Majoritatea abonatilor din Romania au cate doua abonamente

Romania are 19,5 milioane de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 10 octombrie 2007, 0:00


Numarul de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila (numarul de cartele SIM active la 30 iunie 2007) a ajuns la cifra de 19,5 milioane in prima jumatate a acestui an, in crestere cu 31,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologiei Informatiei (ANRCTI).

Rata de penetrare a acestor servicii la suta de locuitori era la mijlocul acestui an de 90,5%, fata de 68,8% la mijlocul anului trecut. In privinta telefoniei fixe, numarul total de linii telefonice conectate a scazut pana la 4,1 milioane linii, iar numarul conexiunilor la Internet este in crestere, pana la 4,5 milioane de conexiuni.

Anul trecut, numarul de cartele SIM active raportat de furnizori a fost de 14,9 milioane, iar in prima jumatate a acestui an, numarul acestora a ajuns la 19,5 milioane.

Potrivit datelor autoritatii de reglementare, 3,8 milioane de clienti beneficiau la mijlocul acestui an de unul sau mai multe abonamente la serviciile de telefonie mobila, in calitate de titulari de contract, utilizand 6,54 milioane de SIM-uri (33,5% din numarul total de cartele SIM active), ceea ce indica o medie de 1,7 abonamente de client.

Pe baza acestor date, autoritatea apreciaza ca majoritatea abonatilor au cate doua abonamente, fie la acelasi operator, fie in retele diferite.

Numarul total de linii de telefonie fixa - in scadere cu 7%

In privinta serviciilor de telefonie fixa, ANRCTI a identificat pana la 30 iunie 2007 un numar de 72 de furnizori activi de servicii de acces si/sau apeluri la nivelul pietei cu amanuntul. Cota de piata detinuta de furnizorii alternativi a ajuns la 25%, numarul liniilor instalate de acestia fiind de aproximativ 1,03 milioane.

Numarul total de linii telefonice conectate (inclusiv ale furnizorului fost monopolist), era de circa 4.106.000 (in scadere cu 7% fata de aceeasi data a anului trecut), indicand o rata de penetrare a telefoniei fixe de 19 linii la suta de locuitori.

Numarul conexiunilor la internet a crescut cu 78,2%

Dupa prima jumatate a acestui an, numarul conexiunilor la internet a ajuns la 4,5 milioane de conexiuni, in crestere cu 78,2% fata de perioada similara din 2006, rata de penetrare fiind de 21%.

Dintre acestea, 2,2 milioane de conexiuni au fost de tip broadband (conexiuni cu o viteza de cel putin 128 kbps, inclusiv conexiuni pentru acces mobil), in crestere cu 90,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, rata de penetrare, la nivel de populatie fiind de 10,5%.

Tot mai multi abonati pe suport DTV

In privinta serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale pe baza de abonament s-au inregistrat schimbari la nivel de structura, ponderea abonatilor pe suport DTH fiind in crestere cu peste 172% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Numarul abonatilor DTH a ajuns la aproape un milion in primul semestru 2007, in timp ce numarul abonatilor la servicii de cablu TV era in jur de 3,6 milioane. Astfel, dupa prima jumatate a acestui an, ponderea abonatilor prin cablu in total abonati a ajuns la 79%, iar cea a abonatilor prin suport DTH la 21%.





Citeste pe Stirile ProTV

ANIMATIE GRAFICA. Un tanar a murit intr-un accident teribil, dupa ce rotile unui camion s-au desprins in mers

Un accident infricosator s-a produs miercuri in zori, in judetul Iasi. Doua roti ale unui camion supraincarcat cu busteni s-au desprins in mers. Una dintre ele a spart parbrizul masinii din spate si l-a omorat pe loc pe sofer.



441 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    asa da (Miercuri, 10 octombrie 2007, 13:55)

    Adela, UK [anonim]

    imediat se ajunge la un telefon mobil pe cap de locuitor.
    nu aveti ce manca da aveti toti telefon mobil.
    tipic romanesc...
    nu ati invatat nimic de la democratie.
  • 0 (0 voturi)    
    pt Adela (Miercuri, 10 octombrie 2007, 15:13)

    DRAGOS [anonim]

    uite ca avem ce manca.. avem si telefoane si internet si usor, usor o sa ajungem sus... sus fara voi astia care v`ati parasit tara :|... ''nu aveti'' >> probabil ca nu te mai consideri romanca.. te inseli
  • 0 (0 voturi)    
    Cifrele sunt de la 0 la 9 (Miercuri, 10 octombrie 2007, 15:38)

    Iulian [anonim]

    Poate o sa invete si astia de la HotNews ca cifrele sunt de la 0 la 9, 19,4 fiind un numar compus din cifre.
  • 0 (0 voturi)    
    Adela you suck very much! (Miercuri, 10 octombrie 2007, 16:27)

    Luk K [anonim]

    Nici eu nu cred ca-i potrivit numarul de abonamente, dar cred ai un comentariu care-i mai nepotrivit decat asta. Data viitoare cand mai postezi, vezi ca-s p-aci unii care stiu mai multa carte, castiga mai bine si, in general, sunt mai destepti decat tine, oki? facem si-un test, daca vrei, chiar si in engleza... :))
  • 0 (0 voturi)    
    1,2,4 (Miercuri, 10 octombrie 2007, 17:04)

    Adela, UK [anonim]

    ce ati sarit asa la afirmatiile mele. v-ati simtit atacati in mod direct? ce sa-i faci...adevarul doare.
    ala de la 4 ai invatat engleza de balta ca vad ca stii toate slangurile. nici macar sa folosesti cratima nu stii.
    pentru cel de la 2 nu sunt romanca si nu am stat mai mult de 3 luni in romania.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 10 octombrie 2007, 17:24)

    Adela, UK [anonim]

    afla ca am un charity in uk si am trimis ajutoare in romania inca din 1989 in zone defavorizate.
    you should be ashamed of yourselves.
  • 0 (0 voturi)    
    NaUK (Miercuri, 10 octombrie 2007, 17:28)

    ellebar [anonim]

    Adela, ascunzi foarte bine bunele maniere UK si mai putin bine unele frustari. Este impresia mea personala.
    Eu zic sa-ti faci curaj, conform topicului, vei gasi pe internet tot mai multi utilizatori romani, zic eu interesanti.
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. Adela, UK (Miercuri, 10 octombrie 2007, 18:51)

    Laur [anonim]

    Draga Adela, cresterea numarului de mobile are legatura cu cresterea economica si cu diversificarea oportunitatilor de natura economica. De exemplu, gandeste-te la un electrician sau instalator care lucreaza pe teren sa-si castige painea si care nu prea sta acasa langa telefonul fix. La un moment-dat il suna un potential client pe mobil, angajandu-l pentru urmatoarea lucrare. daca ar fi sunat pe fix, nu l-ar fi gasit acasa. Astfel, instalatorul nostru va putea fi gasit la orice ora, avantajul pentru el fiind ca va avea de lucru (asta in conditiile in care este un bun profesionist). Daca tu crezi ca telefonia mobila este, in Romania, mijlocul principal de fudulie, te inseli - sigur ca sunt foarte multi cei care sa falesc prosteste cu noul mobil ultimul racnet, insa astea sunt taranisme de oras care nu vor disparea prea curand, insa pot spune ca sunt mai degraba izolate fata de celelalte intrebuintari. In Romania de astazi trebuie sa fii mobil, din toate punctele de vedere pentru a te descurca si a rezista.
    Si termina odata cu frustrarile si parerile preconcepute emanate de toti cei care cred ca le stiu pe toate....
  • 0 (0 voturi)    
    Tot pt. Adela (Miercuri, 10 octombrie 2007, 18:55)

    Laur [anonim]

    Am uitat sa iti multumesc pentru faptul ca incerci sa ajuti zonele defavorizate (sincer), insa poate ca ar trebui cateodata sa mergi in zona in care trimiti ajutoare si sa vezi daca este nevoie de ele sau nu... Cand ai fost ultima oara in Romania?
  • 0 (0 voturi)    
    pt adela uk-eista (Miercuri, 10 octombrie 2007, 19:56)

    x-ulescu [anonim]

    Dear Adela, vreau sa-ti spun ca tocmai m-am intors de la Londra dupa ce am stat acolo mai mult de 1 an. Lucrurile nu stau asa roz in regat cum se vede din exterior. Viata pe care o duci in londra cu 1500 lire e echivalenta cu 500 euro in tara. 90% din romanii de acolo sunt niste alienati...rupti de realitate. M-am intors si e cea mai buna decizie pe care o puteam lua din mai multe motive:
    1. clima ingrozitoare - ploua f des.....totul posomorat si posac
    2. nr. mare de emigranti (mai ales in londra dar si in liverpool sau manchester)....toata lumea a venit acolo sa faca bani.....n-au nici un atasament fata de tara.....deci isi baga...p*** in ea
    3. ultra aglomeratia....uk-u' e cat romania ca suprafata dar cu 60 milioane de loc
    4. mancarea cea mai proasta din europa...si una din cele mai proaste din lume cred...totul industrial

    dovada la ce am spus mai spus sta nr. mai mare ca niciodata de englezi care emigreaza in state, canada, australia, noua zeelanda (chiar si in romania am vz)

    check this out
    http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_art icle_id=398856&in_page_id=1770

    1 din 4 tineri vrea sa plece din uk :))

    P.S. Sper k nu esti una din fetele care isi castiga existenta in Soho
  • 0 (0 voturi)    
    Pt x-ulescu (Miercuri, 10 octombrie 2007, 20:23)

    y-ulescu [anonim]

    X-ulescu,

    Se pare ca tu faci parte din categoria patriotilor care considera ca noi romanii suntem cei mai frumosi si mai destepti si nu vad tarania si agresivitatea din jurul nostru. Sper ca in UK ai fost si prin centru si nu ai stat numai prin cartierele nespalate. In plus, sper ca Jiji Becali nu este idolul tau. Nu ai inteles nimic din UK....ti-ai pierdut vremea.

    Y-ulescu
  • 0 (0 voturi)    
    pentru #11 (si toti mosii ramoliti) (Miercuri, 10 octombrie 2007, 21:41)

    Anonim [anonim]

    Draga, eu sunt convins ca tu faci parte din alta categorie de romani (la fel de indobitociti ca si cei despre care vorbesti tu), romanii care se urasc singuri si isi plang de mila, romanii ramoliti care nu pot sa vada decat in alb si negru (mai bine zis pe ei in negru si restul popoarelor in alb) si incapabili sa se adapteze la noile realitati.
    Lasa-ma sa ghicesc, idolul tau e Mircea Badea, nu? MUAHAHAHAHAHA ce bun sunt, zi-mi ca nu e asa!

    Pentru Adela: da draguto, noi suntem oile negre, Zven, venim sa regulam tot ce misca in occident :D
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Adela si nu numai - partea 1 (Joi, 11 octombrie 2007, 0:02)

    ALex [anonim]

    Cineva a scris de electricianul si telefonul lui mobil. Acesta este unul dintre aspecte. Haideti sa mai discutam unul.

    In UK telefonia a fost instalata de la bun inceput cu cap, adica folosindu-se cea mai buna tehnica a momentului respectiv. Telefoanele au inceput sa sune prin Londra prin 1870 si ceva si UK a realizat prima transmisiune transoceanica. In Romania situatia este alta: desi standardul spune clar tipul de cabluri folosite in telefonia fixa, in perioada comunista s-au folosit intensiv cabluri de aluminiu (costul fiind semnificativ mai mic). Nu stiu Adela daca ai incercat sa transmiti constant 56kbps pe sarma de aluminiu, dar iti spun sincer: mai sus de 28kbps nu urci. Iar ca sa iti dai seama de performanta, un singur canal digital de voce are 64kbps (ISDN).

    Draga Adela, in Bucuresti este inca o problema furnizarea ISDN si XDSL tocmai pentru ca infrastructura de telefonie a fost construita aiurea, iar Romtelecom (cu toate neajunsurile si nu vreau sa ii ridic statuie) s-a straduit in acesti n ani de democratie sa upgradeze reteaua: cabluri, centrale digitale. Si mai au inca mult de lucru.
  • 0 (0 voturi)    
    Pentru Adela si nu numai - partea 2 (Joi, 11 octombrie 2007, 0:03)

    ALex [anonim]

    Telefonia mobila, desi are nevoie de o infrastructura de antene si stalpi nu are nevoie de cablurile de interconectare. Se pot folosi antene directionale de mare castig si astfel nu e nevoie sa sapi santuri si sa intinzi cabluri. Nu stiu daca stii, dar principalul cost al instalarii unei retele nu este cablul si nici echipamentul, ci este santul in care trebuie sa intre cablul (de asta a explodat wireless in ultima vreme - nu ai nevoie de santuri). Si mai e ceva: antenele din telefonia mobila pot fi alimentate si de la generatoare proprii, in cazul unei pene de curent de lunga durata, reteaua functioneaza. Iar instalarea unei retele de mobile in zonele cu putini locuitori si greu accesibile este foarte usoara: pui o antena pe un varf de deal (chair daca uneori antena este adusa cu elicopterul, in final constructia este mai ieftina decat aducerea unui cablu de la zeci de km distanta).

    Asadar faptul ca romanii folosesc intens mobilele este de fapt un rezultat economic: mobilele au inlocuit o retea proasta (telefonia fixa comunista), veche si extrem de costisitoare cu una moderna si care iti da si avantajul mobilitatii si, de ce nu, acela de a fi "cool".

    Iar ce ti-am scris acum nu iti scriu din Romania, draga Adela, ci de la Praga, dintr-o casa in care exista 9 emitatoare radio (Wifi), vreo 7 telefoane mobile si nici macar un singur cablu de date. Si cum sa iti spun, Praga este orasul de aur, nu Londra ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Si acum doar pentru Adela (Joi, 11 octombrie 2007, 0:10)

    ALex [anonim]

    Iar daca spui ca nu esti romanca si ca nu ai stat in Romania mai mult de 3 luni, nu te pot decat felicita pentru ca ai invatat foarte bine limba romana, o limba grea dar si foarte frumoasa (si asta spun lingvistii). Numai cunoscand limba unui popor ii inveti si mentalitatile, ceea ce de fapt incepi sa faci. Din pacate insa netraind in mijlocul acelui popor se poate ca uneori sa nu ii cunosti in detaliu si realitatile cu care se confrunta zi de zi. De fapt, si eu am inceput sa uit cum e prin Bucuresti caci nu trec pe acolo decat de trei ori pe an (in vacante).

    Cat despre tehnologia UK, cred ca ar trebui sa dati ceva atentie la bancomate. Cica romanii le sparg una-doua (citesc prin presa). Asta inseamna lipsa securitatii si tehnologie invechita. Cu noile generatii de bancomate nu te mai joci asa rapid.
  • 0 (0 voturi)    
    pt ceilalti (Joi, 11 octombrie 2007, 1:40)

    bambi [anonim]

    Cred ca Adela nu s'a referit la importanta implementarii telefoniei mobile , ci la faptul ca toti pustanii cu figuri in cap si'au luat telefoane de ultima generatii (pt care platesc rate mama sau tata) si dau in general sms'uri sau apeluri ca e mai ieftin . dar asa e romanul, tre' sa aiba mercedes sau bmw,lanturi la gat si cel putin 2 telefoane.
  • 0 (0 voturi)    
    Thanks no 16 (Joi, 11 octombrie 2007, 11:05)

    Adela, UK [anonim]

    In sfarsit a inteles cineva ce am vrut sa spun.
  • 0 (0 voturi)    
    Dar cred ca e bine (Joi, 11 octombrie 2007, 11:26)

    ALex [anonim]

    Ca toti pustanii isi iau telefoane mobile si ca mama si tata platesc ratele. Nu credeti ca e mai bine decat droguri ? Si faptul ca butoneaza la ele este tot poztiv, in loc sa manance seminte stau cu degetele pe minusculele clape.

    Si asta pentru ca cei care au gasit ca il loc de mobil pot citit o carte si in loc de sms face altceva interesant, fac deja aceste lucruri. Iar in urma vanzarii telefoanelor traieste o intreaga industrie, electronisti, creatori de software, care au ce duce acasa la copii lor - ce daca nu sunt in Romania ?!
  • 0 (0 voturi)    
    mobilul - tranzistor (Joi, 11 octombrie 2007, 12:52)

    Aimee Tudor [anonim]

    Ati uitat sa vorbiti de felul in care pushtanii se aduna ciorchine sa asculte ultima inregistrare de manele pe telefonul mobil...

Abonare la comentarii cu RSS
Ultimele articole din aceeaşi categorie
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri