Iuscenko: Ucraina este interesata de privatizarea Uzinelor Auto Craiova

de D. Mihai     HotNews.ro
Luni, 15 ianuarie 2007, 0:00

foto: ZAZ

Declaratie surprinzatoare a presedintelui Ucrainei, Viktor Iuscenko, in conferinta de presa comuna pe care a sustinut-o luni la Sighet impreuna cu Traian Basescu: Ucraina este interesata de privatizarea Uzinelor Auto de la Craiova.

Reamintim ca statul roman a reintrat in posesia pachetului majoritar de actiuni dupa retragerea gigantului coreean Daewoo.

Cel mai mare producator de automobile din Ucraina este compania ZAZ, care a fost detinuta, pana in 2001, de Daewoo, iar acum este parte a grupului UkrAVTO. UkrAVTO a cumparat in 2005 si pachetul majoritar de actiuni al producatorului polonez FSO.

In acest moment piata auto din Ucraina este formata din doi mari producatori: Bogdan Corporation si Zaporozhsky Auto Plant (ZAZ).

La sfarsitul lunii decembrie, cele doua companii au anuntat investitii de aproximativ 600 de milioane de dolari intr-o unitate de productie in orasul Bor, regiunea Nizhny Novgorod.

Capacitatea de productie a fabricii va fi de 160 de mii de masini anual, 80 de mii de motoare de capacitate mica si mare, sase mii de Isuzu si 80 de mii de sasiuri pentru autobuze.

Bogdan Corporation, divizia producatoare de automobile a grupului Ukrprominvest, e formata din 20 de companii printre care Cherkassky Autobus, Lutsk Automobile Plant, Hyundai Motors ucraina si Kia Motors Ucraina.

ZAZ are in portofoliu doua facilitati de productie de masini si 10 producatori de componente auto.

Petitorii Uzinelor de la Craiova

De privatizarea fostelor uzine Daewoo s-au aratat interesate pana acum mai multe companii, printre care se numara si producatorul indian Tata Motors.

Tata Motors ar putea concura pentru uzina Daewoo cu General Motors si Ford, in timp ce chinezii de la Chery nu au mai facut nici un anunt legat de privatizarea Daewoo.

Uzina craioveana are in prezent mai mult de 4.000 de angajati si produce anual 25.000 de automobile, desi capacitatea este de cinci ori mai mare.

Statul roman, reprezentat de Automobile Craiova, a redobandit in august 2006 controlul asupra fabricii de automobile Daewoo, prin semnarea contractului de transfer de actiuni si tranzactie asupra creantelor intre Daewoo Motor Co. Ltd Coreea si Daewoo Automobile Romania.

Guvernul a decis pe 10 ianuarie 2007 infiintarea comisiei de privatizare a Daewoo Craiova, al carei presedinte a fost numit ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu.


















100 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    e na! (Luni, 15 ianuarie 2007, 13:07)

    serban [anonim]

    E poftim! oare o fi o legatura cu vanatoarea de la Balc? Intreb, ia, si eu, ca prostu'
  • 0 (0 voturi)    
    heh (Luni, 15 ianuarie 2007, 16:21)

    Honda Isthebest [anonim]

    Mama, ce oferte... Tata, Chery, acuma ZAZ. Mai bine se reprofileaza fabrica de la Craiova si produce boilere sau sobe.
    Si ce masina mai e si aia din poza? Credeam ca mai urit ca Loganelul nu exista. Farurile alea din margini unde bat, prin copacii de pe marginea drumului?
  • 0 (0 voturi)    
    BAAAAAAAAAAAa .Mai bine cinezi decit fosti sovietici !!!!!!!! (Marţi, 16 ianuarie 2007, 0:45)

    Popescu [anonim]

    Frtailor mai bine chinezi daca nu se poate ceva european vest decit fosti sovietici.O fi de vina Iliescu???Sper ca nu.

    Fara FOSTI SOVIETICI !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    baz (Marţi, 16 ianuarie 2007, 9:36)

    Alex [anonim]

    Mai bine Olt-cit dala in 5 trepte sau mai bine scot astia taxa aia de prima inmatriculare si fac un mare service la Craiova,mai bine "lada de gunoi pentru rablbe" decat India
  • 0 (0 voturi)    
    FORD (Marţi, 16 ianuarie 2007, 9:53)

    zed [anonim]

    Eu as da-o semnificativ mai ieftin pt FORD decat ucrainienilor. Ar fi timpul sa se faca si masini serioase in Romania ca pana acum mai mult pt lumea a3a. "Niet ZAZ pagadi" :D
  • 0 (0 voturi)    
    Ce aveti bah? (Marţi, 16 ianuarie 2007, 10:15)

    jerpe [anonim]

    Din surse sigure: ZAZ va participa la licitatie impreuna cu GM. ZAZ va pune jos "banu" iar GM numele si faima. Asta va fi combinatia castigatoare! Mai vorbim peste cateva luni.....
  • 0 (0 voturi)    
    mda... (Marţi, 16 ianuarie 2007, 18:16)

    andrey [anonim]

    oricum pana la urma problema ar fi CINE CUMPARA ASA CEVA ??? cine s'ar risca sa dea 10 000 eur pe un zaz )))))
  • 0 (0 voturi)    
    zaz ania (Marţi, 16 ianuarie 2007, 22:36)

    Halford [anonim]

    Alo,Base, lasa-l frate pe Iuscenco cu mistocariile lui de roabe...Mai bine un Trabi ,da nu mai e na...,decat rasurile astea de masini. Stie cineva cu ce merg? Rusinica,rusinica.!..si adio ba adio.....

    Rob
  • 0 (0 voturi)    
    e timpul pentru lucruri serioase (Vineri, 19 ianuarie 2007, 15:06)

    Claudiu [anonim]

    Subscriu si eu la parerea generala. UAC ar trebui vanduta fara dubii Ford-ului, sau, GM. Fara indieni, chinezi sau sovietici, sa ne trezim cu alte cosgiuce pe roti la 7000 euro. Toate cele bune :)

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri