Aceasta este cea mai importanta initiativa recenta din zona industriei TV de a difuza continut pe internet, intr-un proiect ce merge pe urmele deja faimosului YouTube.

„CSI: Crime si investigatii”, pe internet

Utilizatorii de internet vor putea urmari programe CBS ca „CSI: Crime si investigatii”, „CSI: Miami” sau „Survivor”, difuzate in Romania de Prima TV, TVR 1 si Pro TV, respectiv AXN.

Advertiser-ii vor plati atat CBS, cat si partenerii de distributie pentru a plasa spoturi publicitare in programul televiziunii on-line, botezata „CBS Interactive Audience Network”.

Modul in care veniturile din publicitate vor fi impartite inca nu a fost dezvaluit, insa analistii de la „Wall Street Journal” prevad o cota de 90% pentru reteaua americana.

Cei zece parteneri ai CBS pentru distributia programelor postului sunt AOL, MSN, Comcast Veoh, Brightcove, Joost, CNET Networks, Sling Media, Netvibes si reteaua sociala on-line Bebo.

Emisiunile CBS vor fi incluse in grila viitorului post dupa difuzarea prealabila in Statele Unite si vor fi disponibile, in mare parte, doar in America, cu exceptia unor show-uri si seriale, precum si a transmisiunilor sportive, care vor putea fi urmarite la nivel mondial.

CBS contra YouTube

Conform unor surse apropiate afacerii, oficialii CBS ar putea implica in distributie si reteaua sociala MySpace, din trustul News Corp.

Informatiile vin dupa ce, luna trecuta, CBS si News Corp, alaturi de mai multi parteneri din industriile TV si on-line, erau in discutii pentru a-si difuza emisiunile pe MySpace, intr-o miscare menita sa atace dominatia serviciului YouTube, achizitionat de Google in octombrie 2006.

Trustul de presa condus de magnatul australian Rupert Murdoch, care mai detine si reteaua de televiziune Fox, negocia atunci cu NBC, dar si CBS si compania-sora Viacom, proprietarul MTV.

Integral in Evz