Cu toate ca piata a avut o crestere mai mare fata de trimestrul precedent, cresterea a fost mai mica decat cea de 22% inregistrata anul trecut, a anuntat IDC.

Incetinirea ritmului este atribuita maturizarii pietelor, cresterea avand loc atunci cand consumatorii isi inlocuiesc telefoanele existente.

"Cel mai important eveniment din acest trimestru il reprezinta intrarea companiei Apple pe piata telefoanelor mobile, prin lansarea iPhone", a declarat directorul de cercetare din cadrul IDC, Shiv K. Bachshi.

"Desi iPhone a vandut un numar scazut de unitati, aparatul va avea un impact deosebit de mare asupra acestei industrii", a spus Bachshi.

"Aparatul iPhone are potentialul de a schimba perceptia asupra telefoanelor mobile, ceea ce ar putea ridica preturile medii pentru intreaga industrie", a afirmat specialistul IDC.

Nokia isi mentine pozitia de lider

Nokia este liderul pietei de telefoane mobile, cu 100,8 milioane de telefoane vandute in al doilea trimestru. Cota de piata a companiei Nokia a crescut cu 3,6%, ajungand la 37%, ceea ce depaseste cotele combinate ale urmatoarelor trei companii din clasament.

Nokia a avut cea mai mare crestere in Europa si Asia, compania inregistrand dificultati pe piata din America de Nord.

De asemenea, Nokia domina piata telefoanelor smartphone, unde a vandut 13,9 milioane de unitati, rezultatele fiind impulsionate de promovarea activa a aparatelor din seriile N si E.

Pe locul doi se afla Samsung, care a castigat aceasta pozitie cu vanzari record pentru companie, de 37,4 milioane de unitati. Factorii determinanti pentru succesul companiei Samsung il reprezinta seria de aparate Ultra Edition si recentlansata serie Ultra Special, care se adreseaza segmentului de varf al pietei.

De asemenea, Samsung a inregistrat vanzari sporite pe pietele emergente.

Un artiol de Laurentiu Matache

Integral in Curierul National