In timp ce la noi se scumpesc frecvent

Bulgarii reduc preturile la tigari

de Cristian Covaci     HotNews.ro
Vineri, 26 ianuarie 2007, 0:00


Bulgartabac, principalul producator de tigari din Bulgaria, a anunat ca in cel mai scurt timp va reduce pretul a aproximativ 20 de branduri pe care le comercializeaza. Ieftinirea, care va fi cuprinsa intre 10-15%, vine ca urmare a competitiei de pe piata, principalii producatori europeni putand comercializa tigari fara sa mai plateasca taxe vamale.

Bulgartabac, companie ce detine o cota de piata de aproximativ 90%, isi comercializeaza produsele si in tarile baltice, Orientul Mijlociu si Africa.

“Aceste reduceri demonstreaza ca Bulgartabac e gestionata in mod corespunzator si poate reactiona pozitiv la evolutia pietei. Toata isteria iscata de zvonurile care dadeau ca sigura o majorarea a preturilor ca urmare a aderarii la Uniunea Europeana sunt nefondate”, a spus a Hristo Lalchev, presedintele companiei.

Astfel, marci populare precum Sredetz, Prestige si Femina vor fi vandute cu aproximativ 1 Euro de la 1,15 Euro.

Cu toate acestea, cea mai populara marca produsa de Bulgartabac, Victory, nu va suferi nici o modificare de pret.

Pretul tigarilor se vor dubla in Romania

In Romania, dimpotriva, tigarile vor continua sa scumpeasca. Din cauza accizelor, este de asteptat ca in luna iulie pretul unui pachet de tigari sa creasca cu aproximativ 5.000 de lei vechi, potrivit Gildei Lazar, Corporate Affairs Director la JTI Romania. In acest moment, acciza la tigari este de 34,5 euro/1.000 de bucati, dar va creste de la 1 iulie la 41,5 euro.

In plus, pana la 1 ianuarie 2010, acciza trebuie sa ajunga la 74 euro/1.000 bucati, in ea fiind inclusa si taxa de viciu. La un calcul al raportului actual leu-euro, ar insemna ca un pachet de tigari ar putea sa ajunga, pana in 2010, la peste o suta de mii de lei vechi.
Totusi, situatiile din cele doua tari sunt diferite. Bugartabac detine monopolul pe piata vecina si isi permite astfel sa reduca din preturi pentru a putea face fata concurentei.



















590 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    "La ei se poate"??! (Vineri, 26 ianuarie 2007, 12:32)

    SC [anonim]

    De ce acest gazetar prezinta aceasta stire ca pe ceva pozitiv? Este ceva bun / de invidiat in a scadea pretul tigarilor, sau e preferabil sa folosesti toate parghiile (inclusiv pretul) pentru promovarea renuntarii la fumat?
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte bine ca se scumpesc (Vineri, 26 ianuarie 2007, 14:17)

    Simion [anonim]

    Nu e nici o minciuna in propozitia: "Fumatul dauneaza grav sanatatii". Fumatul este nociv si inutil.
  • 0 (0 voturi)    
    La ei se ieftinesc, la noi se scumpesc (Vineri, 26 ianuarie 2007, 14:20)

    GR [anonim]

    Foarte bine sa se faca si 10euro pachetul. Ce se intampla la blugari ar trebui dat exemplu de cum nu trebuie...daca isi permit sa ieftineasca ar trebui pusa o noua taxa sa le creasca pretul. Imi pare rau pentru fumatori dar ar fi mai ieftin pentru toata lumea daca nu s-ar mai fuma deloc. Toate argumentele cu bani la buget sunt praf in ochii. A facut cineva un calcul cat din bugetul sanatatii este folosit pentru tratarea afectiunilor cauzate de fumat?
  • 0 (0 voturi)    
    si masinile vechi sunt la fel de nocive (Vineri, 26 ianuarie 2007, 15:28)

    Dr. A [anonim]

    asa cum spun celelalte comentarii, sanatatea e importanta. De aceea taxa pe harburile aduse din UE e justificata.
  • 0 (0 voturi)    
    Tigari (Vineri, 26 ianuarie 2007, 15:56)

    JH [anonim]

    Dom. Dr A esti imposibil (asta`i exprimarea eleganta!)... Ce au masinile vechi cu tigarile... Ca si doctor (esti doctor?) ar trebui sa stii cum arata plamanii unui fumator, pe cand poluarea prin auto sau cum o mai fi are efecte doar indirect asupra organismului...
    Mai deschide o carte Dom Dr. (ca se pare ca de la terminarea facultatii n-ai prea facut-o) inainte de a-ti da cu parerea!
    In rest polemica despre masini nu-si are locul aici....
  • 0 (0 voturi)    
    parerea unui fumator (Vineri, 26 ianuarie 2007, 16:11)

    daniela [anonim]

    cred ca se face prea mult caz pe tema asta... ca fumator, e numai problema mea cati bani dau pe tigari si daca imi distrug sanatatea... e dreptul meu si nu-mi convine sa decida altcineva...e chestie de educatie pana la urma, daca eu am bunul simt sa fumez fara sa deranjez pe altii, nu inteleg de ce trebuie sa decida altii pentru mine.
    si uitati un lucru...constrangerea nu te ajuta sa te lasi, daca vrei...cea mai buna solutie este informarea si liberul arbitru...
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Daniela - NUMAI RESPECT! Pentru Dr A - DU-TE SI TE IMPUSCA! (Vineri, 26 ianuarie 2007, 18:58)

    popel [anonim]

    Felicitari Daniela pentru observatie! Nu sunt fumator; am fumat o gramada si eu, insa intr-adevar, statul nu poate actiona prin asemenea parghii in modalarea comportamentului individului. Este absurd, oamenii maturi nu sunt copii... Nu poti sa dictezi unui om sa nu mai fumeze, atata timp cat nu deranjeaza pe altul. Informarea este cea mai buna metoda de a renunta la fumat. Cat despre ajustarea preturilor prin adaugarea de accize, miscarea facuta de Vladescu anul trecut de majorare diferentiata a pretului la pachetele de tigari a avantajat indiscutabil producatorul Phillip Morris; de ce? deoarece consumatorii marcilor Kent, Marllboro, si LM (care de altfel este si cea mai populara tigareta) sunt cei care isi permit cu usurinta sa consume tigarete scumpe, iar comportamentul unui consumatorului este independent de pret; imaginati-va un consumator de tigarete cu putere financiara care atunci cand isi cumpara un pachet nu se uita la bani, consumator ca de altfel prefera asemenea branduri considerate "de lux" - va renunta la fumat doar ca s-a majirat pretul pe pachet 3.000 ROL? NU! In schimb, consumatorii cu putere redusa de cumparare vor opta pentru tigarile de o calitate mai redusa (marci produce de JTI - Carpati, Monte Carlo, si alte asemenea)
    De asemenea au suferit modificari infime de pret

    Este mai mult decat adevarat ca in tarile vest europene pachetul de tigarete este in jur de 5 euro, insa acolo se practica pretul maxim (care nu este anticoncurential), in vreme ce in Romania se practica pretul minim (care este FOARTE anticoncurential) insa dl Vladescu nu stie. Diferenta intre noi si vesteuropeni este ca acolo toti comerciantii pun pretul maxim, deoarece toata lumea care vrea intr-adevar sa fumeze, fumeaza cu 5 euro /pachet.

    In schimb, Vladescu este nasul lui Peter Imre (directorul general de la Phillip Morris) si itele se incurca bine...
  • 0 (0 voturi)    
    Doctoreee... esti dus! (Vineri, 26 ianuarie 2007, 18:59)

    rumburak [anonim]

    Dragi romani, fumatul chiar cauzeaza probleme de sanatate, insa atunci cand demintarii nostri (care nu au demnitate) intra in conflict de interese dupa promovarea si adoptarea unor legi nationale... eu zic ca nu e de bine.

    Bine spus Daniela... Consumatorul trebuie sa decida singur ce sa consume, fara restrictii impuse de un stat (oligarhic)

    Pt 4
    Cat despre comentariul nelalocul lui a lui Dr. A, nu ar merita sa il iau in considerare... Doamneeeee nu te doare doctore? (prostia... nu te doare?)
    Stiu ca nu este un forum de discutii despre masini, insa ii reamintesc doctorului ca
    70% din masini sunt non-euro,
    15% au euro 1 (sume probabile)
    7% au euro 2, (sume probabile)
    5% au euro 3, (sume probabile)
    3% au euro 4. (sume probabile)

    Care dintre masinile din categoriile de mai sus polueaza mai desteptule?
    Este cel mai simplu de inteles chiar si pentru o gaina ca daca s-ar reduce parcul de masini non euro (ATENTIE!!! 70% din total) si ar intra masini cu euro 3, deja nu ar mai fi poluare prin noxe de esapament istetule!
    Iar importul de asa zise "rable" (ca pt Citroneanu un BMW 320 serie noua de 5-8 ani este rabla! ) ar putea fi stopat daca s-ar pune taxe de posesie, ca cel care polueaza sa plateasca.

    Nimeni nu vrea poluare in tara, ca iesi din casa si trece cate un tanc de masina pen langa tine, de te sufoci, dar fiti corecti legiuitorilor.


    Vrem taxa de posesie, si atunci nimeni nu va importa o masina euro 1 sau euro 2 pentru ca ar plati taxa de mediu de 300 euro pe an (sa zicem) nu mai vb de cele non euro care ar putea fi taxate cu 1000 euro (sau poate 400 euro pe an.

    Pentru cei care imi sustin afirmatiile, pot spune cu regret ca avem tara pe care o meritam, pacat ca exista si incuiati ca cei care duc dorul restrictiilor de genul (zile de circulatie cu sot, si fara sot, ori ratii de benzina)
    Si asa s-ar reduce poluarea, daca am avea ratii de benzina. 20 l pe luna. Ce zici Doctore?
  • 0 (0 voturi)    
    cea mai mare pacaleala (Sâmbătă, 27 ianuarie 2007, 13:40)

    histerezis [anonim]

    Toata treaba asta cu tigarile e o mare pacaleale. Cel mai mult are de castigat de pe urma fumatorilor chiar statul. Statul nu face nimic concret si bun pentru a reduce numarul fumatorilor ci doar niste chestii asa...de ochii lumii....cel mult niste reclame care iti induc frica si te va face sa fumezi si mai mult. Statul nu are nici un interes sa fie mai putin fumatori...pentru ca el e cel care castiga. Si culmea pacalelii...atunci cand mai mareste acciza la tigari...toti aplaudam. Uitati-va in jur si veti vedea ca toate campaniile antifumat nu fac altceva decat sa va creasca frica si stresul...traiti intr-o stare permanenta de anxietate...toti ganditi...trebuie sa ma las...dar nu pot....dar trebuie...trebuie...totusi nu pot.
    Va recomand cu caldura metoda Allen Carr - cartea, fisierele audio etc. Din cei pe care ii cunosc, a avut un succes initial de 100% - fata de maxim 10% orice alta metoda traditionala.
    Si nu mai acuzati fumatorii ca ei nu vor sa se lase...nu e adevarat. Ei fumeaza pentru ca asa TREBUIE!

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri