Cine este Deripaska

Oleg Deripaska, in varsta de 39 de ani, are o avere estimata la 13,3 miliarde de dolari. Casatorit cu una dintre nepoatele lui Boris Eltin, a devenit unul dintre apropiatii lui Vladimir Putin. Beneficiind de sustinerea Kremlinului, Deripaska a ajuns unul dintre cei mai bogati oligarhi ai Rusiei.

El detine producatorul de autoturisme GAZ, fabrica de avioane Aviacor, Ingosstrakh - companie de asigurari, si grupul RusPromAuto (autobuze).

Dar compania care i-a adus cea mai mare parte din avere este Ruskii Aluminii (Rusal), cel mai mare concern din industria ruseasca a laminatelor.

Potrivit EVZ, care a publicat o nota secreta a serviciilor de informatii romanesti, Deripaska a incercat sa preia in bloc industria autohtona de aluminiu. Concret, oligarhul a vanat Alro Slatina, Alprom Slatina si Alum Tulcea, toate privatizate de guvernul Nastase in favoarea grupului Marco, infiintat de Marc Rich si preluat de magnatul Vitali Machitski.

Cum se va realiza privatizarea Automobile Craiova

Guvernul va scoate la privatizare 95% din actiunile producatorului de automobile, dupa ce miercuri, membrii executivului au semnat un memorandum care prevede vanzarea pachetului de actiuni detinut de AVAS si a titlurilor aflate in portofoliul SIF Oltenia.

[c:1:d]Potrivit reprezentantilor Executivului, AVAS si SIF Oltenia vor incheia un acord prin care vor fi stabilite conditiile in care SIF Oltenia mandateaza AVAS sa ofere, sa negocieze si sa incheie contractul de vanzare-cumparare de actiuni si pentru pachetul de actiuni pe care il detine SIF Oltenia la SC Automobile Craiova.

Un acord de acelasi tip va fi incheiat de AVAS cu toti ceilalti actionari minoritari ai Automobile Craiova care isi vor exprima intentia de vanzare a actiunilor impreuna cu AVAS.

Vanzarea pachetelor de actiuni se va face prin metoda negocierii pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile, in doua etape, cu oferta initiala cu conditii unice pentru toti ofertantii, dupa care urmeaza oferta finala imbunatatita.

In cadrul sedintei de Guvern, presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, a informat membrii Cabinetului ca oferta de vanzare va fi lansata in luna iunie.

Russian Machines ar putea forma un parteneriat cu AvtoVAZ

Potrivit cotidianului rus Kommersant, Russian Machines ar putea forma un parteneriat cu compania AvtoVAZ pentru preluarea Automobile Craiova. Conform ziaristilor rusi, Deripaska a vizitat in data de 20 aprilie fabrica AvtoVAZ si s-a intalnit cu Sergei Chemezov, presedintele consiliului director.

Membrii conducerii AvtoVAZ au aratat in numeroase randuri ca uzina are nevoie de motoare moderne pentru noile modele produse, mai scrie Kommersant.

Totusi, presedintele AvtoVAZ, Boris Aleshin, a declarat joi ca nu are cunostinta de convorbirile dintre Deripaska si Chemezov.

Vladislav Kapustin, vicepresedintele companiei, a spus ca AvtoVAZ nu este interesata de motoarele produse de Automobile Craiova si nu intentioneaza sa participle in nici un fel la privatizarea acesteia.

Istoria Automobile Craiova

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

General Motors si alti parteneri au preluat in anul 2002 o parte a activelor companiei coreene Daewoo Motor, aflata in faliment, insa printre aceste active nu s-a numarat si compania de la Craiova.

In anul 2004, Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

Anul trecut, autoritatile romane au anuntat ca doresc sa vanda Daewoo Automobile Craiova pana in iunie 2007, dupa ce statul a preluat pachetul de actiuni detinut de grupul sud-coreean la compania romaneasca.

Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

Investitorii care isi anuntasera initial intentia de a prelua Daewoo Romania sunt Ford Motor, General Motors, Renault SA-Nissan Motor, grupul chinez Chery Automobile si compania indiana Tata.