Elevii nu vor mai sustine Teste Nationale dupa clasa a VIII-a

de L.A., A.N. HotNews.ro
Miercuri, 29 august 2007, 0:00

Emotia testelor nationale, inlocuita de emotia tezelor
Foto: Rompres

Accesul elevilor in clasa a IX-a se va face in functie de mediile obtinute la cele trei sau patru (in cazul minoritatilor) teze cu subiect unic, sustinute semestrial, in anul scolar 2007-2008, de catre elevii de clasa a VIII-a si media generala a claselor V- VIII-a.

MECT a anuntat ca metodologia de trecere a absolventilor din clasa a VIII-a intr-a IX-a se va publica la inceputul noului an scolar.

Directorul Centrului National pentru Curicullum si Evaluare (CNCE), Cristain Mirescu, este de parere ca tezele nationale vor usura munca elevilor, care, si asa, nu erau pregatiti psihologic sa sutina un examen.

„Examenul de capacitate si Testele nationale erau organizate pentru finalul unui ciclu de invatamant. Au fost introduse tezele cu subiect unic pentru a usura munca elevilor deoarece copiii de 14 ani nu sunt la varsta necesara sustinerii unui examen”, a declarat pentru HotNews directorul CNCE.

„Este vorba despre dezvoltarea psiho-somatica a elevului”, justifica Cristian Mirescu. El sustine ca aceasta concluzie, si anume ca elevii nu sunt suficient dezvoltati sa poate sustine un examen, ar fi sustinuta de studii puse la dispozitie Ministerului Educatiei si CNCE.




  
2100 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Teze unice (Miercuri, 29 august 2007, 14:17)

    stefan v [anonim]

    Cat de cinstiti vor fi supraveghetorii si corectorii la aceste teze unice?

    Nu cumva elevii unor scoli serioase, cu profesori cinstiti, vor fi prejudiciati in comparatie cu alte scoli, mai altfel......?

    Iata un motiv pentru scolile serioase sa coboare stacheta la seriozitatea supravegherii si corectarii.....
  • 0 (0 voturi)    
    Solutia corecta (Miercuri, 29 august 2007, 14:28)

    stefan v [anonim]

    Nu este nevoie de criterii de diferentiere pentru admiterea la liceu. Doar pentru 10% dintre licee, cele mai bune, conducerile de scoli pot introduce criterii de diferentiere, care pot fi si examene de admitere, sau alte criterii.

    Oferta la licee este mult peste cerere (nr. absolventilor de clasa a VIII-a este mai mic decat nr. de locuri la licee), astfel incat nu mai este necesara admiterea computerizata, avand drept suport media de la tezele unice+media claselor V-VIII. Elevii isi pot depune pur si simplu dosarul la liceele la care vor sa continuie studiile.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce sistem prost au implementat... (Miercuri, 29 august 2007, 14:30)

    octavian balas [anonim]

    1. tezele nu cuprind toata materia
    2. se copiaza si se vorbeste pe rupte la teze
    3. cea mai proasta lege a invatamantului de pana acum

    Cred ca e nebun ministrul asta ? E clar ca se va lua 5-ul mult mai usor. Si sper sa nu ma insel, dar la supraveghere va fi doar un profesor ?
  • 0 (0 voturi)    
    aiureala (Miercuri, 29 august 2007, 14:31)

    andrei [anonim]

    ...dupa ce s-a eliminat sistemul clasic cu examenul de admitere in liceu, toti ministrii care s-au perindat pe la educatie am inventat cate o prostie de sistem, una mai mare decat cealalta : ba cu capacitate, ba cu incapacitate, ba cu teste nu stiu de care, ba cu teze unice, de a iesit un bare bulshit ! sa se hotarasca odata, si sa lase oricum ar lasa, ca rahatul e acelasi !
  • 0 (0 voturi)    
    ADMITEREA LA LICEU (Miercuri, 29 august 2007, 14:31)

    M&S [anonim]

    SE INTRA NUMAI PE BAZA TEZELOR UNICE +MEDIA CLASEI A VIII-A ?????? NU MAI CONTEAZA MEDIA 5-8, SI, MAI ALES, SE VA DA SI EXAMEN DE ADMITERE ORGANIZAT DE FIECARE LICEU "CU PRETENTII"? PENTRU CA IN ACEST CAZ, COPIII VOR FI LA CHEREMUL DIRECTORILOR DE LICEE, PLUS CA LI SE IA UN DREPT FUNDAMENRAL: ACELA DE A SE PUTEA INSCRIE LA MAI MULTE LICEE, INTRAND PRIN REPARTIZAREA COMPUTERIZATA IN ORDINEA MEDIEI SI A OPTIUNILOR. DACA FIECARE LICEU ISI ORGANIZEAZA PROPRIUL EXAMEN, UNDE MAI ESTE EVALUAREA UNITARA, IAR COPIII DE UNDE VOR STI CE TREBUIE SA INVETE SI CUM SA SE PREGATEASCA????
  • 0 (0 voturi)    
    Semper Reformare (Miercuri, 29 august 2007, 14:33)

    generatia: soricelul alb [anonim]

    Cei de la tara o sa aiba note de *10 si cunostinte de - 5.

    Peste doi ani Teste Nationale vor fi reintroduse, dar in clasa a noua, dupa acea scoase din nou etc...

    Unii traiesc destul de bine din reformele pana la nesfarsit. Se pare ca fac schimbari numai de dragul de a schimba, ca sa nu para ca ei nu fac nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Teze cu subiect unic cls VIII (Miercuri, 29 august 2007, 14:49)

    Carmen Ciobanu [anonim]

    Asa cum pana acum veneau din provincie elevi cu medii mari in gimnaziu si cu note mici la testele nationale, tot asa se va intampla si acum iar diferentele vor consta in cat de bine vor fi ajutati elevii, ca sa nu se cunoasca faptul ca au copiat sau li s-a spus. Atata vreme cat scolile vor fie evaluate dupa rezultatele elevilor, iar supraveghetorii sunt din aceeasi scoala, nu cred ca putem sa pastram obiectivitatea. Trebuie gasita o solutie de mijloc intre stresantele teste nationale si relaxatele teze cu subiect unic.
  • 0 (0 voturi)    
    Evaluare unitara pt. #5 (Miercuri, 29 august 2007, 14:57)

    stefan v [anonim]

    Care evaluare unitara?

    Acum cativa ani, ca presedinte la o comisie de capacitate am avut procent de promovare 8%. La 10 strazi de mine, la o alta scoala, procentul a fost de 95%

    In vara asta la bac procentul de promovare a variat intre 30% si 95%.

    In Romania legile statisticii matematice, legea numerelor mari refuza sa functioneze.

    Care sa fie solutiile?
  • 0 (0 voturi)    
    ?!? (Miercuri, 29 august 2007, 15:09)

    g [anonim]

    Cea mai obiectiva evaluare la terminarea scolii generale, a liceului este examenul de admitere!!!!

    Evaluarea pe baza notelor obtinute la teze, in anii de studiu nu face dacat sa ne invete copii sa dea "dreptul". Ii invatam de mici cu spaga, cu foloasele necuvenite si dupa aceea ne plangem de nivelul de coruptie, de practica lui " merge si asa"

    Profesorii adevarati (oare cati mai sunt), exigenti si cu simt al raspunderii vor fi si ei tentati in a da note mari pentru a - si ajuta elevii performanti si astfel vor cobori stacheta...

    Se duce dracu de rapa absolut tot !!!

    Acest ministru ar trebui sa faca altceva...
  • 0 (0 voturi)    
    Astelutei e sanatos ?? (Miercuri, 29 august 2007, 15:12)

    Jean Valjean [anonim]

    ASTELUTEI asta chiar e idiot ?? E tampit ??
    Uite un exemplu simplu, foarte plauzibil:
    La Cucuiatii din Deal este un profesor suplinitor care nu prea-i pasa, oricum si-a aranjat sa plece in Spania. Si atunci le da la toti 10 si le mai si scrie rezolvarile pe tabla la teza.
    REZULTAT: Elevii de la Cucuiatii din Deal ajung cu medii super la ce liceu vor ei, desi abia stiu sa scrie. Cei de la scolile severe din oras ajung cu note mici la profesionala.
    BOUL asta chiar nu poate sa faca un rationament asa de simplu ??
  • 0 (0 voturi)    
    WTF ? (Miercuri, 29 august 2007, 16:15)

    moniket [anonim]

    si uite asa elevii din Cacatzeii din Vale o sa ajunga la liceele de elita (elita....au ramas doar cu prestigiul de odinioara)
    ce tampenie, oricum nivelul unui elev scade de la an la altul , acuma baga si teze unice de parca nu era destul de usor si asa sa copiezi la capacitate si la bac, acuma o sa le dea mura-n gura de parca generatiile urmatoare sunt niste tampiti care nu sunt in stare sa invete.
    "Romania, trezeste-te !!!!"
  • 0 (0 voturi)    
    bullshit-uri (Miercuri, 29 august 2007, 16:38)

    gerome [anonim]

    e incredibil ceea ce se intampla in ministerul lu' peste (al invatamantului). e de-a dreptul interesant acest fenomen: cum se schimba de la un an la altul rostul, fiind invocate fel de fel de motive...dezvoltare psiho-somatica...aberant... de cand ma stiu pe bancile scolii (de vreo 14 ani) am trecut peste o sumedenie de transformari care mai de care mai ilogice si savarsite de persoane dornice de afirmare, dornice sa zica la finalul mandatului: 'da, am facut ceva'. eram prin clasa a 7-a cand hop s-a schimbat regula cu capacitatea. a urmat a 12-a, cand prin al doilea sem am aflat daca suntem sau nu obligati sa dam examen la materia specifica profilului. in fine... ne-am pregatit asiduu sa dam admitere la facultate, cand cu 3 luni inainte cade bomba: se renunta la examen, se merge pe dosar, se fac 3 ani in loc de 4. pana cand continua aceste mizerii? pana cand? oricum....peste un an ies de pe bancile scolii si ce pot sa fac e sa ii compatimesc pe cei care vin dupa mine.
    o zi buna!
    p.s. min. invatamantului, trezirea!
  • 0 (0 voturi)    
    bravo adomnitei... (Miercuri, 29 august 2007, 16:59)

    yo [anonim]

    MINTEA ROMANULUI CEA DE PE URMA............ADEVARAT PROGRES....MERGEM INAINTE PANA LA INDOBITOCIREA FINALA......
  • 0 (0 voturi)    
    SUPER TARE TRENDY COOL....... (Miercuri, 29 august 2007, 17:01)

    YO [anonim]

    BRAVO ADOMNITEI...STI LA DE SE ZICE BRAVO!!??
  • 0 (0 voturi)    
    ??? (Miercuri, 29 august 2007, 17:01)

    ele [anonim]

    astia sunt batuti in cap adik pana acum copilul de 14 ani a fost capabil sa sustina un examen si de acum incolo nu mai poate...asta e cea mai mare porcarie!hallo...unde ayi fost pana acum p marte?
  • 0 (0 voturi)    
    Cand se va termina... (Miercuri, 29 august 2007, 17:03)

    V [anonim]

    Toata mizeria asta din viata politica romaneasca trebuie sa inceteze, nu se mai poate continua asa.
    Pur si simplu avem niste conducatori si niste ministri care atunci cand nu fura si nu-si spala rufele in public, fac asa zise reforme ca in cazul de fata.. Insa partea cea mai trista este ca nimeni nu face nimic..
    Acesti hoti, acesti asa zisi "conducatori" continua cu escrocheriile lor, luand decizii si facand "reforme" care le servesc cel mai bine propriilor interese, in timp ce majoritatea romanilor numai bine nu traieste...
    Insa de ce fac aceasta? Pentru ca stiu ca nimeni nu va face ceva, pentru ca sunt convinsi ca nimeni nu se va scula a doua zi cu gandul sa-i dea jos de la putere - indiferent prin ce mijloace.
    Si tocmai de aceea, pentru a inlatura astfel de oameni, adevarata putere trebuie sa revina unde ii este locul: in mainile oamenilor, a poporului, nu in mainile escrocilor si a hotilor. Insa acest lucru nu se va intampla niciodata, pentru ca din momentul in care acesti oameni au pus ghearele pe putere, nu ii vor da drumul niciodata.
    Insa poporul roman trebuie sa inceteze sa faca ce face el cel mai bine: sa taca si sa inghita. Trebuie sa ia actiune. Trebuie sa recastige puterea. Trebuie sa inlature toate mizeriile de la coruptie. Iar acest lucru nu se va face prin reclamatii, prin plangeri, nici macar prin vot. Ci prin Revolutie.
  • 0 (0 voturi)    
    mai facem copii? (Miercuri, 29 august 2007, 17:13)

    Madalina [anonim]

    este incredibil ce se intampla in sistemul de invatamant. ma intreb de ce nu este nimeni care sa-i opreasca pe dobitocii care-l distrug. Dar poate este o teorie a conspiratiei care va avea ca rezultat in cativa ani o tara plina de spagari inculti si usor de manipulat. este vizibila diferenta foarte mare intre generatiile de acum 4-5 ani (nu zic mai inainte) si cei de acum.
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai stiu ce sa cred (Miercuri, 29 august 2007, 17:19)

    nadi [anonim]

    am trecut in cls a opta si stirea asta m-a dat complet peste cap. inseamna ca anul asta o sa dam doar teze cu subiect unic, o sa dam capacitatea sau o sa mergem pe ambele variante? eu, una, m-am saturat pana peste de cap de ce ineamna romania si-ar trebui sa le intre in cap ministrilor si tuturor in general ca noi n-o sa traim niciodata intr-o tara normala (atata timp cat ramanem aici) si o sa ne trezim in mijlocul unor experimente care au luat-o razna complet (deja suntem pe-acolo)!!
    help wanted!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    aproetesei (Miercuri, 29 august 2007, 17:22)

    ham [anonim]

    adomnitei niste ignoranti de doi bani.ar trebui astora de la 14 ani sa le dea si lor corn,lapte si miere ca sunt mici si la al zecelea partener sexual si nu pot rezista la examen.vitelor de la minister iesiti la pascut ca va numiti oameni degeaba!
  • 0 (0 voturi)    
    Mda.. (Miercuri, 29 august 2007, 17:30)

    Mara [anonim]

    Dar noi cum am fost capabili?.. Mi se pare revoltator sa schimbi "legile" asa.. Doar batand din degete. Abia incepuse sa se puna pe picioare sistemul asta cu testele nationale (lasand la o parte coruptia de prin unele locuri). In plus, la o buna parte din licee se va intra pe baza de EXAMEN de admitere (deci care e marea diferenta?..) .De parca nu e suficient ca se schimba programele de la an la an..
    A.. Si daca un elev de 14 ani nu e capabil sa sustina un examen de "talia" testelor nationale atunci e capabil sa mearga de la un liceu la altul sa depuna dosare sau sa sustina examene de admitere la mai multe licee ca sa fie, totusi, sigur ca intra undeva?..
    Ma intreb cum va fi cu BAC-ul..
    Ne lasam indobitociti.. Trist.
  • 0 (0 voturi)    
    Oare de ce \ (Miercuri, 29 august 2007, 17:31)

    former teacher [anonim]

    Chiar eram un pic ingrijorata ca acesti copilasi, dragutii de ei, sunt asa de stresati si obositi. Din fericire, dl. Ministru mi-a ridicat aceasta povara de pe umeri. Foarte empatic si simpatic. Intr-adevar, elevii nu sunt la varsta la care sa sustina un examen, intrucat sunt preocupati de alte lucruri, cum ar fi: copiat (este de altfel singurul mod in care concep rezolvarea unui test), vorbit mult si prost, atat intre ei cat si profesorilor, telefoane mobile, masini si Gigi Becali. As adauga si sex, dar nu stiu daca am voie. Cam asa vad eu si multi altii viitorul tarii.
  • 0 (0 voturi)    
    invatamantul romanesc=varza (Miercuri, 29 august 2007, 17:33)

    luminita [anonim]

    Asta o sa fie ..ca parca pana acum o fost mai breaz. Copii plecati din tara cu parintii vostri...ca la noi e bai!
    Fiecare ministru este mai "destept " decat inaintasul sau si mai vine cu cate o perla...pacat ca o traiesc copiii nostri.Si daca am scris aici niste randuri, credeti ca se rezolva ceva? Vine atl ministru cu una si mai gogonata pe care o inghitim nemestecat.Am asistat in anii de dupa revolutie la o degradare totala a sistemului de invatamant, indiferent de cine o fost ministru.
    Bafta!
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Nadi (Miercuri, 29 august 2007, 18:31)

    stefan v [anonim]

    O sa dai doar teze cu subiect unic. Acestea (cele date in clasa a VIII-a) si media claselor V-VIII, vor conta la repartitia computerizata. Ai in jur de 14 ani, tu si colegii tai trebuie sa va propuneti sa faceti o Romanie mai buna si mai performanta. Alta cale nu exista. Apropo, la tezele cu subiect unic, de anul trecut, la voi in scoala a fost corectitudine la supraveghere si corectare? Multumesc anticipat pentru lamuriri.
  • 0 (0 voturi)    
    s.a.m.d. (Miercuri, 29 august 2007, 19:03)

    Ileana [anonim]

    Dupa astia vor urma alti dobitoci care vor schimba la randul lor metodologia s.a.m.d.
  • 0 (0 voturi)    
    Raspund la toti cei care ati inteles gresit (Miercuri, 29 august 2007, 19:11)

    Rzv [anonim]

    1.pentru M&S ,se pune media 5-8 + media de la tezele cu subiect unic

    2.pentru generatia: soricelul alb si Carmen Ciobanu, nu intelegeti ca la sfarsit,cand se va face media la majoritatea liceelor tre sa dai proba de admitere

    3.pentru ele ,acum sau hotarat sa schimbe pentru ca media elevilor care pica acesct examen esti foarte mare din pacate
  • 0 (0 voturi)    
    Copii sacrificati pentru slujbele unor pseudo oameni mari (Miercuri, 29 august 2007, 23:41)

    traian [anonim]

    De frica pierderii locurilor de munca din cauza scaderii populatiei scolare cadrele asa zis didactice sacrifica valorile traditionale fara nici o jena!
    Educatorii,invatatorii si profesorii organizati in sindicate pun pe butuci invatamantul de dragul banilor!
    Pana la urma ei ce cusur au? Nu se pot reprofila,nu se simt in stare sa lupte cu greutatile vietii?
    Halal oameni prin cancelariile scolilor romanesti! Mult mai jos ca preotii!
  • 0 (0 voturi)    
    EXAMEN sau TEZA dar cu ce sau cu cine (Miercuri, 29 august 2007, 23:54)

    bia [anonim]

    Sunt profesoara si sunt complet de acord cu mai toate parerile de mai sus.As mai adauga totusi ceva. La ora actuala nu exista o metodologie , nu avem o programa sau manuale pentru ce isi doreste domnul ministru. Oare dumnealui a fost vreodata intr-o scoala din alt oras decat BUCURESTIUL? Sunt indignata de aceste schimbari anuale care vin ca niste >bombe< pe capul nostru , al parintilor si al unor elevi. DE CINE DEPINDE ACUM ACUM ORICE SCHIMBARE DIN INVATAMANTUL ROMANESC? Eu cred ca suntem in continuare manipulati politic, ne revoltam doar ca ...DEGEABA.
  • 0 (0 voturi)    
    "Dezvoltarea psiho-somatica" (Joi, 30 august 2007, 1:16)

    nu are importanta [anonim]

    Cum poti afirma "copii de 14 ani nu sunt la varsta necesara sustinerii unui examen" cind atatea alte generatii au sustinut examene la aceiasi virsta, sau mai mult, au trecut prin 3 examene in 4 ani (treapta 1, treapta a 2 a, bacalaureat). Au avut aceste generatii o altfel de "dezvoltare psiho-somatica"? Ar fi timpul pentru o simplificare a programei scolare si renuntarea la maimutareala semantica (treapta I vs examen de capacitate vs teza cu subiect unic), de la un "ministeriat" la altul.
  • 0 (0 voturi)    
    O MARE TAMPENIE !!! (Joi, 30 august 2007, 10:38)

    angela [anonim]

    Nu sunt in stare sa sustina un examen??? Eu am facut parte din prima generatie care a dat capacitatea. Am dat si capacitatea la 4 materii si admiterea in liceu si nu am mai murit. Elevii de acum sunt niste puturosi, iar legea asta e cea mai mare tampenie dintre toate. in fiecare an se schimba legile in invatamant. Nu incetez sa ma mir de ce mai scornesc astia in fiecare an. Acum au pus teze unice sa nu se mai streseze ei. Avaaaaaaaaaiiiiiii !!!! O sa ajungem de rasul lumii cu legile astea.
  • 0 (0 voturi)    
    Un pas inainte (Joi, 30 august 2007, 13:00)

    tacojo [anonim]

    SI EU CRED CA UN ELEV !NU! ESTE APT PT UN EXAMEN LA ACEASTA VARSTA!. Eu am 30 de ani acum si nu m-am descurcat emotional prea bine la examen. Nu este ca cel de admintere la facultate. Ti se pare crucial, daca il pici s-a zis cu tine. La aceasta varsta este destul de usor sa cedezi psihic.
    Eu cred ca este o decizie buna, se pune mai mult accent pe tot gimnaziul. Sa va dau un ex: La mine in scoala unul de era de 6-7(si nici nu prea venea la scoala) a luat 9 si ceva la bac. Testele care acopera un an intreg de studiu sau poate chiar mai mult nu sunt relevante pt ca eu nu cred ca un elev cu co capacitate normala de invatat poate invata atata materie(adica 4 materii deodata ) astfel incat sa obtina o nota decenta care sa ii asigure intrarea la un liceu bun sau la facultate. Sistemul american este facut astfel incat de exemplu TOT liceul conteaza pt a intra la o scoala buna, nu numai un mega examen un pot sa pici sau poti sa nu pici pe subiect.
  • 0 (0 voturi)    
    desfintarea liceului.... (Joi, 30 august 2007, 13:26)

    yo [anonim]

    promovarea din clasa opta direct in faculta ca aceasta generatie trndy cool e super tare pregatita...cine stie poate viitorul ministru al invatamantului se va gandi la asta....pana atunci....TRAITI BINEEEEEEEEEE!!!???
  • 0 (0 voturi)    
    pt tacojo (Joi, 30 august 2007, 13:29)

    gerome [anonim]

    tacojo...atata lume a trecut prin acest "soc emotional" si nu a patiti nimeni nimic. atunci hai sa stea copiii pana pe la 20 de ani sa dea o teza de intrare in liceu ca poate atunci o fi pregatiti emotional.
  • 0 (0 voturi)    
    niste idioti (Joi, 30 august 2007, 16:02)

    blalari [anonim]

    Vad ca fiecare ministru schimba cum are el chef viata a mii de tineri fara sa le pese. Cati idioti ajung la guvernare, atatea metode de examinare exista in RO. Vom ajunge de rasul Europei.
  • 0 (0 voturi)    
    Asa cal, asa caruta (Joi, 30 august 2007, 16:28)

    kioroo [anonim]

    Daca s-a luat o astfel de decizie, inseamna ca prestatia, atentia si tentatia profesorilor se afla la acelasi nivel, indiferent de inaltimea strapontinei sau catunului pe care a fost amplasata catedra. In loc de concluzii, prefer sa comprim o povestioara cat se poate de adevarata.
    In 2003, elevii repartizati, in ordinea mediilor de absolvire a clasei a VIII-a, la unul dintre colegiile cu staif din Capitala au avut surpriza sa constate ca in varful listei se afla un candidat din Caracal. Cocotat acolo dupa ce in orasul lui Marius Tuca si Dan Diaconescu a luat o nota ce i-a lasat fara replica pe noii colegi, nedumeriti la inceput. In cele din urma au rasuflat usurati; amicul venit de unde s-a rasturnat caruta cu prosti nu punea in pericol competitia si avea alte veleitati: era baiat de gasca, juca bine fotbal, si era cautat de colege pentru largimea buzunarelor fara fund. S-a tarat pana in clasa a XI-a (mai cu o corigenta, cu cateva amenzi pt. absente), dar inaintea ultimului an si-a luat ramas bun de la prietenii bucuresteni, spunandu-le ca merge sa dea bacul la Caracal, &#8220;sa ia si el o medie sanatoasa&#8221;. Si a luat 9,75 dupa ce - in anii petrecuti la colegiul bucurestean - a avut note peste 6 doar la sport si religie. Primul dintre tocilarii colegiului bucurestean a obtinut 9,06. Cum era de asteptat, oltenasul descurcaret s-a inscris la una dintre facultatile bucurestene, unde admiterea s-a facut in baza notelor obtinute la bac. Se afla pe locurile subventionate, in timp ce alti colegi de liceu vor fi taxati, daca vor sa urmeze aceeasi facultate. Daca n-au invatat...
  • 0 (0 voturi)    
    Ce vedeti bun in "Balada lui Toma Alimosh" in care ala isi alearga dusmanul cu matzele pe afara? (Joi, 30 august 2007, 17:36)

    tacojo [anonim]

    Daca noi n-am murit dand orbeste niste examene de care ne-am temut ca de dracu' de ce sa nu faca si generatiile noi la fel?? Ce hal de gandire este asta??
    Eu imi aduc aminte de "Concert din muzica de Bach". O carte pe care la vremea cand mi s-a predat am considerat-o o mare tampenie iar peste ani mi s-a parut o carte minunata. Problema este ca elevii dau teze, examene din niste materii pe care nici macar nu le inteleg ori pentru ca nu sunt pentru varsta respectiva ori pentru ca profesorii nu sunt in stare sa isi atraga elevii catre materia respectiva.
    Dintre cei care blameaza aceasta eliminare a examenelor pentru care trebuie sa inveti(sa repeti) 4 ani de gimnaziu, respectiv liceu, sa spuna cu cat au ramas dupa ce s-au pregatit strict pentru aceste examene. Eu una nu am inteles nimic din BAC, am stiut tot cat am stiut si in timpul tezei trimestriale. Noroc ca mi-a picat "Baltagul" dupa ce mai intai mi-a picat Vasile Voiculescu(si am schimbat subiectul si astfel mi-a scazut nota de plecare cu 1 punct). Vedeti voi, cati dintre noi sunt buni si la mate si la romana? Putini, zic eu. Insa mult mai multi suntem buni doar la una dintre ele. De ce sa stresezi un copil caruia ii este usor sa traseze o bisectoare ca sa afle nu stiu ce unghi cu toate capodoperele literaturii romane?
  • 0 (0 voturi)    
    Multi de aici au facut licee proaste (Vineri, 31 august 2007, 0:51)

    Alex [anonim]

    Daca ar fi facut licee bune ar fi spus ca lipsa unui examen de admitere este condamnarea la moarte a acestor licee. Am facut o generala de locul 2-3 pe judet, am urmat un liceu cu locul 1 pe judet si am terminat o cea mai buna facultate din tara pe profilul ales. La toate, am dat examen de admitere...fara stres, doar cu foarte multa munca. In scoala generala aveam 7 si ceva, la liceu am avut 8 ca medie generala pe ani (nu ma interesa sa fiu decat peste medie, atat). Daca aplicam astazi la liceul unde am terminat, eu nu intram si cine stie ce liceu sh as fi trebuit sa termin si poate ca nici la facultate nu as mai fi ajuns, sau cel putin, nu la una de top. Nu ma astept sa fiu inteles decat de oameni care stiu ce e aia concurenta. Pt restul... fiti fraieri ca o faceti bine.
  • 0 (0 voturi)    
    pf... (Sâmbătă, 1 septembrie 2007, 16:26)

    Gaby [anonim]

    ''Cei de la tara o sa aiba note de *10 si cunostinte de - 5.'' - asta se intampla si pana acuma ...nu e o noutate

    sunt si eu in clasa a 8 a si chiar nu stiu ce sa mai cred.. nu pot sa neg ca intr-un fel ma bucur ca nu mai dau examenul dar nu sunt de acord cu nici una din metode .. nici examenul dar nici tezele cu subiect unii sunt convinsi ca generatia noastra nu e buna de nimic si cel mai trist este ca noi nu putem schimba imaginea asta . la urma urmei noi suntem doar niste copchii prosti care habar nu au ce'i viata . nu ne asculta nimeni... nu vi se pare ca prea ati sarit asupra noastra ?! :(
  • 0 (0 voturi)    
    am si eu o intrebare (Sâmbătă, 1 septembrie 2007, 17:04)

    gabriela [anonim]

    daca, copiii din sate, care au 10 din cauza ca invatamantul e altfel in scoala lor(adica profesorii sunt mai putin severi), vin in oras,unde sunt copii care au invatat mult si (sa zicem) au luat un 9 pe buna dreptate, caci prefesorii au fost mai exigenti, acestia(cei din sate) nu pot lua locurile la licee copiilor din oras de la scoli mai severe? cel putin la capacitate era o nota si cu aceea intrai la liceu...dar asa vin cei de la tara si iau locul copiilor din oras....parerea mea...
  • 0 (0 voturi)    
    O prostie (Duminică, 2 septembrie 2007, 15:22)

    alexandra [anonim]

    Nu e deloc corect...Aceasta hotarare trebuie spusa si luata de la inceputul vacantei sau pt copii ce trec clasa a saptea. Cei care trec a opta trebuie sa recunoastem ca au fost generatie de sacrifiu ...Asta e adevarul :)
  • 0 (0 voturi)    
    admiterea la liceu (Duminică, 2 septembrie 2007, 20:56)

    geo [anonim]

    jtie cineva kt % conteaza media claselor 5-8?...o sa fie tot jumatate...sau doar un sfert?
  • 0 (0 voturi)    
    de ce e omul mereu nemultumit de schimbare? Oare simte ca rau cu rau dar mai rau fara rau? (Luni, 3 septembrie 2007, 1:33)

    hopsieu [anonim]

    Sunt asistent univ si predau si la o scoala ( de drag si nu pt. banii, care conform legii nu-i pot primi corespunzator studiilor!) si ma BUCUR pt. copii si pt. noua realitate...intr-adevar ACESTI copii - majoritatea - nu sunt pregatiti PSIHOSOMATIC pt astfel de evaluari si oricum scolarizarea nu e obligatorie numai pana in clasa a opta! Da, corect, un test anacronic, ce trebuia eliminat! Tezele sunt si ele stresante si stiu elevi buni, ce in clasa a VIIea nu au terminat lucrarea, desi stiau subiectele, pt. ca nu au avut suficient timp! Altora le-a tremurat mana...multi au plans din cauza rezultatelor! De ce mereu ne gandim la fraude? De ce sa-i ajute profesorii supraveghetori? De ce sa copieze sau sa vorbeasca? de ce sa nu speram ca omul cu simt moral si etic va invinge prostia si ignoranta?de ce negam orice inceput, facut cu o speranta de schimbare si de MAI BINE? Am dat examene, am fost mutilati psihic si poate chiar fizic de injustete, violenta, prostie si mitocanie, dar aceleasi lucruri trebuie sa le vedem in aceasta lume si pt. copiii nostri? De ce sa ne cramponam de trecutul...maret? de ce sa nu ne usuram unii altora viata, facand ceea ce ne-am angajat, cu raspundere si mai ales buna-vointa? Alte si alte generatii trebuie sa fie mutilate de singuratatea luptatorului ce este constrans (de familie, meditatori, sau chiar poate doar de rusine) sa invinga ? Unde se poate invata munca in echipa, daca nu in scoala? Unde poate copilul sa se bucure de realizarile lui? Intr-un loc unde colegul poate a picat un examen? Cum se va finaliza prietenia lor, chiar daca parintii vor fi extrem de multumiti de reusita? chiar credeti, de ex. ca cei care au invatat mai mult in scoala si au avut cele mai mari note la examene sunt cei care acum si in viitor castiga in planul financiar si in cel afectiv?Ganditi-va putin, inainte de a adormi, cum ar fi, daca...maine... ati participa la examenul ....
  • 0 (0 voturi)    
    confuz in privinta testelor (Luni, 3 septembrie 2007, 22:29)

    gangster [anonim]

    Deci eu vreau sa stiu ca acuma in 15 septembie incep clasa a8a si vreau sa stiu dau testele nationale da sau nu ?? ca altundeva scria ca incepand cu anul 2008-2009 vor fi eliminate deci io dau testele da sau nu ?
  • 0 (0 voturi)    
    teza unica (Marţi, 4 septembrie 2007, 19:20)

    aly [anonim]

    as vrea sa spun si eu ceva ! mie unul hotararea asta mi se pare si buna si rea!sunt clasa a 8 a am dat tezele in a 7 a si am vazut ce (bine) se pierde timpul cu scrisul numelui stampile peste stampile insemnaturi mazgalituri , deci se trage de timp fratilor 20 min cu treburile astea ce naiba in 30 min ce sa faci 3 4 exercitii si ei tot 3 4 in special la mate sa se dea fratilor 2 ore sa gandeasca elevul sa faca pe ciorna sa transcrie pe teza unica , aloooooo nea ministru la asta nu teai gandit nene , timpul timpul ! timpul costa bani al naibi ! la corectitudinea as vrea sa zic de exemplu un coleg na facut decat 1si niste mazgalituri de desene incorecte si a lua 4 iar eu am facut 4 exerciti si 1 desen si am lua 4 la mate ASTA DA CORECTITUDINE centre speciale nene din alte judete sa circule in altele sa se dea la corectat bine sa fie justi ca sa nu ia toti fraieri teze unice si uni mediocri care invata si el acolo ca sa ajunga ceva in viata asta bat o vina sa se duca la cine stie ce licee proaste doamne fereste scoli proferionale seral
    nene ministru uite domnule niste indemnuli reguli : (1 )sa se dea timp la teza unica 2 ore (2)sa fie corectori justi (3)sa fie liniste la naiba in sala ca ne tot freaca in timpul tezei profesori la cap vb despre nu stiu ce nu stiu cine despre vecinul ................si cu postarea asta pe net a tezelor unice iti bati capul pana iti vine rau ca gasesti niste modele subiecte ceva acolo sa stie naiba cam ce te asteapta ......asta e . va rog deci domnule ministru daca nu rezolvati treburile astea e foarte grav, poate nici elevi de ziua de azi nu sunt cruce de inchinat dar nici ministerul nui asa bun. asta e deci cu sloganul asta ramanem :"TOT INAINTE MANDRI NOSTRI PIONERI ".;.apropo mama si tata mia zis cam cum era pe timpul lui ceausescu era foarte bine va zic eu dadeai examenul direct la liceaul dorit ,nu era o problema ce te faceai daca nul luai oricum gaseai o munca buna iti dadea apr gratis la casatorie ;offfffff vremurile de demult.
  • 0 (0 voturi)    
    Va rog sa nu ocoliti acest mesaj (Vineri, 7 septembrie 2007, 18:37)

    Alex Puscasu [anonim]

    Ma numesc Alex , va rog mult sa imi spuneti daca se i-a in considerare si tezele de anul trecut , sau numai pe baza tezelor unice de anul asta de i-a considerare pentru a intra la liceu , eu anul trecut am luat 4,85 la mate, la romana am luat 7.55, daca la mate am luat mic asta inseamna ca nu mai intru la liceu?
    Sunt foarte ingrijorat daca intru la liceu cu nota la mate care am luat?
    Cum vom fi intra la liceu cu tezele unice pe 2007-2008 ?
    va rog sa imi raspundeti la acest mesaj ,
  • 0 (0 voturi)    
    Cel ce invata nu ii va fi greu deloc........... (Luni, 17 septembrie 2007, 16:16)

    Randy [anonim]

    Stresul si emotiile sunt niste prostii pe care noi doar le spunem dar nu toti le si simt ci o spun doar ca sa para mai importanti si chestii de acest gen............dar ptr cei care stiu ca pentru a fi bun inseamna sa depui mult efort si vor lucra din greu vor lua aceste porcarii de examene pe care astia de la minister nui doare nicaieri ,ci doar stau pe niste scaune de cateva mii de euro si le este lene pana sa ridice o mana si ptr cei care nu sunt capabil psihic sa depaseasca problema cu aceste teze
  • 0 (0 voturi)    
    Examene si stiluri de profesori (Marţi, 18 septembrie 2007, 0:23)

    alpha [anonim]

    Totdeauna au fost oameni de sacrificiu si generatii asisderea /// Am dat la facultate de 3 ori pana sa reusesc sa intru in anii dinainte de Revolutie, cu 20 de locuri si 600 de candidati, am dat treapta I, a II-a , nu a murit nimeni si uite suntem oameni mari, ii drept, mutilati de acele vremi in care nu aveam nimic, dar eram cei mai fericiti adolescenti..../// Azi ma uit la elevii mei care au trecut clasa a8a, pt. ca e obligatorie, absolv si liceul, si imi rad in nas pt. ca sunt la 2 facultati, din" prima" reusiti, isi inchipuie ca asa oi fi absolvit si eu profesoara lor: ca ei, in 3 ani, cu taxe..../// Ironic ,nu....// Poate materie mai putina, ancorata in prezent si in realitate si nu balast de cunostinte.../// Intr-adevar pt. examenele din 1988 nu am murit niciunul... /// Sunt copii ce muncesc asiduu si nu primesc nimic, sunt altii ce au noroc, sunt altii sustinuti si uite ne gasim fiecare locul si rostul ///// Cineva zicea mai sus ca profesorii nu stiu face si altceva; exista domnule sau doamna si aici PROFESIONISTI SI ARTA, exista si aici "uscaturi", asa e peste tot, exista oameni care de acolo provin: dintre prunci, si putina lume intelege asta....... putina lume nu intelege ca nu suntem recompensati imediat din punct de vedere al muncii prestate si uneori nici nu vedem'"produsul" finit si totusi unii inca nu abdicam sa plecam in Spania si nici in agentii imobiliare.... O profesoara
  • 0 (0 voturi)    
    Va rog cititi acest mesg........... (Joi, 20 septembrie 2007, 20:59)

    musat liliana [anonim]

    Daca se pune problema sa pic la toate tezele unice,sa zicem la romana 6,03,mate 4,50,gegrafie 4si la media generala a claselor V-VIII am 7,96.inseamna ca nu intru la liceu?intru la profesionala?
  • 0 (0 voturi)    
    despre tezele unice (Miercuri, 3 octombrie 2007, 22:13)

    dumitru [anonim]

    nu sunt de acord k tezele unice pt k se ia foarte mari notele pt k dam tezele k aceiasi profesorii si o sa ciripeasca pt k sa intre elevi de la scoala de aklo la licee mai buna k sa fie scoala laudata de minister sau cei de la tara vor avea ce le mai mari medii. "a inebunit ministeru" de ce credeti k romania e pe ultimul loc la toate din cauza celo din parlament si cei care conduc romania (as vrea sa va indreptati sa nu ajungem de rasu lumi) sunt din cosovezi jud dolj de la tara si profesorii ne au ziis de akm sa nu ne facem griji k o sa ne spuna
  • 0 (0 voturi)    
    Teze (Marţi, 9 octombrie 2007, 10:08)

    Lidia [anonim]

    E zic ca e mai bine cu teze..am mai putin de invatat, daca dadeam examenul aveam comentariile din clasele 5-8 acum cu tezele unice avem doar cele invatate in sem.1 din cls a 8-a...Sper sa fie usor ..
  • 0 (0 voturi)    
    bossu (Luni, 22 octombrie 2007, 21:23)

    andrey [anonim]

    poi nush cumva fi dar sper sa fi usor.
  • 0 (0 voturi)    
    teze (Duminică, 4 noiembrie 2007, 17:08)

    criss [anonim]

    yo nu stiu cum va fi....dar sper sa fie usor.....doar ca ma enerveaza faptul ca noi suntem cobaii pe care se testeaza toate testele.....partea buna e ca nu avem atata de invatat....sper sa fie usor.
  • 0 (0 voturi)    
    teze (Joi, 26 martie 2009, 22:50)

    dana..:) [anonim]

    Voi incepe direct cu nelamurirea ce o am legata de reinfiintarea examenului de capacitate.Elevii ce au dat in clasa a7a tezele cu subiect unic in clasa a 8a vor da teze cu subiect unis sau vor fi introduse examenele..Acest lucru incerc sa il aflu de 1 luna inteaga as dori sa primesc un raspuns pe adresa mea de e-mail..Va multumesc!


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|
Ultimele articole din aceeaşi categorie
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri