Afacere de miliarde cu 75% din actiunile Rompetrol

Cum a devenit Patriciu cel mai bogat roman

de     HotNews.ro
Luni, 27 august 2007, 0:00

Patriciu, la varful Top 300
Foto: Rompres

Surpriza majora in mediile de afaceri: Dinu Patriciu a vandut 75% din actiunile grupului Rompetrol Holding catre compania de stat KazMunayGaz din Kazahstan.

Potrivit unui comunicat al companiei din Kazahstan, valoarea de piata a grupului Rompetrol a fost calculata la 3,616 miliarde dolari, ceea ce inseamna ca valoarea tranzactiei a fost de 2,712 miliarde dolari.

Dinu Patriciu a lasat insa de inteles, marti seara, ca nu aceasta ar fi valoarea exacta a deal-ului. Dar daca ea este situata in apropierea celor 2,7 miliarde, Patriciu devine automat cel mai bogat roman si intra in prima jumatate a clasamentului miliardarilor lumii, intocmit de Forbes.

Potrivit structurii actionariatului grupului Rompetrol, Dinu Patriciu va primi 80% din suma tranzactiei, restul de 20 de procente revenindu-i partenerului sau, Philip Stephenson.

Patriciu va fi presedintele Consiliului de Administratie al companei. Rompetrol va fi administrata in comun de cei doi actionari, firma kazaha urmand sa numeasca majoritatea membrilor consiliului de administratie al Rompetrol.

Tranzactii record la BVB

Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM) a cerut Bursei de Valori Bucuresti informatii despre modul in care a fost notificata tranzactia cu actiunile Rompetrol Grup, a declarat pentru HotNews.ro Luminita Ciocan, purtator de cuvaint al CNVM.

Motivul? Pe Bursa de Valori Bucuresti s-au inregistrat luni cresteri ale volumului de tranzactionare cu actiuni ale companiilor care fac parte din Rompetrol Grup.

Actiunile grupului Rompetrol listate la Bursa de Valori Bucuresti au crescut luni, dupa ce in piata au aparut informatii privind vanzarea a 75% din companie catre KazMunaiGaz din Kazahstan.

In cele din urma, tranzactiile cu titlurile Rompetrol Rafinare si Rompetrol Well Services au fost suspendate de la tranzactionare la ora 13.23.

Reamintim ca semnarea contractului a avut loc la 24 august, la Alma Ata, dar actiunilor unor companii din grup au continuat sa fie tranzactionate si luni, 27 august, la BVB, iar CNVM va verifica modul in care Bursa a fost notificata de aceasta tranzactie.

BVB a oprit de la tranzactionare actiunile Rompetrol Rafinare SA, Rompetrol Well Services SA si Vega Ploiesti abia la ora 13.20.

Potrivit comunicatului companiei din Kazahstan, tranzactia va fi supusa aprobarii Comisiei Europene.

Citeste si:
  • Dinu Patriciu: Nu am vandut Rompetrol, am vandut doar o participatie
  • Ce reprezinta grupul Rompetrol
  • KazMunayGaz isi va dubla capacitatile de rafinare
  • Cum s-au vandut actiunile Rompetrol la BVB

    [c:1:d]Cine este KazMunaiGaz

    KazMunayGaz (KMG) este companie de stat kazaha, aflata in plina expansiune. In luna august KMG a inceput lucrarile la un complex petrochimic gigant, evaluat la 5.2 miliarde de dolari si situat linga orasul Atyrau, in vecinatatea cimpurilor energetice de la Tengiz si Kashagan, care vor asigura aprovizionarea complexului cu petrol si gaze naturale.

    Noul complex petrochimic urmeaza sa exporte 50% din productia sa catre China, 25% catre Europa si 15% catre Rusia.

    Compania Morgan Stanley, care a fost desemnata consultantul pentru tranzactionarea partilor sociale din Rompetrol care sa fie oferite spre vinzare, mentiona in luna aprilie ca ar exista sase ofertanti pentru Rompetrol, printre care, posibil, si Gazprom.

    De la inceputul acestui an, pe pietele internationale s-a estimat ca Rompetrol va oferi spre vinzare circa 10-25 la suta din actiunile sale, intr-o operatiune menita sa atraga fonduri pentru finantarea ulterioara a dezvoltarii companiei.

    Banca de investitii Wood & Company estima ca in urma unei astfel de operatiuni, Rompetrol putea sa atraga intre 140 si 472milioane de Euro.

    Compania kazaha este una dintre cele mai mari din Asia Centrala si in ultimii ani a mai incercat sa patrunda pe pietele din estul Europei.

    Astfel, KazMunaiGaz a mai facut oferte de preluare a unor active ale companiilor petroliere Unipetrol din Cehia sau Mazeikiu Nafta, din Lituania, dar ofertele nu s-au concretizat.

    "Surpriza si prin nume, si prin pret"

    Pentru analistul economic Ionut Popescu, tranzactia a reprezentat o surpriza: "Si numele companiei, si pretul oferit sunt surprinzatoare".

    "Numele companiei e o surpriza din doua motive. In primul rand, toata lumea se astepta la o companie occidentala; in al doilea rand, pretul e foarte bun", spune Ionut Popescu.

    In ceea ce priveste pretul tranzactiei, analistul economic Catalin Dimofte ofera cateva explicatii: "o companie petroliera ca Rompetrol nu e o "commodity", o marfa pentru care mai exista la piata inca 100 de inlocuitori, companii identice.
    Prin urmare, negocierea pretului unei astfel de companii se face si pe alte considerente - ce si cate companii asemanatoare (ca dimensiuni, tehnologie, localizare) ar fi putut KazMunaiGaz cumpara? Probabil nu foarte multe... iar asta o stia si dl. Patriciu".

    In ceea ce priveste modul in care isi va gestiona Patriciu lichiditatile obtinute in urma tranzactiei, Ionut Popescu crede ca acesta se va indrepta spre doua sectoare: media&comunicatii si imobiliare.

    Privatizare cu scandal si dosar penal

    Modul de privatizare al societatii Petromidia a intrat in atentia DNA si a avut la baza un memorandum realizat in 2004, de catre un departament din administratia prezidentiala.

    Documentul a devenit public inca pe vremea cand Ion Iliescu era presedinte, insa Dinu Patriciu l-a acuzat pe consilierul Ioan Talpes ca se reazbuna deoarece compania Rompetrol nu a cedat unui santaj la care ar fi fost supusa in martie 2004.
    "Ni s-a cerut sa fuzionam cu RAFO ONESTI sub amenintarea ca vom avea foarte multe de suferit daca nu acceptam aceasta fuziune. Aceste incercari de santaj s-au produs in data de 2 si 3 martie acest an.

    Ele au fost exercitate, in prima zi, 2 martie, de domnul Marian Iancu, administrator al grupului VGB, o firma foarte bine cunoscuta in industria petroliera, iar pe 3 martie de catre domnul Ovidiu Tender”, declara Dinu Patriciu in iunie 2004.

    Va prezentam, in esenta, pasajele cele mai relevante realizat din asa numitul “Memorandum Petromidia” Intertitlurile apartin redactiei:

    O privatizare de 50 de milioane de euro

    “Societatea PETROMIDIA, cu capital majoritar de stat, a fost scoasa la privatizare de catre Fondul Proprietatii de Stat. La data de 25 ianuarie 1999 s-a semnat Contractul de vanzare-cumparare nr. 40 prin care F.P.S. vinde, iar AKMAYA SANAYI VE TICARET A.S. - firma din Turcia - cumpara un numar de 23.574.469 actiuni, respectiv 65,323% din capitalul social, in valoare de 238.260.000 USD.
    Investitii angajate prin contract de firma AKMAYA pentru S.C. PETROMIDIA - S.A. au fost in valoare de 226.573.000 USD. In acest fel, valoarea totala a tranzactiei a fost de 464.837.000 USD.

    In seara incheierii negocierilor, conducerea companiei AKMAYA a fost surprinsa de pozitia ministrilor industriei si transporturilor, prin intermediul carora reprezentantii companiei turce erau acuzati de frauda.
    Prin Contractul de vanzare-cumparare de actiuni, al doilea, nr. 29 din 31.10.2000, Fondul Proprietatii de Stat vinde, iar The Rompetrol Grup BV cumpara un numar de 25.258.810 actiuni, respectiv 69,9%, din capitalul social, in valoare, de data aceasta, de numai 36.306.491,95 USD.
    Pretul total al tranzactiei a fost de doar 50.517,620 USD.
    In Raportul Departamentului Securitatii Nationale se afirma ritos: "Se poate aprecia ca incheierea celui de-al doilea contract cu ROMPETROL s-a realizat in conditii extrem de dezavantajoase fata de primul, aducandu-se un prejudiciu statului de peste 200.000.000 USD."

    Datorii de 600 de milioane, sterse de Guvernul Nastase

    In legatura cu realizarea Contractului de privatizare nr.

    29 s-au constatat grave deficiente, din care “Memorandumul Petromidia” mentioneaza: nu a fost realizata nici una dintre conditiile convenite in contract, in legatura cu plata actiunilor sau cu realizarea celorlalte conditii de pret - majorarea capitalului social, investitii in tehnologie, in mediu, plata obligatiilor la buget etc.; nu a fost respectata si pusa in aplicare nici o

    clauza de penalitate si/sau rezolutionare in legatura cu nerespectarea obligatiilor; nu au fost duse la indeplinire obligatiile de plata la buget conform facilitatilor initiale; a fost acordata de catre F.P.S., fara mandat, o reesalonare a platii ratelor stabilite pentru actiuni; s-a acceptat, de catre F.P.S., majorarea capitalului social in alte conditii decat cele convenite in contract, in

    sensul ca unele majorari sunt fictive - cele provenite din reevaluari -, iar altele sunt, prin aporturi in natura, nefolositoare.
    In Nota de fundamentare pentru emiterea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/24.10.2003 se propune, conform memorandumului, "reglementarea obligatiilor bugetare ale S.C.

    PETROMIDIA - S.A., prin emisiune de obligatiuni ale societatii subscrise de stat si platite prin stingerea obligatiilor bugetare", adica acordarea unui imprumut pe o perioada extrem de lunga si in conditii extrem de avantajoase pentru investitor.
    Nota de fundamentare sustine practic o anulare a tuturor obligatiilor contractuale prevazute in contractul de privatizare, asigurandu-se conditii noi, fundamental schimbate fata de cele avute in vedere la privatizare, adica investitorul cumpara un pachet important de actiuni, care ii asigura controlul absolut al societatii, la un pret absolut derizoriu, adica la 25.000 lei/actiune, fara nici o

    alta obligatie, ci numai o dobanda egala cu EURIBOR plus 1,5% la valoarea obligatiilor totale de 600 milioane USD.

















  • 1449 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      deal of the year (Luni, 27 august 2007, 13:37)

      atwar [anonim]

      deal of the year...probably deal of the decade.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravos, Costache! (Luni, 27 august 2007, 13:38)

      Cristian [anonim]

      Dupa ce ai pus umarul vartos la degradarea mediului politic din Romania si la terminarea PNL, ne mai aduci si rusii in Romania. Mai ramane sa se adevereasca si povestea cu legatuirle OMV - oligarhia rusa si am pus-o de mamaliga! Back to USSR...
    • 0 (0 voturi)    
      Si acum sa ii vad eu ... (Luni, 27 august 2007, 13:43)

      Bibicu [anonim]

      ... pe aia de la DNA cu il cauta pe patronul de la KazMunaiGaz ...

      Foarte tare!!!

      Taves bahtalo Romania !!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Cel mai bogat roman (Luni, 27 august 2007, 13:53)

      john [anonim]

      Si uite asa, dnul Patriciu a devenit cel mai bogat om al Romaniei.
    • 0 (0 voturi)    
      Tranzactie la Rompetrol (Luni, 27 august 2007, 13:54)

      Valentin Stan [anonim]

      Ar trbui ca Guvernul sa reglementeze prin lege vanzarea a cel mult 49% din actiunile unor asemenea firme mari, catre grupuri straine, indeosebi in domenii strategice, care intereseaza securitatea energetica a tarii. Altfel, in scurt timp tara va suporta cele mai negative efecte ale jocurilor unor grupuri de interese. In cazul de fata, este implicata nu doar compania kazaha, care este doar paravanul, ci si compania Lukoil. In scurt timp, petrolul romanesc va ajunge din nou in mainile rusilor, ca pe timpul sovromurilor, iar romanii vor plati din nou nota santajului. Iar onorabilul domn Patriciu, care in mod normal ar trebui sa fie inca in puscarie o lunga perioada de timp pentru incalcarile penale de lege comise si sa manance fulgi de porumb oferiti de colegii de celula, isi va transfera banii incasati in banci straine, sau ii va primi virati direct acolo. Dar cum sa promoveze guvernul o asemenea reglementare, mentionata la inceput, cand insusi dl. Tariceanu l-a scos si salvat pe Patriciu din puscarie?!!!
    • 0 (0 voturi)    
      sunt confuz: sunt EURO sau USD ? (Luni, 27 august 2007, 13:55)

      daniel [anonim]

      in titlu se mentioneaza USD dar in corpul articolului este trecut EURO.
    • 0 (0 voturi)    
      Bun (Luni, 27 august 2007, 13:58)

      Cony [anonim]

      Bun! Dastept baiat. Cat a luat statul pe PETROM? Ha, ha!!! Poate ca asta este diferenta dintre firma privata si firma de stat. Cam de doua miliarde. Daca nu mai mult. Felicitari patriciule. Dac-mi spunei si mie poate faceam si eu o smecherie cu ceva actiuni de la Rompetrol Rafinare. Ca fapt divers, Tariceanu a vandut?
    • 0 (0 voturi)    
      $$$$ (Luni, 27 august 2007, 13:58)

      gicu de la scularie [anonim]

      si cat a dat pe companie sa-i vedem si noi "pierderea"
    • 0 (0 voturi)    
      Hmmmm (Luni, 27 august 2007, 14:01)

      Aph [anonim]

      Geoana anunta ca va depune motiunea, iar Patriciu vinde 75% din Rompetrol... Vreo legatura?
    • 0 (0 voturi)    
      euro sau dolari? (Luni, 27 august 2007, 14:01)

      george [anonim]

      in titlu e una, in stire e alta...
      N. Red.: Ne cerem scuze, a fost vorba de dolari.
    • 0 (0 voturi)    
      Pleca ... (Luni, 27 august 2007, 14:02)

      Terente [anonim]

      Se anunta vremuri grele. dupa cum stiti, sobolanii pararesc corabia cand simt ca ia apa :)))

      Patriciule, pleca tata. Dar nu uita si de sluga Slabicenu.
    • 0 (0 voturi)    
      Miliardar in Euro (Luni, 27 august 2007, 14:12)

      Cezar [anonim]

      Oare Patriciu devine astfel cel mai bogat roman?
      Miliardul de Euro la care cu greu ajunsese Tiriac parca nu mai inseamna asa de mult.
      Ma gandesc ca poate vom avea si noi pe cineva in top 50 cei mai bogati din Europa de Est.
    • 0 (0 voturi)    
      O fi cistigat banii corect ? (Luni, 27 august 2007, 14:16)

      Dan [anonim]

      Oare nu a luat de la stat compania ? In alte tari statul vinde si apoi investeste in beneficiul cetateanului, in Romania se dau companiile tarii la persoane politice si apoi acestea le vand in nume propriu si iau ei banii.
    • 0 (0 voturi)    
      MARELE LIBERAL PATRICIU (Luni, 27 august 2007, 14:19)

      x1 [anonim]

      vinde unei companii de stat din Asia Centrala??????

      ceva puuuuuuuuute !

      cumva vrea sa-si ia catrafusele patriciu, pentru ca a mai vindut vreo 15 % in urma cu 1-2 luni unei companii rusesti.
    • 0 (0 voturi)    
      sic transit gloria mundi (Luni, 27 august 2007, 14:20)

      bozo [anonim]

      pe 1 euro ca pana la iarna avem alegeri anticipate...
    • 0 (0 voturi)    
      tradare! (Luni, 27 august 2007, 14:22)

      Sacha Baron Cohen [anonim]

      Aici e mana lui Borat
    • 0 (0 voturi)    
      deci, (Luni, 27 august 2007, 14:23)

      gheorghe [anonim]

      cu cat a vandut psd-ul PETROM-ul? hotziiii !!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Aoleu, jurnalistii!!! (Luni, 27 august 2007, 14:24)

      Ganditorul [anonim]

      Nu spune nimeni ca stirea a fost intarziata 3-4 ore pe piata romaneasca, si ca RRC si PTR s-au apreciat la BVB cam cu maximul admis INAINTE sa fie oprite de la tranzactionare? Ca veni vorba, si Energopetrol a apreciat ca disperata azi dupa stire...
      La un calcul chior, cam 700.000 RON dintr-o raportare intarziata....
    • 0 (0 voturi)    
      the fuck of the century (Luni, 27 august 2007, 14:27)

      lucien [anonim]

      ...iar cei care si-o iau suntem bineinteles iar noi astia fraierii

      cat a dat patriciu pe rompetrol, asta e za question... n-am inceput sa googlesc asta, dar sigur a scos un miliard din afacerea asta. minim. asteptam cu interes topul capital de anul asta...

      oricum mr patriciu s-a scos - tariceanu&geoana&co si-au facut temele pentru el. everybody happy.....
    • 0 (0 voturi)    
      au fost vandute si datoriile catre statul roman? (Luni, 27 august 2007, 14:28)

      judex [anonim]

      Patriciu a vandut rusilor (sub acoperire Kazahstan) si datoriile Rompetrol fata de statul roman de vreo 600 mil. dolari? Daca da, le-a tras teapa. Oricum, am si eu o intrebare legitime: ce grad o avea Patriciu in KGB sauGRU?
    • 0 (0 voturi)    
      Scapa si asta (Luni, 27 august 2007, 14:30)

      Marian [anonim]

      La pariu ca la urechea lui nea Patriciu a ajuns un zvon ca DNA-ul il va arestat in urmatoarele luni. A vandut totul si pleaca la Londra. In loc sa fie coleg de celula cu fratii Camataru o sa se plembe cu iahtul alaturi de Abramovici.
    • 0 (0 voturi)    
      Verzi de invidie (Luni, 27 august 2007, 14:32)

      RazvanM [anonim]

      Simt cum macina invidia in mine: de ce n-oi fi avut si eu parinti securisti, sa iau de la stat gratis o Mega-companie si s-o vand in cativa ani pe cateva miliarde. Fratilor, astia suntem: au furat tara de sub noi, iar noi am rumegat bland la furajele noastre :) Cu profitul la ei, iar pagubele la noi, bineinteles, ca asa-i in capitalism.
      In timp ce noi vindeam si vindem la pret cu discount pentru talhari cu spate politic colosii industriali cei mai banosi, Ucraina a facut licitatie televizata pentru vanzarea colosilor sai! Oare asta-i secretul succesului: iti tragi barba de intelectual si costum cu papion si te-ai umplut de bani de la fraieri?
    • 0 (0 voturi)    
      a vandut rusilor (Luni, 27 august 2007, 14:33)

      cetateanul@romania.ro [anonim]

      A vandut rusilor, asta e treaba naspa. Kazahstan nu e decat un paravan. Uite asa ajung rusii stapani pe resursele de petrol ale romaniei.

      Astazi s-a vazut cel mai bine legatura intre patriciu si mafia psd. Exact inainte pa patriciu sa vanda, iese geoana si ne abureste iar cu motiunea, poate, poate nu remarcam ca patriciu ne vinde rusilor. Ei, din banii astia, o mare parte or sa mearga in campania psd, stiti de ce? Pentru ca asta e ultima speranta a lui patriciu sa nu putrezeasca in temnita, acolo unde ii este locul. PNL-ului i-a pus cruce, tocmai l-a sacrificat.

      Mi-e frica sa ma gandesc la o romanie unde rusii or sa aiba atata influenta. Astia nu stiu sa-si impuna punctul de vedere decat cu pumnul in gura. Ne-a vandut acest oligarh patriciu...

      Era normal sa fie o lege care sa inerzica vanzarea pachetului majoritar de la o companie strategica. Dar cu tovarasii de la pnl si psd, tocmai, ca s-a aranjat si s-a trecut peste interesul tarii.
    • 0 (0 voturi)    
      Anul marilor vanzari ! (Luni, 27 august 2007, 14:33)

      Alex [anonim]

      Patriciu vinde..urmeaza sa vanda si Dan Voiculescu..trustul..la straini
      Ce se intampla oare cu ei ?
    • 0 (0 voturi)    
      hihi (Luni, 27 august 2007, 14:34)

      unu [anonim]

      maimutoilor de la pd, treceti la aparate!
    • 0 (0 voturi)    
      rusinos ca se poate asa ceva!! (Luni, 27 august 2007, 14:44)

      alex [anonim]

      Nu sunt un naiv si inteleg ca lumea este interesata de cascaval si ca unii se misca mai repede si mai dibaci ca altii!
      de asta chestia cu utopia comunista nu merge, oamenii nu sunt si nu vor sa fie egali!!!
      ESTE INADMISIBIL INSA CA O TARA SA FIE DEVALIZATA IN OCHII TUTUROR SI SA NU SE POATA FACE NIMIC!!
      EU AM PLECAT DIN TARA DAR ZAU CA NU INTELEG CUM NU EXPLODEAZA MAMALIGA IN ROMANIA!
      CHIAR NU VA ENERVEAZA OAMENI BUNI CA VOI MUNCITI DE DIMINEATA PANA SEARA PE 200-300 EUR SI CA ALTII FAC MILIARDE IN CATIVA ANI!! SI CUM CUMPARAND PE NIMIC CEVA CE ERA AL STATUTULUI DECI AL TUTUROR!!
      DIFERENTA PETROM-ROMPETROL ESTE DIFERENTA DINTRE A NEGOCIA STRAMB PT SPAGA SI A NEGOCIA LA SANGE PT TINE.
      PETROM TREBUIA VANDUTA PRIN ACELEASI PROCEDURI SI FARA CLAUZE SECRETE SI CU MINIM 10 MILIARDE EURO!
      UITATI-VA LA VALOAREA ROMPETROL SI INMULTITI CU 3 SAU 4 PT VALOAREA REALA A PETROM!
      LA PUSCARIE CU CORUPTIA! IAR CEI CARE NU AU FOST CORUPTI CI DOAR INCOMPETENTI LA SANATORIU CU EI SI SA LE DATI VARZA FARA CARNE PANA LA ADINCI BATRINETI!
      CIAO
    • 0 (0 voturi)    
      petrol (Luni, 27 august 2007, 15:06)

      Bibi [anonim]

      De ce sare toata lumea in sus ca ne-a vandut Patriciu? A vandut actiuni la compania pe care o detine. E absolut normal intr-o economie de piata. Compara cu Petrom, la ce pret s-a vandut si se vede diferenta intre o companie privata si una de stat.
      Cui era mai bine sa o vanda? Nu exista nici un beneficiu daca o vindea la altii decat Kazakstan. In felul asta au petrol cat vor si pot sa-l vanda in Europa. S-a creat o legatura intre resursele Kazakstan si pietele din Europa. Toata lumea o sa fie fericita. Cred ca e mai bine decat sa te milogesti de rusi sa-ti vanda petrol la un pret mai mare decat e normal. Inainte de a face afirmatii ca rusii sunt in spatele kazacilor, de ce nu investigati? Rusia nu mai stie ce sa mai faca sa puna mana pe resursele din Kazakstan, iar ei se indeparteaza de Rusia. Daca si-au bagat rusii coada, de ce nu e Gazpromul partener? Cu siguranta e mai mare si mai bogat in resurse decat KMG.

      Ah, si inca ceva! Romania nu mai are petrol in subsol de mult, daca nu stiati!
    • 0 (0 voturi)    
      pentru Bibi (Luni, 27 august 2007, 15:14)

      teo [anonim]

      Bibi,mai informeaza-te.
    • 0 (0 voturi)    
      Sobolanii (Luni, 27 august 2007, 15:18)

      EccE [anonim]

      Hopa..sobolanii au inceput sa paraseasca corabia..e clar ca se scufunda sandramaua..capitanul CPT o sa cam ia apa la galosi..ca sa nu mai zic ca genunchiul ala accidentat o sa recidiveze si o sa necesite tratament pe o perioda nelimitata undeva pe o plaja insorita
    • 0 (0 voturi)    
      interesant (Luni, 27 august 2007, 15:21)

      bro [anonim]

      borat e la mijloc ...
    • 0 (0 voturi)    
      asha ca cestie... (Luni, 27 august 2007, 15:44)

      Hmmm [anonim]

      bine, bine, dollarii erau euro sau ruble convertibile, da' "Noul complex petrochimic urmeaza sa exporte 50% din productia sa catre China, 25% catre Europa si 15% catre Rusia."... adica cu 10% ce face? un' le iesporta?
    • 0 (0 voturi)    
      reclame pe ultima suta de metri (Luni, 27 august 2007, 15:54)

      nene [anonim]

      Deci asta a fost rostul reclamelor din ultima vreme cu "compania cu cea mai mare crestere, etc", sa justifice in ochii alegatorilor pretul de vanzare. Adica a luat mult ca a facut super investitii si a eficientizat-o el ... nu ca ar fi luat-o moca de la stat si nu si-a platit datoriile cu anii.
    • 0 (0 voturi)    
      bursa (Luni, 27 august 2007, 16:01)

      kgb [anonim]

      Mai baieti, voi stiti ca de fapt BVB a oprit tranzactionarea abia la 13.22. Iar la 13.20 au fost tranzactionate 1000 000 de actiuni Rompetrol ?

      Ce sa-i faci , numai unii sint baieti destepti !

      Cine-o fi ? Cine-o fi ? Tariceanu ? Vintu ? etc ...
    • 0 (0 voturi)    
      Romania a pierdut (Luni, 27 august 2007, 16:08)

      born ussr [anonim]

      Ati perdut ! Patriciu avea nevoie de sprijinul statului cum o are Shell, BP, Chevron Texaco s.a- energia e politica astazi.
      Acum ce sa mi zici? Maine poimane compania kazaha semneaza vre-un parteneriat cu rusii care sunt foarte bineveniti in Kazahstan, asigurandui integritatea si diminuind factorul chinez si turk de influenta., plus la asta majoritate populatiei e rusa si uite asa din nou o sa cadeti la mana rusilor :o)
      Nu a fost bine sa va certati cu rusii ! :o)
    • -1 (1 vot)    
      Bravo Patriciu!!! (Luni, 27 august 2007, 16:23)

      silviu [anonim]

      Cind citesc comentariile de mai sus ma intreb de ce nu a vindut Patriciu mai de mult Rompetrol Parca toti au orbul gainii si nu realizeaza ca el e cel mai de anvergura om de afaceri din tara In orice stat civilizat o astfel de personalitate e protejata si nu tirita prin tribunale cum procedam noi Se stie ca parchetul e subodonat total presedintelui si executa ordine politice Daca Patriciu savirsea cea mai mica infractiune era demult insfacat Prin anii 94-95 am vazut cu ochii mei in ce hal ajunsese Midia iar Patriciu a salvat-o si acum intrebati cu ce bani a cumparat-o Dar Becali cu ce bani a cumpatat terenul de la armata? Dar Basescu casa din Mihaileanu sau terenul si vila din Baneasa? Stiti ce afacut Bucsariu cu sutele de miliarde recuperate de Basescu de la M Transporturil ? Ne-a pricopsit cu o echipa comunala (Unirea Urziceni) in fruntea primei divizii!!! Asta stiu face oamenii lui Basescu cu banii!!! I Iar cind ai un om de talia lui Patriciu cu mii de angajati si cel mai mare contribuabil la buget ,il tirasti zilnic prin tribunale fara probe!!! Citi angajati o fi avind cuplul Udrea-Cocos? Citiva rupatori de bilete de parcare .Se compara afacerile lui Patriciu cu o fabricuta de inghetata? Aici e diferenta!!! Ma si mir cum a rezistat atit de mult timp Patriciu printre MITICI!!! Azi pleaca Paticiu,miine alt OLIGARH...si tot asa pina ramine Basescu cu Udrea Casuneanu,Boc,Bucsariu,REBU,Videanu Sa vedem pe cine o sa mai atace atunci?
      PS Apropo,unde s-au evaporat OLIGARHII dupa referendum,ca tare erau infierati de tatucu'?








      ?


      d
    • 0 (0 voturi)    
      oare Comisia Europeana mai rezolva ceva? (Luni, 27 august 2007, 16:33)

      valer [anonim]

      nu cred ca poate anula o tranzactie deja efectuata; atunci dei nevoie de aprobare?
    • 0 (0 voturi)    
      Si datoria din Libia? (Luni, 27 august 2007, 16:34)

      Cris [anonim]

      A simtit Patriciu ca se apropie sfirsitul (procesul cu datoria din Libia). Ce vreau eu sa stiu este: pe durata procesului, propietatile lui smenarul Patriciu nu trebuiau sechestrate? Adica a furat 80 de milioane de euro pe care statul le avea de incasat din Libia si a scapat dupa 15 ani cu 2 miliarde de dolari? In China unii oameni sunt impuscati pe stadion pentru chestiuni mult mai putin grave.
    • 0 (0 voturi)    
      pt. 35 (Luni, 27 august 2007, 16:47)

      Ada [anonim]

      Tati, mergi tu pe Antena3.ro si elucubreaza pe acolo putin.

      Lasa gargara cu "cea mai mare comapanie", "ce mai bun om de afaceri".

      Este doar un penal-postdecembrist. Cel mai bog, cei drept, dar cel mai penal.
    • 0 (0 voturi)    
      pt nr. 35 (Luni, 27 august 2007, 16:53)

      xxx [anonim]

      ai dreptate, insa suntem inca prea putini care sa vada aceste diferente. de aceea, vom avea in continuare un presedinte care scuipa seminte si, probabil, in noua legislatura pe jiji prim ministru, oops - de fapt trimisul lui dumnezeu pe pamant! halal sa iti fie Romanie!
    • 0 (0 voturi)    
      rusii in Romania ... pfff (Luni, 27 august 2007, 16:55)

      the [anonim]

      acum se lamureste si afacerea Dyneff ... ca ma tot intrebam la cei ii serveste compania asta familiala de trei lulele ...
      Pai foloseste, ca sa intre rusii in Franta, ca din Romania n-au plecat niciodata ... degeaba lacrimatzi, de doo mii de ani sunt acolo ...
    • 0 (0 voturi)    
      Patriciu cel mai bogat roman...intamplator si liberal (Luni, 27 august 2007, 16:58)

      gabi [anonim]

      Sunt de acord cu Silviu (comentariul 35).Cate locuri de munca au creat PD-istii si care-i contributia lor la PIB?
    • 0 (0 voturi)    
      DA (Luni, 27 august 2007, 17:20)

      pdista [anonim]

      bai acestia care sunteti contra lui basescu, mergeti pe antena 3 si elucubrati, nu v-ati prins ca esta e saitu lu baselu??!!!
    • 0 (0 voturi)    
      pt domnu' Valentin Stan (Luni, 27 august 2007, 17:20)

      rika [anonim]

      nu vb prostii si nu crede ca in orice miscare a lui Dinu Patriciu este o manevra. Eu as zice sa stam si sa vedem, deoarece compania kazaca nu e de ieri de azi si e mult mai puternica si mai mare decat unele companii de prestigiu din Europa. Fi cuminte si vezi de visarile tale.
    • 0 (0 voturi)    
      pt #41 (Luni, 27 august 2007, 17:26)

      marius [anonim]

      pentru #41
      tipule, partidele in sine nu creaza locuri de munca si nici nu sunt institutii ale statului.
      coruptia nu are culoare politica, varsta sau sex.
      eu zic sa te calmezi si sa nu confunzi apartenenta politica cu imunitatea la legile tarii.
      oricine fura, sa plateasca !
    • 0 (0 voturi)    
      CEA MAI MARE TEAPA DIN ISTORIA ROMANIEI!!! (Luni, 27 august 2007, 17:31)

      mihai dinea [anonim]

      1998: Dinu Patriciu a platit 2,1 milioane de dolari pentru fosta intreprindere (securista) Rompetrol.

      2000: Rompetrol a cumparat cea mai mare rafinarie a Romaniei, Petromidia, in urma unui proces de privatizare. Rompetrol a negociat un pret de 50,5 milioane de dolari, preluand o datorie de peste 600 milioane de dolari.

      2001: Dinu Patriciu si-a insusit suma de 75 milioane dolari izvorata din Acordul EPSA (creanta Libia) si cuvenita, conform prevederilor legale in vigoare, bugetului de stat, suma care a ajuns in conturile Rompetrol International Ltd si The Rompetrol Group BVB Olanda'.

      2003: guvernul Nastase sterge printr-o ordonanta de urgenta datoriile istorice de 603 milioane dolari

      27.08.2007: Patriciu incaseaza 2,712 miliarde $ din vanzarea Rompetrol
    • 0 (0 voturi)    
      tot pt #41 (Luni, 27 august 2007, 17:32)

      marius [anonim]

      pt #41
      iti sugerezi sa privesti putin altfel problema: cit au furat din PIB membrii psd, pnl, pc si udmr?
      eu zic sa psd-eii conduc detasat.
    • 0 (0 voturi)    
      oare ? (Luni, 27 august 2007, 17:35)

      yloj [anonim]

      daca o vindea la un pret de rahat, cum era ?
      nu contest modul prin care a intrat Rompetrol in posesia lui Patriciu, dar nu poti sa-i treci cu vederea lui Patriciu faptul ca a luat-o aproape de faliment si a adus-o la un nivel deosebit de ridicat si atractiv pentru piata. El a dovedit ca este un om de afaceri bun, care stie ce vrea. Ca, cei din anturajul lui sunt cum sunt, este altceva.
      Si totusi este o afacere privata ,cel putin in partea romana.
      Si scuzati-ma , a vandut-o la cine a oferit mai mult. Sa nu credeti ca firma din Kazahstan a fost singura interesata de Rompetrol.


      Parerea mea...
    • 0 (0 voturi)    
      Care-i legatura intre romani si membrii de partid? (Luni, 27 august 2007, 17:37)

      RazvanM [anonim]

      Ce treaba am eu, ca simplu cetatean, ca "si ceilalti fura la fel"? In ultima vreme am vazut ca si la sedintele penele se utilizeaza cu succes sintagma asta. Dar oare ma incalzeste pe mine, Gigel, cu ceva ca si altii au furat de la mine? Asta-i culmea nerusinarii: la un viol in grup spune ultimul "am violat si eu, ca deja fusese violata!".
    • 0 (0 voturi)    
      Rompetrol (Luni, 27 august 2007, 17:46)

      licas [anonim]

      Sunteti siguri ca va vinde actiunile Rompetrol . Cat a castigat in 10 minute ?
    • 0 (0 voturi)    
      Pt 41. (Luni, 27 august 2007, 17:57)

      cetateanul@romania.ro [anonim]

      PD este partid politic nu companie. Rolul unui partid este sa castige alegerile, sa faca legi bune si sa guverneze tara. Rolul unui partid nu e sa aiba companii si sa faca bani. Cand esti si in politica si in economie, e ca si cum esti si arbitru si jucator. Si evident, arbitrul nu o sa se sanctioneze niciodata singur. In cazul asta, acest arbitru jucator este reprezentat de mafia PSD-PNL cu don patriciu in varf.
    • 0 (0 voturi)    
      felicitari patriciu (Luni, 27 august 2007, 18:26)

      dragos [anonim]

      felicitari pt patriciu si pt capitalismul romanesc
    • 0 (0 voturi)    
      Sa ne traiasca cetatzeanul@rromania.ro ! (Luni, 27 august 2007, 18:54)

      Cetatzeanu' Extaziat [anonim]

      Asha ie! Sa ne traitzi intru multzi ani!
      Pedeii & tov. Flatulescu sunt singurii buni & vor propashirea, carevasazica ca tot rromanul sa prospere.
      Ei sunt nishte fesenei pocaitzi care au luat-o pa calea a buna!
      Ne mandrim cu iei da nu mai putem!
      La mai mare!
    • 0 (0 voturi)    
      da sa traiasca ras si tuns zero in zeghe (Luni, 27 august 2007, 19:38)

      ioan [anonim]

      dupa ce citesti articolul de mai jos te intrebi cum de mai e in libertate banditul asta.


      http://www.j-habite-en-roumanie.com/2005/mai05/art0528.htm
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo Patriciu! (Luni, 27 august 2007, 20:11)

      gigi becali [anonim]

      daca Petromidia de azi e un mar apetisant,
      sub managerii de succes ai statului din perioada 1990-98
      (din aparatul statului din acea vreme provin atat cadrele de nadejde ale PSD-ul de azi cat si ale PD-ului de azi) , in 1998 deci era o cireasa stoarsa.
      Nu ma indoiesc ca Rompetrolul din 2008 va fi un pepene!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu UITATI ! (Luni, 27 august 2007, 20:29)

      Bebe Mormant [anonim]

      SA TRAITI BINE !
    • 0 (0 voturi)    
      Mai faceti sa gandesc... (Luni, 27 august 2007, 21:16)

      Mosul [anonim]

      Chiar nu vad legatura ce are statul roman cu o firma privata, trebuie imedia ca parlamentul sa se adune in sedinta extraordinara si sa interzica aceasta tranzactie ... adica sa-l chemam pe dl. Iliescu inapoi si nu ne vindem. E la fel ca in cazul MOL&OMV din tara vecina, unde unii zic ca nu vrem sa fim sub o companie controlata de guvernul Austriac, ca iarasi ne pierdem independenta energetica. Vreau sa zic ca nu mai exista independenta energetica nationala in UE, trebuie sa avem aceasi politica si sa avem companii mari integrate care vor putea sa se bata la egal cu cele din afara UE.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo, Patriciu (Luni, 27 august 2007, 21:21)

      dudu [anonim]

      si eu il felicit pe patriciu.
      e un tip intr-adevar inteligent.
    • 0 (0 voturi)    
      Tiapa (Luni, 27 august 2007, 22:01)

      Munai (Petrol din Kazaha) [anonim]

      Beai fratiolr, totul e clar. Chiar ma uit si rid ce comentarii, ce agitatie, aprecieri, laude, critici....si totul e doar asa - ca sa fie. Nu stiti nimc ce sta in spatele acestei afaceri. Doar va dau un indiciu. Domnu Patriciu detine prin cineva (nu vreau sa devulg numele) dreptul de exloatare a 3 zacaminte petrolier in KZ. Care dupa valoarea resurselor trag cam 100 mlrd. In ele deja au fost investite 2 mlrd, poate un pic mai putin. SI Kazacii (care vreau sa zic ca is mai ceva ca rusii - astea nu iarta nimic) il tot sapau pe Patriciu in acesti ani sa se carabaneasca de acolo. Dar cine sar duce de la 100 mlrd. Ei, in ultimul an situatia se agravase tare si atunci a rasarit si dealul. Nu avea incotro Patriciu. Dar problema e ca el, a jertvit cu patrimoniul tarii in schimbul veniturilor lui GRANDIOASE. Deci sunt 3 zacaminte pe malul Caspicului. Daca Googluiti ve-ti da de ele. Vreti un cuvint chee? Traduceti cuvintul Vijelie (vint mare) in kazaha si veti gasi.
      PS. Eu am lucrat 8 ani pentru TenghizChevroil in Atyrau, Kazahstan, ca cetatean American si stiu care e situatia acolo.
    • 0 (0 voturi)    
      bravo iliescu! (Luni, 27 august 2007, 22:54)

      cristian [anonim]

      N-am vandut tara in `90 pe bani grei pt ca ar fi intrat la bugetul statului.Am "privatizat-o" baietilor destepti pt 1$ ca acum sa faca si ei 1-2 miliarde bani cinstiti(euro) ca vorba ceea au muncit din greu sa prosteasca poporul cu televizorul.Bravo noua ,la urma urmei avem ce meritam pt ca pe oamenii inteligenti ii alungam din tara(cum ar mai fura smecherii) si ii proslavim pe neocomunistii "REVOLUTIEI" din '89.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo lui. (Luni, 27 august 2007, 23:57)

      gabrelif.wordpress.com [anonim]

      Felicitari domnului Dinu Patriciu, ar fi bine sa existe mai multi oameni care sa pastreze controlul asupra investitiilor straine in felul acesta.
    • 0 (0 voturi)    
      Numai bine (Marţi, 28 august 2007, 0:08)

      <a href="http://www.myblueclick.com" title="Free Software Downloads">Andrei</a> [anonim]

      ;)
    • 0 (0 voturi)    
      Stimabililor, Dinu Patriciu este mai roman decat voi. (Marţi, 28 august 2007, 0:33)

      Bill Gaytz [anonim]

      Cu asemenea atitudine, nu veti ajunge niciodata nici unul nici macar la o miime din aceasta avere. Dupa cum spunea chiar dansul asta-seara si cine nu-l crede e nebun, o avere de 2 milioane de euro versus una de miliarde sunt foarte asemanatoare din punct de vedere al nevoilor, adica iti poti satisface orice nevoie, daca nu esti excentric. Ceea ce spune multe despre domnul Patriciu. Despre voi nu pot sa zic decat ca INCA nu v-ati prins ce inseamna capitalism.
    • 0 (0 voturi)    
      Felicitari. (Marţi, 28 august 2007, 3:58)

      Flavius [anonim]

      Probabil ca multe din comentarii sunt invidie pura. Dar e clar
      ca ceva e putred in afacerea asta, cum e in toate afacerile de
      nivelul asta de altfel. Probabil ca nici nu prea se poate altfel.

      O mare parte din meritul cresterii Rompetrol o are Patriciu,
      dar nu poti sa nu te gandesti cum a fost pusa pe picioare
      afacerea. Mi se pare fariseic acum sa-l vad pe Patriciu ca
      vine si spune ca nu bine sa faci afaceri cu statul etc. Pai el
      vorbeste? Dupa ce a luat cum a luat rafinariile si a beneficiat
      de decizii politice favorizante? Imi pare ca tocmai in
      problemele decisive statul i-a crescut afacerea, pe care acum
      o vinde ca si cum ar fi construit-o in 30 de ani. Sa fim seriosi,
      cum sa ajungi in cativa ani la o valoare de 3,7 miliarde de
      euro?

      De obicei oamenii care ar fi facut la fel dar nu au putut sunt
      cei mai inversuntati critici. Asa ca ce sa mai zic: felicitari,
      domnu' Patriciu!

      PS. Eventual, multumim pentru increderea acordata rusilor.
      Poate macar asta ii va pune pe ganduri pe occidentali care
      nu prea au chef sa se implice serios sa ne sustina cand vrem
      sa impunem ceva politic in zona (cum e problema
      Transnistriei).
    • 0 (0 voturi)    
      Catre aplaudaci (Marţi, 28 august 2007, 6:40)

      Alien [anonim]

      Pentru cei care poarta ochelari de cal si lauda aceasta tranzactie o mica precizare: IN MOMENTUL DE FATA STATUL ROMAN NU MAI DETINE NICI UN CONTROL ASUPRA RESURSELOR ENERGETICE, NICI PETROLIERE PRIN "PRIVATIZARILE" REUSITE (pentru unii!) NICI DE PRODUCTIE A ENERGIEI, PRIN CONTRACTELE PREFERENTIALE INCHEIATE CA URMARE A "LIBERALIZARII" PIETEI ENERGETICE (chestia cu "baietii destepti") SI NICI DE DISTRIBUTIE A ENERGIEI PRIN "PRIVATIZARILE" SUCURSALELOR ELECTRICA. Asa ca bucurati-va ca statul in care traiti este la mana unora care au cu totul alte interese decat bunastarea romanilor!!! Un exemplu de "capitalism" adevarat sa cumperi o rafinarie de un miliard cu 50 de mil. si sa o vinzi cu 2.7 miliarde! Numai in Romania!
    • 0 (0 voturi)    
      Impozit pe venit (Marţi, 28 august 2007, 7:48)

      Mihai [anonim]

      As fi tare curios sa stiu cand se vor plati si impozitele aferente; daca se va plati ceva statului.
      Pana acum nu am auzit ca cineva sa fi platit impozite. Bafta
    • 0 (0 voturi)    
      Hmmm ... nu-i chiar asa de rau (Marţi, 28 august 2007, 8:59)

      II [anonim]

      Care e diferenta dintre faptul ca banii ar fi fost incasati de stat in loc de Patriciu? Controlul acestor bani ar fi fost la mana altor indivizi cel putin la fel de dubiosi ca si Patriciu. Cel mai interesant de urmarit este cum o sa foloseasca Patriciu acesti bani: o sa investeasca in economia Romaniei? O sa caute alte oportunitati de afaceri in Romania, noi locuri de munca, etc? La urma urmei Patriciu singur nu poate sa consume in valoare de miliarde de $. In toate tarile dezvoltate exista oameni care au adunat sume fabuloase, cel mai important este cum folosesc mai departe acesti bani, cum contribuie la economia tarii.
    • 0 (0 voturi)    
      Cum a devenit Patriciu cel mai bogat roman (Marţi, 28 august 2007, 9:34)

      Fred [anonim]

      Sunt surpins cu ce titluri se deschide rezulatul aceste transactiei. Nu cred ca este important cine este CEL MAI BOGAT ROMAN si nu cred ca domnul Patriciu nu a fost obsedat de acest titlu, doar nu este implicat in fotbal dupa cat stiu ;-)
      Mi se pare mult ami important ce se paote face cu acesti bani la nivel macroeconomic. Din pacate astfel de abordari nu pre apar.
      Aicea mai este de lucart si la presa si la mentalitatea oameniilor si nu numai a celor de rand.
    • 0 (0 voturi)    
      Oful unui pensionar (Marţi, 28 august 2007, 10:12)

      Gigel [anonim]

      Prin'90 cineva spunea ca industria noastra e un morman de fiare vechi, prin urmare a fost vinduta unora la pret de fier vechi care au stiut ca afirmatia de mai sus nu este adevarata si se vede citi bani scot de pe urma ei.
      Problema pe care vreau s-o ridic -inutila de altfel-amaritii aia care au muncit la ridicarea si exploatarea ei cu ce sau ales sau cu ce se vor alege, vorbesc de pensionari sau viitori pensionari.
      Cred car trebui bagata la puscarie cel putin 75% di clasa politica plus toti cateii din diferite organe si organisme ale statului care au devalizat tara asta. Nici daca ar fi fost un razboi de cucerire a Romaniei nu s-ar fi reusit distrugerea si aservirea ei in asemenea proportii.
      In concluzie toti rahatii care se iau de pensionari si de pensiile pe care le vor si ei marite mai bine s-ar uita spre cei precizati mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      Kazakhstan (Marţi, 28 august 2007, 10:16)

      V [anonim]

      "Native Kazakhs, a mix of Turkic and Mongol nomadic tribes who migrated into the region in the 13th century, were rarely united as a single nation. The area was conquered by Russia in the 18th century, and Kazakhstan became a Soviet Republic in 1936. During the 1950s and 1960s agricultural "Virgin Lands" program, Soviet citizens were encouraged to help cultivate Kazakhstan's northern pastures. This influx of immigrants (mostly Russians, but also some other deported nationalities) skewed the ethnic mixture and enabled non-Kazakhs to outnumber natives. Independence in 1991 caused many of these newcomers to emigrate. Kazakhstan's economy is larger than those of all the other Central Asian states combined, largely due to the country's vast natural resources and a recent history of political stability. Current issues include: developing a cohesive national identity; expanding the development of the country's vast energy resources and exporting them to world markets; achieving a sustainable economic growth; diversifying the economy outside the oil, gas, and mining sectors; enhancing Kazakhstan's competitiveness; and strengthening relations with neighboring states and other foreign powers."

      https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbo ok/geos/kz.html
    • 0 (0 voturi)    
      Petromidia - TMR (Total Marc Rich) ???? (Marţi, 28 august 2007, 10:20)

      amid amaru [anonim]

      De ce istoria Petromidia incepe cu momentul in care este cumparata de Patriciu cu 50 mil dolari, in conditiile in care avea o cifra de afaceri de 5 mil $ si pierderi de 1 mil $ (dupa cum justifica Patriciu pretul mic de achizitie)?

      Isi mai aduce cineva aminte ca s-a numit anterior si Total Marc Rich?
    • 0 (0 voturi)    
      Cum a devenit Patriciu cel mai bogat roman com 67 (Marţi, 28 august 2007, 11:11)

      Fred [anonim]

      Vreau doar sa corectez

      Nu cred ca este important cine este CEL MAI BOGAT ROMAN si vreau sa cred ca domnul Patriciu nu a fost obsedat de acest titlu...
    • 0 (0 voturi)    
      Improprietarirea biznizmenilor de catre stat (Marţi, 28 august 2007, 12:22)

      cristi [anonim]

      Ca si in Rusia lui Eltin, si in Romania am avut de-a face cu improprietarirea anumitor tovarasi de catre organele statului.
      Fraierilor / slugoilor care il ridica in slavi pe Patriciu pentru mareata sa realizare le spun ca nici Rompetrol, nici Petromidia nu erau in faliment (ori pe-aproape), ci doar in parasire. Ca si Sidex si Petrom, Petromidia era bolnava doar de proasta administrare (poate intentionata, ca sa se dea mai ieftin), dar asta nu le scadea potentialul si valoarea de piata.
      Despre Rompetrol - asta era chiar o bijuterie, cu toate filialele sale raspandite in toata lumea si cu relatiile comerciale pe care le avea de zeci de ani (asta era chiar cel mai valoros activ !! - cei care cunosc cata de cat industria petroliera stiu cat de importante sunt relatiile de afaceri; altfel, poti sa fii oricine, nu intri in lumea asta daca nu ai relatii vechi - fratii Paunescu au simtit asta pe pielea si buzunarul lor).
      Marele talent al lui Patriciu a fost sa fie membru de partid PNL si omul PSD-ului. In felul asta a fost un paravan perfect pentru afacere, plus un pion esential in alianta DA in caz de pierdere a puterii. Chestie tare importanta, dupa cum am vazut.
      Cat de despre resursele energetice - e cam groasa. Rusii dau navala peste noi si peste Europa.
    • 0 (0 voturi)    
      tranzactie (Marţi, 28 august 2007, 23:48)

      liv [anonim]

      Una peste alta, a reusit o tranzactie mult mai buna decat orice tranzactie incheiata de stat. Bravo lui, a reusit sa se impuna printr-o tranzactie care a surprins pe toata lumea.
    • 0 (0 voturi)    
      Pt. nr. 5...stan (Miercuri, 29 august 2007, 16:34)

      cosstino [anonim]

      Lasa-ne cu comunismul!...Statul sa se bage si sa controleze, sa aibe 49%, si sa suga , sa fure, sa matraseasca, sa corupa, sa preseze, sa stoarca, sa minta, asta am mai spus! Cand Bill o sa vinda Microsoft, crezi ca o sa fie americani ca tine , care o sa urle de durere: Microsoft pt americani!...ii doare in fund!... Rompetrol pt romani!...ne doare in fund!
    • 0 (0 voturi)    
      _ (Joi, 20 septembrie 2007, 13:43)

      io [anonim]

      Nu se stie , la cum merg lucrurile , daca nu va fi mai bine cu rusii in viitor !

    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 5 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version
    Marţi