Crearea conceptului campaniei "Romania-Fabulospirit" a costat Ministerul Afacerilor Externe 110.000 de euro. Suma a fost platita agentiei de publicitate Gav/Scholz&Friends, cea care a realizat proiectul. Alocarea sumei s-a facut fara licitatie. Reprezentantii MAE sustin ca au evaluat mai multe companii, printre care si Publicis, si au ales agentia Gav/Scholz&Friends pe baza campaniei 'Normal. Sibiu' in Romania si a celei din Germania, 'Germany. Land of ideas'.

Campania va costa intre 3 si 5 milioane de euro

Din campania realizata nu lipsesc imagini video cu peisaje romanesti, cu sculptorul Constantin Brancusi si Coloana Infinitului sau afise cu marile gimnaste ale Romaniei. Lucian Georgescu, actionarul principal al Gav/Scholz&Friends a prezentat, intr-o conferinta organizata de MAE, o serie de printuri reprezentand doar o faza preliminara a campaniei.

Corina Vintan, purtatorul de cuvant al MAE a spus ca urmeaza sa fie organizata o licitatie prin care se vor alege agentii pentru servicii de creatie, cumparare si administrare de spatiu media si organizarea de evenimente care sa sustina campania. Cat despre bugetul total al campaniei, acesta nu a fost inca stabilit. Din estimarile Ministerului de Externe, suma va fi intre 3 si 5 milioane de euro.