La aniversarea a 3 milioane de masini produse, Dacia nu a inclus in calcul modelul Lastun, masina comandata de Nicolae Ceausescu si produsa la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara, dar care este marca din portofoliul constructorului autohton.

„Masina a fost o mandrie a vremii. Nu a fost insa conceputa si produsa la Dacia, ci la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara, desi folosea subansamble de la Dacia”, explica vicepresedintele constructorului autohton, Constantin Stroe, care a fost detasat director general al uzinei din Timisoara in perioada in care se fabrica masina din clasa mini.

Lastunul este cunoscut de specialisti si sub numele de Dacia 500, care indica apartenenta la familiile de modele de autoturisme sub marca Dacia. Initiativa producerii acestui autoturism i-a apartinut lui Nicolae Ceausescu, care voia sa faca o masina mica, ieftina si cu un consum redus, insa modelul nu a rezistat foarte mult timp pe piata.

Productia autoturismului a demarat la sfarsitul anilor ‘80 si a fost sistata in februarie ‘90, din cauza calitatii indoielnice a masinii, care devenea frecvent tinta bancurilor din partea celorlalti posesori de Dacii. In total, in aceasta perioada au fost produse 5.731 de autoturisme Lastun, potrivit vicepresedintelui Stroe.

Dacia cu numarul 3.000.000 a iesit, marti, de pe portile uzinei de la Mioveni, iar reprezentantii constructorului roman se asteapta ca Dacia cu numarul 4.000.000 sa fie aniversata la sfarsitul acestui deceniu, pe fondul unui ritm accelerat de productie. De la 50 de masini pe ora in prezent, Dacia intentioneaza sa ajunga sa produca 60-63 de unitati pe ora.

integral in EvZ