Intr-un interviu in Financial Times

Traian Basescu reia ideea anticipatelor

de D. Mihai     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 0:00


Presedintele Traian Basescu a declarat, intr-un interviu acordat Financial Times, ca biletul pe care i l-a trimis premierul Tariceanu "nu a fost unul foarte inspirat".

Cotidianul britanic comenteaza ca seful statului a evitat sa-l mai critice pe premier, insa a precizat ca "era de datoria lui de a-si face publica nemultumirea".

Totodata, presedintele Basescu a reluat ideea anticipatelor pe care - potrivit sondajelor, le-ar castiga PD.

Potrivit Financial Times, Basescu a expediat repede sugestiile ca tara va avea de suferit din cauza tensiunilor persistente dintre el si Calin Popescu Tariceanu si partidele lor respective.

Basescu asigura Bruxelles-ul ca extrema dreapta din Romania nu reprezinta un pericol

In ceea ce priveste temerile aparute la Bruxelles, potrivit carora aderarea Romaniei la Uniunea Europeana ar permite consolidarea extremei drepte, prin intrarea in Parlamentul European a politicienilor din Partidul Romania Mare, presedintele Basescu a declarat ca partidele extremiste nu sunt mai puternice in Romania decat in alte state europene.

Seful statului roman a adaugat ca aceste formatiuni politice au pierdut din puterea pe care o aveau in urma cu cinci ani, datorita progresului economic si a cresterii standardelor de viata inregistrate in Romania.

Romania va continua lupta impotriva coruptiei

In interviul acordat cotidianului britanic, presedintele Traian Basescu a reiterat faptul ca Bucurestiul nu isi va relaxa eforturile de a incheia reformele si va continua lupta impotriva coruptiei.

"In Romania, politicienii aflati la putere realizeaza ca au incheiat doar o etapa si ca mai avem una, adeseori mai dificila decat prima. Va asigur ca atat eu, cat si Guvernul suntem hotarati sa continuam procesul de modernizare a Romaniei" - a afirmat Traian Basescu.

Uniunea Europeana trebuie sa nu mai depinda de petrolul rusesc

Presedintele Traian Basescu a mentionat, totodata, ca Uniunea Europeana isi poate reduce dependenta energetica fata de Rusia prin limitarea consumului de energie si prin dezvoltarea unor rute alternative de livrare a petrolului si gazelor. "A dispune de un singur furnizor de energie este impotriva conceptului european al economiei de piata. Trebuie sa avem o competitie.

Chiar daca asta presupune investitii mai mari" - a avertizat seful statului roman. Traian Basescu a pledat, de asemenea, pentru o politica energetica la nivelul Uniunii Europene si si-a exprimat sprijinul pentru construirea retelei de conducte Nabucco, ce ar urma sa transporte gaz de la Marea Caspica spre Europa Centrala, tranzitand inclusiv Romania.


















53 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Traiane, sa ne chemi (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 12:32)

    Andrii Popa [anonim]

    cand ai nevoie de noi
    Just say THE WORD
  • 0 (0 voturi)    
    Inca ASTEPTAM... (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 12:42)

    florinM [anonim]

    asteptam anticipatele sa scapam de toti sobolanii din parlament...
    vrem o Romanie mai curata, fara mitici, fara felicsi care au pacalit 15 ani generatiile indobitocite de comunism
  • 0 (0 voturi)    
    Presedintele la cutite cu PD (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 13:07)

    stefan [anonim]

    Ii acuza ca n-au iesit de la guvernare joia trecuta cand a scos biletul cu pricina. Democratii i-au spus ca au si ei multe pacate, pe care le-ar exploata viitorii ministri ai internelor si justitiei.
  • 0 (0 voturi)    
    Da\' HAI O DATA!!!! (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 13:23)

    Dante [anonim]

    o faci o data sau nu? ne-am saturat de derbedeii astia.
  • 0 (0 voturi)    
    Sa starpim sobolanii ! (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 13:30)

    Marcel [anonim]

    Da Traiane, suntem langa tine !
    Impreuna vom starpi sobolanii !
  • 0 (0 voturi)    
    PRESEDINTELE BASESCU A FOST TRADAT SI DE PD-ISTI (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 13:40)

    Cristian I. DIMA [anonim]

    Cred ca presedintele Basescu a facut tot ce i-a stat in putinta ca sa-i determine pe democrati sa iasa de la guvernare, acum, dupa ce situatia cu infractorii PNL s-a dovedit ireconciliabila.
    Chiar periplul biletelului - nu a fost intamplator. Era un moment extraordinar pentru PD sa arate ca nu se agata de ciolan si ca demnitatea si respectul fata de cei care l-au votat pe presedinte (nu pe ei!) sunt nediscutabile. Din pacate pentru presedinte, a fost tradat. Dar nu acum, este tradat de cand importanti lideri din PD, de fapt, echipa de conducere a amusinat butoiul cu miere. Videanu si Blaga au relatii extraordinare, si nu profesionale, cu Tariceanu si gasca lui. Rafuielile intre ei sunt de fatada, pentru ca ei beneficiaza de importante sume de bani, alocate prin bugetul de stat (cazul lui Blaga, Ion Oltean BENY ALEX SA, la Videanu, este o poveste mai... romantioasa). Presedintele a pierdut pe mana celor in care avut incredere. Sa nu uite presedintele Basescu, ca Videanu si Blaga l-au tradat si pe Petre Roman.
    Incercarile presedintelui de a o infiltra pe Elena Udrea in prezidiul de conducere al PD au avut finalitate, insa Udrea nu pare sa fie tolerata printre hienele batrane din PD. Unii dintre PD-isti sunt de 17 ani in politica si nu s-au ocupat cu altceva decat cu deturnari de bani publici, licitatii trucate, afaceri de tot felul. Cred ca sunt printre cei mai bogati oameni politici din Romania.
    Concluzia mea este ca presedintele Romaniei a pierdut pe mana "prietenilor" sai: Videanu, Blaga si alti ministri si sforari din PD.
    Boc nu intra in discutie pentru simplul fapt ca el nu conteaza oricum, cand vine vorba de decizii in cadrul partidului. Boc da mesaje pe placul presedintelui, insa politica in partid nu o face el. Presedintele Romaniei ar trebui sa faca curatenie si in ograda cu oratanii a PD, pe care a neglijat-o pana a ajuns o cocina pestilentiala!
  • 0 (0 voturi)    
    Lasati(ne)! (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 14:12)

    nomoft [anonim]

    Anticipate cu aceiasi actori? Tare dobitoci trebuie sa ne creada, cind e evident ca tragem de mult pe nari mirosul de hoit al politicenilor actuali! Si inca ceva, cosmetizarea prin elene, platforme, raluci si uluci, e doar o mostra de idiotenie al unor oameni cu cojones de plastilina!
  • 0 (0 voturi)    
    Anticipate (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 14:34)

    Razvan [anonim]

    Si eu vreau anticipate. M-am saturat de Tariceanu & Patriciu.
  • 0 (0 voturi)    
    Popor de tradatori (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 14:36)

    Zorbache [anonim]

    Decebal, Mihai Viteazul, Brancoveanu,Tudor Vladimirescu, etc.
    Lista poate continua!
    Cristian Dima are dreptate!
    Blaga si Videanu sunt cei mai mari "sforari" din PD.
    Ciolanul nu se lasa din mana asa de usor!
    Rusine, PD!
    Zici politicieni, zici hoti! Mai ales la romani!
  • 0 (0 voturi)    
    prietenul la nevoie se cunoaste... (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 14:41)

    Ileana [anonim]

    Este adevarat, presedintele Basescu este inconjurat de hiene. Dar are si un prieten adevarat: POPORUL ROMAN !
  • 0 (0 voturi)    
    Mai e un pic (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 14:44)

    bogdan [anonim]

    E vremea pentru o curatenie a Parlamentului, unde stau ascunsi rontaitorii tarii.
  • 0 (0 voturi)    
    Base (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 15:12)

    Alois [anonim]

    PSD, PNL, PRM, PC ... Alianta desavarsita.

    Le da Basescu la cap, si coruptii jigodii fac tot posibilul sa-l opreasca.

    Abea ashtept sa fie anticipate, sa le-o dea Base peste nas la toti.

    Bravo Base !!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Sprijin total pentru Basescu (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 15:24)

    Zorbache [anonim]

    Popor ROMAN, ti se pregateste o noua dictatura liberal-psdista, o noua subjugare, o noua umilire!
    Popor ROMAN, trebuie sa decizi!
    Desteapta-te ROMANE!
    Acum ori niciodata!
    JOS CU MAFIOTII DIN GUVERN!
    RESPECTAREA LEGII IN ROMANIA!
    CONDAMNAREA TUTUROR CELOR CE INCALCA LEGEA!
  • 0 (0 voturi)    
    De cacao.... (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 15:32)

    Pink Panther [anonim]

    Pe Bascosul l-a parasit mirosul politic. L-a mai parasit odata cand cu axa lu' peste!
    Apoi l-au parasit persoane inteligente si care ar fi putut ajuta (v. Plesu).
    Atentie! Ramai singur Traiane...
    Oricine stie ca singur nu reusesti. Ghici cine profita in tara asta de "small IQ"?
    Ati ghicit! Oierul! Asta-i pericolul! Un smecher gen Ceausescu sa redevina mare si tare n tara lu' Papura voda!
    Pentru cine mai judeca dintre politicieni: Lasati prostiile si aratati ca mai aveti ceva in cap nu numai amor propriu, interese individuale si de grup! Valabil pentru to(n)ti politicienii care se cred respnsabili.
    Si voi, electoratul evitati sa mai picati in bratele unui politician. Fie ca se nimeste Ilici, Base, Becali,...Increderea in oricine trebuie sa fie relativa mai ales cand il stii din media.
    Intotdeauna vezi imaginea pe care vor sa o arate nu realitatea!
  • 0 (0 voturi)    
    PD nu poate sa riste sa iasa de la guvernare. (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 16:10)

    Darkness [anonim]

    Simplu. Daca ies o sa intre in opozitie si sunt MORTI POLITIC. Vor fi calcati in picioare si plini de dosare... presedintele tarii - nu poate sa mai aiba decizii!!! CSAT se desfinteaza.. si presedintele devine --- OUT!!!!
    PNL face alianta cu restul... si vor avea in parlament 60%.
    Vor da legi care sa-l linisteasca pe Basescu - adica legi ca in germania,italia,Austria..si alte tari in care presedintele este doar de forma :). Culmea este ca Basescu nu poate demite PM.

    PD-isti pregatitiva hainele vargate... gata cu tradarile voastre. FSN-isti de rangul 2. Mai stie cineva cine era in CPUN FSN si alte chestii in 89-90? Basescu a fost sef transporturi maritime. Repede a intrat in politica si a inceput sa tradeze de atunci ... un populist fara minte.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Darkness (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 16:51)

    suca [anonim]

    ceea ce spui tu si ceea ce se-ncearca sa se faca se numeste lovitura de stat.

    as vrea sa stiu si eu unde a incalcat basescu constitutia ca sa fie suspendat?
    sper sa fie cineva capabil sa explice.

    sa speram ca nu se-ntampla asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Cristian I. DIMA (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 17:18)

    Ardelenu de sub Feleac [anonim]

    SUPER Analiza.
    jos palaria.
  • 0 (0 voturi)    
    sa vina taranistii! (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 17:58)

    dan [anonim]

    sa vina taranistii!
  • 0 (0 voturi)    
    Pt Suca (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 18:02)

    Darkness [anonim]

    Nu trebuie sa fie schimbat. Trebuie doar schimabate cateva legi desfintate cateva comisii si alte organizatii care nu isi au rostul.
    Eu zic ca PM este cel care trebuie sa aiba puterea ( intr-o tara democratica).
    Arata-mi mie o tara din europa in care presedintele este cel mai tare ( ok fara Franta). Basescu trebuie sa inteleaga ca trebuia sa se faca PM si nu presedite ca sa faca treaba buna in tara. Acum este pe cale sa se bata singur. O sa fie mort politic daca PD iese de la guvernare.
    Da a gresit... s-a bagat in chestii economice. A scris negru pe albsub obladuirea consilierului lui economoc Stolojan ( actionar ALRO) sa dea energie asa mai mica la pret. Asta inseamna FAVORITISM. ALRO face parte din grupul ce vinde energie romanilor : baieti destepti. Plus ca acea firma este asociata cu grupul Gazprom si cu Rhur gaz. Cauta si tu pe net la cele doua companii si la acel mare holding si vei vedea.. minunatiile.
  • 0 (0 voturi)    
    PD-Basescu=0 (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 18:15)

    Dromichete [anonim]

    PD fara Basescu egal zero. Boc=mic la stat mic si la sfat. Anca Constantinescu (tipa cu ciocu' mic ca noi suntem la putere) = toapa cu bani. Videanu = afacerist si atat(face treaba la primaria Bucurestiului ca si Basescu, adica nimic).Blaga=arici securici. Udrea= racnetul PD-ului via Basescu.
    etc.
    Basescu e bun de scandal. L-a tradat pe Roman (dupa ce cu o luna inainte il batea pe umar si ii spune "Esti cel mai bun"!). A desfiintat conventia si acum si alianta. Nu cred ca tara are nevoie de un scandalagiu (care se crede in port, nu la presedentie).
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu, omul cu 2 ("n") fetze (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 18:26)

    Fluieratorul [anonim]

    Ei, Basescu e in general fulminant, ca orice roman, la emiterea de pareri despre lucrurile pe care nu prea are putere sa le influenteze, adica in genere la dat sfaturi...
    Pe linga sfaturile respective (pe care mai bine le-am aplica noi, ca si noi ne guduram pe linga rusi pentru gaz, sa nu uitam), iata ca problema cu biletelul, buna de scandal acasa, devine brusc divertisment cind vorbim cu oamenii din afara. Afara, Basescu vrea sa apara altfel decit este, adica un intrigant. Omul are calitati, indiscutabil, dar nu le vedem din cauza circului pe care-l face. De la "un bilet neinspirat" pina la reprosurile pe care le-a facurt acasa si valul de prost gust pe care l-a ridicat e distanta foarte mare.
    Poate ca data viitoare cind vrea sa-si satisfaca pofta de scandal ar fi bine sa se mai gindeasca si la, de exemplu, interesele economiei nationale, cum tot d-sa l-a sfauit pe Seres...
    Cit despre suspendare, sper sa reuseasca mioscarea PSD-ului in parlament, chiar daca nu se va realiza in fapt. Ca sa-l scuture pe adolescentul intirziat si sa-i aduca aminte ca maturizarea e necesara, ca are raspunderi, si nu este in pozitia in care sa foloseasca santajul ordinar, si premeditat pe deasupra. Mai mare rusinea.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Darkness (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 18:50)

    suca [anonim]

    da, sunt de acord cu tine, dar trebuie schimbata constitutia. nu poti sa alegi presedintele prin votul cetatenilor dar sa fie doar in vitrina. in tarile in care dai exemplu, fiecare partid anunta in campania electorala cine va fii prim ministru si se va da votul catre prim ministru. presedintele este ales in parlament.
    ori noi i-am dat votul lui basescu nu lui tariceanu.
    trebuie schimbata constitutia . ori republica parlamentara ori republica prezidentiala. si asta trebuie sa se faca prin referendum. ori cla ce popularitate are parlamentul in acest moment este greu de crezut ca se va votapentru republica parlamentara. eu unul as prefera republica parlamentara dar nu cu uscaturile care sunt acum in parlament. ca sa votez republica parlamentara trebuie sa se schimbe sistemul de vot. vot nominal.
    oricum la noi este o ciudatenie tocmai de aceea apar si scandalurile. presedintele este investit de popor dar puterile cele mai mari le are premierul. noi l-am votat pentru ceva pe presedinte care nu poate face nimic.
    deci concluzia ori republica parlamentara ori republica prezidentiala.
    cat priveste ce se-ntampla acum sunt de parere ca se-ncearca o lovitura de stat. presedintele este ales de popor iar parlamentul cu cea mai mica popularitate in randul populatiei vrea sa-l dea jos.

    ceea ce spui tu cu alro este o simpla speculatie. nu spun ca nu-i adevarata dar nu este demonstrat nimic.
    tocmai diferenta intre cazul lui patriciu si cazul alro. daca rompetrol trimitea memoriul nu era nici cea mai mica problema. problema este ca l-a trimis insusi prim ministrul si aici apare trafic de influienta.
    daca in cazul alro trimitea raportul stolojan atunci era tot trafic de influienta, dar l-a trimis alro. incearca sa-ntelegi ce-nseamna trafic de influienta.
    nu spun ca stolojan nu are coada bagata, pentru ca nu stiu sigur. tot la fel cum nu stiu sigur ca si-a bagat-o.
    in schimb tariceanu si-a bagat-o negru pe alb. este sau nu?
    de asta insist sa gandim dupa fapte!
  • 0 (0 voturi)    
    Basescu o sa ceara anticipate si dupa ce vin alea la termen (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 19:52)

    atwar [anonim]

    iar aceasta falsa problema...
  • 0 (0 voturi)    
    re: Basescu o sa ceara anticipate si dupa ce vin alea la termen (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 20:14)

    suca [anonim]

    ete scartz...
    altceva mai ai?:)
  • 0 (0 voturi)    
    noi l-am ales, nu somnorosii din parlament (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 20:46)

    Iulian [anonim]

    Acum 2 ani noi l-am votat pe Basescu , nu parlamentarii. Asa ca daca vom fi rechemati la vot tot pe el il vom vota.
  • 0 (0 voturi)    
    alegere (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 21:40)

    simion [anonim]

    Da, noi l-am ales pe presedinte, nu parlamentul
    Si cum ne raspunde presedintele? Ramanand perpetuu in campanie electorala. Aratand ca el este cel mai tare, cel mai cinstit , tanand intr-o mana biletelul primit de la Tariceanu si punand cu cealalta mana rezolutia pentru ALRO!
    Hai sa fim seriosi! Faptul ca tara este acum intr-o criza politica i se datoreaza din plin.
    De ce atunci cand a primit biletelul nu a iesit sa spuna singur ce a spus si azi despre prim ministru, ca era taman momentul potrivit pentru anticipate. Era primavara lui 2005, taman cand presedintele vroia din tot sufletul anticipate. Poate pentru ca la o analiza mai atenta biletul nu era nici atunci si nici aum cine stie ce interventie?
    Amara painea calomniei, nu-i asa domnule presedinte?
  • 0 (0 voturi)    
    basescu (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 22:59)

    edy7 [anonim]

    nu uitati ca blaga a fost sef de campanie al lui basescu. nu uitati ca nu e nimeni lamurit de cum a casatigat basescu alegerile (un dosar prea repede uitat de toata lumea). vedeti legea sigurantei si drepturile procurorilor de a putea cauta prin calculatoarele si conturile noastre: uitati-va la tuaregurile pe care le ia dl blaga pt militieni (toate erau pe valea prahovei de sarbatori) veti vedea un despot luminat ce incearca sa ne puna pe toti la colt. nu uitati cand dansa beat la constanta cu tigancile si cand pleca beat la volan cand noua ne ia carnetul ca respiram la volan. asta vreti sa ne conduca?
  • 0 (0 voturi)    
    Daca (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 23:20)

    Victor [anonim]

    Daca acest scandal duce la anticipate si PC ramane pe afara e bine!
    Daca duce la anticipate si PSD aduce mai putini oameni in parlament si Nastase-termopane nu e pus pe lista e foarte bine!
    Daca UDMR ramane pe dinafara si maghiarii din romania vor vota politic si nu etnic iar e bine!
    Poate se consolideaza dreapta cu AP, PNT si PNL sau nu, vom vedea.
    Iar PD va arata daca e partid care mai are oameni in afara de Basescu.
  • 0 (0 voturi)    
    pt edy7 (Sâmbătă, 20 ianuarie 2007, 23:37)

    suca [anonim]

    ce-nseamna diversiunea asta :)
    trebuie demonetizat si unul dintre cei mai buni ministrii care chiar a facut treaba.
    unde l-ai vazut tu pe basescu beat dansand cu tigancile? de ce auncati vorbe fara acoperire? sau la volan? iai pus tu fiola sau alticineva? da, basescu bea la volan si tariceanu face accident.

    un dosar nu uitat de toata lumea ci vorbit de el vreo 10 ani si se va mai vorbi inca pe atat. dar nu-si pune nimeni problema de ce nu l-au condamnat in 4 ani de zile cat a fost psd-ul la putere. de incapabili sa-l prinda sau de mincinosi?
    deja s-a plictisit lumea sa mai auda de flota si-n curand o sa se-ntoarca la cei care au inventat dosarul daca nu dau o solutionare in acest caz.
    poate voi nu sunteti lamuriti cum a castigat basescu sau cum ati perdut. ati pierdut pe aroganta si tampenia lui nastase. nu a venit mulder&scully sa-l faca presedinte pe basescu :)
  • 0 (0 voturi)    
    Nedumerit (Duminică, 21 ianuarie 2007, 12:51)

    Nedumerit [anonim]

    Sunt nedumerit de comportamentul lui Basescu , scoate biletelul dupa 2 ani de zile , fara sa mai poata arata si alta probe de coruptie a premierului , pune toata tara pe jar , acesta nu e un comportament al unui presedinte . Nu a fost in stare sa-l bage in inchisoare pe Patriciu si acum vrea sa - l schimbe pe Tariceanu , cand Tariceanu este sustinut de Patriciu , si asta vrea sa faca cu orice pret , nu conteaza ce sufera Statul Roman si poporul . Vantu acum e condamnat pe 2 ani , dar oricum e de rasul lumii , deoarece este o simpla inscenare , Vantu nu va sta in inchisoare nici un minut ca o sa-l scoata avocatii lui , de " Felix" nici nu s-a atins nimeni desi poate ca este cel mai mare excroc din viata politica Romaneasca , un oligarh batran si increzut , si sa nici nu vorbim de averea lui care sunt din fostului SRI si cine stie pe ce cale ilicite . Basescu isi rupe in va rupe in doua cariera de presidente cu acest scandal , fiindca astea trei Vantu , Patriciu si "Felix" sunt liberi si in toiul puterii si sunt tare deranjati de presidinte . Daca Basescu nu isi schimba repede tactica el va fi suspendat iar tara va fi pus la mana celor mai corupti oameni politici din tara .

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri