Bucurestiul se eschiveaza spunand ca taxa din Romania e diferita

Curtea Europeana declara taxa auto din Polonia ilegala

de I. Baias, C. Marin     HotNews.ro
Vineri, 19 ianuarie 2007, 0:00





Documente:
Nivelul taxelor in alte state membre UE
(17.01.2007) DOC

Curtea Europeana de Justitie a hotarat, joi, ca taxa impusa de guvernul polonez pentru masinile second-hand importate din UE a fost ilegala pentru ca era mai mare decat cea pentru vehiculele vechi inmatriculate in tara.

Taxele impuse pentru masinile mai vechi de sapte ani ajungeau chiar si la 65% din valoarea masinii, relateaza autoindustry.co.uk. Acest fapt nu pare sa deranjeze autoritatile de la Bucuresti care vad mentinerea taxei pentru prima inmatriculare ca pe o masura absolut necesara.

Justitia a decis ca Polonia a incalcat legile UE cand a decis sa impuna accize mai mari pentru masinile mai vechi de doi ani importate decat pentru cele deja inregistrate in tara. Taxa avea scopul de a reducerea importurilor de masini vechi, ieftine si poluante, care au provocat o scadere considerabila vanzarilor de automobile noi.

Astfel, Curtea Europeana de Justitie din Luxemburg va obliga Ministerul Finantelor din Polonia sa returneze accizele platite de toti cei care si-au achizitionat masini la mana a doua din strainatate de la aderarea tarii la UE in 2004 si pana in decembrie anul trecut, cand taxa a fost schimbata, transmite Reuters.

Polonia a modificat legea in decembrie 2006 astfel ca acciza nu mai depinde nici de varsta vehiculului si nici de provenienta lui.

Cum sta situatia in Romania

Istoric
  • Inca de cand taxa pentru primainmatriculare a fost pusa in discutie comisarul european Leonard Orban avertiza ca aceasta taxa nu este conforma cu legislatia UE in vigoare
  • Romania putea lua ca exemplu Polonia si Ungaria actionate de UE in judecata la Curtea Europeana de Justitie

  • Uniunea Eurpeana ameninta ca ne da in judecata la Curtea Europeana de Justitie din cauza acestei taxe pentru prima inmatriculare considerata a fi neconforma cu legislatia europeana in domeniu.

  • Ministrii Sulfina Barbu si Sebastian Vladescu, initiatorii acesti taxe, sustin ca nu vor elimina taxa pentru prima inmatriculare deoarece aceasta este una conforma cu legislatia europeana in domeniu.

    Ei argumenteaza spunand ca taxa romaneasca se aplica tuturor automobilelor pana la 3,5 t astfel incat Comisia Europeana nu are cum sa ceara desfiintarea ei pe motiv ca este anticuncurentiala.

    Concluzii? Taxa de prima inmatriculare auto ramane in vigoare la acelasi nivel stipulat in Codul Fiscal, nimeni nu stie cand se va modifica nivelul ei, si nici macar cuantumul cu care va fi modificata.

    Ministrul Finantelor si cel al Mediului au sustinut ca principala motivatie a acestei taxe o reprezinta protectia mediului si sanatatea romanilor, cetateni europeni de acum.

  • Sefii PNL si PD au avut luni seara o intalnire neoficiala discutand in cadru restrans problemele Aliantei. In urma discutiilor s-a luat decizia ca valoarea taxei pentru prima inmatriculare sa fie redusa in prima sedinta de guvern.

    "Nu suntem lada de gunoi a Europei, sa fie foarte clar", a declarat Tariceanu, care a completat ca autovehiculele vechi afecteaza atat circulatia, cat si mediul inconjurator.

    [c:2:d]
  • In sedinta de guvern de miercuri s-a decis insa ca nivelul taxei de prima inmatriculare sa fie stabilit abia dupa discutiile ministerului Finantelor cu expertii Comisiei Europene.

    Numai pe baza acestor concluzii taxa va fi modificata conform normelor UE, care interzic statelor membre sa introduca taxe prin care sa discrimineze produse din alte tari membre, in competitia de pe piata cu produsele similare autohtone.

    Autoritatile camufleaza taxa sub o masura antipoluare

    Noul Cod Fiscal ne-a adus in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand.

    Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi.

    Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi..

    Scutiri de la taxa

    Taxa pentru prima inmatriculare nu se va aplica masinilor pentru care accizele au fost platite in cursul anului 2006, dar care nu au fost inca inmatriculate, si nici autovehiculelor achizitionate in sistem leasing pina la 1 ianuarie 2007 (chiar daca contractul se incheie dupa aceasta data).

    De asemnea, scutite de la aceasta taxa vor fi si masinile care sunt echipate special pentru persoanele cu handicap, precum si autovehiculele inmatriculate temporar in Romania, pe o perioada de timp egala cu valabilitatea cartii verzi.

    Cine castiga
  • Castigatorii principali ai acestei taxe sunt indiscutabil importatorii de automobile noi.
  • Si producatorii autohtoni de automobile (Renault Dacia) pot sta linistiti. Valul de masini second-hand ieftine si foarte ieftine a fost stopat.
  • Castigator va fi si statul roman, care nu a facut altceva decat sa inlocuiasca o taxa neeuropeana (accizele vamale) cu o alta care, chiar daca se ascunde sub masca responsabilitatii fata de mediu, tot nu este pe placul UE.
  • Vor castiga si bancile, deoarece leasingul va creste simtitor. Pentru masina luata in leasing, taxele pentru prima inmatriculare nu se vor simti asa mult.
  • Castiga Romania, care va scapa de o buna parte din harburile care circula in acest moment pe soselele tarii, adevarate surse de poluare si de insecuritate.

    [c:3:d]Romania este pe penultimul loc in Europa in ceea ce priveste numarul de masini noi pe cap de locuitor. Mai bine din 70% din masinile care alcatuiesc parcul auto al Romaniei sunt masini non-euro, a declarat pentru HotNews.ro Eugen Cocea.

    "Din acest punct de vedere, taxele sunt binevenite deoarece vor determina cumpararea de masini noi in detrimentul celor vechi si poluante. Taxele percepute sunt totusi cam mari", a mai declarat Eugen Cocea.

    Cine pierde

  • In primul rand, pierde cetateanul obisnuit, care nu-si va mai putea lua o masina ieftina si buna dintr-o tara membra UE
  • Importatorii de masini second-hand vor pierde multi bani din cauza ca nu vor mai putea vinde masini mai vechi de cativa ani, dar vor putea sa-si refaca veniturile cu vanzarea masinilor mai noi de un an.
  • Si statul roman s-ar putea dovedi perdant in situatia in care aceasta taxa se va dovedi a fi neconforma cu legislatia Uniunii Europene.


















  • 995 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Vineri, 19 ianuarie 2007, 4:09)

      cristi [anonim]

      Aceasta taxa protejeaza o mana de oameni importatorii de masini noi dar din pacate nu are legatura prea mare cu protectia mediului asa cum se sustine.Iar domnul Tariceanu este unul din cei mai importanti.Ce se intampla cu libera concurenta?.
    • 0 (0 voturi)    
      Desi e foarte prosta Sulfina Barbu are de data asta dreptate.PIATA INTERNA TREBUIE SI EA PROTEJATA.Dar asta e, decit un scandal international... (Vineri, 19 ianuarie 2007, 6:48)

      Popescu [anonim]

      Asta e , mai bine lasam garda mai jos decit sa urmeze soarta Poloniei...
    • 0 (0 voturi)    
      taxa lu tariceanu (Vineri, 19 ianuarie 2007, 11:08)

      VALI [anonim]

      Avand urgent nevoie de o utiltitara pentru transport de marfa, am achizitionat o dacie papuc non-euro, care era inmatriculata in romania lu tariceanu, deoarece:
      1. taxa de prima inmatriculare =0 lei
      2. nu aveam bani pentru o masina similara la capacitate de transport+taxa de prima inmatriculare chiar daca era mai buna din punct de vedere tehnic si era euro2
      In concluzie: Parcul auto romandec din dacii non-euro, inmatriculat si care circula deja va cilcula bine mersi, schimband zeci de proprietari, neffind la prima inmatriculare!
      Deci Sulfina e ... cu pluta in afirmatii
      Mai aveam solutia ca sa iau o utilitara pe care un amic sa mi-o inmatriculeze in Italia si eu sa o folosesc aici, dar ... asta e!
      Cu bine si cu Peugeoturi noi!
    • 0 (0 voturi)    
      cine plateste? (Vineri, 19 ianuarie 2007, 11:25)

      vassy [anonim]

      Daca Polonia a fost amendata pt ca taxa reprezenta 65% din valoarea masinii, atunci Romania unde taxa este chiar si 2000% in unele cazuri, la ce se asteapta? Trebuie sa fii de-a dreptul idiot sa sustii ca cea romaneasca este diferita. Cine va plati, Sulfamida si Vlady sau poate Citronel? Miram-as! Dar nu conteaza. Traiasca scumpa noastra patrie si mult iubitii nostri conducatori!!! S-auzim numai de bine.
    • 0 (0 voturi)    
      sunt curios (Vineri, 19 ianuarie 2007, 11:38)

      aha [anonim]

      ...cu ce scuze, justificari stupide si gimnastica mentala or sa mai iasa la inaintare "capitalistii" APIA/Citroianu/Vladeanu acum dupa ce polonia a fost mai mult decat trasa de urechi.
      cel mai probabil cred ca o sa faca pe ignorantii pana'n panzele albe la nesfasit bagand mereu la inaintare placuta cu "se negociaza, se discuta..... dormiti linistiti, guvernul lucreaza pt dvs"
    • 0 (0 voturi)    
      jigodiile (Vineri, 19 ianuarie 2007, 14:28)

      ARISTOFAN [anonim]

      Ce naiba este asa de greu?
      Bineinteles ca toti nenorocitii - nenorocitii pentru ca asa inteleg ei sa faca afaceri si avere, protejandu-si gainariile - cand va fi ca Romania sa plateasca amentda, o sa rada in hohote. PENTRU CA STATUL ROMAN VA PLATI! NU MARII AFACERISTI ROMANI, ALDE TIRIAC TARICEANU SI LISTA CARNATILOR MAFIOTI, DEALERI DE REPREZENTANTE, CONTINUA.
    • 0 (0 voturi)    
      Traiasca UE (Vineri, 19 ianuarie 2007, 14:54)

      fantasti [anonim]

      Singura bucurie personala pe care o am de cand am intrat in UE este faptul ca nu mai suntem la mana politicienilor corupti din aceasta tara. Nu au decat sa bage taxa si pe ce iese de la wc , o sa vina UE si o sa zica : Taxa asta este anti-europeana, da-le banii inapoi bai SULF-ina, vladESCU sau cine le mai potcoveste. Asa ca eu unul sunt FOARTE multumit ca am aderat. Am incredere in judecata dreapta a Comisiei Europene si a tuturor forurilor europene. Propun pe Angela Merkel in functia de prim ministru al Romaniei (sau presedintie) !!! Ar fi bine sa traim cel putin la fel de rau ca est - germanii.
    • 0 (0 voturi)    
      cumparativa un citroen,... e fara taxe (Vineri, 19 ianuarie 2007, 16:44)

      Joho [anonim]

      Cautati pe pagina de net, a Curtii europene de Justitie si nu va mirati de ce am fost luati in Uniunea Europeana.

      Eu zic din nestiinta, fara intentia de a jigni pe cineva. Dar iti sare tandara cand vezi cca pe acest site, la vare este normal ca trebuia sa-si aduca si Romania, ca membra (surpriza neasteptata ?), aportul si cei platiti sa intretina site-ul in limba romana, sa se osteneasca macar si sa traduca in limba romana macar textul de baza, Conventia Uniunii Europene.(CE)

      Asa reuseau, poate ?!, si guivernantii sa citeasca articolele legate de "libera circulatie a marfurilor" art 90 din CE, cu urmatoarele, articole in baza carora, au fost amendate o serie de memebre UE, tari care au incercat sa mentina sau sa introduca asemenea ineptii, ca discutata TAXA.

      Sau cautati ultima varianta a acestei Conventii, aparuta sub "CE-321/06", care din pacate nici ea nu se regaseste inca in limba romana, poate insa ca pana in 2010, ajunge si pe malulrile Dambovitei ?
    • 0 (0 voturi)    
      ce e de facut (Vineri, 19 ianuarie 2007, 17:02)

      resp [anonim]

      puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
      Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
      1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
      Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
      2) Comisia Europeana
      Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
      3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
      4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia european, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
      5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
      6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
      Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
      fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/

      Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
    • 0 (0 voturi)    
      justificarea taxei este aberanta (Vineri, 19 ianuarie 2007, 20:12)

      H2SO4 [anonim]

      Justificarea formulata pentru aceasta taxa este aberanta.
      Trebuie sa ai IQ mai mic decat pantoful meu drept, sa afirmi
      ca e buna o astfel de taxa care impiedica aducerea de masini
      second hand ieftine cu euro 3 si euro 4 care sa inlocuiasca
      mutimea de Dacii non euro care circula acum, stiut fiind faptul
      ca cei care folosesc aceste Dacii nu au bani de o masina
      noua. Concluzia logica este ca taxa nu e deloc buna pentru
      mediu (intrucat raman in circulatie rablele de Dacii non euro)
      si singurii castigati sunt importatorii sau fabricantii de masini
      noi. Taxa-i data in special pentru cei multi care ar prefera in
      locul unui Logan nou, un golf euro 4 second hand la aceiasi
      bani, sau un BMW second (tot cu euro4 dar cu confort
      incomparabil) in locul unui Citroen (sau Peugeot, etc.) nou
      dar fara optionale.... Asa ca "sa traiasca bine" mafiotii de la
      APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de
      Autoturisme), pentru ca ei au impus adoptarea acestei taxe.
    • 0 (0 voturi)    
      atat ii duce mintea! (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 2:14)

      radu [anonim]

      trebuie sa fii nebun, cand vezi pentru ce taxa a fost pusa Polonia sa restituie banii (doar 65%) si sa mentii o taxa de cel putin 5 ori mai mare in Romania, oricare ar fi motivele...

      fac si eu o comparatie: daca mi-as aduce un tf din germania care valoreaza 100€, raportat la nivelul taxei auto, ar trebui sa platesc aprox 500-1000€ ca sa-l pot folosi... cum poate fi asa ceva posibil? cred ca cei care au propus o asemenea taxa ori sunt prea nesimtiti, incat isi bat joc pe fata de restul lumii, ori au IQ-ul cu minus...

      in concluzie, fiecare zi in care este mentinuta taxa, inseamna bani in buzunarele celor care lupta pentru mentinerea ei
      cand romania va fi sanctionata, si pusa sa plateasca, cei care au castigat multi bani de pe urma taxei, nu vor plati nimic din buzunar - plateste statul (adica bani de la cei prosti, dar multi)...
    • 0 (0 voturi)    
      comisarul european atrage IAR atentia cu privire la taxa (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 9:48)

      gab [anonim]

      20 ianuarie 2007
      Orban: Taxa auto incalca Tratatul UE
      Oficialul european atrage atentia autoritatilor romane „sa nu puna sub semnul intrebarii eforturile facute pina acum” pentru integrare.
      Analiza Directiei Generale Impozitare a Comisiei Europene privind taxa de prima inmatriculare din Romania arata ca, in forma actuala, Codul fiscal incalca Tratatul Uniunii Europene, a precizat comisarul european Leonard Orban in prima sa conferinta de presa in aceasta calitate, la Bucuresti. „Problema nu e taxa, e nivelul taxei“, a aratat comisarul Orban, adaugind: „Sint patru elemente considerate contrare articolului 90 din Tratat“, fara a dori sa detalieze. Comisarul a subliniat insa: „Am fost informati ca exista disponibilitatea autoritatilor romane de a face modificarile necesare la Codul fiscal“. „Sper ca nu se va ajunge ca in luna martie sa fie avansate de Comisie procedurile de incalcare a Tratatului“, a aratat Orban, adaugind ca, in cazurile similare din Ungaria si Polonia, Curtea Europeana de Justitie a cerut inclusiv returnarea taxelor platite deja.


      http://www.cotidianul.ro/index.php?id=8884&art=23280&cHash=295ee0889o
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa cu patru hibe (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 10:09)

      gab [anonim]

      Leonard Orban afirma ca elemente ale taxei de prima inmatriculare contravin Tratatului UE si aquis-ului comunitar

      Comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a declarat ieri, intr-o conferinta de presa, ca patru elemente ale taxei pentru prima inmatriculare sunt contrare prevederilor Tratatului UE, fara a preciza care sunt acestea.

      "Problema nu este taxa, ci nivelul taxei. Dar mai sunt si alte elemente, sunt in total patru elemente care sunt considerate ca fiind contrare prevederilor Tratatului Uniunii Europene si aquis-ului comunitar", a declarat Orban. Comisarul european si-a exprimat speranta ca Romania sa nu ajunga in situatia in care autoritatile de la Bruxelles sa declanseze procedura de infrigement, subliniind disponibilitatea oficialilor de la Bucuresti de a gasi o solutie in acest sens. "In momentul de fata exista discutii intre autoritatile romane si Comisia Europeana pentru clarificarea acestor aspecte. Din cate stiu, exista disponibilitatea autoritatilor romane de a modifica Codul Fiscal. Sper sa nu se ajunga la situatia ca in luna martie sa se lanseze procedura de incalcare a Tratatului Uniunii Europene", a spus Leonard Orban.

      http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-01-20&id=214488&ziua=9d9ee6d8bce5859c97e08195208b0f93
    • 0 (0 voturi)    
      de unde bani pt.masini noi? (Duminică, 21 ianuarie 2007, 10:29)

      rechinu [anonim]

      Daca am avea banii unui cetatean din Italia,Germania sau alt stat din U.E.,poate am accepta sa se reduca taxa,dar noi nu putem sa platim datoriile curente catre stat si ei vor sa ne luam masini noi?! Sa cumpere cei din guvern ca le schimba din an in an masini noi,iar noi cei cu venit de 500-600 lei sa circulam tot cu dacia si sa platim taxe de drumuri(avem sosele f.bune)sau sa renuntam la cetatenie de european.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca nu ai bani de masina de ce sa-i poluezi pe altii cu un harb ? (Duminică, 21 ianuarie 2007, 23:58)

      alex [anonim]

      Chestia cu taxa e simpla, guvernantii nostri nu sunt suficienti de responsabili(se gandesc prea mult la voturile possesorilor de dacii vechi) sa puna o taxa pe TOATE masinile poluante(inclusiv dacii vechi binenteles). Vor sa impace si capra si varza: sa-i lase pe cei care au dacii vechi sa circule cu ele fara taxe prea mari si sa interzica importul altor harburi din ue
    • 0 (0 voturi)    
      shpaga lu` tariceanu (Luni, 22 ianuarie 2007, 12:15)

      anticitronel [anonim]

      Mey nene,SulfiZA crezandu`se dejteapta shi pa noi proshti,poa` eventual sa`shi ia m dela UE!Nea `escu asta
      de unde dreaq a aparut mey nene????Taric`eanu dac`ar avea nitel bun simtz ar demisiona!!!Pariu ca n`o va face???
    • 0 (0 voturi)    
      taxa prima inmatriculare (Luni, 22 ianuarie 2007, 21:49)

      jon [anonim]

      In opinia mea taxa de prima inmatriculare este o protectie pe fata a importatorilor de masini noi,orchestrata de schimbatorul si nehotaratul Tariceanu.In scurt timp aceasta taxa va fi la fel ca si viitorul politic al lui Tariceanu;adica nul.
    • 0 (0 voturi)    
      Taxa (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 9:32)

      Cata [anonim]

      O comicarie penibila ! Declaratiile lui Tariceanu sunt praf in ochii romanilor . In UE ...NU MAI EXISTA MASINI VECHI . am umblat personal in zeci sau sute de autohaus-uri in Germania , Austria sau Olanda . Nu am gasit masina mai veche de 1996 . 1996 - 1998 , sunt foarte putine . Masinile predominante au an de fabricatie dupa 2000 . Guvernul nu poate impune romanului sa isi cumpere masina noua , deoarece nu ii afera venituri care sa ii permita asta . Cielo si Logan ...si ce se mai fabrica prin Romania , sunt niste jafuri comparativ cu masinile germane pe care le poti cumpara la acelasi pret. . Intentiile acestui jalnic guvern ( cel mai jalnic pe care l-a avut Romania dupa 1989 ) ...au caracter pur oneros . Sunt urmarite interesele personale ale unor oameni bogati ...gen Tiriac , Tariceanu si altii , care sunt importatori de masini noi . Daca pentru o jigodie ca Tariceanu este de inteles , pentru un om ca Tiriac este jenant sa se preteze la asemenea magarie pentru niste bani in plus ...care bani oricum ii prisosesc . Probabil drogurile lui Ion Ion sunt tot mai scumpe si are nevoie de resurse suplimentare de venit ...amaratul .
    • 0 (0 voturi)    
      CUMparatziva mercedes si logan nou la 10 mii euro ca ala e euro4 (Marţi, 30 ianuarie 2007, 23:29)

      George [anonim]

      dar domnul nostru marinar nu a avut nici o opinie privind taxa auto! chiar daca tzine de parlament .. un presedinte tot presedinte e .. dar se pare ca in romania .. e cam invers ..
    • 0 (0 voturi)    
      Putem face noi dreptate ! (Duminică, 18 februarie 2007, 13:47)

      andrei [anonim]

      Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
      Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
      1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
      Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
      2) Comisia Europeana
      Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
      3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
      4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia european, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
      5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
      6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
      Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
      fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/
      Scrieti in romana .
    • 0 (0 voturi)    
      Traiasca hirburile (Marţi, 20 februarie 2007, 10:51)

      Silviu [anonim]

      Am un hirb de golf din 80. Nici euro nici nimic. Bani de masina noua nu am, asa ca cu ajutorul acestei taxe, voi avea si peste 10-15 ani aceeasi masina. Traiasca taxa de poluare, caci deja scoate fum, si peste 4-5 ani pot sa-mi demontez oglinzile retrovizoare, caci nu voi mai avea nevoie de ele, ca nu voi vedea nimic in spate de fum.
      Cine avea bani de masina noua si-o lua deja. Parcul auto va ramine exact care este acum, doar ca va imbatrini.
      In loc sa-mi aduc de afara o masina din 96-97, care as putea sa mi-o permit, si sa fie macar euro2, mai bine legea asta si circul cu hirbul meu non-euro in multi ani de acum inainte.
      Si totusi nu inteleg care este chestia cu anti-poluarea, sau masina mea de 27 de ani polueaza mai putin decit una din 96-97, de afara ?
    • 0 (0 voturi)    
      Si masinile cu gaz? (Marţi, 20 martie 2007, 16:12)

      cornel [anonim]

      Dar daca cumpar o masina secondhand care functioneaza cu metan, de ce ar trebui sa platesc o taxa de poluare, daca polueaza mai putin decat una noua cu benzina?
      Daca tot se trateaza de poluare, de ce ministrii nu iau in calcul scutirea ei in cazul masinilor cu metan( sau cel putin micsoararea)?
      Sau, dupa cum rezulta, interesele sunt altele, de vreme ce nici macar nu s-au gandit la asta. In toata Europa se face diferenta asta, la noi nu.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa prima inmatriculare (Marţi, 27 martie 2007, 17:05)

      macovei ecaterina [anonim]

      nu sunt de acord cu aceasta taxa, nu stiu cum de se poate ca masinile noastre autohtone sa fie mai scumpe la noi in tara decit in alte tari din ue. de aceea ar trebui sa se ia o masura drastica in aceasta privinta, mai ales ca poti sa iei o masina viabila, mult mai ieftina de afara decit de la noi.sunt de acord cu o taxa de mediu anuala in functie de vechimea masinii, dar platita de toti cei care poseda masini. astfel statul ar avea de cistigat si mediul ar fi mai protejat pt ca masinile mai vechi de 10 ani nu ar avea ce sa caute in circulatie, sau ar trebui sa plateasca o taxa f. mare
    • 0 (0 voturi)    
      re (Joi, 24 mai 2007, 15:47)

      danny [anonim]

      Fiecare dobitoc de cuvernat trebuie sa aiba taxa lui?
    • 0 (0 voturi)    
      sal (Vineri, 3 august 2007, 15:25)

      Florin [anonim]

      ziceci-mi ,nu se poate inmatricula masina pe polonia ca aia nu au taxa.Tot ma gandesc la o solutie ,plm mi-am luat masina si stau sa ma uit ce faina ii. Mai bine imi dau banii de taxa pe bautura si la muzicanti ca nu imi pare rau dupa ei,da sa ii dau la armeanu ala ,cristosii mamii lui de hot,ca daca ar sta in Cj il uscam in bataie.Mai si nu inteleg ceva,daca maine am bani sa i-au 1 milion de masini din '70 si le platesc taxa,inseamna ca nu mai polueaza.....politica mamii ei.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Marţi, 14 august 2007, 13:46)

      george [anonim]

      eu am o dacie din 1978 inscrisa dar varza o repar in laterala blocului singur si asi vrea sa imi iau o masina din germania din95 pentru ca nu am posibilitatea sa imi cumpar o masina mai noua din romania vas intreba dom.TARICEANU care ar fi mai buna dacia din 78sau o masina din afara din95 care este mai poluata ????
    • 0 (0 voturi)    
      taxa (Luni, 17 decembrie 2007, 14:16)

      iuliu [anonim]

      si la masinile noi se plateste taxa.nu-i mare dar totusi este chiar daca este E4.
    • 0 (0 voturi)    
      taxa si politica (Luni, 14 ianuarie 2008, 18:04)

      iuliu [anonim]

      politicieni nu gandesc ca romanul este inventiv,inmatriculez masina la bulgari in 60 min. si gata.impozit nu,taxe nu,radare nici atat.parca nici politia nu ma opreste asa usor.oare nu gandeste nimeni in guvernul asta 'sau nu'


    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 5 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version