Noul Cod Penal: cumulul de pedepse, reduceri la pedepsele cu inchisoarea si dezincriminarea insultei si calomniei

de B. Blagu     HotNews.ro
Vineri, 2 martie 2007, 0:00









Documente:
Proiectul Noului Cod Penal
(02.03.2007) DOC
Expunerea de motive privind noul Cod Penal
(02.03.2007) DOC

Ministerul Justitiei a facut public, vineri, proiectul noului Cod Penal al Romaniei, pentru ca acesta sa intre in dezbatere publica.

Ministrul Justitiei Monica Macovei a precizat ca printre modificarile ce vor fi aduse sunt cele privind cumulul de amenzi si pedepse, eliminarea aproape in totalitate a pedepsei cu inchisoarea in cazul minorilor si reducerea celor mai multe dintre pedepsele privative de libertate.

Macovei a declarat ca ministerul are in pregatire si noul Cod de Procedura Penala, aplicat actului normativ supus acum dezbaterii publice. Noul proiect al Codului dezincrimineaza penal calomnia si insulta.

Macovei a declarat, intr-o conferinta de presa, ca in proiectul Codului Penal “au fost preluate reglementari din normele penale ale statelor europene, cu precadere din legislatiile germana si italiana, care influenteaza de altfel, astazi, reglementarile europene in materie penala”.

Pe intreaga perioada a dezbaterii publice, Ministerul Justitiei asteapta atat parerile ONG-urilor si institutiilor de resort, cat si a oricarei persoane interesate. De asemenea, vor continua discutiile cu cei implicati direct in actul de justitie. “Judecatorii si procurorii au fost consultati la finalul lui 2006, dar consultarea cu ei va continua si in timpul dezbaterii publice.

Intentionam sa avem cel putin trei intalniri cu judecatorii si procurorii, in tara, pe aceasta tema”, a afirmat Macovei.

Ea a mai precizat ca si noul Cod de Procedura Penala va fi finalizat anul acesta: “Un Cod Penal nou necesita automat un nou Cod de Procedura Penala, pentru ca altfel nu poate fi aplicat. Acesta face parte dintr-un program cu Banca Mondiala si intentionam sa-l finalizam in vara acestui an.”

Dezbaterea publica va dura cel putin o luna, iar observatiile si propunerile pe tema noului Cod Penal pot fi transmise pe e-mail, la adresa forin.plopeanu@just.ro sau in scris pe adresa: Ministerul Justitiei, str. Apollodor nr. 17, sector 5, Bucuresti.

Principalele modificari

Uand in principalele modificari propuse prin noul Cod se refera la recidivisti si la cei care comit infractiuni multiple.
“Cei care comit in mod repetat sau mai multe infractiuni vor fi sanctionati mai sever. Am introdus cumulul aritmetic atunci cand e vorba de mai multe pedepse sau mai multe amenzi. Deci nu se va plati cea mai mare ca si pana acum, ci se vor cumula aritmetic, acelasi principiu se va aplica si atunci cand va exista o pedeapsa cu inchisoarea si una cu amenda.

In ceea ce priveste comiterea mai multor infractiuni pedepsite cu inchisoare, se va executa pedeapsa cea mai grea, ca si astazi, dar sporul va fi obligatoriu, ceea ce e diferit de legislatia prezenta, si va fi intr-o anumita limita prevazuta de acest proiect”, a aratat Monica Macovei.

Ea spune ca noul sistem al pedepselor este unul flexibil, modern si european: “Vor fi mai multe forme de executare a pedepselor, astfel incat sa se asigure o pedepsire a celor care comit infractiuni, dar si reintegrarea sociala a acestora.”

Potrivit noului Cod Penal, creste numarul infractiunilor care se pedepsesc cu amenda penala, ca pedeapsa unica sau alternativa la inchisoare. Daca in prezent acestea sunt in numar de 60, proiectul actului normativ face referire la aproximativ 175.

De asemenea, Codul introduce posibilitatea inlocuirii amenzii cu efectuarea de zile-amenda in inchisoare. Acestea pot fi intre 15 si 400, iar valoarea unei zile de amenda este intre 10 si 500 RON.

O noua varianta de plata a amenzii este posibilitatea prestarii unei munci in folosul comunitatii daca persoana respectiva, cu buna credinta, nu poate executa pedeapsa amenzii si nu are bunuri care sa poata fi executate silit.

Macovei a declarat ca actul normativ nu califica drept infractiuni penale insulta si calomnia. Asta desi incercarea de a scoate cele doua fapte de sub incidenta penala, in cursul anului trecut, a fost declarata neconstitutionala de catre Curtea Constitutionala.

Pedepse accesorii si complementare

Codul Penal supus dezbaterii lasa la latitudinea judecatorului aplicarea de pedepse accesorii si complementare. Astfel, interzicerea dreptului de a alege sau a drepturilor parintesti in timpul executarii pedepsei cu inchisoarea sau interzicerea unor drepturi dupa ce aceasta s-a incheiat sunt exclusiv la latitudinea magistratilor.

Ministerul Justiei a decis ca numarul interdictiilor ce pot fi aplicate dupa ispasirea pedepsei privative de libertate sa creasca de la 5 la 14.

“Printre noile drepturi care vor putea fi interzise de judecatori sunt cel de a detine, purta si folosi arme, de a conduce vehicule sau anumite categorii de vehicule, de a se afla in anumite locuri sau la anumite manifestari publice, de a comunica cu victima sau cu familia acesteia, de a intra in contact cu persoanele impreuna cu care a savarsit infractiuni”, a precizat Monica Macovei.

Ea a adaugat ca se introduce o nou pedeapsa complementara, de afisare sau publicare a hotararii definitive de condamnare: “Scopul acestei pedepse este de a creste eficienta mesajului actului de justitie si de a asigura o mai buna reparatie de ordin moral partii vatamate”.

Alternative la inchisoare

Proiectul Codul Penal stabileste si opt criterii generale pe care le are la indemana judecatorul pentru a stabili o pedeapsa, dar si trei mijloace alternative la pedeapsa cu inchisoarea.

  1. renuntarea la aplicarea pedepsei - persoana este gasita vinovata, dar, din motive care tin de fapta, de persoana, judecatorul poate decide ca nu va aplica o pedeapsa evaluand urmatoarea situatie: pedeapsa va face mult mai mult rau daca va fi aplicata, decat daca nu va fi aplicata.


  2. amanarea aplicarii pedepsei atunci cand ea este amenda penala sau inchisoare pana la doi ani - in anumite circumstantze prevazute expres de cod. Pe aceasta perioada se exercita supravegherea de catre serviciile de probatiune, care sunt in proces de dezvoltare tocmai pentru a asigura aceste noi atributii.


  3. suspendarea conditionata a executarii pedepsei - timp in care persoana respectiva va executa munca in folosul comunitatii. Daca refuza acest lucru, se aplica pedeapsa cu inchisoarea.


Pedepse aplicabile minorilor

Ministrul Justitiei a precizat ca noul act normativ prevede renuntarea la pedepse cu inchisoarea fata de minorii care raspund penal: “Se va pune accent pe masurile educative. Am decis sa facem acest lucru in urma programelor PHARE pe care le-am avut cu Franta si cu Spania in ceea ce priveste modalitatile de sanctionare ale minorilor.”

Proiectul stabileste ca regula masuri educative care nu implica in nici un fel pedepse privative de libertate, cum sunt, de pilda, stagiul de formare civica, supravegherea, consemnarea la sfarsit de saptamana si asistarea zilnica.

Exceptie fac infractiunile grave sau situatia in care minorii comit mai multe infractiuni, cand se vor aplica masuri privative de libertate, dar nu in penitenciare, ci in centre educative sau in anumite centre de detentie speciale pentru minori.

Scad pedepsele

“In mare parte, pedepsele prevazute pentru infractiuni au scazut, dar acest lucru nu trebuie inteles ca o diminuare a represiunii penale, ci ca o viziune europeana, practicata de statele europene cu privire la rolul pedepsei si la modalitatea prin care trebuie cu totii sa incercam sa-i readucem in societate pe cei care comit infractiuni.

Dar as vrea sa reamintesc ca pentru cei care sunt in stare de recidiva sau comit un numar mai mare de infractiuni am agravat pedepsele”, a declarat vineri ministrul Justitiei.

Ea a dat ca si exemplu cazul infractiunii de furt, care, conform legilor in vigoare, se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 15 ani. “Nu exista o astfel de pedeapsa pentru nici un stat european pentru furt, peste tot sunt mai scazute. In plus, aceste limite mari de pedepse nu au dus la scaderea numarului de furturi.

De asemenea, am constatat ca in practica, instantele nici nu aplica aceste limite maxime. In ultimii trei ani, cei care executa pedepse in penitenciare pentru furt au de facut, in 80% dintre cazuri, maximum 5 ani de inchisoare. Asta ne spune ca realitatea nu cere astfel de pedepse”, a afirmat Macovei. Potrivit noului Cod Penal, pedeapsa maxima in cazul furtului este de maxim 7 ani.





Citeste pe Stirile ProTV

Avertismentul celor mai buni bucatari din Romania. Ce se intampla atunci cand combini tigarile cu mancarea

Legile din Romania ii apara pe fumatori de nefumatori si nu invers. Cei mai buni bucatari din Romania insa atrag atentia asupra efectelor neasteptate pe care fumul de tigara le produce in restaurante.



32699 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Si Palamentul?? (Vineri, 2 martie 2007, 14:32)

    Gicu [anonim]

    Nu cumva derbedii aia din parlament trebuie sa-l aprobe? pai daca Monica a pus ceva ce i-ar putea atinge pe domniile lor e clar ca va pica.. Zic bine? Va rog sa ma contraziceti...
  • 0 (0 voturi)    
    De ce (Vineri, 2 martie 2007, 14:32)

    x [anonim]

    De ce nu lasati sa se posteze comentarii si la articolul despre "consultarile" genialului premier si partide, caci se pare ca baiatul asta are iar planuri mari pentru Romania, precum in 2005, cand a blocat anticipatele?
  • 0 (0 voturi)    
    Zici bine (Vineri, 2 martie 2007, 14:54)

    Sorin [anonim]

    Ai dreptate Gicu. Normal ca nu va trece ca altfel isi pun singuri pielea-n bat.
  • 0 (0 voturi)    
    e normal? (Vineri, 2 martie 2007, 16:34)

    justitiabilul [anonim]

    sa presupunem ca eu comit 10 infractiuni, fiecare pedepsindu-se cu cite 2 ani inchisoare.
    sa presupunem ca tu comiti o infractiune care se pedepseste cu 2 ani inchisoare.
    rezulta ca in momentul de fata amindoi v-om efectua cite 2 ani de inchisoare.
    vi se pare normal?
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns la intrebarea "e normal?" (Vineri, 2 martie 2007, 17:33)

    marilena [anonim]

    Nu este asa. Potrivit proiectului Codului Penal, cel care comite 10 infractiuni, fiecare pedepsita cu 2 ani, va executa aproximativ 8 ani. In cazul mai multor pedepse cu inchisoare, se aplica cea mai grea plus obligatoriu un spor ce nu poate fi mai mic de 1/3 din totalul celorlalte pedepse stabilite, cu conditia ca pedeapsa finala rezultata sa nu depaseasca totalul pedepselor pentru infractiunile concurente (comise) si nici maximul general al pedepsei inchisorii.
  • 0 (0 voturi)    
    foarte bun Noul Cod Penal (Vineri, 2 martie 2007, 22:46)

    Partidul Radical Democratic [anonim]

    Excelent noul cod penal! De data asta, felicitari sincere d-nei Macovei si colegilor care l-au realizat!
  • 0 (0 voturi)    
    opinie (Sâmbătă, 3 martie 2007, 8:17)

    M(D)arius [anonim]

    Salutare... Tot acest ... hai sa-i spun "Proiect de Cod Penal", nu mi se pare altceva decat o mizerie. O infectie ordinara care nu face decat sa indemne la hotie si la incalcarea legii, culmea, cu pretentia (sau pretextul) de a fi "o viziune europeana". De fapt, nu este altceva decat o continuare a operei de distrugere legislativa, de creare a haosului legislativ. Este, de fapt, ceeea ce in termenii actualului cod penal am putea denumi "favorizarea infractorului", in concurs cu o multime de alte fapte a caror incadrare juridica este de prisos a mai fi facuta...
  • 0 (0 voturi)    
    pentru M(D)arius (Sâmbătă, 3 martie 2007, 13:04)

    mda [anonim]

    presupun ca tu esti adeptul legislatiei care taie mainile hotului, nu?

    n-ar fi mai simplu sa-i omori pe toti cei care comit o infractiune? sa scapi societatea de "elemenetele nesanatoase"?

    asa-i ca era mai buna legislatia pe vremea comunistilor?

    vedea-te-as la necaz!
  • 0 (0 voturi)    
    desprea moartea Luminitei Sega, procurorul care instrumenta dosarul FNI (Sâmbătă, 3 martie 2007, 15:23)

    sempere [anonim]

    Ma intriga faptul ca moartea Luminitei Sega, procurorul care a instrumentat dosarele FNI-Banca Agricola, nu a avut ecoul mediatic pe care l-ar fi meritat.
    Acum cateva zile a aparut intr-un cotidian un articol in care se spunea ca testele facute intr-un laborator din Italia au dovedit ca procurorul a fost otravit lent cu metaloizi. M-as fi asteptat ca informatia sa vuiasca in toata mass-media (exceptie Realitatea tv, Cotidianul, Catavencu - controlate de SOV), dar in ciuda gravei descoperiri, mediatizarea ei a fost derizorie. Chiar si pe vremea PSD-ului presa avea mai mult curaj si “cojones” sa scrie despre astfel de cazuri. Mai tineti minte moartea procurorului Cristian Panait, cel care chipurile s-ar fi sinucis aruncandu-se de la etajul 4? Se intampla in 2002, pe vremea PSD. Atunci presa n-a ezitat sa scrie, sa puna intrebari incomode si sa scoata la lumina practicile criminale ale regimului.

    Insasi Monica Macovei, la putin timp dupa ce a fost investita in functie, a cerut redeschiderea cazului Panait. De ce nu se implica d-na ministru si in elucidarea mortii Luminitei Sega? Sa fie lupta impotriva lui Ovidiu Vantu mult prea grea chiar si pentru un ministru al Justitiei? Ceva ar trebui facut. Ar fi trist ca sacrificiul acestor procurori sa fie inutil.
  • +1 (1 vot)    
    noul cod penal (Sâmbătă, 3 martie 2007, 17:30)

    vio [anonim]

    Adica daca dai spaga 1 leu portarului de spital, neaparat facem puscarie amandoi, iar daca vin peste tine niste hoti si-ti fura tot, aia scapa doar cu amenda ?
    Interesant !!!!
  • 0 (0 voturi)    
    CODUL PENAL (Duminică, 4 martie 2007, 12:27)

    MIHIA [anonim]

    TRAIASCA D-NA MINISTRU...JUSTITIA NU POATE FI DECAT JUSTA
  • 0 (0 voturi)    
    totul este o iluzie (Luni, 5 martie 2007, 18:52)

    mares [anonim]

    de 10 ani tot promite o schimbare si nimic credeti ca acum va trece ?ghinion eu cred 100% CA NU VA FACE NIMIC .DE CE? Ca nu au apucat sa ia tot ce se poate lua din aceeasta tara. un nou cod penal ar incurca afacerile dejea planuite.asa ca sa o lase moarta ca nu tine nu este la prima incercare
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Luni, 5 martie 2007, 20:20)

    Mocanu [anonim]

    scoaterea de sub incidenta legii a insultei si calomniei este cea mai grava greseala intr o societate. Intodeauna infractiunile ce se produc prin violenta decurg dintr un inceput de insulta chiar si calomnie. Daca nu aperi in prima faza personalitatea omului de fapt nu prea mai ai ce apara. Dragilor legile unui popor chiar daca nu ne place reflecta civilizatia acelui popor. Va rog nu faceti gresala de a crede ca schimband un cod penal veti schimba european un popor. Fiti realisti si creati legi pentru noi la prezent si nu pt viitor.
    Ati invatat toti ca legile nu sunt decat in cea mai mare parte o nevoie imediata a unei societati.
    Sunt de acord cu, cumulul aritmetic al pedepsei in cazul concursului de infractiuni dar reducerea in general al pedepselor nu sunt.
    Acest gen de pedepse nu va da decat apa la moara. Nu uitati daca vreti sa scadeti rata criminalitatii intr o societate incepeti pe termen lung cu pedepsirea minorilor sau infractiunilor mici. Azi furi un ou maine un bou. Aproapre toti infractorii incep cu infaractiuni mici ca apoi sa se obisnuiasca cu atmosfera moale a justitiei si sa comita omorul. Ce mai conteaza dupa. Noi trebuie sa prevenim si sa aparam cetateanul nu sa l lasam la cheremul infractorului numai de dragul ideii de reeducare domestica. Mai bine sa sufere un individ dubios decat un om care respecta societatea. Aveti grija ca legile sunt pentru cei cuminti si nu pentru cei rai pentru acestia nu trebuie sa fie decat pedepsele. As vrea sa simtiti prpoyitia din urma prin urmatoarea ....lacatul este numai pt oameni cinstiti.
    A nu se lasa prea multe lucruri la alegerea judecatorului. Stiu sunt situatii cand nici o perfecta lege nu poate sa umple golurile asa cum poate sa le umple o minte si un caracter perfect impartial. Dar omul nu este perfect si nici judecatorul.
    Faceti asta chiar si pentru siguranta judecatorului.
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Luni, 5 martie 2007, 20:35)

    mocanu [anonim]

    Nu va imbatati cu apa de ploaie recidivistii nu se reeduca si nici nu se va reintegra. Asta o stim toti mai ales intr o societate in care viata este f grea. Nu sunt impotriva unei educatii a infractorului dar acest lucru se poate face numai in anumite situatii si curios tocmai prin existenta pedepsei maxime prevazute chiar daca ea nu se aplica la maxim.
    Se scoate in evidenta ca pedeapsa maxima pentru furt nu s a aplicat aproape niciodata Chiar nu au fost cazuri. ?Neaplicarea ei a dus ca legea sa fie ineficienta.
    O problema sunt si eliberarile conditionate. Trebuiesc sa fie cat mai rare Stiu apare problema administrativa a inchisorilor Dar credeti-ma ca contribuabil as da mai mai mult numai sa dorm linistit si sa traiesc in siguranta eu si familia mea .
    Poate gresesc cu opiniile mele dar ele sunt decat niste reflexii ale nevoii unui cetatean de rand care traieste intr o lume in care reclama este violenta iar noi ne dam in vant dupa tendinte europene. Civlizatia are radacini in generatii cu o conduita impusa religios si legislativ. Iar bunastarea poporului nu a facut decat sa micsoreyze pornirile violente. La noi credinta incepe sa se perceapa tot ca in vest adica spre deloc, iar la capitolul bunastare nu prea stam bine.
    Stiu este foarte greu sa fii drept. Dar ce l mai greu este sa traiesti intr o societate care nu ti asigura siguranta fortandute parca voit sa te transformi intrun justitiar al filmelor care de fapt nu prinde omul cuminte si civilizat. De fapt cel mai groaznic este sa fii fortat sa traiesti adaptandute la ce firea ta este incompatibila. Spun asta si as vrea sa va creeez imaginea unui om civilizat aruncat intr o lume a celui puternic nesimtit si cu tupeu. Ce face acest gen de om ? Nu cumva se va adapta prin fuga sau va devenii si el violent. Ca un arici care se infoaie doar sa sperie dar niciodata nu se stie din razbunare ce va face.
    • 0 (0 voturi)    
      juristi analfabeti (Luni, 16 martie 2009, 11:20)

      Rozz [anonim] i-a raspuns lui mocanu

      ""Nu va imbatati cu apa de ploaie recidivistii nu se reeduca si nici nu se va reintegra" - opera a lui Mocanu; Mocanule, de ce iti dai cu parerea daca habar nu ai ce gandesti? e adevarat ca atunci cand cineva face, prntr-o judecata , o afirmatie sau negatie, ne putem intr-adevar intreba din punctul de vedere psihologic sau social, cum s-a putut forma in constiinta sa acea judecata, ce influente reciproce se exercita intre ea si celelalte date ale sufletului si ce relatii exista de fapt inte aceste elemente; ...si prin toate acestea ajung sa ma intreb cam ai ajuns tu la expunerea prin raportarea la dezacordul grosolan, de analfabet, << recidivistii (..) nu se VA rintegra>> ...fantastic, dar pana la urma constitutia garanteza "libertatea spectacolului"...sa fii fericit!!!
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Luni, 5 martie 2007, 20:35)

    mocanu [anonim]

    Lasati cetatenii cuminti sa culeaga rodul respectului fata de lege si nu incercati voi populist sa fiti mai catolici decat papa.
    O sa revin cand am sa aprofundez acest cod penal.
    salutari
  • 0 (0 voturi)    
    Voiculescu (Marţi, 6 martie 2007, 15:16)

    Alexandra [anonim]

    De ce omul asta cere pedepse inasprite pentru hoti, traficanti, cand noi inca avem cele mai mari pedepse din Europa??? De cati cretini avem nevoie, cu o gandire comunista, care sunt de parere ca bataia e rupta din rai? Sper din toata inima sa se voteze noul Cod Penal, avem nevoie de el, si multi altii isi pun speranta in el si vor sa se intoarca acasa.
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Marţi, 13 martie 2007, 11:33)

    LILIANA [anonim]

    Acest cod penal se discuta de o vreme indelungata si drept urmare ce s-a facut pana acum? Se fac unele modificari ale legii, unele se completeaza, altele se abroga dar sunt doar vorbe, ori aceste vorbe le-au auzit multi de ani de zile. E foarte usor sa promitem, ori toata lumea se pricepe la asa ceva. De ce nu incercati sa si puneti in aplicare ceea ce promiteti? Mereu vor aparea alte probleme mai importante iar acestea vor fi lasate la urma. Acest lucru este valabil si pt multe alte domenii nu numai pt acesta. Aratati oamenilor si fapte caci de promisiuni sunt cam satui.
  • 0 (0 voturi)    
    Insulta si calomnia (Miercuri, 14 martie 2007, 17:06)

    Cosmin B [anonim]

    Insulta si calomnia trebuiau incluse in proiectul noulul cod penal. deoarece ele sunt prevazute si de Constitutia Romaniei, care e teoretic ar trebuii sa fie legea suprema in stat, dar asa e in Romania, oricine oricand are chef crede ca e mai presus de lege. doamna ministru datorita unor orgolii pe care nu le pot intelege se incapatineaza sa nu le introduca in noul proiect de cod penal. mai cred ca aceasta instabilitate legislativa din ultima vreme nu face bine, nici nu va face bine Romaniei, mai ales acum ca am intrat in U.E. .
  • 0 (0 voturi)    
    amnistia (Vineri, 16 martie 2007, 17:07)

    andreeaandreea [anonim]

    cand se va da?de ce m.macovei nu se gandeste la situatia detinutilor?la conditiile de viata?amnistia a fost data in majoritatea tarilor europene.ce tb.sa faca detinutii pt.aobtine acest lucru?
  • 0 (0 voturi)    
    eliberare conditionata (Sâmbătă, 17 martie 2007, 19:35)

    coman alina [anonim]

    am pe cineva arestat pt.furt cu pedeapsa de 1 an si 3 luni,a facut din pedeapsa 8 luni iesind la munca incepand cu a 2 -a luna acum fiind la fara paza .A facut cerere pt. eliberare conditionata pe 26 februarie fiind chemat in instanta pe 26 marie .Poate beneficia de aceasta eliberare? cand ar putea fi eliberat
  • 0 (0 voturi)    
    lamurire (Luni, 19 martie 2007, 21:09)

    daniel vlad [anonim]

    la cat de grava e situaia economica determinata de guvernanti e f greu sa nu faci cate vreo fapta care sa nu fie prevazuta de legea penala.reeducatii mai bine datile mijloace de trai ,mai reducetile din pedepse la cei primari sa nu se inraiasca.bagatii in camere selectiv.
  • 0 (0 voturi)    
    noul cod penal (Miercuri, 21 martie 2007, 17:42)

    andreea [anonim]

    vroiam sa stiu daca in noul cod penal se incadreaza si detinutii care in momentul de fata stau in inchisori?odata cu intrarea noului cod penal ce se va intampla cu cei care sunt deja inauntru?li se vor recalcula pedepsele?
    • 0 (0 voturi)    
      noul cod penal (Miercuri, 9 ianuarie 2008, 1:42)

      NEDEA ANCUTA [anonim] i-a raspuns lui andreea

      cand se aplica noul cod penal si codul de procedura penala?si celor arestati se aplica codul penal
  • 0 (0 voturi)    
    scad pedepsele (Vineri, 30 martie 2007, 12:29)

    mihaela [anonim]

    dar pentru oameni bonlavi de ce nu se da lege sa nu faca puscarie .sau cel putin sa sa poata sa scape cu o amenda .dati o amnistitie pana in 5 ani pentru primari
  • 0 (0 voturi)    
    scad pedepsele (Sâmbătă, 31 martie 2007, 1:11)

    camelia [anonim]

    puscariea e infern pentru oameni sanatosi dar pentru oameni bonlavi nu sa gandeste nimeni la ei .dati o lege pentru ei oameni bonlavi primari merit o sansa
  • 0 (0 voturi)    
    niste intrebari (Miercuri, 18 aprilie 2007, 1:40)

    Marius [anonim]

    Vreau sa aflu si eu cum ma va pedepsi noul cod penal in cazul in care eu am deja o pedeapsa cu 6 luni de suspendare si 2,6 ani de incercare pt furt calificat,fapta ce am savarsit-o in luna a 4-a 2006 si am mai comis 2 fapte din care una privind circulatia pe drumurile publice adica conducere cu permisul suspendat pe data 05-11-2006 si inca una tot pe 5 noiembrie 2006 fiind fals privind indentitatea.Va rog mult din suflet sa imi rasp si mie si sa ma lamuriti!Va multumesc si ast cu f mare nerabdare sa aflu care ar putea fi pedeapsa ce mi s-ar potrivi.
    • 0 (0 voturi)    
      ai grija (Vineri, 5 decembrie 2008, 13:14)

      eu-s [anonim] i-a raspuns lui Marius

      eu nu te vad prea bine.probabil de data asta te va tr un pic la tzuhaus.in general cand stii ca ai savarsit un lucru incearca sa te stapanesti ca iti faci din ce in ce mai multe probleme,si nu cred ca se merita pt ca la urma tot tu ai de suferit
  • 0 (0 voturi)    
    intors la textul cu nr 25 (Miercuri, 18 aprilie 2007, 1:49)

    Stoica [anonim]

    Adr mea de mess e Suspect_SMR sau stoica_marius_robert e-mail.
  • 0 (0 voturi)    
    niste intrebari (Duminică, 22 aprilie 2007, 11:06)

    samyr [anonim]

    Sunt liberat conditionat,am 1,3 ani de cind mam liberat ,de cite ori se intimpla ceva in comuna (vreo bataie) sunt primul suspect si acuzat mam saturat sa tot vina politia la mine si tot sa ma acuza fara sa fiu vinovat. Acum o saptamina in urma pe la ora 12 noaptea a venit politia din doua comune si au inceput sa ma acuze ca lam batut pe un vrisor la un bar, Dupa o saptamina sa aflat ca alte doua persoane la batut, dar acel verisor ma acuza pe mine era foarte sigur ca eu cu un prieten lam batut vroia sa ma dea in judecata, acum eu vreau sal dau in judecata pentru acele acuzati asupra noastra. La ce art. va fi incadrat daca il dau in judecata? cu tot respectul va rog sa-mi dati un raspuns va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    cateva intrebari (Luni, 4 iunie 2007, 17:52)

    Georgiana Tulitu [anonim]

    Sunt disperata. Va rog din suflet sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu un furt pe care l-A COMIS FRATELE MEU inca minor.Impreuna cu alti 5 au comis spargerea catorva masini din care au luat diverse casetofoane.....Sunt singura ACASA parintii sunt plecati in strainatate si incerc sa realizez ce se intampla si sa il ajut cumva daca se poate.Am si eu nevoie de niste lamuriri ce ar putea sa se intample?Ar putea fii privat de libertate?Mai este posibil sa plece din tara pt ca parintii nostrii sunt stabiliti acolo iar noi am ramas aici sa ne continuam studiile.Este dureros pentru k a fost un copil extrem de cuminte nu ar fii trebuit sa se intample ce s-a intamplat.Puteti va rog frumos sa imi raspundeti si mie la aceste intrebari?Considerati k legea il va mustra rau pentu fapta comisa cat de grava credeti k este situatia?Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    cateva intrebari (Luni, 4 iunie 2007, 18:04)

    Georgiana [anonim]

    Sunt disperata. Va rog din suflet sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu un furt pe care l-A COMIS FRATELE MEU inca minor.Impreuna cu alti 5 au comis spargerea catorva masini din care au luat diverse casetofoane.....Sunt singura ACASA parintii sunt plecati in strainatate si incerc sa realizez ce se intampla si sa il ajut cumva daca se poate.Am si eu nevoie de niste lamuriri ce ar putea sa se intample?Ar putea fii privat de libertate?Mai este posibil sa plece din tara pt ca parintii nostrii sunt stabiliti acolo iar noi am ramas aici sa ne continuam studiile.Este dureros pentru k a fost un copil extrem de cuminte nu ar fii trebuit sa se intample ce s-a intamplat.Puteti va rog frumos sa imi raspundeti si mie la aceste intrebari?Considerati k legea il va mustra rau pentu fapta comisa cat de grava credeti k este situatia?Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 8 august 2007, 13:51)

    intrebare [anonim]

    care pedepse beneficiaza de gratieri si reduceri de pedepse?
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 8 august 2007, 14:41)

    irina [anonim]

    am pe cineva arestat pt.furt cu pedeapsa de 1 an si 4 luni,a facut din pedeapsa 9 luni a iesit la munca. as vrea sa stiu daca se ancadreaza pt eliberare conditionata si ce ar trebui sa faca?ce sanse are fiind la regim deschis poate iesi sa faca restul pedepsei la locul de munca?va rog sa-mi da-ti un raspuns multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Miercuri, 22 august 2007, 19:53)

    bianca [anonim]

    eu sunt de acord cu scaderea pedepsei in privinta furtului si ar trebui sa se mareasca pedeapsa in privinta celor care comit crime si violuri(deoarece prin furt nu iei viata nimanui si nu lasi nici o persoana marcata pe viata cum ii violul).ganditi-va ca pentru un furt primiti pana la 15 ani,iar pentru un viol primiti mai putin,NU-I CORECT!!!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 22 august 2007, 20:13)

    bianca [anonim]

    am un prieten care a primit pt un furt 9 ani,dintre care 6 ani trebuie sa-i execute la zi,in prezent mai are 1 an si 8 luni.datorita noului cod penal cam in cat timp ar putea iesi din inchisoare?cand intra Noul Cod
    Penal in vigoare? va rog sa-mi raspundeti,multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Duminică, 26 august 2007, 15:05)

    claudiu [anonim]

    am un prieten care e condamat la 10 ani de inchisoare ptr trafic de droguri.intrebarea este,cat ii reduce in pedeapsa cu noul cod penal?? P.S. cand intra in vigoare noul cod penal???

    va multumesc anticipat si astept un raspuns cat mai clar
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Sâmbătă, 15 septembrie 2007, 22:47)

    mihaelastancu [anonim]

    am un prieten inchis pentru droguri
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Luni, 8 octombrie 2007, 12:27)

    tomy [anonim]

    pentru talharii.. ce pedepse vor fi?? in mom de fatza minimul este de 7 ani.. cat va fi cu noul cod penal ??
  • 0 (0 voturi)    
    cateva intrebari (Vineri, 12 octombrie 2007, 10:33)

    raul(12oct 2007) [anonim]

    as dori sa stiu cand va intra in vigoare noul cod penal,si daca in noul cod penal se incadreaza si detinutii care in momentul de fata sunt in inchisori?odata cu intrarea noului cod penal ce se va intampla cu cei deja inchisi?li se vor recalcula pedepsele?as vrea sa stiu daca se vor intampla aceste lucruri si cand?
    va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Luni, 15 octombrie 2007, 14:43)

    ziana [anonim]

    In sfarsit,s a aprobat NOUL COD DE PROCEDURA PENALA!!! dar cu ce data intra in vigoare?! va rog....
    multumesc frumos
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Miercuri, 17 octombrie 2007, 14:28)

    cristina [anonim]

    as dori sa stiu cand va intra in vigoare noul cod penal,si daca in noul cod penal se incadreaza si detinutii care in momentul de fata sunt in inchisori?odata cu intrarea noului cod penal ce se va intampla cu cei deja inchisi?li se vor recalcula pedepsele?as vrea sa stiu daca se vor intampla aceste lucruri si cand?
    va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    cod penal (Joi, 18 octombrie 2007, 13:51)

    Silvia [anonim]

    din cate vad nimeni nu stie cand intra in vigoare acest cod penal...cert e ca a fost aprobat,dar data in care va intra in vigoare cam greu de pronuntat
    cristina acest cod penal este valabil pt toti detinutii de acolo...daca pers pe care o astepti sa iasa (daca ai) daca are pana in 2 ani de comdamnare poate primi arest la domiciliu
    CINE STIE PE CE DATA INTRA ACEST NOU COD PENAL IN VIGOARE?????????
  • 0 (0 voturi)    
    ce sanse sunt? (Marţi, 23 octombrie 2007, 20:45)

    Eu [anonim]

    Am un prieten inchis preventiv ptr trafic de droguri, e primar si are si aplicat art 16. Incadrarea este 5-10 ani...cam ce pedeapsa ar putea sa ia?
    • 0 (0 voturi)    
      Suspendare (Vineri, 17 ianuarie 2014, 8:15)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Daca isi recunoaste fapta, ar putea beneficia de un minim special, care ar fi pana la 1/3 din pedeapsa initiala. Deci max 2-3 ani cu suspendare...
  • 0 (0 voturi)    
    noul cod (Sâmbătă, 27 octombrie 2007, 1:07)

    dodo [anonim]

    cand intra in vigoare noul cod penal?
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Marţi, 30 octombrie 2007, 18:05)

    ramona [anonim]

    as dorii sa aflu cand intra in vigoare noul cod penal si daca este valabil pt cei ce sunt deja inchisi.li se vor recalcula pedepsele?sotul meu i s-a dat o pedeapsa de 2,6din care mai are 11 luni de efectuat .credeti ca ar putea fii eliberat cu noul cod penal?astept raspunsul dumneavoastra.va multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    procurorii si judecatorii pe cand? (Miercuri, 7 noiembrie 2007, 15:24)

    wickerman [anonim]

    pe cand pedepse exemplare pentru procurorii si judecatorii care nu-si fac treaba si distrug vieti, destine cand oameni nevinovati ajung sa plateasca pentru ceva ce n-au facut? Astia ar trebui sa primeasca dublu
    • 0 (0 voturi)    
      procurorii si judecatorii pe cand (Joi, 29 noiembrie 2007, 19:33)

      ana [anonim] i-a raspuns lui wickerman

      Ma intereseaza daca ai cunostiinta despre cazuri in care s-au comis erori judiciare finalizate cu condamnare si care s-au rezolvat prin adresare la Curtea pentru Drepturile Omului .
  • 0 (0 voturi)    
    nas rupt (Miercuri, 7 noiembrie 2007, 22:59)

    bobo [anonim]

    ce mi se intampla daca i-am rupt nasu lu unu si is major si el la fel
  • 0 (0 voturi)    
    cande se va pune in aplicare (Joi, 6 decembrie 2007, 19:03)

    rusu andreea [anonim]

    se discuta dar cand se va pune in aplicare noul cod o data sigura va rog dak se poate sa primesc un raspuns sigur multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    nimic nu e corect (Duminică, 30 decembrie 2007, 14:11)

    diana [anonim]

    nimic nu e corect in tara asta.cum sa i dai la unu ce fura 15 ani de puscarie cand tot atata primeste si un violator?nu se poate asa ceva.si nu cred ca se schimba nimic pentru ca apoi multi vor avea de pierdut.imi pare rau dar nu cred ca tine vrajeala
  • 0 (0 voturi)    
    aplicarea codului penal si a proceduri penale (Luni, 21 ianuarie 2008, 11:15)

    nedea ancuta [anonim]

    as dori sa stiu cand va intra in vigoare noul cod penal,si daca in noul cod penal se incadreaza si detinutii care in momentul de fata sunt in inchisori?odata cu intrarea noului cod penal ce se va intampla cu cei deja inchisi?li se vor recalcula pedepsele?as vrea sa stiu daca se vor intampla aceste lucruri si cand?de ce nu da nimeni nici un raspuns,de ce toti se ascund sa dea un raspuns
    va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    codul penal si procedurii penale (Luni, 21 ianuarie 2008, 11:20)

    anca nedea [anonim]

    In sfarsit,s a aprobat NOUL COD DE PROCEDURA PENALA!!! dar cu ce data intra in vigoare?! va rog....
    multumesc frumos
    din cate vad nimeni nu stie cand intra in vigoare acest cod penal...cert e ca a fost aprobat,dar data in care va intra in vigoare cam greu de pronuntat
    cristina acest cod penal este valabil pt toti detinutii de acolo...daca pers pe care o astepti sa iasa (daca ai) daca are pana in 2 ani de comdamnare poate primi arest la domiciliu
    CINE STIE PE CE DATA INTRA ACEST NOU COD PENAL IN VIGOARE.va rog poate sami dea si mia cineva un raspuns cert va multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      1 septembrie 2008-noul cod penal (Marţi, 13 mai 2008, 18:55)

      oana [anonim] i-a raspuns lui anca nedea

      Noul Cod Penal intra in vigoare in 1 septembrie 2008
  • 0 (0 voturi)    
    si cei care sunt bonlavi (Miercuri, 16 aprilie 2008, 12:57)

    camelia [anonim]

    si omeni care sunt bolnavi si sunt de ja in puscarie
    si executa pedepsa de 5 ani ei pote sa intre in acest nou cod penal suntem in 2008 si inca nu se stie sigur ce se pote intimpla va rog frumos sami dati un raspunsa
  • 0 (0 voturi)    
    pedepse pt. violare de domiciliu (Luni, 4 august 2008, 17:26)

    csordas florica [anonim]

    doresc sa aflu ce pedeapsa se aplica in cazul infractiunii de violare de domiciliu,si daca nu am facut denuntul inca,daca pot sa il fac acum dupa o luna jumatate. va rog sa-mi dati un raspuns
  • 0 (0 voturi)    
    pedepse (Luni, 24 noiembrie 2008, 17:10)

    cozma vasile iulian [anonim]

    in urma unei infractiuni comise am fost pedepsit la un an si jumatate pentru furt calificat si conducere fara permis.intrebarea mea este daca pot sa fac scoala de soferi? va multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    nou shit penal (Vineri, 27 februarie 2009, 16:40)

    ionel [anonim]

    noul cod penal nu face nici o branza numai la o prima vedere spune clar ca se incurajaza serios dezordinea publica , cumulul pedepselor trebuie sa se faca obligatoriu , ex. are 3 infractiuni a cate 3 ani minim atunci minimul sa fie 9 ani si gata astfel , contrar parerilor ce sunt afisate de mintile luminate ce ne iau drept idioti se vreo 20 de ani , vor scadea sintitor nr infractorilor si implicit al infractiunilor .
    Trebuie sa spun ca cel mai mult intereseaza infractiunile contra persoanei si sigurantei nationale , in plus ar trebui reintrodusa inchisoarea contraventionala care este mult mai eficienta decat amenda administrativa .

    in noua forma europeana statul va trebui sa ne faciliteze sau chiar sa sprijine serios financiar achizitionarea de catre populatie a vestelor antiglont , transformarea caselor in buncare etc , nu este posibil asa ceva , este mai grav decat pana acum , cum adica judecatorul sa poata aprecia el asa cu de la sine putere ca pedeapsa prevazuta ar putea face mai mult rau si sa nu o mai aplice ? pai stimabile arhitect al acestui nou rahat penal nu cumva incurajati coruptia ? pai sincer sa fiu si eu personal in lokul unui judecator gata corupt , cum sunt de altfel mai bine de 60 % in tara asta , nu as vedea decat o portita sa imi umflu si mai mult buzunarele , acum nu va mai fi nevoie de medic sa spuna ala ca detinutul nu suporta detentia , pai ce judecatorii sunt prosti ? i-au dat pe vraci la o parte din golaneala asta nationala cu creier la varf sa pape numai ei ca de asa e mai bine .

    cum adica se scoate calomnia ? adika tocmai fapta care este la moda in romania de azi ! sa inteleg ca mai marilor di parlament si guvern le e frica de prevederea asta ? ce sa fac ? sa il cred pe Nastase nevinovat asa cum sustine el si ca tot ce s-a spus este o calomnie si tocmai asta este motivul pt care trebuie musai sa dipara din codul penal ? Pai oameni buni calomnia asta este o fapta cu pericol social ridicat .
    va ..... ( nu pup )
  • 0 (0 voturi)    
    coduri (Sâmbătă, 2 mai 2009, 10:32)

    andreea [anonim]

    sunt chiar foarte bine gandite aceste coduri sper sa fie puse in vigoare cat mai curand
  • 0 (0 voturi)    
    intrebare (Vineri, 21 august 2009, 19:08)

    chelmu adriana [anonim]

    la ce data va intra in vigoare noul cod penal si daca va intra in vigoare cei condamnati care se incadreaza in aceste legi vor fi eliberati din inchisoare.cum ar fi un prieten este condamnat la 3 ani de inchisore pentru furt auto prima abatere nici o amenda si nici o mica abatere ce se va intanpla cand intra in vigoare noul cod penal cu acest baiat.multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    astept raspuns (Miercuri, 26 mai 2010, 23:27)

    madalina [anonim]

    cum e posibil ca o persoana care a fost acuzat de complicitate la furt sa i se dea o pedeapsa de 11 ani ,iar cei mai multi criminali si violatori primesc maxim 5.asta in c la noi in cazul in care persona e nevinovata dar in romania cine are bani castiga.... nu neaparata cine are dreptate .... ce
  • 0 (0 voturi)    
    astept raspuns (Sâmbătă, 3 iulie 2010, 16:22)

    myky [anonim]

    sotul meu sa liberat pe 24 feb 2010 a stat 4 luni il libertate acum la arestat iar pentru furt calificat pentru ca nu avea unde sa se angajeze.treaba este ca el a furat niste vane de irigati au fost 3 persoane adica mai pe scurt a furat de la stat.ce pedeapsa ar putea sa il astepte?daca ati putea sa imi dati un raspuns sau o parere.
  • 0 (0 voturi)    
    de (Joi, 1 martie 2012, 19:26)

    ella [anonim]

    super modificari ......prietenului meu pentru un furt prostesc face 10 ani de puscarie in md .timpiti ,,cum e posibil asa ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    gugucamy@yahoo.it (Marţi, 27 august 2013, 11:57)

    gugu camy [anonim]

    sotul meu a fost arestat pentru omor deosebit de grav si a primit o pedeapsa de 23 de ani din care a executat 10 pina acum poate beneficia de o reducere sau macarde o liberare conditionata dupa noul cod penal ?
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns urgent va rog (Luni, 3 februarie 2014, 16:00)

    elena [anonim]

    am si eu o intrebare si daca sunteti in masura sau stii cum sta treaba astept comentarii:un prieten foarte bun e in, inchisoare pentru furt calificat si are de ispasit 3 ani ,cu noul cod penal ii mai scade din pedeapsa?astept raspunsuri va multumesc din suflet!


Abonare la comentarii cu RSS
In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund


Ultimele articole din aceeaşi categorie
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri