Iuliu Winkler nu stie cu cat a contribuit statul roman

Tehnologia romaneasca si-a facut brand

de L.A.     HotNews.ro
Marţi, 23 ianuarie 2007, 0:00

Foto: HotNews.ro

IT-ul romanesc se numeste de acum inainte RomaniaIT. Aceasta noua identitate de marca va fi inclusa in toate materialele de marketing, va sta la baza activitatii promotionale in sectorul tehnologiei informatiei si va fi inregistrata la OSIM ca brand protejat.

Cu toate ca autoritatile sustin ca in urmatorii doi-trei ani, valoarea anuala a IT-ului romanesc va ajunge la un total de un miliard de euro, exista si sceptici care sustin ca „se putea atinge aceasta cota si fara crearea acestui brand”.

Guvernul Romaniei, prin reprezentantii sai din Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si din Ministerul Economiei si Comertului, a prezentat marti strategia de branding de export pentru IT si a oferit detalii despre implementarea strategiei de promovare a sectorului. Marca “Romania IT” este rezultatul unui parteneriat public-privat romanesc condus de Coalitia Tech 21.

“Comunitatea exportatorilor din sectorul IT, estimata la circa 9000 de firme, va beneficia de o perceptie mai buna si unitara pe pietele externe, cu potential de crestere a exporturilor peste 1 miliard de euro”, a declarat, marti, Iuliu Winkler, Ministru Delegat pentru Economie si Comert.

Primul eveniment in cadrul caruia va fi utilizata noua imagine de brand va fi targul CeBit 2007, de la Hanovra, Germania.

Cat costa un brand si vanzarea lui

Brand-ul “Romania IT” este rezultatul unui parteneriat public-privat romanesc condus de Coalitia Tech 21, care a costat 400.000 de lei. Cu toate ca in cadrul prezentarii noii marci, Iuliu Winkler a fost intrebat insistent in ce masura au contribuit, financiar, autoritatile statului si cat au platit privatii, acesta nu a putut oferi un raspuns.

Desi autoritatile nu au tras inca linie, sa vada cat au cheltuit, investitia in noul brand nu se va opri aici. Reprezentantii ministerului Comunicatiilor si tehnologiei sustin ca in 2007 urmeaza sa investeasca peste 500.000 de lei pentru promovarea acestei marci.

Scepticii “de marca”

Nu toata lumea imbratiseaza cu atata optimism marca “Romania IT”. Vasile Baltac, prsedintele ATIC (Asociatia pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatii din Romania) spune ca nu era neaparat nevoie de crearea acestui brand. „India, Irlanda si Israel sunt foarte recunoscute pentru IT si nu au un astfel de brand.

Cifra de un miliard de euro ar fi fost atinsa si fara crearea acestei marci”, a declarat presedintele ATIC.


















185 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Nu avem ce face (Marţi, 23 ianuarie 2007, 15:03)

    Claudiu [anonim]

    Nu cred ca reprezinta ceva cu adevarat folositor ci mai degraba un " sa facem si noi ceva" . Brandul RomaniaIT o sa ofere scepticism in loc de reclama. Sunt multi straini care cunosc brandul Softwin/Bitdefender datorita produsului de succes cu acelasi nume nu din cauza ca e facut in Romania. In fact , eu si multi altii nu ar da 2 bani pe un brand care reprezinta o industrie de IT a unei tari. Clientul nu cauta branduri ci produse BUNE. Uitati-va la Norton Antivirus care e un rahat ca si efect si care pierde tot mai mult teren inclusiv vanzari. E un exemplu perfect in ideea ca lumea cauta performanta/eficacitate etc si nu se mai bazeaza pe BRAND!
    Dar cand nu ai cu ce sa te lauzi pe o piata in continua miscare (de lucruri utile ) venim cu astfel de "revolutii".
    Imi aduc aminte de campania "produs obtinut in Romania" la care nu au aderat prea multe firme din motive bine cunoscute. Am ajuns sa ne laudam cu "produsele facute aici"? Dumnezeule am gresit tara...
  • 0 (0 voturi)    
    Bitdefender (Marţi, 23 ianuarie 2007, 15:40)

    AdiSun [anonim]

    BitDefender e o mare mizerie.
  • 0 (0 voturi)    
    brand (Marţi, 23 ianuarie 2007, 16:34)

    Adrian [anonim]

    Tocmai exemplul tau este concludent. NortonAntivirus continua sa aiba cota de piata semnificativa desi este un produs inferior. Brandul NortonAntivirus si notorietatea brandului este ceea ce il tin pe piata.

    Cat despre RomaniaIT...sa vedem, poate totusi va fi folositor. Nu sunt atat de sceptic.
  • 0 (0 voturi)    
    Adrian (Marţi, 23 ianuarie 2007, 16:34)

    Adrian [anonim]

    Tocmai exemplul tau este concludent. NortonAntivirus continua sa aiba cota de piata semnificativa desi este un produs inferior. Brandul NortonAntivirus si notorietatea brandului este ceea ce il tin pe piata.

    Cat despre RomaniaIT...sa vedem, poate totusi va fi folositor. Nu sunt atat de sceptic.
  • 0 (0 voturi)    
    parca fara nu se putea (Marţi, 23 ianuarie 2007, 16:35)

    postmaster [anonim]

    alti bani, alta distractie
    doh
  • 0 (0 voturi)    
    ce este aia brand? (Marţi, 23 ianuarie 2007, 16:41)

    Cristian Ionitoiu [anonim]

    Salut,

    Eu v-as sfatui ca mai intai sa folositi cuvinte romanesti consacrate atunci cand exista si au semantica necesara. Marca=Brand.
    Si apoi folositi topica limbii romane, nu o inversati copiind limba engleza.
    Si asa, poate, veti incepe sa construiti ceva pentru Romania.
    Dar oare miticii snobi pricep teburile astea?
  • 0 (0 voturi)    
    cam prafuit (Marţi, 23 ianuarie 2007, 18:00)

    Camelia [anonim]

    India are brand inregistrat in IT? Eu nu stiu de el. Si cu toate astea nu se poate spune ca India nu e un brand in IT (chiar daca nu e premium).
    Noi avem nevoie de actiuni mai de "gherila".
    Cum a fost Borat pentru Kazahstan, aveau agentie de PR angajata , pliante, clipuri pe CNN si alte posturi si nu se ducea nici naiba. Acum se duc toti excentricii si fanii Borat sa viziteze tara (desi a fost filmat la noi iar autoritatile lor au atacat filmul).
    Ce fac autoritatile mergea acum 15 ani, acum trebuie facute chestii mai virale.
  • 0 (0 voturi)    
    alti bani .... (Marţi, 23 ianuarie 2007, 20:56)

    corina pavelescu [anonim]

    s-au mai ingropat niste bani! se va auzi de chestia cu "RomaniaIT" vreo doua-trei luni si dupa aceea nimeni nu va ma sti nimic. alte state cu potential in ale programarii nu si-au mai creat atatea branduri de tara ca sa se promoveze.
  • 0 (0 voturi)    
    interesant (Marţi, 23 ianuarie 2007, 22:27)

    Dragomir [anonim]

    Romanii sunt mai notoriosi in lumea IT prin acte "criminale" decat prin soft comercial 'genial'. Spargatori de servere, producatori de virusi, hoti de parole si conturi de banca, etc.

    In al doilea rand Guvernul Romaniei nu are legatura prea mare cu tinerii care lucreaza in domeniul IT, nu de alta, dar ce se preda in scoli nu ... permeaza. Sa-si asume creditul pentru cultura informaticienilor din romania este o mica nesimtire. Tinerii din domeniul acesta au invatat pe cont propriu, imprumutand carti si cautand pe internet lectii si modele sau invatand direct de la prieteni. Vorbesc din experienta, sunt un profesionist in acest domeniu.

    Mai important, din moment ce traim in capitalism, brandul "RomaniaIT" nu este relevant pentru firmele romanesti de IT. Sunt importante brandurile firmelor respective, nu unul "national" ca drapelul. Toata treaba aceasta imi pare ca o campanie de a stabilii monopoluri, de a crea standarde unilaterale controlate de cei care au prieteni in guvern.

    Si in ultimul rand, un "brand" are continut foarte variabil, de la om la om. Poate fi sabotat prin cultura. Ce s-ar intampla daca s-ar adauga idea ca "romanii sunt niste hackeri si hoti care fura identitati si numere de carti de credit" . Nu degeaba Romania este interzisa in sistemul de plata Paypal (pe langa multe altele), si nu degeaba a doua limba vorbita la Micorsoft este cea romaneasca. Odata ce e corupt brandul, toti cei care stau sub el vor suferi pierdere in "imagine". Ia ziceti, cum va plac produsele "Made in China" ? Si acela e un brand, la fel cum mai de mult aveam brandul "(chestii) de la rusi" (in referire cu cele din pieti) sau "(chestii) facute pe vapor".

    Pe scurt, o idee impractica si potential foarte proasta. Nu vad cu ce ar ajuta firmele IT asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt frustratul Cristian Ionitoiu (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 9:22)

    G [anonim]

    Cati ardeleni am vazut eu amestecand cuvintele romanesti cu cele englezesti sa fii tu sanatos (desi dupa frustrarea ta evidenta n-as crede ca-i sa reusesti vreodata). Cat snobism exista peste tot in tara asta este vizibil pentru toti cei care stiu sa priveasca. Cum face unul cursuri de "management" incepe sa dea cu bata in balta si sa se creada atotstiutor. Nici tu nu faci exceptie, doar ca esti un snob de gen "anti" dar tot snob in esenta.
  • 0 (0 voturi)    
    Branding si marca (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 18:13)

    Branduit [anonim]

    Cristian Ionitoiu - apreciem sfatul si cunostintele, insa de data asta se intampla sa vorbim despre lucruri diferite. Intamplator, m-am aflat la conferinta de presa: niciunul dintre ministrii prezenti n-avea habar ce inseamna acela "brand", intelegand prin asta doar denumirea inregistrata si simbolul grafic (logo), adica exact ceea ce ne transmite cuvantul romanesc "marca". Ori anglicismul "brand" inseamna mult mai mult. Exista sute, poate mii de copaci taiati din cauza maculaturii care s-a scris pe acest subiect, insa nimeni nu vorbeste despre brand in acesti termeni (adica doar denumire si logo). Brandul inseamna (dupa unii) sentimentul pe care-l ai (pe care o multime de oameni il au) atunci cand auzi denumirea respectiva sau cand vezi simbolul respectiv (mai nou, si cand auzi simbolul sonor al brandului, asa cum au brandurile adevarate). La conferinta, toata lumea numea aceasta marca, "RomaniaIT", in mod impropriu (aici suntem de acord), "brand". Este impropriu insa, pentru ca e complet aiurea sa numesti brand un logo si o denumire inregistrata la OSIM (cel mult ai putea fi optimist zicandu-i "brand in devenire"). Snobismul se manifesta, e adevarat, dar se manifesta prin ignoranta, in primul rand.
  • 0 (0 voturi)    
    Branding si marca (de tara) (Miercuri, 24 ianuarie 2007, 18:15)

    Brandui-m-as si n-am cui [anonim]

    Cristian Ionitoiu - apreciem sfatul si cunostintele, insa de data asta se intampla sa vorbim despre lucruri diferite. Intamplator, m-am aflat la conferinta de presa: niciunul dintre ministrii prezenti n-avea habar ce inseamna acela "brand", intelegand prin asta doar denumirea inregistrata si simbolul grafic (logo), adica exact ceea ce ne transmite cuvantul romanesc "marca". Ori anglicismul "brand" inseamna mult mai mult. Exista sute, poate mii de copaci taiati din cauza maculaturii care s-a scris pe acest subiect, insa nimeni nu vorbeste despre brand in acesti termeni (adica doar denumire si logo). Brandul inseamna (dupa unii) sentimentul pe care-l ai (pe care o multime de oameni il au) atunci cand auzi denumirea respectiva sau cand vezi simbolul respectiv (mai nou, si cand auzi simbolul sonor al brandului, asa cum au brandurile adevarate). La conferinta, toata lumea numea aceasta marca, "RomaniaIT", in mod impropriu (aici suntem de acord), "brand". Este impropriu insa, pentru ca e complet aiurea sa numesti brand un logo si o denumire inregistrata la OSIM (cel mult ai putea fi optimist zicandu-i "brand in devenire"). Snobismul se manifesta, e adevarat, dar se manifesta prin ignoranta, in primul rand.
  • 0 (0 voturi)    
    rad si nigerienii de noi (Marţi, 20 februarie 2007, 17:55)

    neacsu [anonim]

    initiativa e venita tarziu, prost gandita si execrabil executata

    doar pentru comparatie, citeam aici ce identitate nationala isi construiesc nigerienii, care ne dau clasa si la PR&comunicare:

    http://brandidentity.wordpress.com/2007/02/20/romani ait-sau-cum-s-ar-fi-promovat-calculatoarele-pe-vremea-lu-bunicu/

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version