Realitatea cu care se confrunta o persoana care solicita un imprumut la banca nu are nicio legatura cu imaginile prezentate in reclame. Acolo, clientul este tratat regeste, iar ofertele sunt foarte avantajoase. La sediile bancilor, angajatii se poarta cu clientii la fel ca functionarii de la Fisc, ba chiar tipa la ei, ceea ce la stat nu se prea mai poarta.

Reclamele bancilor nu sunt altceva decat carlige pentru atras clientii. Ajunsi in sediul bancii, acestia inteleg ca visul de a-ti lua un credit se poate transforma rapid in cosmar.

Mai mult, functionarii din banci au adesea o atitudine ostila, menita sa-i descurajeze pe cei care sunt dispusi sa se inhame la rate. Care rate, daca stai sa le calculezi, fac de cele mai multe ori ca valoarea platita la final sa fie aproape dubla decat creditul contractat.

«Domnisoara Ionascu» - singurul copil care a luat un credit de la BCR

Am incercat ieri sa aflam cat de reala este reclama cu fetita de doar zece ani care inhata un credit de 10.000 de euro in doar cateva minute de la BCR-Erste Bank. Pentru camuflaj am apelat la copilul si sotia din dotare. Am ales, la intamplare, sediul BCR din soseaua Pantelimon.

Ne-am gandit ca reclama cu „este atat de simplu“ nu este vorba in vant si am tintit la suma maxima. Am dat insa peste un ofiter de credite, care ne-a convins ca reclama e una, iar practica e alta.

Integral in Gardianul