UPC Romania a anuntat, luni, extinderea numarului de posturi oferite prin serviciul de televiziune digitala prin cablu, in prezent, putand fi receptionate 87 de canale fata de 55 existente in oferta analogica din Bucuresti, potrivit unui comunicat de presa al companiei. Pachetul de baza cuprinde 80 de canale, clientii avand de asemenea acces si la 21 de canale radio stereo.

„In viitor, vom oferi si servicii suplimentare, cum sunt Pay-per-View (vizionarea cu plata a anumitor canale sau emisiuni codate), Video-on-Demand (vizionarea la cerere a anumitor filme/emisiuni, chiar daca acestea nu sunt incluse in grila de programe initiala), dar si banda mai larga pentru serviciile de date si voce”, a declarat Diana Segarceanu, manager de produse in cadrul UPC Romania.

Pentru receptionarea semnalului digital prin cablu, este necesara folosirea unui aparat de decodare, oferit gratuit abonatilor de catre UPC. Acestia pot receptiona serviciul digital pe unul dintre televizoarele din casa lor, in timp ce, pentru restul televizoarelor, le sunt oferite gratuit, prin semnal analog, cele mai importante 40 de canale romanesti si straine.

Potrivit estimarilor realizate in luna martie de Office of Communications (Ofcom), autoritatea britanica de reglementare a domeniului comunicatiilor, britanicii au fost cei mai receptivi din lume la capitolul televiziune digitala.

Pana la sfarsitul lunii februarie, peste 70% dintre ei aveau acces la serviciile oferite de televiziunea digitala, numarul de locuinte conectate la acest sistem fiind, la finalul lui 2005, de peste 17,5 milioane. Peste 55% dintre americani au ales si ei televiziunea digitala, iar in nalte tari europene penetrarea este de pana in 50%.

UPC Romania este una dintre cele mai mari companii de comunicatii prin cablu din tara, retelele companiei deservind, in acest moment, peste 1.400.000 clienti din aproximativ 200 orase. De cand a intrat pe piata romaneasca, in 1992, UPC a investit peste 500 de milioane dolari, devenind astfel cel mai mare investitor american din tara.

UPC este afiliata la Liberty Global, Inc., unul dintre liderii industriei mondiale de comunicatii prin cablu. Compania are retele de comunicatii in banda larga in 17 tari, in principal in Europa, Japonia, Chile si Australia. Liberty Global, Inc. detine actiuni in companii de distributie de programe si continut media, cum sunt Jupiter TV in Japonia si Chellomedia in Europa.