Dorinta de a fideliza angajatii ii determina pe specialistii in resurse umane sa inventeze beneficii iesite din comun, doar-doar vor retine salariatii valorosi.

Masina de serviciu, laptopul, asigurarea de sanatate si telefonul mobil au devenit niste banalitati incluse in pachetele salariale, in special pentru cei care ocupa pozitii de top management. Acest fenomen a inceput sa se resimta si la niveluri mai joase.

Aproape toti salariatii cu lefuri decente vor beneficii cat mai diversificate, iar directorii de resurse umane trebuie sa gaseasca noi formule de fidelizare. Ideala este, spun expertii in HR, combinarea cat mai multor beneficii, de comun acord cu angajatii.

De altfel, expertii PricewaterhouseCoopers spun ca, in comparatie cu anii trecuti, ponderea beneficiilor din pachetul salarial este de 10a, „cea mai mare valoare inregistrata din ‘97 pana acum”.

Ce vor salariatii

La moda sunt abonamentele la clinici medicale si la sali de sport, domeniile gratuite de internet, dar si plata facturii la internet. Unii vor sa cumpere autoturismul de serviciu, in timp ce altii prefera asigurarea unei babysitter, programe „after school” (cu posibilitatea de a urmari copiii on-line) sau burse in strainatate pentru odraslele lor.

Altii ar vrea sa-si ajute familiile si nu au cand sa o faca. De aceea angajatorii vin cu propuneri de joburi pentru membrii familiei.

Femeile isi doresc abonamente la saloane de infrumusetare ori acordarea unei sume pentru achizitionarea de haine. Cerute sunt si programele pentru renuntarea la fumat si pierderea in greutate, precum si asistenta medicala la domiciliu ori vacantele platite.

In ultima vreme au aparut si solicitari ca „altii sa-mi plateasca facturile”, „sa-mi duca hainele la curatatorie”, „sa-mi faca piata”, „sa-mi plimbe cainele”. Cererile pot parea excentrice, insa unii specialisti in HR spun ca merita sa fie luate in calcul pentru ca salariatii vor fi mai productivi.

„Angajatorii trebuie sa inventeze sisteme de beneficii competitive menite sa confirme faptul ca se aliniaza la standardele pietei si ca acorda importanta salariatilor”, considera si Catalina Cochinescu, consultant al HR-Romania.