Comisia de privatizare a Daewoo va ramane neschimbata, din ea urmand sa faca parte si cei doi ministri, Radu Berceanu si Gheorghe Barbu, care la sfarsitul saptamanii trecute au anuntat ca se retrag. Noutatea insa e aceea ca pentru activitatea lor membrii comisiei nu vor primi nici un leu, a informat miercuri purtatorul de cuvant al Guvernului, Oana Marinescu.

Oana Marinescu a subliniat ca este necesara mentinerea in componenta comisiei a ministrilor, intrucat exista riscul ca numirea unor functionari de rangul doi sa determine depasirea calendarului de privatizare stabilit.

„Miza e mult prea mare pentru ca decizii strategice sa fie lasate la nivelul unor functionari de rangul doi sau trei, care nu pot lua singuri decizii si care au nevoie de obtinerea unor aprobari. Exista riscul depasirii calendarului. Daca nu respectam calendarul, exista riscul ca investitorii sa isi piarda interesul", a declarat Oana Marinescu.

La sfarsitul saptamanii trecute, Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, si Gheorghe Barbu, ministrul Muncii, au anuntat ca se retrag din comisia de privatizare a Daewoo, la doar o zi dupa ce Traian Basescu a criticat prezenta membrilor Guvernului in comisiile de privatizare a societatilor aflate inca in portofoliul statului.

Gheorghe Barbu a primit in cursul anului trecut peste 110 mii de lei ca urmare a statului de membru avut in cadrul comisiei de privatizare a BCR iar Sebastian Vladescu, nominalizat si el pentru a face parte din noua comisie, a primit in 2006, aproape 180 de mii ca urmare a prezentei sale in comisiile de privatizare a BCR si CEC.

Statul roman vrea 60 de milioane pentru fabrica din Craiova

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

Grupul Daewoo, care detinea si Daewoo Romania, a fost cumparat in 1999 de General Motors, care nu a preluat insa si fabrica din Romania.

In anul 2004 Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

De fabrica de la Craiova s-au aratat interesate mai multe companii printre care Ford, GM Daewoo Auto&Technology, Renault - Nissan, Cherry si Tata.