Visul lui Adomnitei, fata in fata cu realitatea:

Gradinite obligatorii cu bani de acasa

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Joi, 9 august 2007, 0:00

Foto: daiasi.ro

Daca ministrul reuseste sa convinga parlamentarii sa voteze “gradinita obligatorie”, atunci, parintii vor fi obligati sa verse sute de euro in contul unitatilor particulare. Mai mult obligati, decat ajutati de stat.

In urma cu 2 luni, in jur 50 de sindicalisti din invatamantul bucurestean au pichetat Primaria si Prefectura Capitalei, apoi au plecat in mars spre sediul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, incheind actiunea in Piata Victoriei.

Prin acest mars, sindicalistii din invatamant au incercat sa atraga atentia autoritatilor asupra unei probleme vechi de ani de zile: nu exista suficiente locuri in gradinitele din Bucuresti.


„Nimeni nu ascunde problema lipsei locurilor in gradinite, in special la nivelul Capitalei. E o problema care treneaza de ani de zile.

Insa a existat un efort continuu din partea Ministerului Educatiei pentru a rezolva aceasta problema, care depinde si de modalitatea in care primariile de sector lucreaza”, a declarat la acea vreme Anisoara Stefanescu, purtatorul de cuvant al Ministrului Educatiei.

„Prin Hotararea 300, din 2007 primariilor li s-au alocat fonduri pentru a rezolva problema gradinitelor, ar fi bine de vazut si cum au gestionat primariile aceste fonduri”, a sugerat purtatorul de cuvant al ministrului Educatiei.

Lipsa gradinitelor, o problema aproape istorica, e va lua amploare abia acum, cand sute de unitati vor trebui retrocedate. Din datele primite de la ministerul Educatiei, 229 de gradinite au fost retrocedate sau urmeaza sa intre in uzul proprietarilor de drept.

Ministerul nu a raspuns insa daca este dispus sa inchirieze sau sa cumpere aceste spatii si nici cum are de gand sa compenseze lipsa acestor spatii.

11.000 de copii din Capitala au ramas fara un loc la gradinita

Desi a trecut mai mult de o saptamana de cand ministrul Adomnitei a anuntat ca are de gand sa transforme educatia prescolara in invatamant obligatoriu, vocile din sistem s-au abtinut de la comentarii. Fie pentru ca vad aceasta masura ca fiind utopica si hilara, fie pentru ca asteapta sa vada schema completa a planului.

Principala problema ramane insa aceea a spatiilor si a cadrelor didactice. In acest an, 11000 de copii din Bucuresti nu au avut loc intr-o gradinita de stat, iar in unele unitati educatorii au fost obligati sa formeze grupe de cate 40 de copii, tot din cauza lipsei de locuri.

“Tehnic, aceasta masura nu poate fi aplicata. Nici acum si nici in urmatorii ani. S-ar putea insa ca ministerul sa plateasca pana la o suma pentru copiii care urmeaza gradinite private, si diferenta de bani - perceputa de unitatea particulara - sa fie platita din buzunarul parintelui”, a declarat Stefan Vlaston, presedintele Asociatiei pentru educatie si cercetare EDU CER.

El a adaugat insa “ca nu toti parintii vor sa-si trimita copii la gradinita de la trei ani. Sunt probleme mari cu spatiile in contextul in care cei mai multi copii incep invatamantul la 4-5 ani”, a mai spus Vlaston.


Lia Olguta Vasilescu: "obligativitatea invatamantului prescolar este ilegitima si in aceeasi masura imposibil de aplicat"

Lia Olguta Vasilescu, presedintele Comisiei pentru Invatamant a Camerei Deputatilor este de parere ca obligativitatea invatamantului prescolar este ilegitima si in aceeasi masura imposibil de aplicat.

“Este o lipsa acuta de spatii si la gradinitele private isi permit sa-si duca copii numai oamenii cu bani. Nu vedeti cat de greu ii este unei primarii sa obtina un teren pentru un teren de sport, dar pentru o scoala sau o gradinita.

In plus exista un deficit puternic de cadre in sensul ca exista foarte putine posturi pe care predau titulari”, a spus Vasilescu. “Uniuniea Europeana ne impune distante intre porci iar noi nu suntem in stare sa avem grija de copii nostri si ii inghesuim in spatii mici”, a adaugat ea.


Ministerul Educatiei nu va face afaceri cu privatii


Seful Biroului de presa al Ministerului Educatiei, Daniel Tomoni, spune ca discutata “lipsa de cadre” in invatamantul prescolar didactice nu este reala, insa admite ca in aceasta zona a sistemului lipsesc titularii.”Sunt putine posturi titlurarizabile, insa oamenii care ar dori sa le ocupe sunt desptul de multi”, a spus Tomoni.

El a mai spus ca salariul mediu pe care il castiga un educator este de 700-800 de lei. In privinta unui posibil parteneriat stat-privat, pentru gradinite, Tomoni a spus ca aceasta este o varianta exculsa.

“In nici un caz nu se pune problema asa. Ar fi mult prea complicat. De ce sa nu inchirieze ministerul spatiu pentru a le oferi copilor un loc intr-o gradinita si sa plateasca in loc firmelor care presteaza astfel de servicii”, a mai spus Tomoni.

Daniel Tomoni a mai spus ca pentru a compensa lipsa spatiilor de invatamant in sistemul prescolar, Ministerul Educatiei va continua finantarile in aceasta directie. “ La un interval de cel putin doua luni Guvernul aloca bani pentru infrastructura din invatamant”.

757 de milioane pentru infrastructura educatiei

Guvernul Romaniei a aprobat in sedinta de marti alocarea unor fonduri in valoare de 320 milioane lei noi din bugetul de stat, pentru finantarea lucrarilor de reabilitare si reparatii si construirea unor unitati noi de invatamant.

Beneficiarele acestei alocari bugetare sunt 2.344 unitati de invatamant preuniversitar de toate nivelurile (gradinite, scoli cu clasele I - VIII, licee) din intreaga tara. Acestor fonduri li se adauga altor 437,6 milioane de lei alocati MECT de catre Guvern, in luna mai a acestui an.

“Banii acestia insa “se vor vedea” abia pesste doi trei ani cand lucrarile de construictie a noilor spatii si de reabilitare a celor existente deja vor fi incheiate” a conchis seful Biroului de Presa al Ministerului Educatiei.

















647 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    n-am cuvinte (Joi, 9 august 2007, 20:25)

    micsunica [anonim]

    Adica atunci cind oamenii VOR sa-si trimita copiii la gradinita, nu pot ca nu sunt locuri, iar guvernul sta cu mainile in san. Iar atunci cind VOR muschii guvernului, parintii trebuie sa faca pe dracu’n patru sa-si duca pruncii la gradinita. Adica, dorinta oamenilor de a-si educa proprii copii nu conteaza, insa conteaza doar dorinta guvernului.
    La care gradinite, penibililor?
    La alea private? Nici acolo nu sunt atatea locuri. Nu mai vorbim de costul unei astfel de gradinite. Il suporta statul? Daca nu, atunci se va crea o discriminare intre cei care “apuca” locuri la gradinitele de stat si cei care nu apuca si trebuie sa scoata din buzunar un purcoi de bani, pe care multi nu ii au (si iar vine spaga la ordinea zilei, pentru a-ti asigura un loc la gradinita).
    Adica invatamintul primar, gimnazial si parte din cel liceal este gratuit, dar gradinita trebuie platita.
    Pai, n-au fost in stare sa rezolve problema finantarii invatamintului prescolar pana acum, cand e facultativ, o vor face cind va fi obligatoriu (cu mult mai multi “beneficiari”, inclusiv cei fortati de lege)? Pina sa instituie o astfel de obligatie legala, trebuie mai intai sa asigure sanse de acces, egale pentru toata lumea, la invatamintul prescolar (daca tot e obligatoriu).
    Asta-i ca aia cu pensiile.
    Absolut sinistru acest ministru
  • 0 (0 voturi)    
    Cit platim? (Joi, 9 august 2007, 20:38)

    Sargon [anonim]

    Parintii care isi duc copiii la gradinitele de stat platesc impozite.
    Cei care isi duc copiii la gradinite private platesc taxele acelei gradinite dar si impozitele pentru gradinitele insalubre pline de paduchi aflate in proprietatea statului roman.

    Deci, daca vrem sa scapam de stat...platim dublu!
  • 0 (0 voturi)    
    oare cind? (Joi, 9 august 2007, 20:57)

    paul [anonim]

    cind dracu mai scapam de ciumetii astia de la pnl ???
  • 0 (0 voturi)    
    Control si Uniformizare (Joi, 9 august 2007, 21:01)

    noname [anonim]

    De unde si pana unde gradinita obligatorie? E un copil, are trei ani. De ca sa nu se poata juca linistit, sa se plimbe, si sa se bucure de singura parte din viata in care va fi cu adevarat nestresat.

    Nu, hai sa punem presiune pe ei de la 3 ani, sa-i inghesuim sub indrumarea unor oameni mai mult sau mai putin profesionisti, ca sa ne asiguram ca stiu sa faca bine lantisoarele de macaroane sau desenele cu mama tata si pisica.

    Un alt aspect al uniformizarii. Vor urma si altele. "Ruperea" copiilor de parinti de la virste fragede pentru ca "mai tirziu' se vor "integra" in societate... Ce fel de societate? La 14 ani: "I have my life", I know what I'm doing, do not tell me..." Parintii vor fi prea ocupati cu munca pentru a supravietui lasind micutii ca pe niste pachete dimineata la "Day-care". La 17 ani abia asteapta sa "evadeze" de acasa pentru a fi slugi la altii, pentru ca oricum nu exista o relatie strinsa de familie si e "cool" sa traiesti pe cont propriu...
    Prea tirziu vor intelege ca intr-o societate "moderna" manipulata de reclame si jocuri politice murdare, viata le-a fost furata... Uimitor este faptul ca ceea ce nu s-a putut impune prin forta se accepta de buna voie...
    Gradinita ar trebui sa fie decizia parintelui, care poate vrea sa stea acasa sa se bucure de copil macar cand e mic, sau vrea sa il educe singur in aceasta faza, pentru a se asigura ca au aceleasi valori si preferinte sau vrea sa-i aduca bona sau guvernanta daca are bani ca asa vrea el, sau sa-l trimita la o gradinita dar atunci cand judeca parintele ca acest copil este pregatit, nu cand statul spune ca a impinit 3 ani, si gata, ar trebui sa aiba maturitatea necesara de a sta 4 ore intr-o sala unde nu este centrul atentie, pentru a fi invatata ce vrea statul sa invete. Ajunge! Revolutia a fost facuta pentru libertate: de constiinta, de actiune, de decizie, nu pentru ca statul sa ajunga din nou sa dicteze cum trebuie sa decurga vietile noastre.
  • 0 (0 voturi)    
    Gradinite (Joi, 9 august 2007, 21:24)

    stefan vlaston [anonim]

    In proiectul de lege al invatamantului preuniversitar se prevede ca finantarea urmeaza elevul, inclusiv in invatamantul privat. Adica, elevul primeste de la stat o suma anuala, dedicata educatiei sale, din taxele si impozitele platite de parinti, eventual sub forma de bonuri de valoare (vouchere). Elevul poate folosi aceste bonuri de valoare pentru a-si achita serviciile educationale, inclusiv in privat, adaugand si din resurse proprii ale familiei diferenta de bani ceruta de furnizor.

    De ce nu s-ar petrece acelasi lucru si in invatamantul prescolar, reducand astfel efortul financiar al familiei. Initiativa privata s-ar dezvolta imediat, fiind o oportunitate pentru cei care au spatii disponibile de a le folosi.

    De ce sa faca statul ce poate face si privatul, in conditii de eficienta si control al parintilor? N-am auzit de parinti nemultumiti de gradinite private, pentru ca au pretentii mari fata de banii pe care-i platesc. Nu acelasi lucru se poate spune fata de gradinitele de stat, unde salariatii sunt prost platiti, o grupa are 30-40 de copiii, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    gradinite (Joi, 9 august 2007, 21:29)

    Theea [anonim]

    Baietelul meu face in septembrie 3 ani
    Am dorit sa il dam la gradinita de stat. Aici in afara faptulu ca a trebuit sa ma interesez cu 1 an inainte mi s-a spus copilul poate sa aiba 3 ani daca nu face la olita nu il primim pentru ca noi suntem gradinita nu cresa. La privat am incercat dar preturile practicate sunt inaccesibile. In Bucuresti cele acreditate MEC au pentru program pana la ora 2 in care se include masa tarif in jur de 750. O familie ca noi cu un singur salariu nu ne permitem. Asa ca copilul e obligat sa stea acasa, Eu ma intreb oare copii ca baietelul meu in noile reguli ce vor face chiar in cazul in care sa zicem la stat sunt locuri.
    O solutie pana la gasirea vinovatului de la primarii in ceea ce priveste nefoloirea banilor ar fi subventionarea statului pt inscrierea la gradinitele private in limita spatiilor disponibile si acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Adomnitei si sleahta (Joi, 9 august 2007, 21:35)

    Zorba [anonim]

    Ma intreb ce dracu cauta astia la guvernare.
    Sa vina odata alegerile ca sa le dam peste bot si sa le uitam mutrele.
  • 0 (0 voturi)    
    gradinite (Joi, 9 august 2007, 21:38)

    micsunica [anonim]

    No name, sunt de acord cu tine.
    In USA s-a propus gradinita obligatorie anul acesta (in unele state este de mai mult timp), insa acolo s-au purtat niste dezbateri publice extrem de serioase, punindu-se mult accentul pe argumente de genul pe care tu le-ai prezentat.
  • 0 (0 voturi)    
    mandat (Joi, 9 august 2007, 21:49)

    smotocel [anonim]

    In mod normal, ca de altfel in multe alte domenii, statul nu ar trebui sa se implice in invatamant. Nu ar trebui decat sa colecteze taxele unitatilor individuale, private. Dar, mai apare cate un maimutoi politic care se crede om de stiinta, hotarat sa disciplineze gaozarii natiunii cu...orice pret. Lasand la o parte inutilitatea, vedeti prostia!?
  • 0 (0 voturi)    
    Invatamant prescolar obligatoriu (Joi, 9 august 2007, 21:53)

    stefan vlaston [anonim]

    Si daca mama sta acasa, e si intelectuala, tot va fi obligata sa-si duca copilul la gradinita la 3 ani? Nu are destula competenta, sa-si creasca propriul copil, dupa chipul si asemnarea parintilor?

    Aceasta familie isi va da copilul la clasa pregatitoare, la 6 ani, cand pregatirea penru scoala si socializarea devin importante.
  • 0 (0 voturi)    
    Gradinita obligatorie (Joi, 9 august 2007, 22:02)

    Ileana [anonim]

    O prostie!
    Habar n-am de unde le vin ideile astea, care mai de care mai ciudata. Adica, nici in comunism nu era obligatoriu, e obligatoriu acum...
  • 0 (0 voturi)    
    gradi (Joi, 9 august 2007, 22:36)

    MIRCEA [anonim]

    Cred ca le lipseste parlamentarilor gradi obligatorie de facut ACUM.Somnul ratiunii naste monstri -se spune ,dar la ai nostri ratiunea le lipseste; este doar bagatul in seama .
  • 0 (0 voturi)    
    Raportul Miclea (Joi, 9 august 2007, 22:52)

    stefan vlaston [anonim]

    Este si mai categoric: educatia timpurie, intre 0-3 ani, dupa un curriculum national adecvat: modulul 1: pemparsi. modulul 2: olita de noapte. Modulul trei: suzeta
  • 0 (0 voturi)    
    gradinite (Joi, 9 august 2007, 22:56)

    Daria [anonim]

    Este intr-adevar penibil acest ministru... atatea probleme are invatamantul romanesc, dar nimeni nu are habar de nimic. Este probabil dorinta lui ca gradinita sa fie obligatorie, pentru ca cei mici sa invete sa numere toate stelutele de pe steagul Uniunii Europene.


    Pacat ca ne conduc asemenea oameni...
  • 0 (0 voturi)    
    capitalism pe paine (Joi, 9 august 2007, 23:29)

    yo [anonim]

    SI ASTA-I DOAR INCEPUTUL...TRAITI BINE...75%
  • 0 (0 voturi)    
    SI CU VORBA "CEI 7 ANI DE-ACASA" CE FACEM? (Joi, 9 august 2007, 23:32)

    dica [anonim]

    Sub orice critica gandirea exponentului Patriciului National Liberal

    Eu nu imi dau copii la gradinita DELOC, sotia este educatoare si e in ingirjire de copil!

    Ceilalti copii din bloc vin in fiecare saptamana cu injuraturi murdare, vorbe grele spuse parintilor (la 3-4 ani) sarutari de fete, batai cu cusaturi la spital ...

    Si sunt considerati foarte normali ...


    Oameni buni s-a inventat roate: HOME SCHOOLING-ul!!!!!

    Te ocupi de copilul tau cum trebuie (daca stii)
  • 0 (0 voturi)    
    voi i-ati ales pe acesti ministri de ce va vaitati? (Vineri, 10 august 2007, 0:15)

    anonim [anonim]

    oare de ce mai comentati despre conducere? cde cite ori au fost alegeri in tara ati ales! acum culegesti ce ati ales! data viitoare fiti mai realisti si alegeti sa culegeti!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Gradinita si educatia (Vineri, 10 august 2007, 0:54)

    californiagirl [anonim]

    In California a fost o dezbatere interesanta in ultimii doi ani pe tema gradinitei obligatorii. Argumentul suprem al celor care cereau gradinita obligatorie de stat, finantata din banii contribuabililor, a fost acela ca gradinita determina rezultate mai bune la invatatura in ciclul primar.
    Argumentele contrare au fost suficiente si solide. In rest ma alatur si eu lui Noname si micsunicii, sistemul da roade absolut contrare celor dorite. As adauga ceva. Vina ptr comportamentul asocial al odraslelor il poarta si parintii preocupati sa fie "cool" si prea putin parinti cu adevarat. Si vad astfel de exemple la tot pasul.
    Cat priveste inventia rotii, adica "home schoolingul", revolutia asta tacuta este tocmai rezultatul falimetului sistemului scolar de stat american. Pentru ca este absolut admisibil ca la sfarsitul a 12 clase sa ai elevi care sa scrie doar cu majuscule, fara sa aiba habar de ortografie si gramatica, etc.
    Fenomenul este in crestere desi se fac eforturi sustinute sa nu fie popularizate rezultatele exceptionale ale copiilor scolarizati acasa de proprii parinti.
    In ce-l priveste pe aiuritul adsta de ministru al educatiei (potrivit nume are!!!) eu cred ca doreste sa iasa si el in fata cu ceva, ca paduchele. Adica altii pot sa se evidentieze cu cate o initiativa populista si el nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru toti parintii ?specialisti? in ale educatiei (Vineri, 10 august 2007, 2:15)

    Ana [anonim]

    Este foarte adevarat ca obligativitatea invatamantului prescolar in aceste conditii determina un haos din lipsa locurilor disponibile si a pregatirii cadrelor didactice.

    Ceea ce frapeaza, e sa vezi cum parintii considera ca nu este importanta educatia prescolara, ca un copil la 3-4 ani invata doar sa deseneze macaroane... Este o varsta extrem de importanta si accentul ar trbui pus pe cadre didactice specializate si pe grupe de copii nu mai mari de 15.

    Cresterea copilului in familie pana la varsta de 6 ani e o mare prostie... la 6 ani il ai plin de mofturi, cu un grad de socializare destul de scazut si de ce nu, cu un nivel educational inadecvat. Pentru ca educatia nu inseamna doar informare, doar indoparea copilului cu litere si cifre, ci formare. Si din pacate multi parinti , desi profesionisti in domeniul in care lucreaza, nu au competenta necesara. Ca sa nu mai vorbim de copiii crescuti de bunici!!!

    La grupa pregatitoare este o diferenta formidabila intre copiii care au frecventat gradinita si cei adusi din familie...
    Pacat pentru copiii care au ghinionul sa aiba niste parinti care se cred specialisti in toate pt ca urmaresc stirile din SUA...

    Problema este infrastructura din invatamantul romanesc, nu importanta educarii copilului la 3 ani!!! Experienta la catedra ma indreptateste sa afirm ca este extrem de important ca un copil de 3 ani sa intre in gradinita...
  • 0 (0 voturi)    
    ana si specialistii in ale educatiei (Vineri, 10 august 2007, 4:26)

    vaxile [anonim]

    pt ana si ceilalti 15000 de specialisti: in educatia copilului, cei mai mari specialisti sunt mama si tata. si cum vor ei sa-si educe copilul, asa e cel mai bine. iar toti ceilalti 6 miliarde de uamini de pe pamant ar trebui sa priceapa chestia asta. desigur, doar daca nu fac parte din hitlerjugend sau echivalentul comunist, eventual fundamentalist islamist. NU ai dreptul sa-i faci pe parinti tampitzi ca nu stiu cum sa-si educe copiii. pur si simplu, e treaba lor, nu a ta.


    in al doilea rand, care e diferenta aia formidabila dintre copiii de la gradinita si cei de acasa? eu am auzit, dimpotriva, ca aia care vin din gradinite sunt total pierduti. atata vreme cat nu aduci nici macar o precizare, cine are dreptate?
  • 0 (0 voturi)    
    Ministrul si stelutzele europene (Vineri, 10 august 2007, 4:32)

    Chris Az [anonim]

    Poate ca atunci v-or stii copii nostrii cate stele are steagul UE! Pe vremea domnului ministru nu am fost in UE deaceea dansul a dat cu stangu' in dreptu' in fata unui copil de clasa primara!
  • 0 (0 voturi)    
    am omis ceva! (Vineri, 10 august 2007, 4:35)

    Chris Az [anonim]

    Poate ca vrea sa dea banii la....pensionari contra voturi! Iubitzii nostrii conducatori nu se asteptau ca Basescu sa promulge legea pensiilor si acum incearca sa-i fauteze pe copilasii de la cresa si gradinita numai ca sa obtina mult ravnitele voturi pentru "CIOLAN"
  • 0 (0 voturi)    
    Decizia este a parintilor (Vineri, 10 august 2007, 6:54)

    stefan vlaston [anonim]

    Exista n situatii in care intereseul copilului este sa stea cu parintii. Daca, gradinita ar avea grupe de 10 copii, spatii conform normelor europene, cadre specializate, inclusiv pentru limbi straine, la preturi pe care parintii le pot suporta, transportul copilului la gradinita lesnicios, atunci decizia parintilor ar fi in favoarea gradinitei, care prezinta, cel putin, avantajul socializarii timpurii . Altfel, parintele nu poate fi obligat sa-si dea copilul la gradinita. Oricum, problema este de un viitor indepartat, din lipsa spatiilor adecvate.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Ana (Vineri, 10 august 2007, 6:56)

    Gabriel [anonim]

    Eu gandesc ca un om trebuie sa-si spuna parerea doar dupa ce a vazut ceva in practica si intelege cum functioneaza. Home schoolingul da rezultate foarte bune, si de aceea o practicam si noi. Toate familiile cu care mentinem contacte si practica home schoolingul au copii cu totul diferiti de cei care isi trimit copiii la gradinita. Nici nu se poate compara; ne mai vorbind de dotarea si spatiul de acasa.
    Cu permisiunea dumneavoastra va invit sa vizitati siteul: www.homeschooling.ro
  • 0 (0 voturi)    
    cresa (Vineri, 10 august 2007, 7:13)

    claudiu [anonim]

    Astept cu interes ca si cresa sa devina obligatorie... poate apare astefl o generatie desavarsita de chiuarii
  • 0 (0 voturi)    
    gradinita obliatorie (Vineri, 10 august 2007, 8:00)

    ionut [anonim]

    Sunt deacord cu aceasta propunere dar nu in totalitate.Gradinita obligatorie este un lucru bun dar numai atunci cand orice parinte isi va permite sa-si intretina un copil si la o gradinita privata.Este aberant ca la un parinte cu un salariu minim pe economie sa i se ceara sa is-i dea copilul la o gradinita care il va costa mai mult decat va putea da.Atunci cand se vor suplimenta locurile la gradinitele de stat si vor fi locuri pentru fiecare copil va fi o idee buna dar pana atunci NU.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce vrea ministrul gradinita obligatorie? (Vineri, 10 august 2007, 8:16)

    Vasile F [anonim]

    Pentru ca daca copilul e dat de mic la gradinita, ce-o sa faca mama? Nu o sa mai stea acasa cu copilul ci o sa mearga la lucru, sa faca bani multi, vorba vine.
    Cu criza fortei de munca din Romania care se va accentua tot mai mult in anii urmatori, a gasit si ministrul solutia:
    - Copiii la gradinita, haideti mamelor, construiti Romania !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce facem cu copiii de la sate????? (Vineri, 10 august 2007, 8:41)

    Nati [anonim]

    Ok, sa zicem ca toti cei din Bucuresti sunt extrem de bogati si isi permit sa plateasca sute de Euro la gradinitele private. Dar cu cei de la sate cum ramane???? Exista sate FARA SCOLI si merg copilasii pe jos cativa kilometri pana in satele vecine pentru a ajunge la ore. Ce facem cu ei? Ii obligam de la trei ani sa mearga cate 4-10 km pe jos pana la gradinita, nu? Eventual ii mai si trezim de la 5 dimineata ca sa ajunga la inceputul programului!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Iarasi energii consumate inutil! (Vineri, 10 august 2007, 8:58)

    RazvanM [anonim]

    Toate prostiile posibile pe care le poate screme un membru PNL cu creier cat nuca apar sub forma de OUG si sunt impuse tarii intregi. Dumnezeule, suntem o tara de tampiti ca-i suportam pe idiotii astia! Iar partidele celelalte, care stau si privesc tampeniile lui Tariceanu & co. si nu fac nimic sunt la fel de vinovate. Oare fac inadins prostii? Oare chiar vor sa vada cat putem sa inghitim?
  • 0 (0 voturi)    
    gradinite obligatorii cu bani de acasa (Vineri, 10 august 2007, 9:01)

    delia [anonim]

    poate dl ministru are un interes mare sa promoveze aceasta lege,adica sa aduca cati mai multi bani in buzunarul patronilor de gradinite particulare pe care poate ii cunoaste.pe dumnealui nu il doare sufletul ca trezesti un copil de trei ani la 7 dimineta si pleci cu el pe ger iarna sau crede ca toata lumea are masina.
  • 0 (0 voturi)    
    Gradinite obligatorii cu bani de acasa (Vineri, 10 august 2007, 9:12)

    parinte [anonim]

    De abia astept sa vina alegerile sa scapam si de astia... Pacat ca nu se face nimic cu votul uninominal. L-as "zbura" primul pe domnul acesta care se crede ministru al Educatiei. Oare cum a ajuns acolo, tinand cont ca a fost sef de santier?
  • 0 (0 voturi)    
    mita (Vineri, 10 august 2007, 9:19)

    educatori suplinitori [anonim]

    ne obliga sa ducem copiii la gradinita sa nu intre educatori in somajca si asa sunt foarte multi si deasemenea sunt multi suplinitori cre sau dus cu cate un curcan la inspectorat si au primit postulca oricum nuse ducea nici babau acolo ca trebui sa mergi si zece km pe jos.cesti educatori nu stiu sa educe copiii lor dar sai educe pe ai nostri.
  • 0 (0 voturi)    
    scarba (Vineri, 10 august 2007, 9:45)

    croc [anonim]

    Mi-e o scarba de tara asta de-mi vine sa vars !!!!
  • 0 (0 voturi)    
    imbecilitate la superlativ (Vineri, 10 august 2007, 10:17)

    valer [anonim]

    si nu ma refer numai la faptul ca baza materiala e pe niciunde

    ma gandesc cum naiba va impune ministerul respectarea acestei ineptii; majoritatea isi trimit copiii la gradinita de nevoie, nu ca ar avea chef: ambii parinti lucreaza, iar bunicii pot fi in alt oras;

    hai sa zicem ca mai exista un procent infim de snobi care or sa puna botul faza cu dezvoltarea precoce a creierului, adica tot trezind un prunc de trei ani la sase jumate dimineata, respectivul va ajunge in clasa intai sa scrie o paralela erudita intre samanatorism si traditionalism;

    dar ce-o sa faca guvernul cu restul parintilor?

    cum are de gand sa-i prinda si sa-i amendeze pe cei care considera ca au foarte bine grija de copii acasa? merge vreun inspector al primariei sa verifice prin apartamente daca nu exista ascuns vreun micut care a depasit varsta fatidica de trei ani? sau se va merge pe bunul si vechiul sistem al denunturilor intre vecini?

    si mai am o nedumerire: cate tembelisme mai trebuie sa scoata ministrul in cauza pana se indura Tariceanu sa-l puna pe liber?
  • 0 (0 voturi)    
    inginerii financiare (Vineri, 10 august 2007, 10:58)

    Egos [anonim]

    Sa fim realisti: aici se ascund niste interese mult mai mari. Nu cred ca stimabilul ministru nu poate sa doarma noaptea de grija educatiei populatiei.

    Clar e un interes financiar enorm: se retrocedeaza cladiri, baietii destepti le cumpara pe o suma modica si angajeaza 10-20 de incompetenti (educatori). Obligativitatea gradinitei se va reflecta in obligativitatea profitului baietilor destepti.

    ... poate va mai aduceti aminte de acea lege a taximetriei cand a devenit obligatoriu aparatul de taxare. Coincidenta a fost ca senatorul Vacaru detinea singura firma autorizata pentru vanzarea si montarea acelor dispozitive.
  • 0 (0 voturi)    
    Gradinita obligatorie chiar si cu bani de acasa (Vineri, 10 august 2007, 11:09)

    CosmoiuA [anonim]

    Parerea mea este ca dezastrul care exista in pregatirea elevilor in momentul de fata porneste inca de la proasta organizare a invatamantului prescolar. Cine are pregatire in domeniul pedagogic si poseda un minim de cunostinte isi poate da seama de importanta obligativitatii gradinitei. Aceasta ar trebui sa fie de minim un an pentru copii inainte de inceperea ciclului primar. Lucrul asta conteaza foarte mult atat in plan comportamental al copilului cat si al cunostintelor pe care le asimileaza in aceasta perioada. In primul rand, copilul va socializa si isi va forma deprinderi si atitudini de relationare cu semenii lui. In al doilea rand, cine isi imagineaza ca un copil va merge la gradinita numai pentru a se juca, si-a format o imagine total gresita despre rolul acesteia in viata lui. Parerea mea este ca aici se pun bazele comunicarii si mai ales bazele invatarii limbii romane.
    Mai sunt de parere ca D-na Olguta Vasilescu abereaza la orice cuvant pe care il elibereaza din gura. Pentru problemele care exista acum in sistem exista solutii. Numai ca, in loc sa apari la tv ca sa-ti sustii la nesfarsit neputinta de a face un lucru...
    Dar haideti acum sa dam si un exemplu... Oare cata gradinita si scoala o fi facut autoarea acestui articol, Liana Anghelescu, atata vreme cat a putut sa scrie gresit (in context) cuvantul "copil" de 5 ori, ca sa nu mai zic ca nu am avut timp sa descopar si alte greseli. Cele pe care le puteti vedea si voi mai jos, insa, sunt prea evidente, mi-au zgariat retina si m-au oripilat, pur si simplu. Eu nu as fi trecut-o bac-ul nici la a zecea sesiune. Iata:
    -"ca nu toti parintii vor de la trei ani" (corect: copiii)
    -"Este o lipsa acuta de spatii si la gradinitele private isi permit numai oamenii cu bani" (corect: copiii)
    -"noi nu suntem in stare " (corect: copiii)
    -"spatiu pentru a le oferi " (corect: copiilor)
    Acum, judecati si voi...
  • 0 (0 voturi)    
    superba (Vineri, 10 august 2007, 11:23)

    muciinceai [anonim]

    poza e superba! cu imbecilul la fotograf!
    n-am nimic in cap, n-am nimic in cap, hai pozati-ma in postura asta, cu aratatorul spre capatana seaca! :))
  • 0 (0 voturi)    
    fotogenic (Vineri, 10 august 2007, 11:28)

    muciinceai2 [anonim]

    poza e superba! cu imbecilul la fotograf!
  • 0 (0 voturi)    
    gradinitele particulare (Vineri, 10 august 2007, 11:31)

    laura [anonim]

    Eu conduc o gradinita particulara. Sa nu va inchipuiti ca aici totul e pe roze. De-abia ne acoperim cheltuielile. In principal pentru ca oamenii fie sunt foarte saraci si nu pot plati, dar si pentru ca romanii cu multi bani au mentalitatea ca trebuie sa primeasca mult, bine si gratis, daca se poate.
    Am copii veniti de la stat ai caror parinti mi-au spus ca ies mai ieftin sa vina la noi, decat la stat. Ma refer la cei fara bunici si la cei care n-au prins loc la gradinite cu program lung. Daca ar fi continuat sa mearga la stat, trebuiau sa plateasca gradinita (optionale si ce se mai cumpara acolo - rechizite, vesnic cate un casetofon, covor sau perdea, atentii, etc...) si apoi bona + intretinerea ei si a copilului.
    Ce sa zic?!!? Traim intr-o tara ingrozitoare... Copiii fara bani vor ajunge sa nu mai faca gradinita deloc. La stat se vor duce tot cei cu bani, iar gradinitele particulare vor trai tot ca pana acum, de pe o zi pe alta. Vom continua sa platim taxe de zeci de milioane pe luna statului care va continua sa nu faca nimic nici pentru noi nici pentru copii si, cand vom obosi de toate astea, vom pleca in tari mai civilizate... Si la fel si copiii pe care, cum putem fiecare, ii crestem si ii invatam sa rabde azi in speranta ca maine va fi mai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    oligatoriu cind o sa avem cu ce (Vineri, 10 august 2007, 11:46)

    andrei [anonim]

    toata lumea este de acord, inclusiv ministerul, ca in prezent nu sunt conditiile pe care ni le dorim pentru gradinita ... nici cadre specializate nici dotare ... si avind in vedere cit de multe lipsesc, hai sa ne gindim cit va dura pina sa ajungem la nivelul pe care ni-l dorim, pentru binele copiilor nostri.

    de-abia astept sa gasesc gradinita aceea in care sa-mi dau copilul la 3 ani pentru a i se dezvolta bla bla bla creativitatea vocabularul nush mai ce.

    dar cum ele nu exista ... cum adica sa ma oblige sa-mi duc copilul la gradinita la 3 ani cind lui ii e mult mai bine din toate punctele de vedere acasa ??????????????

    ne grabim sa facem ceva 'obligatoriu', pentruca e mai usor si se face rapid, decit sa lucram la aducerea la standardele necesare a gradinitelor. cind or fi la standardele alea care sa duca la toate avantajele enumerate de cei ce sustin gradinita obligatorie ... apoi atunci nici nu va fi nevoie sa fie obligatorie, parintii singuri vor dori ca copiii lor sa beneficieze de avantajele respective.
  • 0 (0 voturi)    
    Ministru Beton:))) (Vineri, 10 august 2007, 12:41)

    Silvia [anonim]

    Este ceva firesc ca un inginer constructor care conduce educatia in Romania sa faca ceea ce face. Spunea nu demult ca el este manager si am inclinat sa-l cred. Numai ca este un manager inchipuit in mintea sa si a lui Tariceanu. Un manager masoara de 3 ori si taie odata. Numai ca in cazul lui el aplica regula invers. Schimbarea unui sistem national de azi pe maine va duce sistemul in colaps. In tarile europene astfel de schimbari se fac dupa un plan de management bine pus la punct. La noi se pot schimba sistemele dupa o sedinta de guvern (asa crede Tariceanu). Cel mai bine este sa continue politica PSD-ului de re-re-refacere a scolilor caci s-a ajuns in mai putin de 10 ani la astronomica cifra de aproape 4 miliarde euro iar scoli tot nu avem. Asa ca dom’ Gulita Adomnitei, fa ceea ce stii mai bine - ingroapa banii publici in betoane ca nu vor ajunge toate DNA-urile UE sa descopere cum s-au putut fura banii in Romania sub lozinca - facem scoli pentru copiii nostri !! In plus acum avem si banii UE pe fonduri structurale, iar evaluarile le vor face PSD-eii si PNL-eii.
  • 0 (0 voturi)    
    Baronii gradinitelor (Vineri, 10 august 2007, 12:43)

    GEORGIO [anonim]

    Dragii mosului, pai dupa braronii asfaltului, baronii media si alte asemenea categorii inventate de PSD, PNL-ul vrea si el sa infinteze baronii gradinitelor. Dupa cum spun zvonurile din MEC e afacere mare aici. Copiii trebuie sa mearga obligatoriu la gradinita dar autorizata de MEC. Cum clar ca in orasele mari nu sunt nici acum locuri destule, parintii vor fi nevoiti sa isi dea copiii la privatii aia autorizati. Ghici cati PNL-isti fac acuma gradinite in Bucuresti si alte orase mari ? Unii chiar din familia ministrului educatiei , sau din grupul de suporteri din moldova. Evident ca daca nu esti din "baietii destepti" nu intri in grupul celor autorizati care vor primii si subventii de la minister ca vorba aia suplinesc lipsa locurilor de la stat si nu poti cere unui parinte de familie medie din RO sa plateasca 300-500EUR pe trimestru pt gradinita.
  • 0 (0 voturi)    
    gradinita de la 3 ani (Vineri, 10 august 2007, 13:50)

    bogdan [anonim]

    Spune o vorba ca numai prostul generalizeaza pe baza experientei personale.
    In privinta educatiei acasa a prescolarilor am ceva dubii ca ar fi benefica. In primul rand copiii aia vor iesi niste antisociali, legati pe vecie de mami si tati, timorati de provocari si de necunoscuti, cu un sistem imunitar slab din cauza protectiei exagerate, cu PC-ul drept cel mai bun prieten. In plus, marele minus al educatiei acasa este ca sunt prea putini parinti pregatiti sa preia rolul de educator pentru odraslele lor, cu pregatire psihologica si pedagogica.
    Sunt de acord ca proiectul de lege privind educatia prescolara e o cretinitate cat timp cere ceva ce nu poate fi asigurat de infrastructura existenta. Numai pentru chestia asta si cel care a propus-o ar trebui aratat la televizor in locul maimutei lui Dan Negru (o mai exista?!) si apoi scutit de suferinta si trimis sa citeasca povesti la un azil de batrani. Insa a tine copilul acasa in loc de a il integra in colectivitate nu este decat un alt mod de a trunchia viata ulterioara a copilului. Se pot modifica programele educative ale gradinitelor in asa fel incat sa se puna accent pe educatia prin joc. Copilul meu de aproape 3 ani a invatat cantecele si poezii in joaca. In plus, prezenta competitiei din partea altor copii il stimuleaza. Daca te vei tine de capul lui sa invete o poezie, in 5 minute a obosit si s-a plictisit. Iar primavara, dupa perioada de iarna cand sta mai mult in casa cu bona, are nevoie de cateva zile de interactionat cu ceilalti pana se dezinhiba.
    Daca vreti sa studiati efectele colectivitatii asura dezvoltarii, priviti in jur la adolescentii crescuti singuri la parinti si faceti comparatie cu cei care au frati/surori.
  • 0 (0 voturi)    
    copy-paste (Vineri, 10 august 2007, 13:55)

    adi [anonim]

    as vrea ca ai nostri guvernanti sa nu mai faca atita copy&paste din legislatiile altor tari dezvoltate (Canada, U.K. etc.). Nu tot ce au ei e bun sau merge si preluindu-le greselile vom avea aceleasi probleme ca si ei.

    dar la faptul ca in Canada daca intarzii sa-ti iei copilul de la Gradi esti penalizat/amendat v-ati gindit? ar fi o buna sursa de finantare a mai stiu eu ce alte proiecte marete
  • 0 (0 voturi)    
    Micul adomnitei (Vineri, 10 august 2007, 13:57)

    soimul patriei [anonim]

    un incompetent mai mare nu reuseau liberalii sa gaseasca pt invatamant( sunt prinsi pe la interne, justitie... ). adomnitei e redus rau de tot (ar fi interesant de vazut ce note a avut prin scoala - nu cred ca iese din media generala a sefului lui tariceanu si a lui basescu). Sa nu va mirati atunci cand va veti trezi cu generatii intregi de retarzi iesiti de pe bancile scolilor pastorite de acesti incompetenti.
  • 0 (0 voturi)    
    sociabilitate, imunitate si competitivitate crescuta (Vineri, 10 august 2007, 22:48)

    valer [anonim]

    cam astea ar fi beneficiile gradi vazute de cei destepti care nu "generalizeaza pe baza experientei personale"

    atunci oare de ce sa incepem asa tarziu, abia la gradinita? la cresa aptitudinile astea ar fi cultivate mult mai bine; si daca stau si ma gandesc si adusul seara acasa e o cocoloseala inutila care nu poate decat sa dauneze viitoarei evolutii sociale a copiilor; intr-un mega-orfelinat socializarea ar incepe imediat ce vad lumina zilei, competitia ar fi mult mai serioasa, iar aia ce ajung la maturitate vor beneficia de un sistem imunitar foarte performant

    bine, cand unii sunt mandri ca inteligenta lor arde etapele spre "Brave New World" si insista sa se descotoreasca rapid de progenituri plasandu-le in grija competenta ar statului, nu-i nici un bai, e fix problema lor; grav e numai cand un exemplar din asta accede la ministeriat si insista sa aplice scenariul lui Huxley la toata lumea

    cel mai sigur legea va ramane litera moarta, "cadere in deusetudine" cred ca-i expresia juridica
  • 0 (0 voturi)    
    LoL (Vineri, 10 august 2007, 23:15)

    Adrian [anonim]

    Ce fata de tampit retardat are si ministrul educatiei:))...Fata lui zice tot,nu mai e nevoie de nimic altceva :))
  • 0 (0 voturi)    
    o sa ii aresteze? (Luni, 13 august 2007, 13:21)

    Dan [anonim]

    Daca nu ne ducem copiii la gradinita,o sa-i duca sub escorta?
  • 0 (0 voturi)    
    copilul meu nu are loc la gradinita din sat dar al educatoarei are (Miercuri, 5 septembrie 2007, 12:48)

    simennette [anonim]

    baietelul meu face in noiembrie 4 ani,normal ar trebui sa intre la grupa mijlocie ca la 7 ani sa intre la clasa 1.anul trecut nu l-au primit pentru ca nu avem grupa mica.fetita unei educatoare de la scoala din sat este cu 2 saptamani mai mare ,dar o primeste.ori cu ce am gresit eu?nu sunt educatoare?sau e mai prost copilul meu?din mai umblu intruna sa il inscriu dar primesc raspunsuri de genul: "nici nu are rost sa depuneti cererea pentru inscriere ca oricum nu are 4 ani in septembrie,si mai ales NU AVEM LOCURI." directoarea mi-a spus sa mai stau un an acasa si la anul sa intre grupa mijlocie.asa copilul meu va intra la clasa 1 la 8 ani.e bine oare????????e corect?????sunt niste nerusinati toti,ca isi bat joc de copii.
  • 0 (0 voturi)    
    gradi (Miercuri, 26 septembrie 2007, 10:44)

    mary [anonim]

    astazi a fost prima zi de gradi a fetitei mele.am lasat-o plangand in bratele educatoarei. oare ce s-a intamplat dupa plecarea mea?!ideea este ca ruperea copilului de familie de la o varsta atat de frageda este traumatizanta pentru micile fapturi. sunt categoric impotriva obligativitatii frecventarii gradinitei de la 3 ani.doar parintele poate decide momentul potrivit pentru a o incepe.sunt insa de acord cu beneficile aduse de frecventarea gradinitei.sper ca legea sa se umple de praf intr-un sertar.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă