Piata "se misca", iar despre problemele si noutatile ei a acceptat sa vorbeasca Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment, intr-un interviu realizat in exclusivitate de ziarul financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro.

Se vorbeste destul de mult despre comertul electronic - mai intai ca spectacol, apoi ca utilitate. Cat de mult a devenit acesta un lucru comun pentru utilizatorul roman de internet, cat de mult evolueaza lucrurile?

Aveti dreptate, comertul electronic si platile online prin card sunt subiecte care capteaza interesul publicului in ultima perioada. In continuare in Romania distanta de la curiozitate pana la utilizare este foarte mare iar cifrele pe care le vehiculam arata o piata inca in primele etape de dezvoltare.

Ritmul de crestere este insa foarte rapid iar faptul ca anul acesta vom asista la triplarea vanzarilor fata de 2006 demonstreaza faptul ca romanii incep sa considere cumparaturile online o alternativa interesanta.

In 2004, cand am lansat primele solutii de plata electronica ne propuneam sa obtinem 10% din cifra de afaceri in Romania iar restul in strainatate.

Ne bazam, bineinteles, pe faptul ca in afara tarii exista o piata educata, comerciantii online cunosc deja business-ul iar consumatorii finali sunt deschisi platilor online prin card, pe cand in Romania ambele parti ale ecuatiei, comercianti si cumparatori deopotriva, nu cunosteau inca abc-ul industriei.

Deja dupa primul an ne-am dat seama ca potentialul local este mult mai mare decat estimasesm initial si am inceput demersuri de stimulare a pietei: parteneriate strategice, proiecte de comunicare. In prezent, aproximativ jumatate din rulajele noastre se obtin de pe piata din Romania.

Ma intrebati cat de mult comertul electronic a devenit un lucru comun pentru utilizatorul roman de internet. Noi credem ca la un numar de aproximativ 6 milioane de utilizatori de Internet cat estimeaza MCTI in acest moment in Romania,

400.000 de tranzactii prin card pe internet in magazinele online romanesti pentru 2007 este o baza buna de pornire.

Potentialul imediat de crestere este de cel putin 80%, acesta fiind procentul ocupat de comenzile online onorate cu plata in numerar sau transfer bancar. Publicul care utilizeaza internetul in Romania este cel mai interesant si mai usor de atras cel putin datorita deschiderii sale si unei presupuse familiaritati cu cardul bancar.

Colaborarea ePayment cu BRD a promis sa vina si mai mult in sprijinul securitatii, credeti ca alaturarea celor doua branduri a crescut nivelul de incredere?

Nu avem nici o indoiala ca momentul anuntarii parteneriatului intre GECAD ePayment si BRD a insemnat un castig de autoritate pentru industria comertului electronic. Companiile mari au simtit ca au un partener de increde in acest segment si au decis sa intre in piata.

Trebuie sa fim realisti, este o industrie in care se lucreaza cu bani, trebuie sa ai incredere in cei care administreaza incasarile in numele tau iar asocierea intre un nume puternic pe piata bancara si un nume la fel de puternic pe cea a solutiilor de securitate a fost de bun augur.

Faptul ca nume mari precum Orange sau Blue Air au decis sa ofere plata online prin card ca modalitate de achitare a serviciilor a contribuit de asemenea la nivelul de incredere de data aceasta a consumatorilor finali in platile online cu cardul.

Mentionati cativa dintre clientii reprezentativi ai ePayment si ce clienti au fost atrasi in 2007?

Intre clientii nostri se numara Altex, Blue Air, eMag, Neogen, Orange, Telemobil, iar din 2007 Okazii.ro, Polirom, Rodipet, Yourhotels.ro, Parlatel si altele.

Integral in Smart Financial