UE introduce un card de donator de organe in statele membre. Romanii nu prea vor sa devina donatori

de C.N.A.     HotNews.ro
Joi, 31 mai 2007, 0:00

www.cambridge-transplant.org.uk

Uniunea Europeana vrea sa introduca, in curand, un card european de donator de organe, valabil in toate tarile membre.

Ideea apartine comisarului european pentru Sanatate, Markos Kyprianou si urmareste cresterea numarului de donatori de organe pentru transplant, scrie BBC News.

Statisticile arata ca majoritatea europenilor sunt de acord sa foloseasca un astfel de card de donator.

Planul Comisiei Europene urmareste promovarea donarii de organe si stabilirea unor sisteme eficiente in acesst sens. Astfel, personalul medical va fi special pregatit pentru a identifica potentiali donatori, aflati pe moarte.

"Donatorii de organe salveaza vieti. Un card european de donator si standarde comune in tarile UE ar putea asigura necesarul de organe pentru transplant", a declarat comisarul Kyprianou.

Circa 40 000 de pacienti care au nevoie de trasnplant sunt inscrisi pe listele de asteptare in tarile UE, iar zeci mor in fiecare zi asteptand, in zadar, ca cineva sa le salveze viata.

Un sondaj de opinie al Comisiei Europene publicat miercuri arata ca 81% dintre europeni sprijina ideea unui card unic de transplant.

Ideea de a dona un organ are cei mai multi adepti in Suedia (81%), in timp ce doar 27% dintre romanii chestionati au spus ca ar dona un organ pentru transplant.















1583 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    sigur (Joi, 31 mai 2007, 9:01)

    circe [anonim]

    Asta ne mai trebuie. Dupa ce ca suntem lesinati de foame si bolnavi mai rau ca niste caini vagabonzi, sa mai scoatem si cate ceva din noi. Iar cardurile astea parca ar fi cupoane de ratie.
  • -1 (1 vot)    
    Romanii au o atitudine corecta (Joi, 31 mai 2007, 9:03)

    ram [anonim]

    Pentru cine sa donezi organe? Pentru un strain nerecunoscator? Organele mele stau bine acolo unde sunt si as vrea sa putrezeasca odata cu mine in mormant, nu sa salveze vietile unora care o sa traiasca dupa ce eu o sa mor.
    • +1 (1 vot)    
      Romani sunteti , prosti muriti (Sâmbătă, 5 aprilie 2008, 1:33)

      Augustin [anonim] i-a raspuns lui ram

      Sunt oameni care in fiecare zi mor asteptand un organ , nu conteaza ca este un om bogat sau un om sarac.Conteaza ca salvezi o viata , ca este om rau sau bun ,sa stii ca tu ai facut un bine.Inteleg ca a fost Inchizitia intinsa pe 1000 de ani si a incuiat mintile oamenilor , dar totusi....sper sa nu fi vreodata pe patul de spital sa astepti un miracol, si bucura`te ca sunt altii care gandesc ca mine , pentru ca daca toti ar fi ca tine , ai muri cu siguranta intr-o astfel de situatie.Peace
    • +1 (1 vot)    
      incuiati la minte...pt secolul asta (Duminică, 28 septembrie 2008, 19:06)

      nicollett [anonim] i-a raspuns lui ram

      destul de egoist din partea ta...!!!! gandire comunista...
    • +1 (1 vot)    
      Wow (Luni, 22 martie 2010, 16:04)

      Lia [anonim] i-a raspuns lui ram

      wow ... ce gandire ... mi se pare aberant ca poti sa pui asa problema ... mi se pare ca functionezi pe alta logica ... asta e deja mult peste egoism ...
  • +1 (1 vot)    
    o idee foarte buna (Joi, 31 mai 2007, 9:18)

    carina [anonim]

    Mie ideea mi se pare excelenta.Daca se va face si in Romania eu sigur ca am sa imi fac un astfel de card.Daca dupa ce mor cineva ar putea beneficia de vreun organ viabil de la mine mi se pare o prostie sa nu il ajut.Cu ce ma ajuta pe mine ca o sa imi putezeasca organele impreuna cu mine in mormant.Opinia de la nr. 2 mi se pare o aberatie.de altfel, nici cu prima opinie nu sunt de acord.Cred ca ar trebui sa intelegem si sa aplicam altfel disponibilitatea.
    • +1 (1 vot)    
      nota 10 (Sâmbătă, 5 aprilie 2008, 1:34)

      Augustin [anonim] i-a raspuns lui carina

      gandire europeana :)
  • 0 (0 voturi)    
    iata de ce (Joi, 31 mai 2007, 9:39)

    gigiel [anonim]

    suntem curul europei:

    "Pentru cine sa donezi organe? Pentru un strain nerecunoscator? Organele mele stau bine acolo unde sunt si as vrea sa putrezeasca odata cu mine in mormant, nu sa salveze vietile unora care o sa traiasca dupa ce eu o sa mor."

    Amice ce ironic ar fi sa te imbolnavesti si sa-ti trebuiasca un organ ceva (in afara de creier, organ, dupa cum se vede, de care ai nevoie ) si sa mori in chinuri sub privirile celor ca tine.
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Joi, 31 mai 2007, 9:53)

    jiji [anonim]

    imediat ce o sa aveti un astfel de card probabilitatea sa aveti un accident stupid o sa creasca exponential ca deh, toti aia de asteapta au resurse serioase in bani sa fie in topul listei de asteptare deci nu are sens sa o lalaie prea mult pana moare donatorul ... un mic accident de masina si gata tu iti faci datoria de donator el devine fericitul beneficiar ..............
    succes
    la cat mai multe carduri
    deci sa lasam utopiile cu facem asta pentru " the greater good" si sa privim lucrurile franc si sa recunoastem ca ne expunem la riscul inutil de a fi "accidentati" pentru respectivele organe de catre oameni fara scrupule
  • 0 (0 voturi)    
    hm (Joi, 31 mai 2007, 9:53)

    circe [anonim]

    intr-o tara in care se bat batranii la coada pentru pastile, in care mananca coji de paine uscate adunate din tomberoane, in care cumpara oua sparte de la piata doar pentru ca sunt cu 100 ROL mai ieftine, in care cumpara rosii storcite pentru ciorba tot pentru ca sunt mai eftine, unde cartoful este la mare pret, alaturi de mamaliga, cum Dumnezeu sa fie acesta un corp sanatos si in putere astfel incat sa mai poti sa ii mai iei organe si sa le transplantezi la altii, iar acei altii sa nu trebuiasca sa mai faca inca o operatie pentru ca organele respective au cedat ? Asta e problema Romaniei. La noi nici macar sange nu se doeaza, iar cand se doneaza apar stiri la televizor ca s-au facut perfuzii cu sange infestat, ceea ce duce la concluzia ca atunci cand se recolteaza nici macar nu se fac analize. Sa fim seriosi. Acesta nu este un lucru de joaca, este vorba despre vieti. Sau ar mai fi varianta nr. 2 in care se apuca rromii sa doneze cate ceva, sau sa faca copii de la care sa doneze cate ceva ca de, se scot bani. Sanatate !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      scrii doar sa ca tocesti tastatura ? (Sâmbătă, 5 aprilie 2008, 1:37)

      Augustin [anonim] i-a raspuns lui circe

      Se fac ANALIZE COMPLETE chiar INAINTEA RECOLTARII organului , pentru ca pe cale sangvina stii sigur ca se trasmit un numar foarte mare de boli.Un organ ce functioneaza in limite bune este considerat sanatos , plus ca odata integrat in noul corp este foarte bine "hranit".E pacat ca odata cu o viata sa se piarda mult mai multe.
  • 0 (0 voturi)    
    io vreau card (Joi, 31 mai 2007, 10:00)

    io [anonim]

    daca pot sluji cuiva si dupa moarte... cu cea mai mare placere. nu stiu cate vieti o sa salvez cat traiesc, dar daca mai pot salva una dupa ce mor de ce sa nu o fac?
  • 0 (0 voturi)    
    Pt nr.2 (Joi, 31 mai 2007, 10:02)

    Cozminelu [anonim]

    Dar te-ai gandit ca esti in dacia ta nenorocita si te dai de copac, crapi, iar copilul sau fratele tau iti supravietuieste si are nevoie de un transplant?
    Sau te-ai gandit ca tu ajungi pe patul de spital asteptand pe o lista in timp ce romanii de afara isi duc ficatzii cu ei in mormant pentru ca tu esti doar un strain nerecunoscator?
    N-am fost atat de revoltat de niciun mesaj pro/contra/basescu/geoana din site-ul asta cum ma dezgusta sa vad asa o postare neanderthaliana!
  • 0 (0 voturi)    
    sustin opinia nr 3 (Joi, 31 mai 2007, 10:07)

    aivlis [anonim]

    mi se pare o aberatie sa nu faci un bine.. e un egoism pueril sa nu vrei sa salvezi pe cineva doar pt ca doresti sa putrezesti intreg. dar asta e mentalitatea romanului, invechita.
    • 0 (0 voturi)    
      nu trebuie sa o facem pt altii ci pt noi (Luni, 23 martie 2009, 12:26)

      alexandra [anonim] i-a raspuns lui aivlis

      sunt donatoare de sange de 2 ani, si asta doar pt ca pana atunci nu mi-a permis varsta....o fac pt ca ma doare sufletul cand vad ce e in spitale si cat de multa nevoie e de sange....la fel e si cu organele...ce ar fi sa va puneti in locul celui care asteapta organul ala ca pe sfintele moaste?...sunt studenta la medicina si de multe ori mi-am auzit profesorii plangandu-se ca iar le-au murit pacienti care erau pe listele de asteptare si care nu au avut NOROCUL sa fie cineva ca voi si sa se gandesca si la ei
  • 0 (0 voturi)    
    Open UR minds (Joi, 31 mai 2007, 10:07)

    Bernhard Emy [anonim]

    Hm, e evident ca e la latitudinea fiecaruia dintre noi daca vrea sa doneze organe sau nu. Dar atitudini atat de vehemente impotriva imi par exagerate. Ce s-ar intampla daca la fel ar gandi si donatorii de sange? Daca o ruda, prieten sau chiar necunoscut ar avea nevoie de sange, aceeasi atitudine negativista ar exista? Anumite mentalitati sunt greu/imposibil de schimbat, si asta e buba societatii actuale romanesti. A se vedea coruptia din ``politica`` romaneasca. Oare chiar conteaza a cui viata o putem salva? La urma urmei este vorba doar de... VIATA! Evident, accept aceasta initiativa.
  • 0 (0 voturi)    
    este o idee buna (Joi, 31 mai 2007, 10:11)

    cristi [anonim]

    Si mie mi se pare o idee super. Posturile 1 si 2 sunt de toata jena, nu inteleg ce mai poti face cu organele tale odata ce nu iti mai trebuie. Intre a putrezi odata cu tine si a salva viatza cuiva in mod sigur as alege a 2-a varinata. Cred ca numai daca s-ar plati cumva chestia asta ar fi romanii interesati,
  • 0 (0 voturi)    
    rautate nativa romaneasca (Joi, 31 mai 2007, 10:17)

    Adi M [anonim]

    Citeam mai sus parerile afisate si nu mi-am putut reprima dezgustul si indignarea!! Ce limitati pot fi antevorbitorii mei in aceasta privinta! Cat egoism, cata rautate!!!
    Cum te poti intreba pentru cine sa donezi organe? Conteaza??? Sau trebuie sa fie numai un roman??? Si poate acela de conditie buna, sau poate numai un barbat, in nici un caz tigan, ungur sau de alte etnii??? O si in nici un caz negru , nu-i asa??!!
    Este revoltator ceea ce exprima romanii mei.Ce legatura are saracia poporului nostru cu donarea de organe??Conform antevorbitorului, daca ar avea o situatie materiala buna si linistitoare, ar dona fara probleme si neconditionat?
    Conteaza cui ii poti salva viata atata timp cit a ta s-a dus???Conteaza cine va fi primitorul? Conteaza bogatia ta sau a poporului tau dincolo de firul vietii tale???
    Sunt intrebari retorice pe care le pun vazand aproape zilnic in tara rautatea asta romaneasca. Nu-mi pot da seama de unde au mostenit-o romanii, insa datorita acestei rautati native si a egoismului romanesc, personal nu cred ca avem prea mari sanse sa devenim in curind o societate normala si civilizata!!! Iar prin normala inteleg chiar .......NORMALA.
  • 0 (0 voturi)    
    hm (Joi, 31 mai 2007, 10:29)

    circe [anonim]

    La romani nu este posibil asa ceva din doua considerente:
    1. unul cultural: Romanii sunt foarte conservatori si cutumele sunt foarte drastice in ceea ce priveste moartea si ritualul inmormantarii
    2. al doilea este ,hai sa il numim de ordin financiar: la noi va ajunge un troc. Vin straini si spun: tu tot nu mai scapi, doneaza-mi .... iar eu asigur un trai decent familiei tale. Si uite asa...........donarea organelor va deveni o alternativa viabila la plecarea in spania sau la traficul cu carne vie.

    Acesta este punctul meu de vedere. La romani nu se poate. Sau nu se poate din marinimie. Se poate cu bani, se poate cu furt, se poate prin pacalire, se poate prin tepe.........bla bla bla.............asta ca sa nu mai zic ce bors ar iesi la rromi
  • 0 (0 voturi)    
    Nu aveti inima ! (Joi, 31 mai 2007, 11:03)

    vali [anonim]

    Daca domnul Voiculescu, de exemplu, ar avea nevoie de un organ, ce ati face ? Nu va dati seama cat s-a chinuit acest om sa fure, sa tradeze si sa minta toata viata ? Si altii ca el.
    Pe de alta parte, sunt atatia care manaca rahat in fiecare zi (de la protv, antene...). Nu e pacat sa fie totul in zadar ?
    Nu aveti inima !
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu - daca o sa fie o lege clara (Joi, 31 mai 2007, 11:15)

    omul de rand [anonim]

    eu sunt de acord si daca legislatia o sa fie transparenta si o sa elimine posibilele abuzuri, probabil o sa solicit si eu un card "organo-donator".
    si dupa ce acest card nu se va da automat la toata lumea, cei care doresc sa lase cu doua linguri mai mult praf dupa ei, poate sa si pastreze organele.
  • 0 (0 voturi)    
    donator? (Joi, 31 mai 2007, 11:17)

    tatae [anonim]

    Sa fim realisti intr-un stat unde ne chiraie chilotii de foame, unde recoltarile de sange s-au redus semnificativ in momentul in care au fost reduse platile si in consecinta nu poti trai nici macar cu donare de sange, cine credeti ca va face un gest altruist?
    Se va aplica regula de aur, dintr-o societate de tip capitalist, mie ori familiei mele ce iese?????
  • 0 (0 voturi)    
    Stupizi (Joi, 31 mai 2007, 11:36)

    Me [anonim]

    Mai romani, ce prosti sunteti. Si cei care posteaza au acces la net si ar trebui sa fie elita societatii. Mi-e jena de tara asta, mai ales de oameni. Sunteti niste prosti mah!!!
  • 0 (0 voturi)    
    confirmare oficiala :) (Joi, 31 mai 2007, 11:58)

    circe [anonim]

    exact ce spuneam mai devreme

    http://biz.hotnews.ro/articol_74289-Romanii-nu-renunta-la-o rganele-lor-Nici-morti.htm
  • 0 (0 voturi)    
    de acord, cu restrictii (Joi, 31 mai 2007, 12:03)

    costin [anonim]

    Sa poata fiecare specifica 3 liste de conditii:
    1. cui ar prefera sa doneze, pe orice fel de criterii
    2. cui nu doreste sa doneze, la fel pe orice fel de criterii
    3. alte conditii, de orice natura
    De ce? pentru ca odata ajuns donator nu mai esti in masura sa iei decizii, deci ele trebuie specificate inainte. Si cred ca e dreptul fiecaruia sa decida daca vrea sau nu sa ajute pe altcineva cu organele sale si in ce conditii ar face-o. Cand lumea o sa fie un loc perfect, atunci cele 3 liste pot disparea.
  • 0 (0 voturi)    
    Draga "Me" (Joi, 31 mai 2007, 13:02)

    ram [anonim]

    Uite asa incepe totul: intai ai atitudine, nu ii intelegi pe cei cu atitudinea miserupe; incerci sa ii convingi ca parerea ta e cea mai buna; dupa un timp iti dai seama ca numarul celor care isi schimba atitudinea e foarte mic sau zero; atunci treci si tu in randul lumii si adopti atitudinea miserupe.
  • 0 (0 voturi)    
    bun simt (Joi, 31 mai 2007, 13:07)

    gigibec [anonim]

    Pentru 17 si 18 la cum vorbiti nici voi nu pareti mai inteligenti.
    Sunt de acord, in principiu, cu donarea organelor dar nu pot nega si o oarecare retinere fata de eventuale abuzuri si afeceri de culise.
  • 0 (0 voturi)    
    esential- card de organe (Joi, 31 mai 2007, 13:18)

    mao [anonim]

    oare nu vor aparea cu mult mai des 'situatii' mortale care vor furniza organe necesare celui in nevoie?
  • 0 (0 voturi)    
    scuze (Joi, 31 mai 2007, 13:41)

    Catalin [anonim]

    Ca sa scuzi egoismul gasesti tot felul de explicatii imbecile
    de genul o sa ma "accidenteze"
    Pai ma daca cineva are bani si e pe moarte si e gata sa isi vanda sufletul te accidenteaza si fara crad de donator
    tu ce crezi ?
    Daca are putere/bani din caza fii tu sigur ca itzi ia rinichiul si in conditiile actuale.
    Multi oameni pot sa itzi faca rau dat nu totzi for sa the f....
    LA cat de speriatzi suntetzi voi de bombe ar trebuis a statzi in casa toata ziua ca poate va da cineva in cap.
    Anyway o sa muritzi singuri poate la 100 de ani :) dar singuri
    dintr-o singura cauza , nu putetzi sa inztelegetzi, suntetzi prea preocupatzi de sine.
  • 0 (0 voturi)    
    canibalism la vremea iPod-ului (Joi, 31 mai 2007, 13:50)

    valer [anonim]

    Consumarea raposatului era o practica destul de des intalnita in aglomerarile umane caracterizate printr-un grad mai mic sau mare de hameseala. Se practica si prin Europa acum vreo sase mii de ani, cel putin asa sustin cei care s-au priceput sa examineze urmele de dinti de pe oasele din epoca.

    D.p.d.v. economic, probabil si nutritionist, era o gandire relativ corecta. Ti-ai trait zilele, ce-ti pasa daca ajungi hrana pentru viermi sau gratar zemos pentru cei din trib? De ce sa-i lipsesti pe ai tai de un aport de proteine? Tie carnea in cauza oricum nu-ti mai foloseste la nimic, dar daca se strang doi, trei raposati din care se consuma cu moderatie , neamurile au sanse sa mai reziste o iarna.

    Intre timp omenirea a evoluat, ajungand la cuceriri nebanuite ale civilizatiei, cum ar fi sa auzi muzica la maxim fara sa deranjezi vecinii, insa gandirea sanatoasa a ramas. Dupa ce te stingi resturile tale materiale apartin Comunitatii (Patriei sau UE?) care va sti sa le dea o utilizare adecvata.
  • 0 (0 voturi)    
    donez din inima (Joi, 31 mai 2007, 14:33)

    Drosofila [anonim]

    Ba da, Mao, in general incalzirea globala si poluarea ne vor
    baga subversiv in pamant; daca nici asta nu ne iese, atunci
    niste raze de o energie arzatoare, luate ca din Razboiul
    Stelelor, ne vor pocni fix in moalele capului pe strada, cand
    ne va fi lumea mai draga. Apoi, din inaltul cerului, o naveta
    populata cu francmasoni si securisti va extrage organele din
    biata victima neputincioasa, folosindu-le in exchange-ul
    intergalactic. Asta, sau pacat ca medicatia pentru paranoia
    nu se da mai mult si mai des, sa ajunga la toti...

    Cred ca introducerea cardului astuia e binevenita.
    Bineinteles, la noi nu va "prinde" inca vreo 5 ani cel putin, din
    cauza mentalitatii. Populatia nu e educata in acest sens, iar
    campaniile pentru donarea de sange sunt inca foarte timide
    si prea putine la numar, ce sa mai vorbim de cele pentru
    organe.

    Mai e insa o chestie: un articol de acum vreo luna spunea ca
    in ue s-ar dori introducerea acestor carduri - cu o mentiune
    micuta, dar puternica: cardul spune ca NU esti de acord cu
    donarea organelor. Asadar, daca pici pe strada si nu ai
    cardul de la tine, se considera din oficiu ca esti de acord sa iti
    donezi organele. Asta daca poti fi identificat si familia nu se
    opune ideii de a dona. Ceea ce mi se pare cam abuziv, si nu
    doar mie, ca treaba asta a starnit multe controverse.

    Bineinteles ca e alegerea fiecaruia, dar personal mi se pare
    pur si simplu decent sa fii de acord cu donarea de organe,
    avand in vedere ca oricum nu-ti mai sunt de folos, decat
    poate daca vrei sa faci cinste cu o masa buna vietuitoarelor
    colocatare. Ceea ce pana la urma tot un fel de donatie e :))
  • 0 (0 voturi)    
    Donare sau donatie? (Joi, 31 mai 2007, 20:10)

    Vlad [anonim]

    Se apre ca aproape toti cei care au comentat subiectul de mai sus HABAR NU AU ce inseamna un card de donator de organe si cum se desfasoara aceste operatiuni. Precizez ca este vorba de DONARE si nu de donatie de organe!!!

    Aceste carduri sunt de fapt o declaratie o donatorului ca este de acord ca dupa stabilirea de catre medici a mortii sale, este de acord sa i se preleveze organe si tesuturi pt. transplante, limitand sau nu acest acord la anumite organe si/sau tesuturi. Aceasta declaratie o poti descarca de pe net si completa si semna la tine acasa, asa incat cei care au nevoie de un transplant nu au de unde sa stie cine are o astfel de declaratie completata si cine nu - nu este o lista deschisa expusa public pe Internet si nici nu esti inregistrat in vreo baza de date, cum crede persoana de la punctul 5!
    Acest card il poti purta la tine sau tine acasa, iar donarea intra in discutie abia dupa ce medicii l-au gasit asupra ta sau le este prezentat de o ruda/prieten.
    Totodata il poti distruge oricand ti-ai schimbat opinia si nu mai ai de gand sa donezi organe.

    In alte ordine de idei donarea de organe *nu are loc la piata/macelarie si nu este un troc* - ea este intermediata si coordonata de EUROTRANSPLANT, asa incat donatorul si primitorul se pot afla la mii de km unul de altul si in nici un caz primitorul nu va afla de la cine provine organul pe care il primeste sau unde se afla un donator compatibil. Aceste date sunt strict confidentiale si disponibile exclusiv EUROTRANSPLANTului.
    Totodata nu poate orice lua orice organ de la oricine altcineva - este o decizie de compatibilitate bazata pe analize imunologice si fenotipice. Din acest motiv nu poate donatorul decide cui sa se transplanteze organele sale si cui nu... Se vor dona pe baza compatibilitatii si a listei de prioritate stabilita de EUROTRANSPLANT dupa o sumedenie de criterii - boala si stadiul, durata bolii, starea de sanatate, prognoza etc.
  • 0 (0 voturi)    
    oare de ce nu ma mir??! (Duminică, 3 iunie 2007, 20:45)

    Mihaela [anonim]

    Am tot citit post-urile astea si oare de ce nu ma mir ca am ramas la fel de rai si de "las sa crape si vecinul odata cu capra lui cu tot!!"?! Paranoia indusa de anii securitatii si mai nou, de filmele care ating anumiti neuroni mai putin obisnuiti cu conexiuniunile, explica "retinerea" unora, dar nu o scuza... CUM e posibil sa te nu intereseze ca cineva ar putea trai o viata lunga cu ajutorul tau?! CUM e posibil sa ai atata rautate si egoism incat sa spui "organele mele sa putrezeasca odata cu mine!"?!! Sunt dezgustata...
    DA, mi-as face un astfel de card si maine..., iar daca cineva m-ar vana pentru organele mele, atunci asta mi-ar fi soarta si gata!!
    Iubesc romanii din toata inima, dar deseori ma intreb de ce...
  • 0 (0 voturi)    
    donator de organe (Luni, 18 iunie 2007, 9:46)

    Zamfir Bianca Ribana [anonim]

    Cred ca introducerea cardului este binevenita si numarul donatorilor de organe va creste simtitor,dar vin la dumneavoastra cu o rugaminte,aceea de a ma ajuta sa aflu ce anume trebuie sa intreprind daca acum doresc sa fiu un posibil donator de organe.

    Multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    donator de organe (Luni, 2 iulie 2007, 0:17)

    madalina [anonim]

    Nu am avut rabdare sa citesc toate comentariile postate la acest articol dar ce am citit a fost mai mult decat de ajuns.Nu inteleg .......ce va face sa va pastrati organele dupa moarte?Cand ele pot prelungi viata unei alte pers.Doresc un asemenea card si felicitarile mele celor care-l sau celor care vor dona organe.Sange am incercat sa donez dar din pacate nu am avut greutatea necesara cand m-am dus.In schimb am convins cativa prieteni sa n\vina sa doneze.Au donat mai mult pt bani.Nu conteaza pana la urma.Important este ca sangele alcela a salvat poate viata unui alt om
  • 0 (0 voturi)    
    pai voi dupa ce muriti ati prefera sa putreziti sa (Vineri, 8 februarie 2008, 13:02)

    cristina [anonim]

    cred ca ideea cu cardul e f buna insa nu vad de ce se ajunge la asta? ar trebui facut un sondaj pe net ca acum toata lumea are un calculator si eu cred ca ar fi mult mai usor . din pc meu de vedere dupa ce mor ajut daca se poate pe toata lumea
  • 0 (0 voturi)    
    ar trebui sa taca (Vineri, 8 februarie 2008, 13:05)

    cristina [anonim]

    am gasit mai deunazi un comentariu al unei doamne f afectate ca nu-i e recunoscator cel ce primeste; pai sa ma ierte dar daca o faci pentru bani ma bine te lasi ideea era sa faci un bine fara altele dar...... deh la noi vad ca omul se gandeste de pe unde mai poate face un banut nicidecum pe cine poate ajuta
    stupid- parerea mea
  • 0 (0 voturi)    
    ar trebui sa taca (Vineri, 8 februarie 2008, 13:05)

    cristina [anonim]

    am gasit mai deunazi un comentariu al unei doamne f afectate ca nu-i e recunoscator cel ce primeste; pai sa ma ierte dar daca o faci pentru bani ma bine te lasi ideea era sa faci un bine fara altele dar...... deh la noi vad ca omul se gandeste de pe unde mai poate face un banut nicidecum pe cine poate ajuta
    stupid- parerea mea
  • 0 (0 voturi)    
    eu asi da tot de la mine pentru oameni (Marţi, 14 octombrie 2008, 23:12)

    claudiu [anonim]

    eu nu mai vreau sa traiesc si vreau sami donez toate organele si sa salvez pe alti care vor sa traiasca ................
  • 0 (0 voturi)    
    donare (Luni, 16 martie 2009, 11:52)

    carmen [anonim]

    nu ma mira unele reactii.probabil ca nu numai romanii reactioneaza asa.de ce sa te miri daca si cei care sunt responsabili cu donarea de sange,acum ca oamenii necajiti merg sa doneze sange si este mai mult de lucru sunt exasperati ca sunt depasiti de situatie.Romanule! daca nu te gandesti la semenul tau gandeste-te macar la tine.Cum ar fi sa ai nevoie de un ficat si sa stii ca vecinul tau care este in coma ar putea sa-ti salveze viata si el a vrut sa putrezeasca in mormant cu ficatul lui cu tot?Nimeni nu este nemuritoor!
  • 0 (0 voturi)    
    Avantaje si dezavantaje (Joi, 21 mai 2009, 0:29)

    Andra [anonim]

    Eu, sunt in principiu deacord ca in cazul in care (Doamne fereste!) mi se intampla vreun accident si intru in moarte clinica iar organele mele sunt viabile, sunt deci deacord sa fie folosite pentru a salva viata altui om.

    Teoretic, viata omului ar trebui sa aiba o semnificatie, un sens. Intr-o lume capitalista, din pacate nu mai avem timp sa ne gandim decat la surse de venit si bunastarea noastra materiala. Desi sper ca la sfarsitul vietii sa fi realizat si altceva si oamenii sa isi aduca aminte de mine pentru lucrurile bune pe care le-am facut si nu pentru averea adunata, adevarul e ca viata e scurta si nu avem timp sa realizam tot ceea ce ne dorim, iar prioritatea o constituie intotdeauna nevoile de la baza piramidei (hrana, adapost, etc.). Prin urmare, sa stiu ca as putea ajuta un om sa traiasca mai mult si mai bine (mai sanatos) dupa moarte mea mi se pare o motivatie foarte puternica sa imi fac acest card.

    In plus, ma gandesc si la faptul ca organele mele nu o sa putrezeasca in pamant alaturi de mine, ceea ce inseamna ca, partial mai traiesc.

    Un alt avantaj este acela ca este optiunea ta si nu a celor ce raman dupa tine (sot/ sotie, iubit/ iubita/, parinti, copii, etc.). Si lor le va fi mult mai usor sa stie ca asta ai vrut tu si sa nu li se puna aceasta intrebare (sa nu fie nevoiti sa ia o astfel de decizie) in acele momente grele in care medicul ii anunta decesul unei persoane dragi (tu). Acest card ar usura viata lor si inclusiv a medicului care nu mai trebuie sa faca pe "mesagerul macabru".

    Dezavantajul ar fi intr-adevar posibilitatea ca (sub influenta banilor), anumiti medici sa nu isi dea toata silinta si sa nu faca tot ce pot pentru a te salva. Nu cred ca cineva ar merge atat de departe incat sa imi provoace un accident (cum spunea cineva mai sus), insa cred ca motivatia anumitor medici (depinde si de caracterul si integritatea morala a acetuia) ar putea fi mai redusa daca ar stii ca am card de donator.

    Si totusi, DA mi-as face card de donator! Voi?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi