Romanii nu se simt cetateni europeni

de     HotNews.ro
Joi, 11 ianuarie 2007, 0:00





Documente:
Studiu Brand Behavior
(11.01.2007) PDF

Identitatea de cetatean european nu este insusita de marea majoritate a bucurestenilor, peste 70% dintre acestia afirmand ca nu se vor simti cetateni ai Uniunii Europene incepand cu 1 ianuarie 2007, se arata intr-un studiu al companiei Brand Behavior Research & Data.

In viziunea celor intervievati, romanii si cetatenii UE se apropie din punct de vedere al harniciei insa, in timp ce europenii sunt mai seriosi, mai responsabili, romanii se prezinta ca ceva mai inventivi si optimisti. Romanii isi pot „reprosa” necinstea pe cand europenii sunt mai distanti si aroganti, mai ales in raport cu noi.

In proportie de 26%, bucurestenii isi caracterizeaza compatriotii drept muncitori, in timp ce 21% cred despre romani ca sunt necinstiti, iar 20% dintre respondenti au descries romanii ca fiind inteligenti si primitori. Printre atributele care descriu romanii, se regasesc cu un punctaj ridicat trasaturi negative precum necinstea, lenea, lipsa de educatie, naivitatea si saracia.

In cazul imaginii cetatenilor UE se observa o diferenta transanta. Principalele atribute ale europenilor sunt natura civilizata (30%) dar si „raceala” (19%), dublate de spiritul de organizare (17%) si firea muncitoare (14%).

69% dintre bucuresteni ii privesc cu admiratie pe cetatenii Uniunii Europene, aceasta insemnand ca ei au asociat europenilor in mare masura cuvinte de lauda (multe dintre sintagmele utilizate incluzand termenul „mai”: „mai civilizati”, „mai culti”, „mai responsabili” etc.).

In ceea ce priveste identitatea nationala, datele studiului indica faptul ca 29% dintre respondenti considera ca nu se vor simti deloc cetateni europeni odata cu aderarea Romaniei la UE, 15% intr-o masura mica iar 27% dintre bucuresteni se vor considera intr-o oarecare masura cetateni ai UE.

Doar 17% dintre respondenti se vor simti din ianuarie in mare masura cetateni UE, iar 12% in foarte mare masura.

Compania de cercetare psihologica Brand Behavior Research & Data a realizat studiul in luna decembrie 2006, prin intervievare fata-in-fata a unui esantion format din 466 de persoane cu varste de peste 14 ani, care locuiesc in Bucuresti. Marja de eroarea este de +/-4,63%.


















665 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version