Presa despre taxa pentru prima inmatriculare

Autoritatile mentin taxa dar ii vor reduce cuantumul

de     HotNews.ro
Vineri, 12 ianuarie 2007, 0:00


Piata auto s-a blocat pina la scaderea taxei
preluare Cotidianul


„Este clar, cuantumul taxei este prea mare. Excesiv as putea spune“, a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. „Daca oficialii Comisiei apreciaza ca taxa este discriminatorie, prin nivelul final prea ridicat, acest lucru va fi rezolvat“, a precizat Sulfina Barbu.

Ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, si cel al Mediului, Sulfina Barbu, s-au intilnit ieri pentru a se decide daca schimba sau nu legislatia legata de taxa de prima inmatriculare auto. Surse guvernamentale spun ca dupa unele discutii cu Bruxelles-ul, autoritatile romane au acceptat doar sa modifice modul de calcul al taxei de inmatriculare.
Este legala, dar nu morala

Comisarul european pentru Taxe si Vami, Kovacs Laszlo, a apreciat ieri ca taxa de prima inmatriculare este, in sine, legala, dar ca modul de calcul este discriminatoriu. El a precizat ca o taxa similara exista in 16 state membre ale UE.

Linda Vatenaite, jurist in cadrul Directiei de control pentru aplicarea legislatiei europene, a declarat in cursul zilei de ieri ca Uniunea nu va declansa o procedura de sanctionare a Romaniei daca legislatia romaneasca va fi modificata. Europenii sustin ca taxa de inmatriculare ar avantaja masina Dacia.

Mare atentie la anul de fabricatie

Schimbarea modului de calcul ar trebui sa intervina si ca urmare a unei nedreptati tehnice. Aplicind modul de calcul al taxei din Codul fiscal, se poate constata ca pentru o masina echipata, de exemplu, Euro 3, mai veche de sase ani, se plateste o taxa mai mica decit pentru o masina, de aceeasi capacitate, cu acelasi standard de poluare, insa mult mai noua.

Caz concret: un Audi A4, de 1.900 cmc, Euro 3, din 2000, va avea o taxa de 1.631 de euro. Pentru aceeasi masina, dar fabricata in 2003, se va plati o taxa de 1.782.

Standardul Euro 3 a fost legiferat in 1999. El a intrat in vigoare efectiv in 2000 si a functionat pina in 2005.

La celelalte standarde, lucrurile merg firesc. Taxa se mareste pe masura ce vechimea creste.
Cotidianul.

"Este clar, cuantumul taxei de prima inmatriculare este prea mare. Excesiv, as spune"
preluare Gandul

"Este clar, cuantumul este prea mare. Excesiv, as spune. Deja, taxa iese din logica pentru care a fost propusa. Am gandit-o initial ca pe un stimulent pentru oameni in a-si cumpara masini cat mai bune si mai putin poluante. Principiul nostru era simplu: daca iei o masina de 3000 de euro, mai platesti vreo 2000 taxe, asa ca mai bine ia-ti una de cinci mii si mai platesti doar cateva sute.

Noi am participat doar la inceputul discutiilor legate de taxa pe care noi am propus-o, apoi problema a ramas in sarcina Ministerului Finantelor.

Din punct de vedere al protectiei mediului, taxa este perfect justificata si nu avem de gand sa renuntam la ea. Daca partenerii nostri europeni spun ca este perfectibila, identificam problema si o rezolvam, pentru a alinia si aceasta taxa la cerintele europene.

Sulfina Barbu spune ca, dupa consultarile de ieri cu ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, va fi luata o decizie privind modul in care taxa va fi aliniata la cerintele europene.

De cealalta parte, din cauza incalcarii Articolului 90 din Tratatul de aderare la UE, Executivul european a demarat o ancheta interna privind legalitatea introducerii de catre Romania a taxei de prima inmatriculare, aflata in neconcordanta cu legile Uniunii Europene.

Linda Vatenaite, jurist la Directia de Control pentru aplicarea legislatiei europene din cadrul Comisiei Europene, a declarat ca procedura nu va fi declansata daca legislatia romaneasca va fi modificata.

La randul sau, Kovacs Laszlo, comisar european pentru taxe si vami, a apreciat ca taxa de prima inmatriculare instituita de Romania este neconforma cu normele Uniunii Europene, devenind discriminatorie prin insasi formula de calcul in functie de anumiti parametri, desi este in sine legala.
Gandul.















130 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Autoritatile mentin taxa dar ii vor reduce cuantumul (Vineri, 12 ianuarie 2007, 1:04)

    Alin Neculai [anonim]

    Ce sa spun, pacat ca a protestat comisia europeana, pentru ca as fi preferat sa ramana taxele acelea de 7500E/masina veche de 3ani. Deci am o parere proasta ca va reduce cuantumul.
    Daca se intreaba cineva de ce sa citeasca mai jos.
    Nu stiu daca stiti dar in Anglia inainte de radar pe autostrazi e semnalizat ca urmeaza un radar. Pentru ca britanicii n-au acceptat sa li se fure banii de catre stat. Au protestat si statul a cedat.
    Nu stiu daca va mai amintiti dar ungurii erau sa dea foc sediului guvernului ungar atunci cand premierul a recunoscut ca a mintit in campania electorala.
    Deci oarecum firesc este ca statul sa incerce sa intinda coarda cat se poate de mult. Maine statul roman poate cere taxe de 30000E pentru respirat. Nu mi se pare anormal. Dar ce mi se pare anormal e altceva. De ce sunt lasati. De ce nu se duce nimeni sa protesteze in fata guvernului (nu zic sa ii dea foc cum au facut-o ungurii)? De ce inghitim? Deci totul se rezuma la gradul de indobitocire la care am ajuns. Daca un ministru cere 7500E/masina veche de 3 ani si sta acolo, ba chiar o sa incaseze aceasta taxa la un alt cuantum insa nu e prost ministrul. Poate e bun pe locul lui ca aduce bani statului.
    Deci am o parere proasta. Mai bine ne lasa Comisia asta Europeana sa primim ce meritam.
  • 0 (0 voturi)    
    proteste civilizate de strada (Vineri, 12 ianuarie 2007, 2:20)

    George Lungu [anonim]

    Oameni buni,

    Putem sa tragem o concluzie la ceea ce s-a scris despre aceasta taxa: este absolut antieuropeana si impotriva bunului simt, jaf la drumul mare, sfidare, egoism, spirit de clan etc...Stim deja asta. Sa nu ne resemnam cu scenariile propuse. Aceasta taxa este atat de nepopulara incat are opozanti milioane. Suntem puternici. Putem organiza proteste civilizate de strada. Sa zicem ca toti soferii se vor indrepta la o ora stabilita catre o destinatie stabilita si vor bloca drumurile. In ce fel exact se poate stabili. Avem exemplul Giurgiu.
    Tiristii au blocat cateva ore o vama si au obtinut eliminarea taxelor de tranzit. Avem o forta extraordinara pe care putem s-o folosim intr-un mod civilizat. Sa le aratam ca putem sa oprim aceasta taxa. Putem pune internetul la treaba ca sa organizam protestul. Depinde de noi.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca vrei masina ia-ti una noua (Vineri, 12 ianuarie 2007, 4:24)

    rable de la ue [anonim]

    Normal sa protesteze europenii au tot interesu' sa arunce la noi toate vechiturile de masini decat sa le recileze ei. Au restrictionat accesul romanilor pe piata muncii dar ei pot sa vina sa faca speculatii imobiliare pe seama noastra etc.
    Poate pentru masinile mai noi de 3 ani ar fi indicata insa o taxa mai mica....desi daca nu ai bani de tanc mai bine iti iei o masina mica si noua la 6-7000 euro.
  • 0 (0 voturi)    
    Autoritatile mentin taxa dar ii vor reduce cuantumul (Vineri, 12 ianuarie 2007, 8:38)

    Mihai Vasilescu [anonim]

    As dori sa le comunic domnilor care se bat cu pumnul in piept sa-i apere pe cei mici dezavanatajati de aceasta taxa, ca ea a fost data din mai multe motive logice pe care in mintea lor ingusta probabil e foarte greu sa le inteleaga:1-pentru un aer mai curat care sa il respiram cu totii ( un ford sierra polueaza de 15 ori mai mult decat un logan )2-pentru a ii descuraja pe cei care care vor sa faca din romania un cimitir de masini vechi 3- pentru o mai mare siguranta pe strazile si soselele noastre 4- pentru a incuraja consumul de produse de orice fel dar noi ( decat sa ia o rabla de 3000 euro poluanta, nesigura, galagioasa, din care nu castiga nimeni decat proprietarul, si acela pe termen scurt, mai bine da 3000 euro avans, isi ia in rate una noua, moderna, castiga si el si importatorul sau producatorul, si banca si copilul care respira un aer mai curat.

    dar e tare greu sa judeci cu atatia dobitoci !

    n-aveti bani ? luati frate Autobuzul ca nu va obliga nimeni sa sofati! se mai descongestioneaza si trafuicul cu ocazia asta !
  • 0 (0 voturi)    
    norme euro si ani (Vineri, 12 ianuarie 2007, 9:31)

    adrian [anonim]

    sunt cazuri in care masini de 4 ani indeplinesc normele Euro4 si masini de 3 ani normele Euro3. pentru care sunt taxele mai mari? pentru cea mai noua si mai poluanta? sau pentru cea veche mai putin poluanta? dacia, skoda si renault au vandut pana anul trecut masini cu norme euro3.
    si ar mai fi ceva - un motor pe morotina si unul pe benzina nu polueaza la fel chait daca sunt tot Euro3.
    daca ar fi destepti portocalii (dar nu sunt ) ar taxa diferit masinile diesel/benzina ca in toate statele europene. si nu ma refer doar la taxa de prima inmatriculare. si la impozit, si la rovigneta ...
  • 0 (0 voturi)    
    cuntum si scadere (Vineri, 12 ianuarie 2007, 9:44)

    long [anonim]

    "cuantumul scaderii taxei "... sau invers ?
  • 0 (0 voturi)    
    de ce sa platesc ca poluez? sa nu fiu lasat sa o fac! (Vineri, 12 ianuarie 2007, 10:23)

    mircea [anonim]

    decat sa ia bani pe faptul ca poluezi, mai bine sa interzica achizitionarea de vehicule ce nu respecta cel putin normele de poluare euro3. e ca si cand ai varsa reziduuri intr-un rau in schimbul unei sume de bani. ce ar fi sa se permita unui combinat in schibmul sumei de 100.000 euro/luna sa deverseze deseurile in rauri?
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru cei care cred ca e o masura buna... (Vineri, 12 ianuarie 2007, 10:25)

    Iulian Manea [anonim]

    Lacomia guvernantilor si interesele unor potentati par sa fie fara margini. Legi scoase din contextul european de sunt bagate pe gat "ca asa ne cere UE". UE spune ca ne da in judecata si TOTI romanii vor plati pentru ETERNA incompetenta a celor de la putere, indiferent de culoarea politica. Ca si in cazul caselor nationalizate. Sau alte multe cazuri.
    In SUA iti iei o masina veche cu 3000$... o masina mult mai buna, fiabila, nepoluanta decat loganul sau multe altele... In Europa nu se intampla la fel... => nu toate uniunile sunt la fel ;)
    Sa zicem ca am fi de acord cu aceste taxe. Vor explica guvernantii ce au facut cu acesti bani pentru imbunatatirea mediului? Suntem siguri ca vor face ceva pentru imbunatatirea traiului copiilor nostri? Fiti optimisti si recunoasteti... NU!
  • 0 (0 voturi)    
    pt logica lu vasilica nr 4 (Vineri, 12 ianuarie 2007, 10:42)

    marsh [anonim]

    1. majoritatea poluarii nu va veni nici pe departe din eventualele masini euro2-3 importate... ci din fabrici si uzine, masini deja inmatriculate gen camioane,autobuze fumigene, ignorate de politie si RAR, etc etc
    - cei care vor importa un sh nu vor lua in proportie de 100% ford sierra desteptule... peste 75% isi vor lua ceva euro3 din aceeasi categorie de pret cu loganul.
    2.eventualele masini importate nu au ce cimitir sa faca pentru ca cimitirul deja exista... stam atat de prost la capitolul masini incat mai jos de atat nu avem cum sa ne ducem... e imposibil.
    3.o mai mare siguranta pe strazi nu se obtine prin restrictionarea importurilor sh euro2-3 ci prin institutiile gen RAR care nu isi fac treaba... de ce nu umbla scarbiceanu la spagarii astia de la RAR daca se vrea siguranta?
    4.cine esti tu sa impui cuiva sa cumpere ceva nou? cu ce drept obligi tu pe cineva sa umple buzunarele APIA, moliceanu, tiriac, bancilor,etc???... mergi tu si tariceanu cu bicicleta si cu autobuzul daca va pasa atat de aer... comunismul a trecut de mult baiete dar se pare ca ai nostalgii... te crezi destept si ca ai logica dar interesul ti se vede de la o posta.. interesul ala te face cel mai mare ipocrit si dobitoc de aici
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Mihai Vasilescu (Vineri, 12 ianuarie 2007, 10:57)

    cos [anonim]

    Banuiesc ca esti unul dintre mandri proprietari de Logan. Ei bine ar trebui sa aflii ca nu putem fi toti loganisti in tara asta. Si poate ar mai trebui sa aflii ca o masina SH din 2003 de 10.000 euro echivalentul unui Logan nou cu 2 airbaguri si ABS, este o masina mult mai sigura avand in vedere ca pe langa ABS mai ai un sistem de asistenta la franare, un control al tractiunii, intre 4 si 8 airbaguri, un control al stabilitatii (ESP), ca are norme de poluare Euro3, ca si un Logan produs pana la sfarsitul lui 2006.
    Si as mai vrea sa iti spun ca nu te-am angajat contabilul meu ca sa imi calculezi tu rate, ca poate am 10.000 euro sa imi iau o masina buna (nu Logan), ca nu vreau sa imi fac credit pentru a cumpara aceeasi masina noua cu 18.000 euro, pentru a plati dobanzi la banca pentru o chestie care se devalorizeaza in fiecare luna.
    Si ca sa nu fi suspicios sa sti ca am si rate la banca, dar pentru imobile.
    Asa ca sa ne scuzi ca sunte niste sarantoci care nu isi vad lungul nasului, si vor masini bune SH, peste productia autohtona, la aceeasi bani, in loc sa luam Autobuzul !
  • 0 (0 voturi)    
    taxa (Vineri, 12 ianuarie 2007, 11:05)

    lemn [anonim]

    In primul rand vreaus a apun ca Alin Neculai are perfecta dreptate. Nu avem si nu vom avea opinie publica in Romania. Poate suntem intr-adevar "stupid people" cum spunea Brucan. Referitor la taxa de prima inmatriculare, se uita un element deosebit de important: si in Germania, de exemplu, exista o taxa similara (in sensul de protectie a mediului), taxa de poluare sau asa ceva. Ceea ce diferentiaza insa taxa lor de a noastra, este modul de a privi lucrurile simplist al guvernului nostru, fara a se gandi la toate aspectele. De ex, in Germania imi pot cumpara o masina cu euro 1, si voi plati o suma destul de mare pentru poluare. Pana aici totul ok, trebuie sa protejam atmosfera. Asta este si motivul invocat de guvernul roman (chiar vor sa credem ca asta e si nu are nici o legatura cu producatorii de automobile noi). Pentru a incadra autovehiculul la o anumita categorie, la rar exista un registru, si in functie de seria motorului se poate spune la ce norma de poluare se incadreaza, drept urmare este taxat in consecinta. In Germania insa (unde probabil ca le chiar pasa de mediu), pot sa imi montez un catalizator euro 3 de ex, si automat taxa se reduce mult mai mult. Daca motivul este intr-adevar protectia mediului inconjurator, atunci de ce in Romania nu este posibil asa ceva? Ar avea toata lumea de castigat: poluare mai putina, omul ar putea sa isi aduca orice masina vrea, probabil ca multi vor fi tentati sa isi schimbe porcaria de dacie (sunt curios cati au putut sa isi cumpere masini noi profitand de programul rabla - la dealerul Renault din orasul meu, cu cateva saptamani inainte de anuntarea oficiala a inceputului programului, nu mai erau masini de vanzare prin acest program :) ). Si nu cred ca din Germania se pot aduce doar rable - cu 2-3000 de euro iti poti cumpara masina chiar foarte buna, cu euro 2, si te mai costa poate 1000-1500 sa ii pui catalizator euro 3.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxele, firar sa fie... (Vineri, 12 ianuarie 2007, 12:42)

    Joho [anonim]

    Tipic romaneste !

    Asa fac sii... mustele in jurul... gramezii, ce pute.

    Guvernantii, se dau in vant sa se reduca, mai nou, taxele, altii dau tot soiul de explicatii, mai bune mai rele, dar..., pe langa subiect.

    1. reducerea taxelor, precum ca af fi prea ïnalte", este o aberatie. Ea este si ramane ILEGALA, pentru simplul motiv ca este discriminatorie in UE.

    De ce anume este discriminatoriu? (un exemplu banal !)
    - Luam doua automobile, una deja inmatriculata anterior in Romania, non euro, din 1995 si fie un altul, model identic, ( non euro, tot din 1995 !!)

    Conform noii reglementari ( pe care, se pare ca, nu vor, guvernantii de resort sa inteleaga !?, lucru indoienic), masina S.H., adusa dupa 01.01.2007 in tara, are o taxa de inmatriculare de aproximativ 7000 de Euro.!!!!

    Daca ma deplasez de exemplu la Suceava si-mi cumpar aceesi masina, deja inmatriculata inainte de 2007, in Romania, platesc taxe de inmatriculare, stiu eu 100 de Euro?

    Deci aceesi marca, modele identice, au doua moduri de taxare diferite. Si acest lucru nu functioneaza in Europa, in care se pare ca de la 01.01.2007 suntem PARTE !!! vrem nu vrem.

    Asta se numeste discriminare, tratament preferential, inadmisibil si stupid, pt. un membru UE.

    Ministresa Barbu si cel de finante dl. Vladescu, nu vor sa realizeze acest lucru si ne duc cu zaharelul..., invocand poluarea mediului si alte povesti banale, care unui ministru cel putin nu-i sta bine.

    Si acuma toata lumea are dreptul sa ma injure !? Exista o singura forma legala de mentine taxele discriminatorii, s-o spun ?!

    Daca se uniformizeaza aceste taxe, pentru toate masinile ce se comercializeaza dupa 2007. Si cele deja devenite indigene, se taxeaza ca si cele aduse din Uniune (care din 2007 nu mai sunt de import!!).

    In felul acesta, in mod legala ministrul de finante poate in mod LEGAL ! sa mentina Taxa, chiar la 10.000 sau 20.000 Euro !!

    In caz contrar Taxa sub aceasta forma, este un non sens, alias ilegala, numit-o cum vreti.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxele, firar sa fie... (Vineri, 12 ianuarie 2007, 12:48)

    Joho [anonim]

    Tipic romaneste !

    Asa fac sii... mustele in jurul... gramezii, ce pute.

    Guvernantii, se dau in vant sa se reduca, mai nou, taxele, altii dau tot soiul de explicatii, mai bune mai rele, dar..., pe langa subiect.

    1. reducerea taxelor, precum ca af fi prea ïnalte", este o aberatie. Ea este si ramane ILEGALA, pentru simplul motiv ca este discriminatorie in UE.

    De ce anume este discriminatoriu? (un exemplu banal !)
    - Luam doua automobile, una deja inmatriculata anterior in Romania, non euro, din 1995 si fie un altul, model identic, ( non euro, tot din 1995 !!)

    Conform noii reglementari ( pe care, se pare ca, nu vor, guvernantii de resort sa inteleaga !?, lucru indoienic), masina S.H., adusa dupa 01.01.2007 in tara, are o taxa de inmatriculare de aproximativ 7000 de Euro.!!!!

    Daca ma deplasez de exemplu la Suceava si-mi cumpar aceesi masina, deja inmatriculata inainte de 2007, in Romania, platesc taxe de inmatriculare, stiu eu 100 de Euro?

    Deci aceesi marca, modele identice, au doua moduri de taxare diferite. Si acest lucru nu functioneaza in Europa, in care se pare ca de la 01.01.2007 suntem PARTE !!! vrem nu vrem.

    Asta se numeste discriminare, tratament preferential, inadmisibil si stupid, pt. un membru UE.

    Ministresa Barbu si cel de finante dl. Vladescu, nu vor sa realizeze acest lucru si ne duc cu zaharelul..., invocand poluarea mediului si alte povesti banale, care unui ministru cel putin nu-i sta bine.

    Si acuma toata lumea are dreptul sa ma injure !? Exista o singura forma legala de mentine taxele discriminatorii, s-o spun ?!

    Daca se uniformizeaza aceste taxe, pentru toate masinile ce se comercializeaza dupa 2007. Si cele deja devenite indigene, se taxeaza ca si cele aduse din Uniune (care din 2007 nu mai sunt de import!!).

    In felul acesta, in mod legala ministrul de finante poate in mod LEGAL ! sa mentina Taxa, chiar la 10.000 sau 20.000 Euro !!

    In caz contrar Taxa sub aceasta forma, este un non sens, alias ilegala, numit-o cum vreti.
  • 0 (0 voturi)    
    spalare de creier (Vineri, 12 ianuarie 2007, 13:25)

    pt mihai vasilescu [anonim]

    domnule mihai vasilescu multumiti celor care sunt responsabili pentru spalarea creierului dvs. ati fost probabil un elev perfect care acum este foarte fericit cu educatia primita si caruia cand ii este cerut sa sara nu intreaba decat cat de sus....
  • 0 (0 voturi)    
    Autoritatile mentin taxa dar ii vor reduce cuantumul (Vineri, 12 ianuarie 2007, 16:17)

    Alin Neculai [anonim]

    Mai bine am lasa necomentate afirmatiile domnului Vasile, si am lua partea buna din comentariul domnului George Lungu. Un protest mamut ar putea fi binevenit. Nu insa sa blocam drumurile (exista ambulante care ar putea avea nevoie, urgente). Dar putem face protest 5 minute, sa tragem pe dreapta si sa nu ne miscam toti la aceeasi ora, sau alte idei. Trebuie sa inteleaga cineva ca suntem totusi o forta.
  • 0 (0 voturi)    
    trimiteti reclamatii la UE (Vineri, 12 ianuarie 2007, 16:47)

    resp [anonim]

    puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
    Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (5 adrese/ institutii):
    1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
    Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
    2) Comisia Europeana
    Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
    3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
    4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia european, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
    5) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
    Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
    fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

    Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria a fost condamnata, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
  • 0 (0 voturi)    
    mincinosilor (Vineri, 12 ianuarie 2007, 16:50)

    Costin [anonim]

    Daca se doreste intr-adevar salvarea planetei si nu imbogatirea unora prin discriminare, faceti fratilor ca in Germania: taxa anuala pt poluare. Nu vechimea masinii ci doar poluare. In functie de capacitatea motorului si norma de poluare. Atat. Atunci v-am crede. Porcii dracului.
  • 0 (0 voturi)    
    UE mi-a raspuns la reclamatie (Vineri, 12 ianuarie 2007, 16:53)

    resp [anonim]

    Fratilor, scrieti la greu la adresa de mai jos. Am scris la UE o reclamatie la departamentul de taxe si mi-au raspuns in mai putin de 24 ore (va dau si textul intreg). Scrieti citi mai multi sa se vada ca nu sintem niste mamaligi. UE o sa dea oricum Romania in judecata pentru taxe contrare legilor europeene.

    TAXUD-INFO@ec.europa.eu wrote:
    Dear Sir,
    Thank you for your email regarding the car
    registration tax in Romania.

    In this respect, it must be noted that Article 90 of
    the EC Treaty, as interpreted by the European Court
    of Justice, does not preclude Member States from
    levying car registration taxes, however, such taxes
    may not burden vehicles originating from other
    Member States more heavily than similar used
    vehicles already registered within the territory of
    a respective Member State.
    The Commission is aware of the Romanian car
    registration tax introduced by the Fiscal Code and
    indeed has serious concerns regarding certain
    aspects of its calculation. The Commission has put
    all the efforts to make Romania bring its
    legislation into compliance with Community law
    before the accession to the EU. Despite certain
    improvements Romanian legislation remains in breach
    of Community law. Since Romania has become a member
    of the EU the Commission may take an action against
    Romania on the basis of Article 226 of the EC Treaty
    by opening an infringement procedure which may lead
    to bringing the proceedings before the European
    Court of Justice. The Commission will not hesitate
    to react in this way.
    In any event, I would like to draw you attention to
    the fact that the above-mentioned procedure is long
    and does not have a direct effect on a specific
    case. Only the Commission and a particular Member
    State are considered to be the parties in this
    procedure to the exclusion of a particular taxpayer.
    Therefore, in order to ensure that you rights are
    respected you are advised to have recourse to
    national remedies.
    Kind regards.
  • 0 (0 voturi)    
    CARE TAXA? (Vineri, 12 ianuarie 2007, 17:23)

    Ieseanul [anonim]

    Interesant este ca pentru masinele de peste 3,5 t aceste taxe nu mai sunt impuse, ca vezi doamne ingradeste importul de autocamioane care vor lega romania de Europa si implicit vor creste economia romaniei, deci dupa logica ministrului mediului, un Astra de 1,7 TDi euro 3, polueaza mai mult decat un Autocamion din 1985 cu 800000 km la bord, fara euro, care costa cat o Astra din 2003 cu 100000 km...sunt curios ce fel de studii are doamna mistru? Pentru ca eu imi voi aduce un camion sa ma plimb prin oras, e mai mare e adevarat, dar mult mai ecologic, de ce? intrebatio pe doamna ministru sau mai bina pe cei de la APIA
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Vineri, 12 ianuarie 2007, 17:39)

    Costin [anonim]

    Nesimtitii astia au crezut ca ne duc in Europa numai pe hartie. Ca vor veni fondurile europene ca sa se infrupte ei din ele. Ca noi vom mai fi vite ca si pana acum. M-am saturat de voi, nenorocitilor! Se va scoate taxa asta, sunt sigur, dar timpul asta din viata cat asteptam noi sa nu va mai bateti joc de noi, pe asta cine ni-l plateste??? Va urez ca toata viata voastra, cand iesiti pe strada sa luati numai rosii si oua in cap, talharilor!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru nr. 4 (Vineri, 12 ianuarie 2007, 17:51)

    Un roman [anonim]

    Ai copii pe-acasa? Si tot asa ........? Lasa taxa in seama celor care se confrunta cu aceasta problema.Ca de obicei, statul roman ( portocaliii) isi protejeaza interesele ( grupurile de ....). Poti sa te iei de mana cu Videanu. Aveti aceleasi idei.
    Presedintele ce parere are? De obicei se implica in toate. Macar asa, in gluma sa "joace" ceva ca sa "traim mai bine".
    Dar pana atunci, tot noi cei multi trebuie sa facem ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    taxele....M-ei de viata (Sâmbătă, 13 ianuarie 2007, 15:29)

    alexandru [anonim]

    Sant unul dintre cei care au sperat pana in ceasul al doisprezecelea,acum cand a sosit ..sant profund dezamagit.....ideea cu poluarea e doar in mintea de gospodina a doamnei Sulfina Barbu sau a celor care ia implantat asta in cap.....as putea vb despre asta o zi intreaga dar au vb destul de bine cei de dinaintea mea...in consecinta santem tratati ca un popor de prosti cu fiecare ocazie inaintea unei noi taxe de cei care se cred desteptii satului....insa sa nu uite ca fac parte tot din acest popor....in concluzie....Europa am venit..feriti-va vom aduce cu noi taxe la care voi nici nu ati visat....ps...domnilor care conduceti tara asta cu atat zel...v-as ruga frumos sa va plimbati fundurile doar in loganuri noi....nu in masini straine cu Euro3 amarnic de poluante....va astept la colt....la noile alegeri
  • 0 (0 voturi)    
    pt nr 4.MIHAI VASILESCU (Luni, 15 ianuarie 2007, 15:37)

    gaby SB [anonim]

    Exact de poluare te doare pe tine ca si pe cei de la putere,aer curat? ce sa faci cu el?nici nu te lasa prostia din cap sa respiri si apropo singurul dobitoc de pe aici esti TU,vrei sa castige producatorul intern?au castigat destul.nu sunt in stare nici acum sa faca o MASINA,da,MASINA,pt cultura ta generala Loganul nu e MASINA,tu esti fericitul DOBITOC propietar de un COTET,CARAPACE,mare grija sa nu te ia vantu,te-ai imprumutat si tu de avans sa-ti iei un cotet in rate,pune-ti intrebarea ca om destept ce esti dk o sa te tina cotetul pana il achiti,Romania oricum este cimitir de cotete,de dacii,si propietari ca tine care nu stiu ce sunt drepturile omului si si ca gusturile nu se discuta,fiecare e liber sa-si aleaga ce-i place,nu-i impui tu taxe si prosti ca bietul om sa faca prostia pe care o faci tu ,sa plateasca la nesfarsit rate,masina noua,AUZI lume ,Logan?banuiesc ca inainte de cotetul care-l ai acum ai avut tot dacie,te intreb serios,ai condus vreodata in viata ta o MASINA?cred ca nu .vorbeste doar pt.tine si nu jigni aiurea oameni ca nu sunt toti la fel de prosti ca tine,.......cat despre taxa de inmatr.nu trebuie sa ne lasam calcati in piciore fratilor,am tacut destul,au facut destul timp ce au vrut cu noi si cu banii nostri,astia nu se mai opresc,iti taie orice speranta si bucurie,nenorociti ce sa mai.,o sa-i votam in continuare si o sa le multumim pt.ca ne omoara incet si sigur.Cu respect pt.aceia care sunt pe aceiasi lungime de unda cu mine.sa speram ca va fi bine.Numai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 18:42)

    ovidiu [anonim]

    cred ca daca ai ai o masina scumpa acum,nu iti vei aduce una mai proasta,iar daca iti aduci una mai buna pe cea veche si poluanta o vei duce la fier vechi ajutand astfel la ecologizare.Cred ca rationamentul guvernului e fals,ascunzand de fapt dorinta de a strange bani la buget pe seama oamenilor care nu-si permit o masina noua,din cele aduse de Tariceanu si grupul lui de liberali
  • 0 (0 voturi)    
    pt mihai vasilescu (Joi, 15 martie 2007, 17:44)

    catalin [anonim]

    daca tu crezi ca vor fi multi cei prosti sa plece in germania sa cumpere ford sierra,inseamna ca tu esti mai prost ca ei.imi inchipui ce masina conduci tu daca dai asemenea exemple!enumera-mi si mie ce elemente de siguranta are loganul in plus fata de un bmw,laguna,mercedes...vorbesti de poluare?de ce nu te legi de autobuzele cu care ne inveti pe noi sa circulam?si nu ma invata pe mine sa fac rate la banca pt masina ca nu mai sunt pe vremea lui ceausescu.pana o sa-ti achiti tu jegu ala de logan va fi demult praf si pulbere asa si tu!mai bine taceai ca filozof ramaneai!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri