Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va extinde sistemul de depunere a declaratiilor fiscale on-line, aplicat in prezent in Bucuresti si Ilfov, in alte zece judete: Bacau, Bihor, Brasov, Braila,Cluj, Iasi, Olt, Sibiu, Timis si Valcea, potrivit unui proiect de ordin al ministrului economiei si finantelor, transmite NewsIn.

Pentru a putea face declararea obligatiilor fiscale on-line, firmele trebuie sa obtina mai intai un certificat digital de identificare fiscala pentru a accesa sistemul electronic. Certificatul se acorda gratuit si poate fi folosit doar pentru depunerea declaratiilor, iar reglementarile sunt similare semnaturii electronice.

Pentru a primi certificatul digital, agentii economici trebuie sa se prezinte la administratiile financiare pentru a face dovada identitatii.

Declaratiile care pot fi depuse on-line vizeaza obligatii la bugetul general consolidat, impozitul pe profit, TVA, decontul de TVA si cel pentru accize.

Incepand din 15 aprilie 2007, firmele din Bucuresti si Ilfov pot depune declaratiile privind obligatiile de plata la buget, in forma electronica in sistem on-line.

Programul este adresat contribuabililor persoane juridice si urmeaza sa fie extins la nivel national.