Reducerea taxei auto a ramas la stadiul de discutie, chiar daca in urma cu doua zile politicienii anuntau ca valoarea taxei va fi micsorata. In sedinta de guvern de miercuri s-a decis insa ca nivelul taxei de prima inmatriculare sa fie stabilit abia dupa discutiile ministerului Finantelor cu expertii Comisiei Europene.

Numai pe baza acestor concluzii taxa va fi modificata conform normelor UE, care interzic statelor membre sa introduca taxe prin care sa discrimineze produse din alte tari membre, in competitia de pe piata cu produsele similare autohtone.

Cu toate acestea, Guvernul nu vrea sa renunte la aceasta taxa, despre care spune ca exista si in alte 15 state membre UE, motivand ca astfel piata romaneasca va fi invadata de masinii second hand cu un grad inalt de poluare.

"Aceasta taxa nu este ilegala si nu contravine normelor europene, singura problema fiind legata de nivelul acesteia, nivel la care s-a ajuns in urma modificarilor facute de Parlament asupra proiectului initiat de Guvern", se arata intr-un comunicat al Guvernului, in care sunt prezentate si etapele rezolvarii acestei situatii:

1. Ministerul Finantelor Publice poarta discutii cu Directia de Taxe a Comisiei Europene

2. La finalul discutiilor se va propune o formula de modificare a actului normativ, care sa corespunda normelor europene

3. Guvernul va promova un act normativ de modificare a legislatiei actuale

Premierul Tariceanu a declara, luni, ca prin introducerea taxei de prima inmatriculare auto, Guvernul a incercat sa impiedice transformarea Romaniei in "lada de gunoi a Europei".

Pe de alta parte, liderul PD, Emil Boc a solicita tot luni suspendarea taxei, despre care a spus ca a ajuns sa aiba alta forma dupa dezbaterile din Parlament. Saptamana trecuta, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, anunta ca discutiile cu expertii CE se vor purta asupra nivelului taxei, nicidecum a eliminarii acesteia.

Nivelul taxei de prima inmatriculare, stabilit initial la un maxim de circa 3.500 de euro, a ajuns, dupa ce a trecut prin Parlament, la un cuantum de 7.500 de euro, diferentiata in functie capacitatea cilindrica a motorului, gradul de poluare si vechimea masinii.

Ce cred cititorii HotNews.ro despre taxa de inmatriculare

Majoritatea cititorilor si-au exprimat indignarea fata de nivelul extrem de ridicat al taxelor de inmatriculare. Cat despre modul in care autoritatile inteleg sa rezolve aceasta problema, un cititor ne scrie ca intotdeauna cand este vorba de o problema controversata, decizia este pasata unei comisii. Va prezentam un asemenea punct de vedere:

Sergiu (17 ian 2007 16:44)

"Ati observat ca de fiecare data cand e vreo problema mai serioasa in Romania, se face o "comisie". Daca apare intrebarea ce ati facut - se arata cu degetul la marea "comisie" care va rezolva totul.

Trece timpul, subiectul isi pierde din actualitate, ne baga intre timp la TV si prin ziare alte probleme pe gat, astfel incat dupa 2-3-4 saptamani nimeni nici nu mai stie nici nu-i mai pasa despre problema. Astfel "comisia" poate face ce-o vrea.

Revin la Registrul Auto Roman - din cate inteleg eu, este o institutie care certifica autovehicolele din mai multe puncte de vedere, inclusiv gradul de poluare. Da frate, sa interzica masinile cu gradul de poluare X, de ce trebuie eu sa platesc 5 mii de eur pentru a inregistra o masina ? Sau interzi-mi-o, sau nu ma pune sa platesc banii.

Cam ilogic - nu e voie sa ucizi, dar daca vrei sa ucizi, platesti 5 mii eur si e OK ?

La mai mult si la mai mare!"