In baza noii metodologii a celor de la ComScore, qSearch 2.0, Yahoo a pierdut din cota de piata inca de acum un an, iar in iulie a ajuns la 23,5%, in vreme ce Google a avut de castigat, ajungand la 55,2%. Celalalt perdant important din acest punct de vedere a fost AOL.

„Google continua sa faca salturi importante in fata competitorilor sai”, a spus James Lamberti, Senior Vice President la ComScore.

In privinta cotei de piata pentru Yahoo „cresterea a fost aproape nula”, iar promotia de cautare de a fost singura care a ridicat cota de piata in cazul celor de la Microsoft, a mai spus Lamberti, apreciind ca, altfel, actiunile Microsoft ar fi inregristrat o scadere.

ComScore a realizat cateva schimbari in privinta modului in care urmareste si masoara cautarile, lucru de bun augur pentru Google, dar care dezavantajeaza Yahoo. Acum, ComScore ia in considerare nu numai cautarile efectuate de pe motorul de cautare al site-ului, dar si cele realizate de pe site-uri afiliate sau partenere, care ofera rezultate prin intermediul motorului de cautare. Google are mai multe asemnea site-uri afiliate decat Yahoo.

ComScore continua sa faca distinctia intre cautarile efectuate pentru imagini si cele pentru stiri. Aceasta nu este o veste foarte rea pentru Yahoo. „Yahoo sta bine in privinta platii per click, datorita noului sistem de cautare sponsorizat, Panama”, a spus Lamberti.

„Chiar daca inregistram o usoara scadere in privinta cotei de piata, crestem in privinta numarului de cautari efectuate si a cautarilor sponsorizate. Acestia sunt niste indicatori puternici ai pozitionarii noastre pe piata”, a spus Kathryn Kelly, purtator de cuvant la Yahoo.

Brad Goldberg, General Manager of Search Marketing la Microsoft, a spus: „Suntem multumiti sa vedem ca volumul de cautari si cota de piata pentru Live Search au continuat sa creasca in iulie, dupa cum reiese din indicatorii tertilor.

Rafinarea rezultatelor de catre ComScore cu ajutorul qSearch 2.0 este pozitiva atat pentru industrie cat si pentru cei care isi fac publicitate, metodologia reusind sa masoare mult mai exact sursele de trafic.”

integral in Chip Online