pe viitor dupa ce si-au marit deja substantial veniturile in anul respectiv.
      Oricum, asa cum spunea si Robert, ptr dl Tiriac e bun si-un an decat nimic...
    • 0 (0 voturi)    
      TVA (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 1:28)

      Taxa [anonim]

      Cum adica taxa + TVA? TVA = taxa pe valoarea adaugata. Cum e posibil sa se taxeze o taxa? Taxa la taxa? In halul asta am ajuns sa fim prostiti? Asta e de fapt o taxa pe prostie. Cine-i prost si inghite o asa aberatie trebuie sa plateasca.
    • 0 (0 voturi)    
      nu ma mira! (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 8:21)

      teo [anonim]

      Suntem un popor de cacanari, asta e! De-aia au si stat comunistii aici 50 de ani pentru ca oricine poate sa faca ce vrea si noi plecam capul. Asta e tristul adevar, asa am fost de mii de ani!
      Nimeni nu ia atitudine in fata unei hotii la drumul mare, pentru ca efectiv asta e o hotie, o jmecherie pusa la cale de importatori si producatori!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Perversitate (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 9:58)

      Sony [anonim]

      Nesimtirea si perversitatea conducatorilor nostrii este foarte mare. Vor veni cu motive aberante si vor prefera sa fie dati in judecata numai sa traga de timp si sa castige protejatii lor. Atata timp cat amenzile ce vor veni nu vor fi platite din banul lor ci din banul nostru drept in c... ii doare de noi.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa prima inmatriculare (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 10:05)

      dragos [anonim]

      de ce nu zice nimeni de camioane de tranport marfa ,unde porcaria asta de taxa ajunge si la 30000 euro ,pentru un camion de 2-3 ani cu euro 3,4?????
    • 0 (0 voturi)    
      taxa speciala de inmatriculare (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 13:19)

      Stephan Braune [anonim]

      Introducerea taxei speciale de inmatriculare in Romania constituie un succes exemplar pentru o campanie de lobby facuta de APIA - Asociati productorilor si importtorilor de automobile. Membrii APIA cheltuiesc anual zeci de milione de euro pe reclame plasate in televiziune si in revistele de specialitate auto, avand astfel o influenta puternica.
      De 1 an de zile populatia Romaniei a fost pregatita in mass-media pentru “catastrofa” ecologica ce se va intampla daca romanii isi vor cumpara masini second- hand din Europa.
      Argumentul de protectie a mediului nu sta in picioare, deoarece nu conteaza daca o masina polueaza in Viena sau la doar 400 km, in Timisoara, ambele orase situandu-se in Europa dealtfel.
      Cei mai performanti lobbiisti sunt Ion Tiriac, cel mai bogat roman si importator general a 11 marci de autovehicule si Calin Popescu Tariceanu, membru fondator si presedinte APIA intre 1994-1997 si 2001-2003, iar dupa 2003 presedinte de onoare.
      Calin Popescu Taricenu este importator general Citroen din 1993 obtinand un profit nerepartizat doar pentru anul 2005 de 1,6 milioane de Euro.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa ar fi binevenita! (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 15:15)

      Mihai [anonim]

      In Danemarca, taxele fac ca o Skoda sa coste 34.000 de dolari, in incercarea de a determina lumea sa mearga mai putin cu masina proprie si mai mult cu mijloace de transport in comun sau cu bicicleta. Si taxa are efecte.
      Noi sintem inca la nivelul la care ne batem pentru dreptul nostru stramosesc de a polua, de a distruge planeta, ca doar dupa noi nu mai vine nimeni. Doar noi contam, sa putem sa mergem toti cu masina proprie si la wc, pentru ca asa e modern.
      Taxa ar trebui pusa pe toate inmatricularile, cu diferentieri in functie de gradul de poluare al fiecarui model, deci sa nu fie avantajati cei care vind masini noi, pentru ca si acestea polueaza, ca doar tot cu combustibili fosili functioneaza.
    • 0 (0 voturi)    
      super! (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 15:37)

      Om [anonim]

      Uite asa dispar toate smenurile si micile escrocherii dambovitene!

      Mihai, daca vrei sa nu poluezi mai bine taxezi carburantul, nu masinile. Gandeste putin...
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru Mihai (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 15:53)

      Marian [anonim]

      Mihai, lasa-ne cu exceptia cu Danemarca, noi nu vorbim aici de o exceptie ci de o regula intalnita in toate celelate tari. Probabil ca tu ai vrea ca Romania sa fie prima pe glob si in domeniul taxelor auto, ca asa suntem noi romanii, cand e vorba de luat banii gasim taxe peste tot pe care sa le copiem. Ne gasiram noi romanii sa ne gandim la poluarea globala de parca am fi cea mai mare natiune de pe glob. Neamtu si americanu sa mearga fara grija cu masina ca romanul e mai altruist si merge pe jos si scade nivelul global de poluare.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa de inmatriculare (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 15:57)

      Braune [anonim]

      Introducerea taxei speciale de inmatriculare in Romania constituie un succes exemplar pentru o campanie de lobby facuta de APIA - Asociatia producatorilor si importatorilor de automobile. Membrii APIA cheltuiesc anual zeci de milione de euro pe reclame plasate in televiziune si in revistele de specialitate auto, avand astfel o influenta puternica.
      De 1 an de zile populatia Romaniei a fost pregatita in mass-media pentru “catastrofa” ecologica ce se va intampla daca romanii isi vor cumpara masini second- hand din Europa.
      Argumentul de protectie a mediului nu sta in picioare, deoarece nu conteaza daca o masina polueaza in Viena sau la doar 400 km, in Timisoara, ambele orase situandu-se in Europa dealtfel.
      Cei mai performanti lobby-isti sunt Ion Tiriac, cel mai bogat roman si importator general a 11 marci de autovehicule si Calin Popescu Tariceanu, membru fondator si presedinte APIA intre 1994-1997 si 2001-2003, iar dupa 2003 presedinte de onoare.
      Calin Popescu Taricenu este importator general Citroen din 1993 obtinand un profit nerepartizat doar pentru anul 2005 de 1,6 milioane de Euro.
    • 0 (0 voturi)    
      Caline (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 16:05)

      taxoiu [anonim]

      Abia astept sa nu te votez pe tine si toti pnl-istii tai, pardon petrolistii tai
      Videne idem.
    • 0 (0 voturi)    
      dacia 1982 (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 16:30)

      Bossu [anonim]

      deci voi fi condamnat sa umblu tot cu Dacia din 1982 care polueaza, pentru cu datorita taxei nu imi voi permite sa cumpar un auto sh
    • 0 (0 voturi)    
      in final, tot fara taxa va fi, dar cand? (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 16:46)

      hopamitica [anonim]

      sper sa se ajunga la asta cat mai repede, dar cum s-a mai zis, cred ca statul va prefera sa plateasca toate amenzile sau sa fie dusa prin toate tribunalele... doar nu se grabesc, ei se intrec in limuzine, prostimea nu conteaza... si tiriac si tariceanu si sulfina barbu si toti care invoca faptul ca vor veni in ro masini poluante, sa iasa putin la plimbare prin oras, pe jos, sa vada masini poluante, rupte-n doua, care pot circula fara probleme - alea nu polueaza doar - sunt pericol public- fara frane, fara directie ...,mai bine ar consulta putin piata auto din UE, sa vada ce masina se poate achizitiona de acolo la 1500-2000€ , si nu cred deloc ca romanii si-ar lua de acolo masini la 400-500€, cu toate ca ar fi mai bune si alea decat multe masini din ro...

      traim in romania, si degeaba incercam sa ne zicem parerea, interesele celor mari dicteaza totul, tot din taxele de la populatie vor plati si amenda, daca va fi... cum zicea cineva - le ajunge si un an sa-si mai umple buzunarele

      si acum, la sfarsit F**K Romania! sau mai degraba pe aia care incearca sa o conduca, intotdeauna in defavoarea cetateanului
    • 0 (0 voturi)    
      mihai, lasa-ne lasa-neeeeeeee (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 16:53)

      hopamitica [anonim]

      lasa danemarca, cu taxele ei, crezi ce cetatenii din danemarca sunt multumiti cu taxa lor? pentru cine ar fi binevenita taxa? pentru cei ce fac bani deja din vanzarea de autovehicule in romania, si nu ar vrea sa li se strice afacerea - faptul ca se invoca poluarea... e o porcarie tipic romaneasca... nu ar putea spune "punem taxa ca sa-i fie bine in continuare lui Tiriac, lui Tariceanu, sa-i fie bine uzinei de la Pitesti..." parerea mea e daca Dacia poate sa faca o masina buna, sa ramana pe piata, daca nu sa fie eliminata, sicer nu-mi pasa, nu am absolut nimic de castigat din asta - doar de pierdut, eventual
    • 0 (0 voturi)    
      Taxele nu ar trebui sa favorizeze anumite firme 1 (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 17:20)

      Mihai [anonim]

      Faptul ca aproape peste tot lumea nu mai stie sa mearga decit cu masina nu e o garantie ca e un lucru bun daca se intimpla si la noi la fel. In tarile realmente civilizate - si aici nu intra SUA, Canada si altele de genul - se circula foarte mult cu bicicleta, in schim in Romania e o inconstienta sa iesi cu bicicleta in traficul dement pe care il avem.
      Sigur, transporturile noastre in comun sint mizerabile, drumurile sint o bataie de joc, asta nu inseamna insa ca a merge peste tot cu masina e o mare bafta. La noi mor peste 8 oameni pe zi in accidente de circulatie si zeci de oameni sint raniti grav.
      Chestia cu "masina e o necesitate, nu e un lux" e o poveste adevarata din punctul de vedere al firmelor care produc si vind masini.
      Nemtii, o mare natiune automobilistica, vinde benzina la preturi similare cu cele ale tarilor din jur, dar intretinerea soselelor si a autostrazilor e subventionata de stat, deci de toata lumea, si de neautomobilisti. Daca ar fi sa se vinda benzina la un pret real, care sa includa si intretinerea soselelor, atunci ea ar trebui sa coste intre 5 si 7 euro / litru. Si lumea ar alimenta in tarile vecine. Asta ca raspuns la cel care sugera marirea pretului benzinei.
      Taxele ar fi binevenite, poate nu in acest cuantum, poate progresiv dupa gradul de poluare, si pentru toate masinile, nu doar pentru cele second hand, pentru a nu favoriza diverse firme de smecheri apropiati guvernului.
      Mai putine masini pe sosele (si masini mai bune, evident) ar insemna mai putina poluare pentru toti. Chiar si noi, romanii contribuim la schimbarea climatica, desi nu in aceeasi proportie ca nemtii sau americanii.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxele nu ar trebui sa favorizeze anumite firme 2 (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 17:31)

      Mihai [anonim]

      Oare calitatea vietii se masoara dupa faptul ca mergi cu masina proprie si nu cu taxiul sau cu tramvaiul sau cu bicicleta? Sint un pieton si un client de taxi convins si nu sufer ca nu am o masina pe cap. Iar ca victima a unui accident de circulatie nu regret ca e o masina mai putin in circulatie. Ca parinte m-ar bucura sa poata respira si copiii mei altceva decit smog.
      In concluzie: e o porcarie doar faptul ca taxele vizeaza doar o anumita categorie de masini. Cit despre cuantumul lor, e de discutat, cel actual mi se pare cam mare si stabilit doar cu scopul de a-i forta pe oameni sa isi ia masina noua. Ceea ce e o atitudine fals ecologica.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxele nu ar trebui sa favorizeze anumite firme 2 (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 17:42)

      Mihai [anonim]

      Oare calitatea vietii se masoara dupa faptul ca mergi cu masina proprie si nu cu taxiul sau cu tramvaiul sau cu bicicleta? Sint un pieton si un client de taxi convins si nu sufer ca nu am o masina pe cap. Iar ca victima a unui accident de circulatie nu regret ca e o masina mai putin in circulatie. Ca parinte m-ar bucura sa poata respira si copiii mei altceva decit smog.
      In concluzie: e o porcarie doar faptul ca taxele vizeaza doar o anumita categorie de masini. Cit despre cuantumul lor, e de discutat, cel actual mi se pare cam mare si stabilit doar cu scopul de a-i forta pe oameni sa isi ia masina noua. Ceea ce e o atitudine fals ecologica.
    • 0 (0 voturi)    
      taxe (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 17:49)

      Cain [anonim]

      Prefer sa ne calareasca uniunea decat fanariotii nostrii ... mai schimbam si noi parteneru - nu?!
    • 0 (0 voturi)    
      Libertatea persoanei si libertatea comertului (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 20:37)

      Cristel [anonim]

      Sint uimita ca UE nu da in judecata acele state membre care limiteaza accesul egal la munca al cetatenilor romani si bulgari. Oare de ce e interesata numai de limitarea libertatii de circulatie a bunurilor, de limitarea libertatii comertului, si nu de limitarea libertatilor oamenilor?
      Ciudat, cred ca e o eroare la mijloc.
      Nu am o opinie clara in privinta acestor taxe despre care se discuta, dar daca unele state membre pot limita unele drepturi ale cetatenilor altor state cu un statut egal in uniune, ma intreb de ce un stat membru UE nu poate sa ia decizii in privinta unor bunuri.
    • 0 (0 voturi)    
      iata unde sa reclamam la UE (Miercuri, 10 ianuarie 2007, 23:39)

      resp [anonim]

      puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
      Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele une deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (4 adrese/ institutii):
      1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
      Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
      2) Comisia Europeana
      Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
      3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
      4) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
      Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
      fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

      Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria a fost condamnata, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
    • 0 (0 voturi)    
      bune adresele... eu am scris (Joi, 11 ianuarie 2007, 0:51)

      hj [anonim]

      I would like you to know that a growing number of romanian citizens are outraged by the so called "ecological" tax for first registration of second-hand vehicles imposed by the romanian government in 01.01.2007.

      The huge tax is imposed by the lobbying of APIA (the romanian Association of cars producers and importers), whose founder and president was for 8 years the actual prime minister Tariceanu (who is also the owner of the company that's importing Citroen in Romania) to protect their business in detriment of middle/low class citizens, who are limited by this huge taxes, to buy new cars from their companies.

      The tax is too big, against the EU legislation for free market and against the rights of people for freedom of choice... and it was introduced in spite of knowing what happened with the similar polonian, hungarian and slovenian tax, all this with the clear intention of protecting their companies interests.

      Over 70% of the romanian cars are more than 15 years old and non-euro as standard of pollution, so it's illogical to discriminate euro2-3 cars that would be imported with taxes of 1500-5000Euros... ecology is just an awful excuse to justify this tax, and a rude violation of people rights by the romanian government.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa nu s-ar incalca legile europene: (Joi, 11 ianuarie 2007, 2:51)

      Remus [anonim]

      Pentru un Mercedes model "x" de 4 ani vechime din romania ar trebui sa se plateasca aceeasi taxa anuala de mediu ca pentru un Mercedes de 4 ani si acelasi model adus din UE si asa ar fi piata libera.
      In cest caz ar sari oamenii in capul guvernantilor daca ar exagera cu "marimea" acestei taxe si nu s-ar mai putea ajunge la atitea mii de euro.
      Taxa ar avea un cuantum rezonabil si ar fi echitabil distribuita.
    • 0 (0 voturi)    
      daciile vechi de 30 ani... (Joi, 11 ianuarie 2007, 8:39)

      angela [anonim]

      care mai sunt in circulatie si se si vand, de ce nu le taxati? acestea nu distrug mediul?
      camioanele roman si dac si ce mai exista, vechii si care scot acel deosebit de negru fum pe teva de esapament de iti distrug si vizibilitatea daca esti sofer, nu le taxati? adica o masina de firma de succes cu o vechime de 5 -7 ani e mai nociva decat astea?
      SUNTETI PENIBILI! CINE VA MAI CREDE CA VA INTERESEAZA BINELE NOSTRU?
    • 0 (0 voturi)    
      Preocuparea guvernului? (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:11)

      Tony [anonim]

      Unde scrie ca guvernul trebuie sa se preocupe de bunastarea societatii...??? Nu trebuie decat sa deschizi ochii ca sa vezi realitatea.
    • 0 (0 voturi)    
      Poluarea - falsa problema (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:18)

      dorin [anonim]

      Daca d-l Tariceanu - doreste reducerea poluarii, poate foarte bine in locul taxei sa pretinda ca cei care vor sa aduca o masina second-hand sa predea in loc o Dacie pe care o cumperi cu 1000-1500 si care este sigur mult mai poluanta. Dar ei vor masini noi din pretul carora sa le intre o mare parte in buzunar. Ieri spunea cineva ca in Polonia dupa anularea taxei au scazut dramatic vanzarile de autoturisme noi la 50%, deci drama este scaderea vanzarilor nu cresterea poluarii.
      Ministerul Finantelor prin aceste taxe isi loveste propriile interese de la cine va incasa Ministerul Finantelor 7500 euro pentru o masina non-Euro. Deci bani in minus la Finante, bani in plus in buzunarul lui Tariceanu si a celorlalti vanzatori de autoturisme noi.
    • 0 (0 voturi)    
      TVA?! (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:31)

      Catelu [anonim]

      Conform legislatiei rromanesti TVA se aplica bunurilor sau serviciilor.
      Taxa asta nu este in nici un caz un bun, deci politicienii mioritici considera ca ne fac un serviciu cu ea?!
      Daca politicienii sunt asa ingrijorati de poluare, cum oare de au ales Touareg in loc de Matiz?
    • 0 (0 voturi)    
      Mihai, esti pe ulei! (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:36)

      Om [anonim]

      Mihai, daca tu ai impresia ca toti bucurestenii ar da fuga pana la Chisinau, Debrecen sau Ruse sa alimenteze cu carburant cred ca traiesti intr-o lume numai a ta!
      Ca unii nemti din Saarland mai dau o fuga in Luxemburg e una, dar sa consideri asta un fenomen de masa...
    • 0 (0 voturi)    
      De ce pare a fi preferata amenda? (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:46)

      Liviu [anonim]

      Relativ simplu: amenda o va plati Romania din bugetul de stat si nu producatorii de autovehicule avantajati.

      In ceea ce priveste taxa, Comisia Europeana nu e deranjata de nivelul ei, ci de faptul ca se aplica discretionar (numai autoturismelor sh cumparate din import, nu si celor tranzactionate in tara).

      Motto-ul taxei pare a fi: "Traiasca Dacia 1300, ca ea polueaza romaneste"
    • 0 (0 voturi)    
      Sa plece odata zdrentele si hahalerele... (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:47)

      Beckalul [anonim]

      Pai bah APIA bah, acu io am citit ba comunicatu vostru ba,...pai bine bah zdrentelor si hahalerelor ce protejati voi bah penalilor...pai bah va mai dau io 50 - 60 mii de dolari si va trimit bah la cursuri de acquis comunitar bah zdrentelor si bagabontilor...pai bah hahalerelor...protectia mediului inseamna ca ORICE masina bah gunoiaelor umane sa plateasca taxa si NU NUMAI cele care urmeaza a fi inmatriculate....pai bah...voi stiti bah zdrentelor ca peste 70% din masinile de pa sosele polueaza mai mult bah ca oile mele bah zdrentelor...pai adica stau io la semafor cu Maybach-ul...si un Roman Diesel trage o acceleratie de ma omoara bah hahalerelor...ala cat polueaza bah bagabontilor si zdrentelor...pai si Sulfina vrea sa aiba soarta lu Oancea si lu' Voiculescu cu toata familia si muncitorii ei bah din minister d-acolo bah zdrentelor APIA-are si hahalere si gunoaie...pai si io daca imi mai iau un Maybach sa imi plateasca API-szdii astia taxa bah zdrentelor si hahalerelor....hai ca am plecat...
    • 0 (0 voturi)    
      Adrese mail hahalere si zdrente fondatori APIA (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:51)

      Beckalul [anonim]

      Luati bah romani si scrieti bah la zdrentele si gunoaiele aste penale in frunte cu d-alde Dan Vardie si Tariceanu cu Oancea si Voiculescu si Sulfina si tot neamul lor de bagabonti...cu famiilile si muncitorii lor...


      pbadea@nissan-badsi.ro
      marius.pitigoi@autorom.ro
      office@midocar.ro
      office@popovici-partners.ro
      dorin.maier@protruck.ro
      danvardie@autoshow.ro
      george.grigorescu@mach1.ro
      ionro@pcnet.ro

      Le-am luat io bah de pe www.apia.ro de la zdrentele alea...nu stiu care e a lu' zdreanta aia de Valmar sau cum il cheama pe hahalera aia...
    • 0 (0 voturi)    
      De ce nu e buna taxa? (Joi, 11 ianuarie 2007, 9:52)

      Daniel [anonim]

      Simplu - Pentru ca nu e corecta.

      Face anevoios si scump importul unor vehicule (sa zicem Euro 2 sau 3) cand in tara peste 50% din parcul auto e format din vehicule nonEuro.
      Deci din punct de vedere al mediului nu ar fi mai bine sa se inlocuiasca o rabla veche nonEuro cu una Euro 2 macar?

      Totusi trebuie protejat si mediul si e clar ca cei ce polueaza mai mult trebuie sa plateasca mai mult, insa la nivel de impozit anual.
      Sa se diferentieze impozitul anual nu numai in functie de cilindree ci si in functie de gradul de poluare al masinii.
      Asa vom avea un mod corect de a proteja mediul si cine doreste cu orice pret o masina veche Euro 2, va plati mai mult pentru ea.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa prima inmatricujare (Joi, 11 ianuarie 2007, 10:15)

      Marin Nicolae Chiorean [anonim]

      La ce protectie a mediului s-a gandit ministerul mediului cand s-a permis si se permite in continuare taierea cu nesabuinta a padurilor din tara (vezi efectele:inundatii si poluare excesiva), cand curatenia oraselor este cum este (proasta), cand calitatea apei din orase este la limitele tolerantei (in unele zone imposibili de folosit in bucatarie), cand circula in Romania atatea masini care numai ecologice nu sunt si mai ales faptul ca cele de tonaj sunt scutite de la plata taxei pt. prima inmatriculare - de ce, acelea nu polueaza sau le este frica ca unele categorii de persoane ar putea iesi in strada?
      Inainte de a impune taxe aberante si fara o justificare credibila ar fi fost mai bine sa se gandeasca sa ofere alternative populatiei cum ar fi diferite avantaje (stimuli) pt. a incuraja schimbarea parcului auto din Romania cum ar fi DISTRUGEREA (si nu cumpararea pt. a fi revalorificate) masinilor si acordarea de credite suportabile, nu cu dabanzi dublate fata de occident!
      Ar mai fi multe de spus dar s-ar putea sa-mi dau prea tare drumul si sa spun lucruri urate, nu vreau sa depasesc anumite limite ale bunului simt, asa cum nu se sfiesc sa o faca "domnii" de la Bucuresti.Sunt curios cine si cat va mai reusi sa "mulga" tara?
      Salutari si sa auzim numai de bine.
      N. Chiorean - Italia
    • 0 (0 voturi)    
      Contact online EU Protectia consumatorului (Joi, 11 ianuarie 2007, 10:28)

      soso [anonim]

      Aici e form-ul de submit online la protectia consumatorului:
      http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/dyna/mailbox/index_en.cfm
    • 0 (0 voturi)    
      De ce nu taxe reale pt. poluare.. (Joi, 11 ianuarie 2007, 10:31)

      SL [anonim]

      de ce nu se poate oare introduce o taxa pe gradul de poluare a automobilului ? trebuie lasati oamenii sa isi cumpere masini sa zicem peste euro 2, pot sa existe totusi si exceptii asa cum sunt si in UE, taxe normale pt inmatriculare dar mai apoi in functie de gradul de poluare al autov. taxe pe masura; sunt convins ca s-ar aduce in modul acesta mai multi bani la bugetul de stat decat se vor aduce acum cu aceasta taxa de inamtriculare

      eu sunt convins ca putina presiune pt politicienii alesi de noi ar trebui sa aduca lucrurile acolo unde ar trebui sa fie, trebuie sa inteleaga politicienii nostri dragi cum ca tot ceea ce fac dansii acolo trebuie sa fie in interesul cetateanului si nu in detrimentul lui; fiecare dintre noi ar trebui sa ia legatura cu politicienii locali si sa preseze (intr-o societate perfecta poate ar merge, la noi ma indoiesc, insa merita incercat)

      cat despre grupurile de interese si schimbarea lor imi aduc aminte de : "alti actori, aceeasi scena" cam asa se intampla in Romanica actualmente

      cum se zice: "traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"
    • 0 (0 voturi)    
      I-auzi la APIA in comunicat... (Joi, 11 ianuarie 2007, 10:45)

      EU [anonim]

      Cica zice APIA ca acum exista o singura schema in Codul Fiscal care se aplica nediscriminatoriu categoriilor de autovehicule.

      Ziceti zau.

      Adica acea schema (grila) nu cauzeaza cumva discriminare intre Euro 1 si eu Euro 4, intre o masina cumparata ieri si una cumparata acum 6 luni?

      No s.h.i.t.?
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa de prima exmatriculare. (Joi, 11 ianuarie 2007, 11:06)

      OARE CINE [anonim]

      Taxa de inmatriculare a Citroen-ului va fi sanctionata mai repede , intr-o prima instanta, a celor de buna-credinta, odata cu introducerea taxei de exmatriculare a traficantilor de (pe) cai-mari-putere, odata cu cifrele lor octanice poluante in modul cel mai sfidator posibil.

      PSD-istii aveau totusi o calitate : (ne) lucrau cu expunere si sfidare minime. Taxa de exmatriculare a lor, perceputa (la ultimile alegeri) cu varf si nu prea indesat, nu a fost priceputa optim de umflatii in pene de papagal, prea dornici sa se tranforme in fazani.

      Iluzionismele din jobenul lui Tariceanu sunt epuizate , deja scoate prea multi porumbei ...pe nas, exceleaza in gafe, in spagi din CA-uri pentru tot felul de neaveniti, in teme nefacute, in infantilitati de comoprtament, asa ca odata cu taxa de exmatriculare se poate spune ca jobenul merita urarea in sensul propriu : JOS PALARIA !
    • 0 (0 voturi)    
      statul Roman merita sa fie sanctionat (Joi, 11 ianuarie 2007, 11:36)

      Dragos Alexandru [anonim]

      Acesti doi ministrii geniali cred ca pot sa camufleze taxele ca si cand ar fi o norma in acord cu normele europene. Cu siguranta Romania va pierde acest proces si statul va fi obligat la inapoierea taxelor incasate + penalizarile percepute de UE. Nu e o profetie, e un lucru evident ce reiese din situatia de fapt.
    • 0 (0 voturi)    
      pana unde merge nesimtirea (Joi, 11 ianuarie 2007, 12:29)

      rt [anonim]

      nerusinatii mint acum ca taxa e perfect europeana pentru ca se aplica tuturor masinilor (nu ca in polonia/ungaria)... si vechi si noi, deci nu face discriminare in piata.. incercand astfel sa distraga atentia de la aspectul cantitativ (taxe aberante de mii de euro) al problemei, la cel calitativ abstract (taxarea sau netaxarea tuturor masinilor, noi sau sh).

      specific scolii comuniste dambovitene, acesti parveniti pariaza ca la cazino pe aceasta chichitza... uitand ca problema discriminarii tot ramane in picioare, pt ca tot o discriminare e atunci cand ai o diferenta imensa intre o taxa simbolica de 160E pt o masina noua, si o taxa exagerata de 1-5000E pt cele sh.

      problema nu e prezenta sau neprezenta taxei ci marimea ei exagerata... si cu UE nu o sa le mearga la proces cu magarii deastea dambovitene, dar pt ei nu conteaza pt ca tot noi o sa platim amenda.
      interesante sunt explicatiile penibile si gimnastica mentala cu care ies la inaintare taricenii cu concursul mediei, care in marea ei majoritate distorsioneaza acest subiect... aici se vede cine face jurnalism si cine pupinc*rism
    • 0 (0 voturi)    
      ecologica pe naiba (Joi, 11 ianuarie 2007, 12:41)

      Body [anonim]

      rar-ul are o instalatie de verificat noxele.iar tarifele ar trebui stabilite in functie de acest criteriu. de ce sa se plateasca pt un motor euro 4 ceva mai mare cat pt un euro 3 mai vechi dar mai mic? daca sulfina pretinde ca e ecologica atunci parametriii ar trebui stabiliti in functie de acest criteriu, respectiv fct de noxeel evacuate. oricum, ar trebui a-si asume si pozitia iar in cazul in care vom pierde un eventual proces cu ue pt taxa asta sa plateasca din buzunarul lor. eu nu sunt de-acord ca banii mei si ai celorlalti contribuabili sa se duca pe plata eventualalor amenzi catre ue...
    • 0 (0 voturi)    
      Sulfina asta nu e poluanta...prin nume adik... (Joi, 11 ianuarie 2007, 12:57)

      Beckalul [anonim]

      Imi pare bine ca se ridica poporul impotriva hahalerelor si zdrentelor car ani de zile ne-au muls ca pe vaci si din laptele tuturor au achizitionat vile-vilisoare, masini, etc....|Zdrente si golani ca primarul din Girugiu (si nu numai), Tarizdeni, Sulfine, APIA-zdisti, Tiriakieni,...pai credti voi bah ca zdreanta aia de la Giurgiu e mai mult decat un pion intr-o caracatita condusa de marii politicieni...oare ar fi putut zdreanta si bagabontu atata vreme sa tina aceste taxe aberante daca NU ar fi fost sprijinit...la fel si cu taxa de inmatriculare...guvernul roman facut din zdrente penale si hahalere care NU ar treui demis ci pus la munca 20 ani sa faca autostrazi si internati in lagare de munca sa bage acolo ei taxe pe Sulfinica fir-ar ei sa fie de hahalere si zdrente...a venit vremea sa dam cu toti da pamant si sa le facem ce au facut ei ani si ani...sa invete zdrentele si hahalerele ca la un moment dat nimeni nu ii mai suporta. Iar limbajul pe care l-am imprumutat de la un alt personaj "faimos" denota respectul meu de cetatean roman fata de guvernul si guvernantii nostri - nu sunt decat zdrente si hahalere...vina noastra e ca am tacut PREA MULT...ca asa e romanu tace si inghite...e..eu NICI NU TAC si NICI NU INGHIT...sa se duca in anumite zone zdrentele astea ca ne-au adus in sapa de lemn si ne-au facut de rasul unei Europe intregi..toti fara exceptie...lagarul...asta e...plus confiscarea a tot ce au...fara mila, fara exceptie si fara civilizatie...a venit timpul sa luam inapoi si cu dobanda de la toate zdrentele...parca suntem blestemati...ne conduc cei mai josnici oameni dintre noi...intr-un fel ne meritam soarta...ca ani si ani..NU am facut nimic...am stat si am inghitit...ei bine..NO MORE...bici, bataie, munca silnica si juma de paine pe zi...asta merita...pe viata..cine moare cu atat mai bine...nu mai trebuie painea si apa de rigoare. Asta le urez eu politicienilor romani.
    • 0 (0 voturi)    
      ecologica pe naiba (Joi, 11 ianuarie 2007, 13:08)

      Body [anonim]

      rar-ul are o instalatie de verificat noxele.iar tarifele ar trebui stabilite in functie de acest criteriu. de ce sa se plateasca pt un motor euro 4 ceva mai mare cat pt un euro 3 mai vechi dar mai mic? daca sulfina pretinde ca e ecologica atunci parametriii ar trebui stabiliti in functie de acest criteriu, respectiv fct de noxeel evacuate. oricum, ar trebui a-si asume si pozitia iar in cazul in care vom pierde un eventual proces cu ue pt taxa asta sa plateasca din buzunarul lor. eu nu sunt de-acord ca banii mei si ai celorlalti contribuabili sa se duca pe plata eventualalor amenzi catre ue...
    • 0 (0 voturi)    
      AntiAPIA (Joi, 11 ianuarie 2007, 13:08)

      Cata nesimtire [anonim]

      Cata nesimtire din partea APIA, in frunte cu presedintele ei de onoare Tariceanu. Cum e posibil ca intr-un stat de drept o asociatie de societati comerciale sa impuna niste taxe.
      Intr-un singur fel putem lupta fratilor cu acesti nesimtii, nimeni sa nu mai cumpere masini de APIA. Adica granitele s-au deschis, si puem cumpara aceeasi masina si din alta tara si de alt dealer, nu de la nenorocitii astia, deci nu e greu. Asa, ca haideti cu toti sa boicotom APIA, sa vada ca nu le merge lor asa. Eu unu nu o sa imi mai cumpar masina noua de la nici o firma din Romania. Daca tot am bani de masina noua, o sa ma duc in alta parte sa imi iau. Sa le aratam ca si noi putem lupta impotriva lor, nu doar sa stam cu mainile in san si sa scriem comentarii. Nu e greu sa ne ducem pana in Bulgaria sau Ungaria sa ne luam o masina noua. Asa ca boicotati fratilor, boicotati, nu ii lasati pe nenorociti sa castige bani de pe urma acestor taxe!!!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      in sfarsit o idee buna (Joi, 11 ianuarie 2007, 14:21)

      paul [anonim]

      Ideea cu taxa pentru prima inmatriculare, mi se pare o solutie extraordinara de a proteja mediul. Se pare ca milioanele de euro aruncate pe piata de Guvern prin programele 'Rabla' isi pastreaza utilitatea cu ajutorul acestei noi taxe. Sa nu uitam ca Romania la infrastructura rutiera pe care o are nu isi poate permite sa adopte toate harburile din UE, acest lucru congestionand si mai mult traficul si asa sufocat din marile orase.
      Si daca ne referim la legalitatea acestor taxe de ce nu actionam in Justitie Primaria din Viena care utilizeaza niste taxe de parcare de domeniul SF. Aceste taxe oare nu lezeaza interesul turistilor din tarile mai sarace, care tocmai isi achizitionasera un automobil non-euro din 1990 cu 300 euro.
      Bravo guvernantilor pt. aceasta solutie.
    • 0 (0 voturi)    
      grija pt mediupe dracu, he, he, he (Joi, 11 ianuarie 2007, 14:22)

      cristi badescu [anonim]

      E tare de tot chestia asta cu "Castiga Romania, care va scapa de o buna parte din harburile care circula in acest moment pe soselele tarii, adevarate surse de poluare si de insecuritate."

      Da, in Ro circula o gramada de harburi - Dacii, Lada, Trabanturi, alti dinozauri - inmatriculate de mult de tot, de 30 de ani. Ce are de-a face asta cu importul de masini second hand? In majoritate (mare majoritate), astea sunt masini de cinci-10 ani, ceea ce pt un VW, Ford, Renault, Peugeot etc. nu e o varsta foarte inaintata. Pericolul poluarii care vine de la second-handurile care au intrat in Romania este mult mai indepartat decat poluarea facuta de harburile care vor circula nestingherite pe soselele scumpei noastre patrii.
      Stie cineva sa-mi spuna si mie ce destinatie au banii stransi din taxa de prima inmatriculare? Daca formeaza un fond din care se finanteaza innoirea parcului auto (actiuni de genul celor din anii trecuti), parca mai are sens, daca se duc la buget, pt primele de participare la sedinte pt Vladescu si ceilalti pupili ai Tariceanului, atunci avem inca o chestie scuipabila.
    • 0 (0 voturi)    
      Raspundere ministeriala?! (Joi, 11 ianuarie 2007, 14:39)

      Adrian [anonim]

      Haideti sa privim si din alt unghi. Cine se pricepe il rog sa ma ajute sau sa ma contrazica. Cum se poate proceda pentru ca eventualele amenzi de la UE sa le plateasca cei care au propus si semnat Legea privitoare la aceste taxe? Nu mai exista Legea raspunderii ministeriale?Daca aduci un prejudiciu datorita strict nepriceperii sau relei-vointe, trebuie sa-l acoperi, nu?Mai este valabila aceasta Lege? Unde o pot gasi? Pe de alta parte, ar trebui sa vedem cum putem initia noi, societatea civila, un proiect de Lege care sa prevada expres ca o eventuala sanctiune pecuniara sa fie platita exclusiv de semnatarii Legii in cauza. Ce ziceti?
    • 0 (0 voturi)    
      Raspundere ministeriala?! (Joi, 11 ianuarie 2007, 14:53)

      Adrian [anonim]

      Haideti sa privim si din alt unghi. Cine se pricepe il rog sa ma ajute sau sa ma contrazica. Cum se poate proceda pentru ca eventualele amenzi de la UE sa le plateasca cei care au propus si semnat Legea privitoare la aceste taxe? Nu mai exista Legea raspunderii ministeriale?Daca aduci un prejudiciu datorita strict nepriceperii sau relei-vointe, trebuie sa-l acoperi, nu?Mai este valabila aceasta Lege? Unde o pot gasi? Pe de alta parte, ar trebui sa vedem cum putem initia noi, societatea civila, un proiect de Lege care sa prevada expres ca o eventuala sanctiune pecuniara sa fie platita exclusiv de semnatarii Legii in cauza. Ce ziceti?
    • 0 (0 voturi)    
      diferente (Joi, 11 ianuarie 2007, 16:11)

      andrei [anonim]

      cum poti sa compari o dacie din 90 cu gazele care le emite cu un bmw din acelasi an care are cel putin euro 2?si dintre astea doua care e mai confortabila,care e mai sigura,etc.
      ziceti voi..........
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru APIA (Joi, 11 ianuarie 2007, 16:48)

      Marian [anonim]

      Citat APIA "Uniunea Europeana recunoaste dreptul fiecarui stat de a introduce sau majora nivelul taxelor de inmatriculare, atata timp cate ele se aplica in mod nediscriminatoriu la cele noi si cele rulate"

      Intrebare: Pai tocmai asta reprezinta coeficientul de corelare care se aplica discriminatoriu in functie de varsta masinii. Ce legatura are varsta cu poluarea?

      Citat APIA "accizele aveau grile de valori diferite la autovehiculele noi si la cele rulate, fapt ce facea ca la acestea din urma acciza sa fie de 2-3 ori mai mare"

      Intrebare: Pai nu asta dovedeste ca taxa aceasta este in subtanta o taxa ilegala? Vorbim de principii, nu de formulari.

      Si intrebarile ar putea continua, dar in lipsa de timp...
    • 0 (0 voturi)    
      cum scapam de taxe? (Joi, 11 ianuarie 2007, 17:12)

      lazar [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Raspundere ministeriala?! (Joi, 11 ianuarie 2007, 17:13)

      Adrian [anonim]

      Haideti sa privim si din alt unghi. Cine se pricepe il rog sa ma ajute sau sa ma contrazica. Cum se poate proceda pentru ca eventualele amenzi de la UE sa le plateasca cei care au propus si semnat Legea privitoare la aceste taxe? Nu mai exista Legea raspunderii ministeriale?Daca aduci un prejudiciu datorita strict nepriceperii sau relei-vointe, trebuie sa-l acoperi, nu?Mai este valabila aceasta Lege? Unde o pot gasi? Pe de alta parte, ar trebui sa vedem cum putem initia noi, societatea civila, un proiect de Lege care sa prevada expres ca o eventuala sanctiune pecuniara sa fie platita exclusiv de semnatarii Legii in cauza. Ce ziceti?
    • 0 (0 voturi)    
      masini second hand (Joi, 11 ianuarie 2007, 18:07)

      sondi alex [anonim]

      taxa ecologica pentru prima inmatriculare este o aberatie.
      suntem noi o tara de prim rang ca sa ne permitem sa cumparam numai masini noi?
      daca platim acea taxa ,nu mai poluam mediul?
      Romania este intotdeauna considerata cea mai saraca tara din UE ,dar sintem primii care au preschimbat permisele de conducere pe carduri,pasapoarte cu amprenta digitala,primii care am introdus normele euro3 pentru masini,printre primii care au trimis trupe in razboaie.
      Deh suntem cea mai tare tara din Europa.
      totusi in privinta masinilor este escrocherie cu taxa lor ecologica.in occident poti sa-ti inscrii orice masina,daca e poluanta platesti impozitul anual mai mare,dar criteriul cel mai important este starea tehnica a masinii.Pentru a primi verificare tehnica . o masina veche trebuie sa corespunda perfect.Acelasi lucru ar trebui si la noi si doar asa vom scapa de rable.daca omul isi cumpara o masina ieftina din vest si nu corespunde tehnic atunci sa nu poata fi inmatriculata,asta ar trebui sa fie criteriul si nu normele de poluare,pentru ca sunt masini cu euro2 sau 3 care polueaza mai mult decat una cu euro 1 in stare perfecta.astea nu polueaza?
    • 0 (0 voturi)    
      UE mi-a raspuns la reclamatie (Joi, 11 ianuarie 2007, 18:39)

      resp [anonim]

      fratilor, scrieti la greu la adresa de mai jos. Am scris la UE o reclamatie la departamentul de taxe si mi-au raspuns in mai putin de 24 ore (va dau si textul intreg). Scrieti citi mai multi sa se vada ca nu sintem niste mamaligi. UE o sa dea oricum Romania in judecata pentru taxe contrare legilor europeene.

      TAXUD-INFO@ec.europa.eu wrote:
      Dear Sir,
      Thank you for your email regarding the car
      registration tax in Romania.

      In this respect, it must be noted that Article 90 of
      the EC Treaty, as interpreted by the European Court
      of Justice, does not preclude Member States from
      levying car registration taxes, however, such taxes
      may not burden vehicles originating from other
      Member States more heavily than similar used
      vehicles already registered within the territory of
      a respective Member State.
      The Commission is aware of the Romanian car
      registration tax introduced by the Fiscal Code and
      indeed has serious concerns regarding certain
      aspects of its calculation. The Commission has put
      all the efforts to make Romania bring its
      legislation into compliance with Community law
      before the accession to the EU. Despite certain
      improvements Romanian legislation remains in breach
      of Community law. Since Romania has become a member
      of the EU the Commission may take an action against
      Romania on the basis of Article 226 of the EC Treaty
      by opening an infringement procedure which may lead
      to bringing the proceedings before the European
      Court of Justice. The Commission will not hesitate
      to react in this way.
      In any event, I would like to draw you attention to
      the fact that the above-mentioned procedure is long
      and does not have a direct effect on a specific
      case. Only the Commission and a particular Member
      State are considered to be the parties in this
      procedure to the exclusion of a particular taxpayer.
      Therefore, in order to ensure that you rights are
      respected you are advised to have recourse to
      national remedies.
      Kind regards.
    • 0 (0 voturi)    
      Re: De ce nu e buna taxa? (Joi, 11 ianuarie 2007, 19:03)

      MoLoZ [anonim]

      Daniel: "Sa se diferentieze impozitul anual nu numai in functie de cilindree ci si in functie de gradul de poluare al masinii."
      Sa se diferentieze impozitul anual dupa gradul de poluare sunt de acord, dar dupa cilindree de ce?! Care-i logica!?

      Poluare mai mare = mediu deteriorat mai puternic = plata mai mare. Corect.
      Masa mai mare = greutate mai mare = deteriorari mai mari ale carosabilului = plata mai mare. Corect.

      Cilindree mai mare nu inseamna nici macar putere mai mare (pt ca un motor Diesel de 2000ccm poate avea putere mai mica decat un motor cu benzina de 1300ccm. Nu mai punem ca exista si motoare rotative (Wankel), cu benzina, care la 1300ccm au circa 250CP, ceea ce face nul rationamentul cu proportionalitatea capacitate - putere, neputandu-se aplica in toate cazurile!). Deci nu se poate sustine ca impozitul sa fie in mod logic diferentiat dupa cilindree.

      Mai exista ideea ca o capacitate mai mare inseamna masina de lux si deci trebuie impozitata mai mult. Referitor la aceasta idee:
      a) este eronata din cauza rationamentului de mai sus cu raportul capacitate - putere (cei care vor lux nu vor nici macar putere, ci un raport putere/kg cat mai mare pt autoturismele lor, ceea ce este cu totul altceva!)

      b) Dupa acest rationament, un ARO 244 de zarzavagiu (motor 2500ccm) este o masina de lux, si ciudat, nu este o masina prea cautata in randul noilor ciocoi, nu!?!? :o))

      c) Sa vrei sa impozitezi luxul la modul general inseamna sa vrei sa franezi progresul. Luxul de azi este normalul de maine. Impozitezi luxul de astazi, aisguri un nivel de viata al tuturor pt. maine ceva mai mic. Asta dorim!?

      Voi da doar un exemplu: daca nu erau "burghezii iubitori de lux" de prin anii '90 care sa inceapa sa isi puna termopane costisitoare si astfel incet-incet sa scada pretul, si acum ne batea noua, clasei muncitoare, vantu' prin case cu tamplaria noastra de lemn contorsionata

      # # # # # # # # #
      Toata stima pentru "resp" ()
    • 0 (0 voturi)    
      Autoritatile de la Bucuresti sfideaza avertismentele UE (Vineri, 12 ianuarie 2007, 1:14)

      Alin Neculai [anonim]

      Haideti sa comentez titul. Normal ca le sfideaza. Ce se baga ei in trebili noastre interne? Poate ca trebuie sa traiasca si cei care vand masini noi. (E adevarat ca domnul Tariceanu are firma vanzare masini moi). Iar discutiile la care se ajunge cu cilindree samd, reprezinta doar vorbe aruncate pentru a opri cetatenii sa faca ceva in acest sens. Ceea ce se propune e furt institutionalizat. Nu stiu daca domnul Tariceanu o sa mai aiba insa un succes prea mare la alegerile viitoare. Stiu sigur ca orice ar face de acum incolo un cetatean n-o sa-l mai voteze. Voi toti care va uitati pe acest site, care scrieti aici de cilindree si va pierdeti in discutii sterile si nu faceti nimic va propun sa faceti ceva. Nu mai votati pe cei ce sustin aceasta taxa. Simplu. Ca se vede ca nu suntem in stare de un protest.
    • 0 (0 voturi)    
      Inca o dovada a diletantismului ,nesimtirii si spiritului smecheresc, anti-european al unor guvernanti ! (Vineri, 12 ianuarie 2007, 14:52)

      tanase vasile [anonim]

      Cred ca trebuie sa mai completez cele de mai sus cu mentiunea ca prin aceasta taxa guvernul incearca inca odata sa-si bata joc de cetatenii romani, considerati in continuare "stupid people", asa cum a mai facut-o, dar si-a gasit un nas pe masura in UE. Sa le fie rusine si mi se pare ca a sosit momentul sa fie trasi la raspundere pentru aceasta marsava tentativa antipopulara si anti-europeana!
    • 0 (0 voturi)    
      taxele auto (Vineri, 12 ianuarie 2007, 21:53)

      nelmari [anonim]

      ...sunt dezamagit.la varstra mea si la bugetul meu nu mai trag speranta sa-mi iau masina
    • 0 (0 voturi)    
      Vedeti pe cine votati,pentru noi... conteza. (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 14:51)

      Lazar Nicolae [anonim]

      Si cind ma gindesc ,aproape ca-mi vine sa ma compatimesc singur,am fost naiv si am crezut ca acest popor se poate indrepta spre democratie.
      AIUREA,
      1 Au fost date legi care au fost VALABILE CATEVA ORE,ATAT CAT BAIETII DESTEPTI sa puna mana pe activele vreunei institutii sau vreunei banci mai rasarite astfel incat sa nu-i suspecteze nimeni de frauda si jaf.
      2 Cind acestea au fost falimentate au fost date legi cu privire la improprietarirea tinerilor casatoriti..,aceeasi manevra.(daca parintii tai indiferent daca sunt despartiti sau daca tu mai stai la ei,daca ei detin teren, tu nu poti beneficia,nu ai dreptul sa soliciti un teren sa-ti poti face o casa.)
      3 Te obliga sa platesti biruri ptr;sanatate,ptr.poduri ptr.parcari ,ptr.accesul in statiuni,ptr. drumuri,ptr.radio si tv,ptr.somaj si ptr. multe altele,si noi ca prostii la platim.Iar acuma au mai nascocit o taxa asa zis ptr. ecologizare,mediu sau mai stiu eu ce.
      Doamna ministru Sulfina Barbu, chiar nu vedeti cate rable cate camioane sau cate tiruri de 30 de ani sunt in trafic,nu vedeti statiuni precum Bran ,Fundata,Sirnea si multe altele care NU AU O RAMPA ECOLOGICA(gunoaiele se arunca in poienite si la marginea drumului),nu vedeti cum preferential se trec testele R.A.R.
      Nu-i nimic, am primit si alte cetatenii,v-om plati impozite si taxe acolo,scapam si de taxele de drumuri,si de taxele pe taxe,dar nu uitati vin, alegerile si inca mai putem vota ,nu va vom uita cu siguranta
      Va promitem ca oameni ca dumneavoastra care au devenit penibili atunci cind Dunarea a iesit din matca ,iar dvs.va plangeati neputinta, nu vor mai fi la conducerea acestui minister.
      Speram ca altcineva sa vegheze ca padurile si apele acestui pamant binecuvantat sa fie pastorite de altcineva.
      As propune ca in cazul in care C.E.J. SANCTIONEAZA STATUL ROMAN,noi toti sa sanctionam acest guvern .
    • 0 (0 voturi)    
      dacia 1310 ......EU car !!! (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 19:28)

      Joe [anonim]

      zilnic vad cateva dacia pe drum ca sunt oprite si proprietarul cu capota deschisa isi repara masina care are 4-5 poate chiar 10 -20 ani porneste , tureaza , face un fum ca nu mai vezi ...... ehh asta nu polueaza asta este ceva normal... ,SI IN UE ASA CEVA ESTE OBISNUIT ASA SE PARE , proprietarul este super multumit , masina lui nu consuma numai 10 litri cu motorul de 1.3 ca toate daciile ( in cel mai bun caz ) ....... eu nu pot sa imi aduc din afara o masina de 10 ani la pretul unui dacie care nu are rugina ( CA DACIA DE 2-3 ANI ) , cu motor de 1,6 -1,8 imi consuma 7 litri pt ca polueaza , chiar daca ar fi mai ieftin ca o dacie mai platesc taxa de 3-4000 eu , chiar daca numai la schimb de ulei se uita la motor, nu pe fiecare colt de strada . ehh mai bine nu scriu nimic in continuare ca numai ma stressez ... cred ca stie lumea in mare parte despre ce vb
      multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      Care sunt "remediile" la care face aluzie raspunsul de la UE? (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 22:06)

      Axinte [anonim]

      In raspunsul primit de la UE se mentioneaza, in incheiere:

      "Therefore, in order to ensure that you rights are
      respected you are advised to have recourse to
      national remedies.
      Kind regards."

      Care ar fi acele "remedii nationale"?

      Din cate inteleg eu, de acum legislatia UE are prioritate asupra legislatiei romanesti. Deci cineva direct interesat (care a platit sau are de platit acele taxe) ar putea da in judecata in cadrul Curtii Constitutionale din Romania statul roman pentru perceperea taxei cu pricina, sau ma insel? Aceasta lege ar putea fi acuzata de "neconstitutionalitate" in context UE? Sau... ce curte ar judeca un asemenea caz? Trebuie sa fie ceva avocati prin preajma care stiu aceste lucruri...
    • 0 (0 voturi)    
      Care sunt "remediile" la care face aluzie raspunsul de la UE? (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 22:06)

      Axinte [anonim]

      In raspunsul primit de la UE se mentioneaza, in incheiere:

      "Therefore, in order to ensure that you rights are
      respected you are advised to have recourse to
      national remedies.
      Kind regards."

      Care ar fi acele "remedii nationale"?

      Din cate inteleg eu, de acum legislatia UE are prioritate asupra legislatiei romanesti. Deci cineva direct interesat (care a platit sau are de platit acele taxe) ar putea da in judecata in cadrul Curtii Constitutionale din Romania statul roman pentru perceperea taxei cu pricina, sau ma insel? Aceasta lege ar putea fi acuzata de "neconstitutionalitate" in context UE? Sau... ce curte ar judeca un asemenea caz? Trebuie sa fie ceva avocati prin preajma care stiu aceste lucruri...
    • 0 (0 voturi)    
      Romania, tara tuturor posibilitatiilor (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 23:57)

      sphinx [anonim]

      Cineva scria "Imi pare bine ca se ridica poporul impotriva hahalerelor si zdrentelor car ani de zile ne-au muls ca pe vaci si din laptele tuturor au achizitionat vile-vilisoare, masini,". Ei bine nimeni nu se ridica impotriva nimanui sa fie clar. Oricat ai scrie tu pe forum si cate mailuri ai da nu te baga nimeni in seama. Daca vrei sa faci citeste cat mai multa legislatie romaneasca si europeana. daca ai ceva concret de statul roman in judecata. Daca nu esti nime`n drum. Se poate k prin organizarea unui meeting de protest sa rezolvam ceva, dar ma indoiesc.sugestia mea: plecam din Romania fiindca toti ne fura pe fata, mi ciuda ca nu`s nebun sa`mi iau un ak47 si se le dau glontz la cei care ne fura pe fatza
    • 0 (0 voturi)    
      taxa de prima inmatriculare (Duminică, 14 ianuarie 2007, 13:24)

      ispir ovidiu [anonim]

      Frica de a fi umpluti de masini vechi!!!...Locuiesc in Franta de 9 ani si cind vin in Romania constat ca strda e plina de ""pericole "f vechi de zeci de ani cu calitatea chiar din nastere f proasta.Cine va veni in Franta sa cumpere o "vechitura" ii va fi f greu sa gaseasca una mai veche de "90 sau chiar din "90 si chiar aceia are controlul tehnic "ok" deci f apta sa ruleze in conditii bune de poluare si siguranta.
    • 0 (0 voturi)    
      sa se taxeze si masinile vechi din tara (Luni, 15 ianuarie 2007, 12:15)

      Emil [anonim]

      taxa e buna :-) mai ramane sa se taxeze si harburile din tara, ca sa fie legea echitabila, si sa nu mai aiba uniunea sovietelor europene ce comenta.
    • 0 (0 voturi)    
      eroare (Joi, 18 ianuarie 2007, 20:44)

      leo [anonim]

      In Polonia o lege similara a fost eradicata,UE a dat drept de despagubire cetatenilor polonezi care au platit taxe similare la inmatricularea automobilelor second hand,prin urnare cred ca este o tampenie sa nu se recalculeze taxa de prima inmatriculare,sper ca guvernantii nostri sa se trazeasca macar in ultimul ceas...Ma intreb?!!,oare vecinii nostri bulgari au taxa la automobilele second hand?nu s-a anuntat nimic pe la stiri..cred ca sunt mai destepti ca noi,au dat libera trecere masinilor europene.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa fara sens (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 1:54)

      cristian [anonim]

      o astfel de taxa nu prea are sens - daca intr-adevar vrea sa protejeze mediul.
      mai mult sens ar avea o verificare tehnica a emisiilor la fiecare 2 ani pt fiecare masina: daca nu trece sa fie obligatoriu a fi reparata, si daca e prea scump sa fie reparata - la fier vechi.
      in america de nord exista un program de tipul "sa avem un mediu curat " - care tocmai acest lucru face, protejeaza mediul de vechituri poluante. practic - o masina care nu trece testul de poluare nu poate fi vinduta si folosita. testele de poluare auto sint foarte stricte in america de nord.
    • 0 (0 voturi)    
      Planeta (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 10:15)

      greenpeace [anonim]

      Ar fi cazul sa se mai gandeasca lumea si la planeta... Astazi e 20 ianuarie si afara sunt 15 grade, voua vi se pare normal ? In 30 -40 de ani daca nu se vor lua masuri ne-am dus cu totii, si atunci o sa fie foarte important ce masina are fiecare si ce taxe a platit pe ea . Mai uitati-va si voi pe Discovery, National Geografic etc. , poluarea e o amenintare reala asupra noastra a tuturor.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa de prima inmatriculare (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 13:09)

      gabi [anonim]

      ...si ce daca statul roman,adica noi,va fi amendat.Tariceanu va vinde in continuare masini noi,el este in spatele acestei taxe.Ar trebui sa plateasca amenda el cu Sulfina si Vladescu.Toti doamne si toti trei.......
    • 0 (0 voturi)    
      Romania, tara unde totul e posibil (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 23:40)

      senator [anonim]

      sphinx, o corectura mica. Romania nu e tara tuturor posibilitatiilor, ci tara unde totul e posibil. Ma gandeam si eu odata la ce spuneai tu cu AK -47, dar am ajuns la concluzia ca as fi facut eroi pe niste terchea-berchea. Si nu se merita.
      Revenind la subiect, cred ca adevarata taxa de mediu ar trebui sa fie aplicata acelor persoane fizice si juridice care folosesc autovehicule cu adevarat poluante. In fiecare dimineata vin, iar dupa amiaza pleaca din Bucuresti o multime de masini care scot un fum de zici ca-i ceata. Si camioane (care transporta muncitori din imprejurimile Bucurestiului), dar si Dacii (in general ale unora care se ocupa cu recuperarea deseurilor). Dar politia nu vede asa ceva. Ea e ocupata cu altceva.
    • 0 (0 voturi)    
      e clar cu cine NU votam data viitoare (Marţi, 30 ianuarie 2007, 22:08)

      mamba [anonim]

      puteam sa inchid ochii la toate magariile pe care guvernul tariceanu le-a facut pana acum dar taxa asta de inmatriculare a pus capac...
      e clar ca lumina zilei ca e o taxa artificial impusa...o taxa prin care tariceanu vrea sa nu-si piarda banii din afacerea lui cu citroen iar cei de la dacia care (din pacate) fac tot masini proaste vor sa ne umple de logan...
      deja mi-e scarba de logan si jur ca in viata mea nu-mi iau logan sau citroen...
    • 0 (0 voturi)    
      anarhie! (Marţi, 6 februarie 2007, 22:58)

      Mihai [anonim]

      Romanii numai stiu sa protesteze. Se multumesc sa se uite la televizor si sa zica : vai!, porcii aia, sa-i ia dracu, etc. Daca va uitati pe dincolo, oamenii ies pasnic in stada cupancarde in mana si spun ce au de zis( sa facem abstractie de incidentele violente ex. Franta 2006). Noi ce facem? Eu daca as locui in Bucuresti as arunca cu oua in vitrinele Citroen, sau alte "tinte startegice". Dar stau in Timisoara si drumul e prea lung si scump.
      Sa fiu scuzat ca instig la violenta.
      p.s. Stati putin, este Citroen si in Timiosara!
    • 0 (0 voturi)    
      MOARTE MAFIOTILOR!! (Joi, 8 februarie 2007, 12:50)

      TEPES [anonim]

      Sulfina e o retardata ce face si ea jocul mafiotilor si face parte din coalitia de subjugare si dezinformare a poporului'.

      VLADESCULE STIU TOTI CA ESTI UN MAFIOT IMPUTIT CE MERITA EXECUTAT.
    • 0 (0 voturi)    
      Calineee... Locul tau e in lanu de porumb !!! (Joi, 8 martie 2007, 12:07)

      Dragosh [anonim]

      Poate la urmatoarele alegeri o sa votege si prostimea care nu a votat... Poate nu vor cistiga alegerile aceeasi infractori care au stiut sa dea cu zaharelu la botu orbilor... Megeti la vot fratilor, mergeti de alegeti cine sa va conduca... nu va mai plingeti de mila... ca din vina noastra e asa cum e...
      Iar cind vedeti ca ajunge cutitu la os, iesiti in strada; daca nu... stati in case la caldura pe care o platiti cu credit de la banca, taceti din gura...

      Cei care nu aveti curaj... Sunteti niste banane !!!

      Pentru restu... IN STRADA !!!
    • 0 (0 voturi)    
      U.E. e scaparea noastra! (Luni, 19 martie 2007, 22:20)

      Franz/Germania [anonim]

      Numai U.E. ar mai putea sa le dea peste ochi lingailor din guvern! Pana atunci sa speram ca Dumnezeu ii va mai da lui Taricel inca un accident de motococleta, de data asta insa , speram mortal! Mai uciga-l toaca de nesatul. Dumnezeu ii va plesni urat de tot si pe Vladescu si Sulfina. Ii vom vedea cu totii pe la stirile PROTV in accidente mortale prin copaci si toti se vor mira: DE CE? Dar noi cei cu credinta vom sti DE CE!
    • 0 (0 voturi)    
      Eu cred ca e corecta taxa (Marţi, 20 martie 2007, 21:19)

      Gore [anonim]

      asa cred eu. Consider ca romanilor nu le trebuie masini. Ei sa circule cu caruta pe la marginea oraselor, sau sa zica merci cand apuca un autobuz venit la timp. Masinile nu-s pentru romani. Nu vedeti cate locuri de parcare s-au construit in acesti ani? De ce? Romanilor nu le trebuie masini. Ei sa TACA! si sa zica merci ca se poate si mai rau. Romanilor nu le trebuie articole de lux. masina e un lux, la fel ca si televizorul, sau ca periutza de dintzi. Romanilor le trebuie stampile si tus pentru vot. si inca ceva: CAPUL JOS. Ca trece un Q7......era un biet parlamentar.

    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 5 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version
    Miercuri