Operatorii de telecomunicatii se plang tot mai des, in ultima perioada, de folosirea frauduloasa a numelor companiilor, in timp ce tentativele de frauda s-au intetit, o parte dintre clienti cazand prada “premiilor substantiale” promise la capatul celalalt al telefonului.

Astfel, Romtelecom a sesizat luni Tribunalul Bucuresti, dupa ce mai multi clienti s-au plans ca persoane necunoscute, care s-au prezentat drept angajati ai Romtelecom, au incercat sa-i insele, asigurandu-i ca pot intra in posesia unor premii daca achizitioneaza cartele reincarcabile si transmit codul corespunzator acestora.

Tot luni si operatorul de telefonie mobila Orange a trimis clientilor o atentionare in acest sens.

Concret, clientii Romtelecom au reclamat faptul ca au fost sunati si anuntati ca au castigat prin tragere la sorti premii consistente in bani sau produse electrocasnice, oferite de companie ca parte a unei presupuse promotii.

Pentru a intra in posesia premiilor, celor sunati li se cerea sa cumpere cartele GSM reincarcabile si sa trimita codurile de reincarcare la un numar de mobil sau intr-un plic, la o adresa postala.

Romtelecom a avertizat luni ca nu are in derulare nicio promotie care se desfasoara in aceste conditii si ca aceste cereri facute in numele Romtelecom sunt o inselatorie.

"Romtelecom a depus sesizare la Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti si a cerut sa fie cercetata folosirea frauduloasa a numelui companiei. Recomandam pe aceasta cale persoanelor prejudiciate sa formuleze o plangere catre organele de politie in vederea identificarii si tragerii la raspundere a persoanelor vinovate de aceasta inselaciune.

Conform Codului Penal, infractiunea de inselaciune se pedepseste cu inchisoarea”, a declarat Cristina Popescu, director relatii publice, Romtelecom.

Oficialii companiei au anuntat ca promotiile derulate de companie pot fi verificate de orice client pe site-ul www.romtelecom.ro, in magazinele companiei sau la 930 - numarul de relatii cu clientii care poate fi folosit gratuit din reteaua Romtelecom.

De asemenea, operatorul de telefonie mobila Orange a transmis luni o atentionare prin SMS clientilor companiei avertizandu-i in privinta tentativelor de fraude.

Asa arata mesajul transmis luni, 27 august 2007, de catre Orange. Exact aceeasi atentionare a fost facuta de catre operatorul de telefonie mobila si in data de 16 august 2007.

„Pentru a preveni tentativele de frauda nu comunica nimanui codurile de reincarcare sau parolele personale. Detalii pe www.orange.ro/about/fraud/”.

Tentativele de frauda vin prin prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin alte mijloace de comunicare si pot parea initiate de Orange, dar in realitate sunt efectuate de persoane care nu reprezinta Orange.

Operatorul de telefonie mobila atrage atentia, pe pagina proprie de internet, ca nu solicita astfel de informatii referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reincarcare clientilor sai.