Oamenii de afaceri care apartin generatiei '67-'69, cea mai numeroasa din istorie, considera ca marele lor atu a fost faptul ca au terminat facultatea dupa revolutie si astfel au avut sansa de a incepe o viata noua, lasand in urma planificarile cincinale si productiile record si intrand direct in business.

Momentul '89 i-a gasit suficient de maturi pentru a-si construi un obiectiv, dar si suficient de naivi pentru a se aventura intr-o lume cu foarte multe necunoscute, dupa cum spune Theodor Alexandrescu, directorul general al companiei de asigurari de viata AIG Life. "Generatia mea a avut o mare oportunitate, sa traiasca timpuri de schimbare care au generat oportunitati unice", explica el.

"Generatia mea se imparte intre antreprenori si antreprenori corporatisti. Eu fac parte din a doua categorie. M-am lasat modelat de o mare corporatie, cu o cultura foarte puternica si cu principii de business sanatoase si asa am hotarat eu sa evoluez", a mai spus Alexandrescu.

Colegul sau de generatie, dar si de grup, Mihnea Tobescu, directorul general al companiei de asigurari generale AIG, nu-l contrazice dar adauga faptul ca dincolo de oportunitatea istorica, a muncit foarte mult pentru a reusi.

"Marele avantaj al nostru a fost ca am terminat facultatea imediat dupa revolutie. Atunci lumea de-abia se dezmortea. Noi am avut sansa sa incepem din start intr-o companie multinationala", spune el.

Absolvent al Facultatii de Automatica din Bucuresti, promotia 1993, Tobescu spune ca pentru a reusi in viata profesionala a fost nevoie si de noroc. "Nu am avut relatii. M-am descurcat singur. N-a fost greu sa promovez deoarece trebuie sa demonstrezi dorinta de a munci. In rest, cerul este limita", spune el.

Integral in Ziarul Financiar