„La inceputul lunii aprilie ramasese clar ca Tarom va intra in SkyTeam. Ar mai fi urmat ca Jean-Cyril Spinetta, presedintele Air France-KLM si totodata al SkyTeam, sa ne spuna cind are liber in agenda sa sa vina sa semnam intelegerea.

Momentul urma sa fie sarbatorit si in cadrul salonului aeronautic de la Le Bourget, cu o semnare similara“, afirma fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu.

Acesta adauga ca, la momentul instalarii noului ministru Ludovic Orban la cirma Ministerului Transporturilor, i-a relatat acestuia progresele inregistrate pe tema aliantei la SkyTeam.

„Banuiesc ca a uitat, caci a fost preocupat sa schimbe pe toata lumea“, spune Berceanu.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, respinge faptul ca negocierile cu SkyTeam erau atit de avansate incit ar mai fi fost necesara doar semnarea acordului de asociere.

„Fostul director general al Tarom a mai stat la conducerea companiei o luna dupa plecarea lui Radu Berceanu. De ce nu l-a semnat atunci?“, intreaba retoric actualul ministru.

Potrivit lui Orban, noul director general al Tarom, Gheorghe Birla, a mai avut intilniri cu reprezentanti ai SkyTeam, dar si cu ai celeilalte aliante, Star Alliance.

„Discutiile purtate si-au propus obtinerea unei pozitii mai bune pentru Tarom in cadrul aliantelor si o clarificare a tuturor aspectelor“, spune ministrul Orban. Acesta adauga ca nu prefera una sau cealalta alianta aeriana si ca decizia definitiva va fi adoptata pina la finele lunii septembrie.

Directorul Directiei Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, Catalin Radu, confirma faptul ca negocierile cu SkyTeam erau mai avansate la inceputul primaverii decit cele cu Star Alliance. „Din informatiile pe care le am s-a facut o inaintare si probabil ca se intra pe procedura de asociere la SkyTeam.

Probabil ca s-ar fi finalizat cu ei, caci erau discutiile cele mai avansate“, spune acesta. Ministrul Orban spune ca este obligatoriu ca decizia Tarom sa fie luata in cel mult doua luni, „pentru a nu enerva ambele aliante“.

Noua conducere a Tarom nu a ales alianta aeriana in care va intra, deoarece decizia nu este usoara si necesita o „analiza profunda“, spune Sorin Georgescu, directorul de marketing al companiei.

„Ambele oferte au si avantaje, dar si dezavantaje“, adauga acesta. Dezavantajele nu sint altele decit renuntarea la avantajele oferite de cealalta alianta, iar „oricare optiune e buna si rea in acelasi timp“, explica acesta.

Integral in Cotidianul