Florarii din Bucuresti se plang ca autoritatile le usuca afacerile

de A. Ghinea, C. Covaci     HotNews.ro
Luni, 20 august 2007, 0:00


“Nimic nu faci fara flori. La botez te duci cu floarea, la mort te duci cu floarea. Acum o sa murim de foame”, se tanguie o florista din sectorul trei al Capitalei. Consiliul Local din primaria lui Liviu Negoita a decis daramarea tuturor tarabelor de flori din sector, cateva sute de persoane, majoritatea tigani, ramanand astfel fara nici o sursa de venit.

Argumentele prezentate de Consiliul Local in sprijinul actiunii de demolare tin de aspectul inestetic al corturilor in care isi desfasoara activitatea florarii.

Reprezentantii acestora, pe de alta parte, sustin ca nu au primit niciodata vreo amenda sau somatie pentru a face curat si sustin ca s-au trezit pe data de 16 august cu ordinul de demolare ce urma sa intre in vigoare in dimineata zilei de luni.

Mitingul florilor in Bucuresti

Asociatia Florarilor din Capitala a organizat in cursul zilei de luni un mars de protest impotriva deciziei Consiliului Local al sectorului 3 precum si impotriva Primariei Bucurestiului, pe care o acuza ca tergiverseaza adoptarea unei hotarari care sa le reglementeze activitatea.

Argumentele florarilor au variat mult, acuzand pe de o parte autoritatile de un comportament discriminatoriu pe criterii etnice, dar si de tentativa consilierilor de a oferi afacerea florilor unor firme apropiate.

La marsul de protest au particiapat cateva sute de tigani, arborand pancarde si flori.

Primaria lui Negoita joaca alba-neagra cu florarii

La inceputul anului, Primaria Sectorului 3 obliga vanzatorii de flori sa renunte la chioscurile de termopan in favoarea corturilor pe care astazi le considera inestetice. Cel putin acesta este pozitia adoptata de florari care considera ca decizia a fost facuta special pentru a face masura demolarii mai usoara.

Florarii mai aduc un argument impotriva autoritatilor. Potrivit unui protocol incheiat intre Asociatia Florarilor si Primaria Capitalei, afaceristii erau obligati sa prezinte pana pe data de 19 iulie trei propuneri de chiosc care sa fie utilizate de toti florarii din Bucuresti.

“Am strans fiecare florar cate 150 de euro si am facut trei chioscuri pe care am incercat sa le prezentam primariei. Chiar daca aveam un acord semnat, Videanu nici nu s-a uitat la noi. A ignorat total propunerile noastre”, mai spune Georgescu.

Contactat de Hotnews.ro, viceprimarul Capitalei, Razvan Murgeanu, a declarat ca nu stie care este motivatia ce a stat la baza demolarilor ordonate de conducerea primariei de sector.

Viceprimarul sectorului 3, Victor Tartacuta, a precizat ca in cursul diminetii de marti Consiliul Local va lua in discutie viitorul florarilor.

















957 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Bon (Luni, 20 august 2007, 22:23)

    Nu are importanta [anonim]

    Cine a primit bon fiscal de la vreun florar (florareasa, in special), care, daca ploua pe 7 martie seara si pe 8 nu are vanzare, vine si cere ajutor social de la Primarie?
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte bine, sa desfiinteze acele "florarii" (Luni, 20 august 2007, 22:50)

    Alexandru [anonim]

    O prostie totala acele florarese....lasa numai mizerie un urma lor, si se pun chiar in mijlocul strazii , de nu ai pe unde sa treci. Ti-e si frica ca nu cumva sa darami borcanele alea cu flori...
    De multe ori m-am prostit cu flori de la ei, ba sunt uscate , ba sutn frumoase in buchet dar cand le scoti sunt...aproape moarte...
    Nu stiu nici macar sa aiba grija de flori, le lasa fara apa ore intregi in soarele ala arzator
  • 0 (0 voturi)    
    floraresele... (Luni, 20 august 2007, 23:20)

    morocanel [anonim]

    1.De fapt sunt intermediari, nu am vazut decat tarani care se ocupa de cresterea florilor
    2.Speculeaza cat pot de mult toate evenimentele, onomastice, inmormantari, etc. numai sa-si rotunjeasca buzunarele
    3.Nu afiseaza pretul, cum este legal, singurii negustori "bruneti" care sfideaza legea
    4.Se vaita ca sunt saraci lipiti, dar acesti speculanti au fost la miting, pirande coborand din "mertane"
    5.Ori respecta legea ori suporta consecintele
    6. Intemeiata hotararea primarului!
    Hus, la flori...
  • 0 (0 voturi)    
    oare (Luni, 20 august 2007, 23:54)

    vali [anonim]

    Sau, probabil, vreun smecher vrea sa-si traga vreun lant de florarii...
  • 0 (0 voturi)    
    Se poate si mai zivilizat (Marţi, 21 august 2007, 0:16)

    Daniel [anonim]

    Sa mai termine cu tiganii care "raman fara nici o sursa de venit" saracii.
    Dar nu se intreaba nimeni cum de numai tigancile vand flori? De unde monopolul asta? Or fi baroaicele prea tari in ale horticulturii de dau clasa celorcalti posibili vanzatori de flori?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce bine! (Marţi, 21 august 2007, 0:26)

    Haules [anonim]

    Florariile nu-mi stau in gat. Ei cred ca daca dispar ei, dispar si florile? Ce le-au cerut? Aer conditionat ca sa se simta clientul si vanzatorul bine? Si se mentin si mai bine florile. Ca sa nu mai zic de casa de marcat. Pai d-aia arunca privire arogante toti coloratii din 4x4. Ca nu platesc impozite.
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt inestetice...dar (Marţi, 21 august 2007, 1:46)

    Vlad I [anonim]

    Rromii care muncesc nu trebuiesc pedepsiti ci stimulati, mai ales ca sunt femei care nu se pot recicla sa munceasca usor in alta parte la 40-50 ani. Inainte sa goneasca floraresele ar trebui sa dispara cainii si pisicile. Amendati cetatenii tampiti care tin cate 5-6 pisici si le lasa libere.
    Orasele europene nu nici pe departe numarul cainilor vagabonzi de la noi. Iar situatia care se repeta de mii de ori in Romania ,o scara de bloc are cainele ei , nu exista in occident. Tara pierde enorm de mult la turism.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca madam florareasa nu seamana cu Nicolaeta Suciu... (Marţi, 21 august 2007, 2:33)

    Un Trecator Grabit [anonim]

    Daca madam florareasa nu seamana cu Nicolaeta Suciu...plateste autorizatia scumpa.
  • 0 (0 voturi)    
    Daca madam florareasa nu seamana cu Nicolaeta Suciu... (Marţi, 21 august 2007, 2:34)

    Un Trecator Grabit [anonim]

    Daca madam florareasa nu seamana cu Nicolaeta Suciu...
  • 0 (0 voturi)    
    florarese (Marţi, 21 august 2007, 7:52)

    fara [anonim]

    Muncesc de mici. Se imbolnavesc de la atata stat in piciaore in frig si umezeala: varice, reumatism, probleem multe, cistite, probleme cu rinichii. La 50 de ani sunt varza la capitolul sanatate.
    Au casa de marcat (in sectorul 6).
    Negoita e cam smecher, si nu vede decat ce-i convine. De ce a distrus gardul viu prin amplasarea de gard metalic de tip Metro in tt sectorul ? De ce sunt tarifele acelea aberante la ridicat masini ? de ce sunt terase pe spatiul public?
    Si toate astea in jurul locatiei Piata Alba Iulia. Cu o mare parcare inchiroata mafiot unei firme de partid, cu super-tarife. Sta goala de asta.
    I-a casunat pe florari, bine. sa stra si el 1 zi in florarie s avada cum e.
    Si daca sunt tzigani ce ? asta le e meseria de hau hau.... de la slobozirea lor din robie.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Vlad (Marţi, 21 august 2007, 9:04)

    anda [anonim]

    Ce ai cu pisicile?!?! Inteleg sa te iei de cainii vagabonzi, dar de pisici?!
  • 0 (0 voturi)    
    de acord (Marţi, 21 august 2007, 9:26)

    Cristian N. [anonim]

    sunt perfect de acord cu primaria; nu o sa se intample nimic rau, dispare mafia tiganeasca cu flori si poate apar concurenta si servicii cat de cat ok in domeniu asta;

    de ce sa fii nevoit sa cumperi mereu flori ofilite la pret de specula (mai ales in zile de sarbatori)??
  • 0 (0 voturi)    
    Speculanti mizerabili (Marţi, 21 august 2007, 10:00)

    Cineva [anonim]

    Ce fac "floraresele" este o bisnitza pe fata. Nu platesc decat un impozit modest desi au niste profituri fabuloase. Acest impozit pe care il platesc nu este direct proportionalcu vanzarile ci unul generic, fix.
    Cumpara firul de trandafir cu circa 1,5 lei si il revand cu 6-7 lei.
    Sa le bage case de marcat ca sa ii arda la impozit.
    PS: Cele mai frumoase zile sunt cele ale sarbatorilor in care cresc subit preturile(sa zicem la trandafiri) cu 3-4-5 lei doar ptr a face specula stiind ca oamenni au obligatii si nu vor avea ce face decat sa plateasca pretul cerut.
  • 0 (0 voturi)    
    voi suferi dar imi va trece (Marţi, 21 august 2007, 10:47)

    wiseguy [anonim]

    Voi suferi mult daca vor dispare floraresele rromance, dar cred ca imi va trece; am incetat de mult sa mai cumpar flori, desi imi plac foarte mult, am incetat de cand un buchet frumos a ajuns sa coste cat o sticla de parfum de firma....
    La munca rromales si la PLATIT TAXE SI IMPOZITE !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Bucuresti vs Paris (Marţi, 21 august 2007, 11:21)

    jaques [anonim]

    Tarabele de florarese colorate din Bucuresti sfideaza orice bun-simt. Am venit de la Paris pentru o ocazie in familie si am constatat ca:
    - aceleasi flori in Bucuresti sunt mult mai scumpe: 1 trandafir in Paris e 1.00-1.50 euro/fir, in Bucuresti 5-10 lei noi/fir
    - in Paris poti plati simplu, curat, cu card, fara alte probleme cu banii cash , ti se elibereaza chitanta in mod obligatoriu, in Bucuresti nici nu se poate pune problema vreodata de asa ceva, mergandu-se pe targuiala si obiceiul "banii jos, ochii la usa"
    - in Paris locurile care vand flori sunt magazine specializate, in care se asigura toate conditiile pentru pastrarea florilor, in Bucuresti sunt doar niste tarabe ordinare, eventual, in cel mai bun caz chioscuri insalubre si care-si scot marfa afara, in bataia soarelui
    - in Paris se impacheteaza florile cumparate fara a plati suplimentar pentru ambalaj, plus ca majoritatea florariilor ofera gratuit, la fiecare buchet cumparat, un plic cu hrana pentru flori - un amestec de minerale si substante hranitoare sub forma de pulbere, care se pune in vasul cu apa in care se pastreaza florile, asa ceva e de neimaginat in Bucuresti
  • 0 (0 voturi)    
    Ar trebui sa se ia exemplu si in alte sectoare (Marţi, 21 august 2007, 11:31)

    Excelent [anonim]

    Pana cand sa mai suportam mizeria de pe strazi din Bucuresti care pare ca e cu 10 ani in urma altor orase din tara din punct de vedere estetic? Ar trebui si celelalte primarii de sector sa ia exemplu. Cei care nu sunt de acord sa-mi spuna daca le place sau nu cum arata b-dul N Grigorescu din sect3. Asa ar trebui sa arate tot Bucurestiul, ca orice oras civilizat. Cei care nu inteleg utilitatea masurii cred ca nu au iesit din Bucuresti (daca au iesit vreodata) de multa multa vreme si nu stiu cum ar trebui sa arate un oras curat (chiar si in Romania).
    Asa ca f bine si cat mai multe masuri de genul asta (de acord inclusiv cu taxe mari la recuperatul masinilor parcate aiurea si amenzi usturatoare pt parcare ilegala).
    Cat despre floraresele care raman fara loc de munca, se gasesc alte mii de variante sa-si castige o paine, dar v-ati intrebat daca sunt dispuse sa faca si altceva ? Si atunci eu sa suport mizeria si disconfortul creat de tarabe pentru comoditatea lor? Never ever.. Bravo d-le Primar al sect 3!
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru a cumpara un buchet de flori cu bon fiscal am alergat 2 h.. . (Marţi, 21 august 2007, 12:21)

    Alina [anonim]

    Florile este normal sa se vanda in strada... dar in locuri FRUMOS amenanjate, sa elibereze bon fiscal, sa plateasca taxe si impozite ca ori ce afacerist cinstit. Sa vedem dc atunci isi vor mai permite acele limuzine din care coborau pt a merge sa picheteze primaria...

    Gheretele de flori arata odios ( ex cele de la Eroilor - Municipal, care strica toata peisagistica acelui parc). Dc primariiel ar face proiecte aceptate dpdv al urbanismului vanzatorii stradali de flori ar putea aduce chiar un farmec romantic strazilor....

    Dar , chiar nu cred ca Florariile sunt cea mai mare problema a Bucurestiului acum. Recomand o plimbare in zona Universitate - Romana dupa ora 11-12 noaptea. Ieri am reusit sa numar peste 20 de aurolaci, cam 4-5 pesti... cu "marfa de rigoare"... Si f.f. multi turisti straini care nu stiau cum sa se refugieze mai repede prin hoteluri... Asa ca, sa ne concentram mai intai pe problemele cu adevarat grave...
  • 0 (0 voturi)    
    Salubrizarea (Marţi, 21 august 2007, 16:15)

    Bucuresteanul [anonim]

    capitalei este imperios necesara,fluidizarea circulatiei pe trotuare este o masura salutara s-a ajuns ca tarabele improvizate sa blocheze circulatia pietonala,ex.trotuarul Perla -St.cel Mare,Floreasca -St.cel Mare,Alba Iulia-Dristor.Camil Ressu-Rm.Valcea,etc.....numai vorbim de mizeria care este in jurul lor,cum au fost mutati buticarii dupa trotuare asa trebuie sa se intample si cu asa zisele "florarii" sandramale ce incurca circulatia pe trotuare se pot gasi solutii ptr. a vinde in conditii decente.
    SALUT MASURA !!! si astept si altele care sa ne reduca stresul cotidian (ex. cand se vor interzice alarmele dupa auto,cine o doreste --- sa-si monteze un sistem cu alarmare individuala nu este posibil ca alarma sa sune ptr.sute de vecini ;acesti oameni nu sunt angajati paznici ptr o masina care de cele mai multe ori i se declansaza alarma fara motiv,
    de la :un caine,joaca proprietarului ,defecta,probe sa stie tot cartierul ca si-a pus alarma.
  • 0 (0 voturi)    
    civilizatie (Miercuri, 22 august 2007, 17:10)

    geo [anonim]

    Orice tentativa de civilizare a orasului si de protectie a consumatorului impotriva mafiei tziganesti este prilej de revolutie. Asta pentru ca in ultimii 17 ani nu le/a aratat nimeni tziganilor care le este locul si au fost incurajati de autoritati sa ne sfideze incalcand toate regulile unui trai comunitar civilizat. Mare branza florariile tziganesti! Pot fi oricand inlocuite cu un comert civilizat, daca asta se doreste si nu cred ca noi romanii o sa avem de pierdut daca tuciurii paraziti si hoti nu ne mai fura.
    • 0 (0 voturi)    
      florarii (Luni, 17 noiembrie 2008, 16:59)

      cristi floraru [anonim] i-a raspuns lui geo

      la asa romani asa tigani !!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă