Lucrarile de anul trecut din Capitala le-au demonstrat soferilor ca termenul "un trafic de calvar" este cat se poate de real. Strazi si pasaje inchise, circulatie restrictionata, coloane interminabile de masini. Asta in conditiile in care doar 34 de strazi au fost prinse in "Marele santier". Anul acesta, numarul lor va fi de aproape trei ori mai mare.

In plus, zeci de intersectii vor fi reconfigurate si se va desfasura in forta cea mai mare lucrare din ultimii ani: Pasajul Basarab. Santierul de pe strazile Capitalei a inceput mai devreme cu trei luni. Vremea buna, dar si graba responsabililor Primariei Capitalei au scos drumarii pe strazi chiar din luna ianuarie, si nu la jumatatea lui martie, ca anii trecuti. Asta si pentru ca, inca de anul trecut, au fost licitate mai multe lucrari.

Sudul orasului, izolat un an si jumatate

Lucrarile de pe Soseaua Giurgiului au inceput inca de anul trecut. Zona dinspre comuna Jilava a fost supralargita, iar infrastructura de sub sosea este in curs de schimbare. Cel putin pana in februarie iesirea spre Giurgiu se va face cu probleme. Daca ne luam dupa autoritati, lucrarea de peste 56 milioane de lei ar urma a fi incheiata in luna noiembrie a acestui an.

Dar sudul va ramane sub asediul drumarilor cel putin pana la finele lui 2008. Piata Revolutiei va fi reconfigurata in totalitate. "Pentru ca dorim un transport public integrat, vom asigura legatura directa, pe sub piata, intre metrou si tramvai", explica viceprimarul general Razvan Murgeanu in ce consta lucrarea de aproape 12 milioane de lei.

Titan, in reabilitare

Lucrarile de la linia de tramvai de pe Bulevardul 1 Decembrie ii vor tine departe de centru pe bucurestenii din Titan cel putin un an si jumatate. Se va schimba linia de tramvai din zona, iar soseaua va fi largita cu inca o banda. Peste 138 milioane de lei vor fi cheltuite de municipalitate pentru modernizarea principalei artere din cartierul construit la inceputul anilor ‘80.

Tot din acest an vor mai fi modernizate si alte artere care au linii de tramvai. Este vorba de Stefan cel Mare, Iancu de Hunedoara, Colentina, Mosilor si Tunari. Aceste lucrari se vor executa sub trafic, asa ca bucurestenii care vor circula pe aceste rute se pot astepta zilnic la ambuteiaje. Calvarul va dura pana cel tarziu in aprilie 2008.

Integral in Adevarul