Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal a introdus o noua taxa. Taxa pentru prima inmatriculare, care este aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand.

Desi Comisia Europeana a avertizat Romania ca aceasta taxa este neconforma cu normele europene si a amenintat ca daca tara noastra nu-si va schimba legislatia pana in martie ar putea fi actionata in justitie, autoritatile de la Bucuresti doresc cu orice pret mentinerea acesteia.

Ministrii Sulfina Barbu si Sebastian Vladescu, initiatorii acesti taxe, sustin ca nu vor elimina taxa pentru prima inmatriculare deoarece aceasta este una conforma cu legislatia europeana in domeniu. Ei argumenteaza spunand ca taxa romaneasca se aplica tuturor automobilelor pana la 3,5 t astfel incat Comisia Europeana nu are cum sa ceara desfiintarea ei pe motiv ca este anticuncurentiala.

Ca si cum aceasta nu ar fi deajuns, primarul Capitalei, Adriean Videanu, vrea sa interzica circulatia in municipiul Bucuresti a mijloacelor de transport cu grad de poluare peste un anumit nivel.

Proiectul are ca scop "reducerea poluarii generale in Bucuresti, in conformitate cu recomandarile Uniunii Europene, si vizeaza in principal interzicerea circulatiei autovehiculelor de tip RABA in Capitala.