Radu Berceanu, ministrul Tranporturilor, si Gheorghe Barbu, ministrul Muncii, au anuntat vineri ca se vor retrage din comisia de privatizare a Daewoo. In sedinta de joi a CSM, presedintele Traian Basescu a criticat prezenta ministrilor in cadrul comisiilor de privatizare.

Gheorghe Barbu a primit in cursul anului trecut peste 110 mii de lei ca urmare a statului de membru avut in cadrul comisiei de privatizare a BCR.

Berceanu sustine ca a aflat de abia in aceasta saptamana de nominalizarea sa in cadrul comisiei de privatizare a Daewoo.

„Nu am cerut sa fiu propus, iar lista mi-a parut intocmita dupa domeniile ce trebuie implicate si dupa persoane. Am crezut ca este normal ca Ministerul Transporturilor sa fie implicat in privatizarea unei uzine producatoare de autoturisme. Ca urmare, ma retrag din comisia de privatizare Daewoo”, se arata intr-un comunicat de presa trimis de Berceanu.

In comunicat se mai mentioneaza ca Berceanu, care are si calitatea de parlamentar de Dolj, a tinut sa fie direct implicat in orice actiune care ar putea afecta cei patru mii de muncitori din fabrica Daewoo.

Decizia de infiintare a unei comisii care sa analizeze privatizarea Daewoo a fost adoptata de guvern miercuri, ea fiind alcatuita din Sebastian Vladescu - in calitate de presedinte, Radu Berceanu, Varujan Vosganian, Gheorghe Barbu, Teodor Atanasiu, Razvan Orasanu si Lazlo Gyerko in calitate de membri.

Statul roman vrea 60 de milioane pentru fabrica din Craiova

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry care detinea 51% din actiuni si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

Grupul Daewoo, care detinea si Daewoo Romania, a fost cumparat in 1999 de General Motors, care nu a preluat insa si fabrica din Romania.

In anul 2004 Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

Pentru fabrica de la Craiova s-au aratat interesate mai multe companii printre care Ford, GM Daewoo Auto&Technology, Renault - Nissan, Cherry si Tata.