Suspiciunea de contaminare cu dioxina a scazut vanzarile Danone pe segmentul iaurturilor cu 10%, iar conducerea companiei spera sa nu fie afectate si vanzarile pe alte categorii. Compania a inceput deja o campanie de publicitate in care incearca sa-si refaca imaginea si anunta ca “produsele Danone sunt conforme si sigure pentru consumatori”.

Pagini intregi de reclame

Daca ati fost suficient de norocosi ca drumul cu metroul din aceasta dimineata sa va permita sa va aruncati privirea pe ziarul pe care il cititi de obicei, ati observat poate ca o intreaga pagina este alocata companiei Danone.

Campania este derulata in presa scrisa de catre agentia de publicitate a Danone, Young & Rubicam.

Anuntul arata in felul urmator:

“Rezultatele analizei primite de la laboratorul european de referinta confirma faptul ca produsele Danone sunt conforme si sigure pentru consumatori”.

Agentia de publicitate a Danone, Young & Rubicam a confirmat pentru HotNews.ro faptul ca a inceput o campanie de informare, dar a refuzat sa ofere detalii despre componenta financiara a campaniei.

Danone va investi, in perioada urmatoare, in refacerea imaginii

Agentia de relatii publice a companiei Danone, Prais Corporate Communications, a organizat joi o conferinta de presa, producatorul de lactate anuntand cu aceasta ocazie faptul ca rezultatele analizei oficiale sunt conforme cu legislatia europeana. Scandalul dioxinei a afectat insa vanzarile companiei.

Fara a putea da o cifra exacta, directorul general al Danone, Jacques Ponty, a declarat joi pentru HotNews.ro ca vanzarile de iaurt au scazut cu 10% pe fondul suspiciunii de contaminare cu dioxina.

Ponty a precizat ca firma va investi bani pentru promovare, pentru a contracara efectele negative generate de suspiciunea privind contaminarea cu dioxina a iaurturilor cu fructe.

Anul trecut, compania Danone a ocupat unul dintre primele locuri in topul companiilor romanesti in functie de sumele alocate publicitatii, cu un buget rate card de 124,6 milioane euro, ocupand locul cinci, dupa Procter & Gamble, European Drinks & Foods, Unilever si L’Oreal, potrivit studiului Media Fact Book, al agentiei Initiative.

In 2005, Danone a investit 107,18 milioane euro si s-a clasat pe locul doi in topul celor mai mari advertiseri din Romania.

Tot potrivit acestui raport, Danone a ocupat, anul trecut, primul loc in topul primelor zece marci cu un buget rate card de 115,53 milioane euro, fiind urmata de Orange si Garnier cu 71.165 euro si 62.044 euro.

Valeriu Steriu: Toata industria lactatelor a avut de suferit

Danone nu este insa un caz singular in privinta pierderilor inregistrate in aceasta perioada. Presedintele patronatului din industria laptelui, Valeriu Steriu, a declarat vineri pentru HotNews.ro ca toata piata lactatelor a fost afectata de scandalul dioxinei.

“Toata industria a avut de suferit. Au fost bulversari de circa o jumatate de saptamana la nivelul industriei de lactate pana ce ANSVSA a venit cu informarea oficiala. Reticenta consumatorilor s-a rasfrant asupra tuturor tipurilor de lactate. Nu avem insa in acest moment o cuantificare a pierderilor”, a precizat Valeriu Steriu.

Steriu spune ca ceea ce s-a intamplat este un exemplu pentru toata industria, de la autoritati pana la producatori, si ca mai este mult de lucrat la capitolul comunicare.

“In aceasta perioada, dintre suspiciune si confirmare, cea mai mare responsabilitate a picat pe umerii ANSVSA. Si cred ca era loc de mai bine”, a incheiat presedintele patronatului din industria laptelui.