Senatul: OK pentru Organismele Modificate Genetic

de L. Pirvu HotNews.ro
Miercuri, 24 octombrie 2007, 0:00

Protest contra OMG/Foto: AP

Senatul a aprobat miercuri o Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind cultivarea si utilizarea Organismelor Modificate Genetic (OMG) in alimentatie.

Ordonanta a intrunit cvasi-unanimitate, desi in Romania lipsesc cu desavarsire studii despre efectul acestor plante asupra sanatatii umane, iar la nivel european se inregistreaza o rezistenta crescanda fata de OMG-uri, sustine insa puternic de lobby-ul firmelor americane.

La nivelul Romaniei, Ministerul Mediului este cel mai mare contestatar al Organismelor Modificate Genetic, in timp ce Ministerul Agriculturii s-a dovedit un “suporter” al acestora.

Cu un singur vor impotriva, doua abtineri si 44 de voturi pentru, Senatul a trimis ordonanta la deputati - camera decizionala.

Potrivit Ordonantaei, companiile care vor introduce in cultura sau in circuitul comercial un organism modificat genetic sau o combinatie de asemenea organisme trebuie sa notifice Comisia pentru Securitate Biologica.




  
408 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    COMENTARIU (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:01)

    GEORGE [anonim]

    Este o vorba:

    Romanii cand nu au de ce sa rada, se fac singuri de ras!

    cred ca suntem nebuni!
  • 0 (0 voturi)    
    senatorii mananca omg la cina? (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:02)

    niste nenorociti [anonim]

    Bai fratilor, hrana asta este otravitoare pe termen lung, si generatoare de cancer si alte boli nenorocite.
    Greanpeace, ce dracu faci?
    Asti ne baga pe gat tot ce a refuzat europa de la americani.
    Stupid people....
  • 0 (0 voturi)    
    americanii (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:04)

    Adela, UK [anonim]

    normal ca senatorii nostri fac afaceri cu americanii. la fel au facut si cu gripa aviara. numai la bani se gandesc. nenorocitii...
  • 0 (0 voturi)    
    OMG!!!!!! (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:08)

    OMG [anonim]

    OMG, OMFG!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    jos junk-food-ul (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:09)

    gourmet [anonim]

    inainte de astea modificate genetic trebuie interzise alte otravuri, mult mai eficace si mai perfide: coca/pepsi cola, kfc, mcdonalds!
  • 0 (0 voturi)    
    cum s-a rationat ? (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:11)

    z [anonim]

    Sa se prezinte si niste motive cand aproba asa ceva ? In alte tzari daca vrei sa vinzi o pastila tre sa-o testezi ani intregi inainte sa o pui pe piatza. La noi vine nea X de la guvern sau senat si pentru 15000E spaga aproba orice...o vinde si pe massa.
  • 0 (0 voturi)    
    OMG auto-culegatoare...:-)) (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:19)

    florin [anonim]

    frate, nu-i vorba ca-s daunataore - ca nu sunt, saracele...

    Marea lor problema e riscul pe termen lung privind diversitatea. Crearea OMG e un vis pe care din nefericire omenirea l-a adus la viata: culturi rezistente la "dauantori", cu "potential nutiriv mare" etc.

    Numai ca rezistenta la daunatori inseamana de fapt slabiciune in fata altora si imposibilitate de adaptare la boli noi. Iar principiile nutritive in plus inseamna ca sunt alti compusi in minus, per total echilibrul de hrana cu care specia noastra s-a obisnuit e perturbat.

    Si, sa va zic ceva dragi guvernanti si legiuitori:

    Oricat de grozave or fi OMG-urile, nu o sa se are singure si nici nu o sa se culeaga singure si sa sara voioase in coshuletze...

    Mai trebuie si munca, mai trebuie si irigatii, o politica buna in domeniul agricol etc.

    OMG-urile nu inlocuiesc toate astea.. .. Pe cuvintul meu!
  • 0 (0 voturi)    
    OMG (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:21)

    omg [anonim]

    OMG - atata timp cat nu se pot reproduce - prin seminte si nu pot produce hibrizi cu cele nemodificate, sunt f bune, pt. ca sunt mai ecologice decat cele conventionale (se consuma mai putina apa, pesticide, insecticide, ingasaminte). Marele scandal e de la tarile care detin monopolul unor produse agrigole, care acum ar putea fi plantate cu costuri reduse si in alte parti ale lumii, si care finanteaza organizatii ecoteroriste - gen Greeenpeace.
  • 0 (0 voturi)    
    prostia dauneaza grav (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:21)

    sanatatii [anonim]

    Cei 44 senatori, guvernul si cei de la ministerul agriculturii sa fie indopati in urmatorii 20 de ani numai cu OMG-urile sustinute de ei. Daca mai vor suspira, sa li se acorde ordinul de cobai de exceptie ai republicii, insa sansele stau cam 1:100. Lingai ai unchiului Sam, treziti-va, caci in curand nu veti mai fi in stare sa trageti o limba aspra...
  • 0 (0 voturi)    
    Pai nu cumparati (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:38)

    Sharpele [anonim]

    Pai nu va pune nimeni sa cumparati. Oricum sunt obligati sa scrie clar pe eticheta ingredientele oricarui aliment. Nu-ti place ce scrie acolo, nu cumperi.
  • 0 (0 voturi)    
    astia sunt tampiti... (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:40)

    Andrei [anonim]

    nu se uita la americani cat de grasi sunt??? 90% din populatia americana trebuie sa slabeasca!!!

    ce naiba e cu tampitii astia??? cum pot sa voteze asa ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    Pt. 5 (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:41)

    claudiu [anonim]

    Tu esti prost sau te prefaci si bagi strambe? Majoritatea OMG-urilor sunt modificate sa fie rezistente la ierbicide si pesticide puternice. Hibrizii sunt intotdeauna posibili iar faptul ca OMG-urile nu se pot reproduce este doar pentru a te obliga sa cumperi de la ei semintele. In SUA si India unde sunt introduse pe scara larga daca ai o cultura normala langa una MG si care a fost polenizata (infectata) natural de catre MG nu mai ai voie sa folosesti semintele pentru o noua cultura ca nu cumva sa incalci patentul OMG-ului (da, unii hibrizi se pot reproduce). Daca Greenpeace e terorista atunci tu esti ori dobitoc ori raspandac.
  • 0 (0 voturi)    
    e mai perioclos decat pare... (Miercuri, 24 octombrie 2007, 16:42)

    florin [anonim]

    OMG NU sunt mai ecologice- este o mare inducere in eroare.

    Simplul fapt ca nu-i nevoie de pesticide e valabil cu numeroase limitari:
    a) DOAR DACA numarul de boli/daunatori se pastreaza in limite acceptabile
    b) DOAR DACA nu apar adaptari ale bolilor la acestea
    c) DOAR DACA pierderile prin pagubele totusi produse sunt acceptabile
    d) DOAR DACA nu impun schimbarea obiceiurilor alimentare

    samd.

    Culmea e ca eu sunt pentru OMG, dar consider ca trebuie foarte strict limitata utilizarea lor, numai acolo unde se impune din ratiuni sociale de stricta urgenta.

    Calea normala de dezvoltare e agricultura ecologica, (cea low-input, ma rog).

    Din pacate, si noi suntem prea concentrati asupra pretului si favorizam marile exploatatii unde fara pesticide nu prea se poate...

    Sincer, eu prefer sa maninc un ou facut de gaini crescute la sol, cu gust "ca la bunica", prefer sa dau pe el 10,000 LEI, decat sa cumpar unul fara nici un gust (care e 5,000 LEI).

    Nu vad (poate exemplul e deplasat, dar nu am altul la indemana...) de ce as avea nevoie de OMG ca sa am un ou bun la gust si cu care specia mea e obisnuita de sute de mii de ani...

    A, ca sa ma coste numai 8,000 lei? Sau chiar 2000 LEI? Si cu ocazia asta sa risc sa nu mai fie posibil acest lucru pentru copii mei? NU, multzumesc....
  • 0 (0 voturi)    
    Axioma (Miercuri, 24 octombrie 2007, 17:08)

    weather [anonim]

    E suficient faptul ca senatul Romaniei a fost de acord cu acest lucru,pentru a fi siguri ca e vorba despre ceva daunator.Si,bineinteles,e de cautat pe aici si COMISIONUL
  • 0 (0 voturi)    
    rezistenta la daunatori (Miercuri, 24 octombrie 2007, 17:14)

    cld [anonim]

    rezistenta la daunatori = planta a fost modifcata astfel incat sa produca insecticid.

    Cine castiga si cine pierde?
  • 0 (0 voturi)    
    dezordinea legiferata... (Miercuri, 24 octombrie 2007, 17:47)

    io [anonim]

    Din pacate ce nu se vede e ca in Romania cultivarea OMG e scapata de sub control de citiva ani buni. Cu aceasta ordonanta doar vor intra in legalitate producatorii de OMG. Poate efectele asupra sanatatii umane ne vor fi explicate intr-o ordonanta viitoare, iar despre etichetarea corespunzatoare ...hai sa fim seriosi. Cei de la Snack Attack aveau etichetele complete la Carrefour?
  • 0 (0 voturi)    
    pt.12 (Miercuri, 24 octombrie 2007, 17:52)

    bogdan [anonim]

    claudiule l-ai bagat in iad pe "gourmet" de la nr.5, caci "pt.5" ai scris, dar nu vad nici o legatura intre ce a scris el si replica ta. Cat priveste "bunatatea", una din trasaturile de caracter care trebuie sa le avem, vad din replica ta ca este putin "modificata genetic"; nu te supara ca ti-am zis, pana la urma toti suferim de asta, mai mult sau mai putin...
  • 0 (0 voturi)    
    Licureala politicienilor romani... (Miercuri, 24 octombrie 2007, 18:44)

    S [anonim]

    ...transforma Romania in cobaiul Americii. Nimeni nu poate spune ca OMG-urile sunt daunatoare dar nimeni nu poate spune ca sunt benefice pentru organismul uman. Sunt fara nici o indoiala benefice pentru buzunare unora.
    Fiind scapata de furoarea industrializarii, agricultura romaneasca ar fi putut fara mari eforturi sa devina n?1european in agricultura bio. Politicienii nostri prefera altceva. O cultura modificata genetic contamineaza pe raza de kilometri. Deci chiar daca nu scrie pe pachet, tot modificat mancam. Credeti c-o sa mai puna vre-un occidental piciorul pentru a petrece concediul in Romania ? Nu cred. O sa mai intre cineva intr-un restaurant ? E cineva obligat sa scrie pe farfurie daca ceea ce mananci e curat ? Daca legea trece va fi o lovitura cumplita Romaniei in general si nu romanului in particular de sanatatea caruia nu s-a ingrijorat nimeni niciodata.
  • 0 (0 voturi)    
    pt bogdan @17 (Miercuri, 24 octombrie 2007, 18:58)

    claudiu [anonim]

    Ai dreptate, am tastat 5 in loc de 8 si nu am avut posibilitatea de modificare. Despre bunatatea comentariului intr-adevar lasa de dorit, dar cateodata imi ies din pepeni cand "numarul de prostii / nr de cuvinte" devine prea mare si miroase a manipulare de opinie.
  • 0 (0 voturi)    
    In sfirsit, o lege buna (Miercuri, 24 octombrie 2007, 19:20)

    Sargon [anonim]

    Autorizarea organismelor modificate genetic nu inseamna decit ca oamenii care vor sa consume alimentele produse prin aceasta tehnologie sa fie liberi sa aleaga.
    Am scris si ieri intr-o alta discutie, ca eu prefer sa consum OMC decit alimente produse din plante care pline de pesticide.
    Normal ar fi ca fiecare producator sa scrie pe ambalaj ingredientele si reziturile alimentelor inclusiv daca materia prima este OMC.
    Dintre cele doua variante realiste: alimente cu pesticide si alimete din OMC, eu voi alege a doua varianta!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 24 octombrie 2007, 21:49)

    Airborn [anonim]

    Parerea mea: OMG-urile nu sunt bune, pt ca desi se pleaca de la ideea hai sa facem o planta mai rezistenta ... nu se stie exact unde se poate ajunge... si ce efecte secundare pot apare dupa 20-30-40 de ani de consumat asemenea mizerii.
    In plus, da, sunt obligati sa scrie pe eticheta ... dar nu traim in Romania ... unde toti te scuipa in fata ... cu ceea ce scriu pe etichete ...
  • 0 (0 voturi)    
    OMG si pesticidele (Miercuri, 24 octombrie 2007, 22:45)

    lucian [anonim]

    Vad ca multi oameni sunt de parere ca OMG-urile nu solicita pesticide. Ideea e in mare parte falsa. Mutatia de baza pentru marea majoritate a OMG-urilor este rezistentza la un anume tip de insecticid. De obicei cel al comercializatorului semintelor (DuPont produce pesticide pentru semintele lor, Monsanto la fel, etc) si le vand la 'pachet'. Afacerea e buna pentru producatori si poate si pentru agricultori, dc au destul capital sa sustina cheltuielile an de an, dar incurajeaza folosirea la greu a pesticidelor, pentru a distruge orice 'intrus'. De vreme ce culturile sunt 'imune' agricultorul are interesul sa se asigure ca nimic nu ii ataca recolta (mai ales ca a platit destul pentru seminte) si in consecinta 'toarna' pesticidele.

    Cum a mai mentionat cineva mai sus, exista si culturi mutate genetic pentru a produce propriile pesticide. Faptul ca nu provin din bidon nu schimba situatia cu nimic. In esenta, mutatia le face 'otravitoare', ciupercile sau matraguna functioneaza pe acelasi principiu defensiv.

    Parerea mea este ca, desi neclar cat de periculoase sunt OMG-urile (in mare parte datorita propagandei in ambele directii si intereselor implicate), nu se poate nega ca efectele lor asupra consumatorilor pot fi periculoase. Sunt studii destule pe tema asta, nu o sa intru in detalii. In consecinta, orice hotarare a unui guvern sau parlament, trebuie sa respecte principii precautionare.

    In acelasi timp, oamenii trebuie sa isi poata formula preferintele. Eu personal nu vreau sa consum OMG-uri si ma astept ca oricine le foloseste sa scrie asta pe produs cu litere de-o schioapa. Dc nu face asta, voi fi foarte nemultumit ca si client si voi refuza sa cumpar produsele mai departe. E cea mai buna solutie pentru a preveni 'tzepele' in masa care sunt uneori atat de tentante pentru companii.
  • 0 (0 voturi)    
    sper ca aia 322 sa se duca rapid dupa Iorgovan... (Joi, 25 octombrie 2007, 9:17)

    ion [anonim]

    ca altfel vai de capul nostru !
  • 0 (0 voturi)    
    ar fi interesant de aflat... (Joi, 25 octombrie 2007, 9:20)

    gogu [anonim]

    ...citi caltabosi au primiti leprele din parlament de la americani ca sa dea o astfel de lege cu dedicatie.
    In toata lumea sint interzise alimentele astea (vorbesc de tarile in care parlamentul nu isi ucide propriul popor).
  • 0 (0 voturi)    
    the future of food (Joi, 25 octombrie 2007, 10:24)

    nicole [anonim]

    Un film pe care vroiam sa-l traduc inca de anul trecut...
    "The future of food"
    documentar de Deborah Koons
    "From the prairies of Saskatchewan, Canada to the fields of Oaxaca, Mexico, this film gives a voice to farmers whose lives and livelihoods have been negatively impacted by this new technology. The health implications, government policies and push towards globalization are all part of the reason why many people are alarmed about the introduction of genetically altered crops into our food supply."
    Se gasete si pe youtube.com impatit in bucatele.
    http://www.youtube.com/watch?v=YvLBMXC_D0Q
  • 0 (0 voturi)    
    NENORICITII DIN SENAT (Joi, 25 octombrie 2007, 10:27)

    Taranul Neofit [anonim]

    Toata lumea de aici ignora problema de fond. Problema de fond NU ESTE aceea daca Organismele Modificate Genetic sunt bune sau rele.

    Gravitatea acordului dat de nenorocitii de senatori este ca probarea organismelor modificate genetic s-a facut FARA A AVEA O EXPERTIZA DE SPECIALITATE REALIZATA LA CEREREA SENATULUI SI COMISIILOR DE AGRICULTURA SI ALIMENTATIE. Cu alte cuvinte, aprobarea s-a facut ALEATOR, fie din nepasarea respectivilor, dar mai probabil prin mituirea individuala a celor mai multi dintre semnatari. Piata OMG-urilor e de ordinul MILIARDELOR DE DOLARI, iar o mita de niste zeci de mii de EURO dati la cativa nenorociti din politica Romaniei nu conteaza.
  • 0 (0 voturi)    
    legumele noastre gustoase (Joi, 25 octombrie 2007, 11:07)

    dana [anonim]

    Am cunoscut o profa spanioloaica venita in Romania care a stat aici un an: fratilor, nimic nu ii convenea, cartea, bombanea, tuna si fulgera intr-una impotriva tarii noastre; dar trebuie sa va spun ca singurul comentariu pozitiv pe care l-am auzit de la ea a fost ca "nicaieri n-am mai mancat legume si fructe asa gustoase ca in Romania" si ca "la noi in Spania sunt foarte sunt fara gust".
    Cu alte cuvinte, sunt de acord cu cine zicea inainte ca Romania are un mare potential sa devina lider european la agricultura bio. OMG-uri poate sa faca toata lumea, dar numai la noi inca mai exista soiuri bune crescute in mod traditional (si asta nu inseamna neaparat rudimentar) cu care ne putem mandri.
    Si mai ales, nu stiu daca stiti, dar cercetatorii romani au creat deja diverse soiuri de plante rezistente la daunatori, fara sa le modifice genetic! Exista solutii foarte bune ecologice, si chiar nu avem nevoie de ce ne ofera americanii pe bani grei.
    Va recomand tuturor un film documentar despre OMG-uri, agricultura industriala versus cea ecologica : ii zice "We feed the world", si este partial filmat si in Romania!
  • 0 (0 voturi)    
    un mare cultivator de soia modificata genetic este... (Joi, 25 octombrie 2007, 11:23)

    x1 [anonim]

    musiu felix varanul! stiti cine este, nu?

    si atunci va mai mirati de ce se aproba asa ceva?
    caracatitza lucreaza doar in propriul sau interes: banul sa curga!
  • 0 (0 voturi)    
    1 impotriva (Joi, 25 octombrie 2007, 12:01)

    Dragomir [anonim]

    As vrea sa stiu un nume sau email la senatorul care a votat impotriva, sa-l felicit, cat despre restul proxenetilor din senat (nu prostituate, ei nu vand ceva personal ci bugetul si integritatea nationala a romanilor) nu pot decat sa scrasnesc din dinti. As vrea ca ei sa fie obligati prin lege sa manance numai mancaruri facute din OMG.
  • 0 (0 voturi)    
    he hee heee! (Joi, 25 octombrie 2007, 12:09)

    jagga [anonim]

    ..... Voi fi pentru OMGuri atunci cand REMES sau altzii ca el... o sa-si ia spaga in palinca (d'aia buna) din pruna modificata genetic si carnati din porci modificati genetic care baska sa fi fost hranitzi cu organisme modificare genetic....
    Nu-i corect asa?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce mai asteptati? (Joi, 25 octombrie 2007, 12:35)

    Victor [anonim]

    De comentat vad ca se comenteaza, dar nimeni nu iese in strada sa protesteze, nimeni nu ridica o voce, nimeni nu organizeaza un grup impotriva acestei legi.

    Important este acum sa facem ceva, nu sa ne dam cu parerea asupra acestui articol, pareri ce vor ajunge in fundul unei baze de date peste 2 zile.
  • 0 (0 voturi)    
    OMG!!! (Joi, 25 octombrie 2007, 12:40)

    Ovidiu P [anonim]

    Pai daca un OMG omoara daunatorii, inseamna ca sunt toxice, deci sunteti siguri ca nu produce modificari pe termen lung, 10-20 ani, in absolut nici o celula din organismul uman?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine sunt ei? (Joi, 25 octombrie 2007, 13:14)

    Dan [anonim]

    Va rog sa aflati numele celor care au votat aceasta lege.
    Dorim sa vedem cine voteaza impotriva sanatatii poporului roman.
    Nu de alta, dar urmeaza alegerile...
  • 0 (0 voturi)    
    sunt nebuni (Joi, 25 octombrie 2007, 13:33)

    dan toader [anonim]

    de fapt nu nebuni ci de o prostie si un dezinteres fata de soarta natiunii care nu poate fi inteles.
  • 0 (0 voturi)    
    Acum am inteles... (Joi, 25 octombrie 2007, 14:11)

    X-ulescu [anonim]

    Acum cateva luni am fost contactat de o agentie de dezvoltare belgiana care propunea proiecte de dezvoltare rurala prin furnizarea de micro-uzine pentru transformarea si conditionarea fructelor, formarea personalului, acordarea labelului BIO si deschiderea pietei de la Rungis (cea mai mare piata en gross din lume de produse alimentare) produselor respective. Costurile acestui proiect putand fi acoperite in proportie de 85% din fonduri structurale (suma totala fiind in jur de 200 000 €). Am propus la randul meu acest proiect forurilor specializate in Romania. A starnit zambete. Acum am inteles de ce...
  • 0 (0 voturi)    
    m'da. (Joi, 25 octombrie 2007, 14:16)

    STF [anonim]

    Toti sunteti nemultumiti, toti postati texte revoltatoare complet inutile pe care numai voi le cititi, dar cati dintre voi ati facut mai mult de atat, pro naturalete si impotriva nemernicilor astora? Eu unu nu am facut nimic, ma gandesc ca poate o sa am propria mea gradina si ma mai linistesc in felu asta, insa :

    * Morala: Haideti sa ne trezim si sa facem ceva si sa nu ne mai plangem de mila!

    - I've never met another men. I'd rather be. -
  • 0 (0 voturi)    
    Huo!!! Huo!!! Huo!!! (Joi, 25 octombrie 2007, 14:54)

    Eddy [anonim]

    Parlamentari nenorociti! Cat ati luat spaga? Inconstientilor!
    Nu va ganditi nici macar la copiii si nepotii vostri.
    Credeti ca ei se vor hrani cu aer?

    Bravo pt. pct.31. O idee excelenta!

    Cine sunt cei care au votat legea?
    Sa stim pt a nu mai vota cu ei.

    Vom vota doar cu senatorul care a avut curajul sa se opuna!!!
    Cine este???
  • 0 (0 voturi)    
    pe naiba sprijin belgian! (Joi, 25 octombrie 2007, 15:04)

    @35 [anonim]

    Frate, accesul la fondurile structurale, in acest caz cele atasate programului de dezvoltare rurala le avem cu totii, nu avem nevoie sa ne spuna belgienii...

    E foarte simplu: faci studiul de fezabilitate respectiv si il depui. Tu nu ai "propus proiectul" ci ai discutat o idee. De la idee la proiect, e drum lung. Foarte, foarte lung.

    Fii atent, insa!

    Sigur ca si mie mi-ar conveni sa merg in Belgia si sa -mi plateasca Guvernul belgian investitia intr-o fabrica de procesare produse ecologice...

    Daca doresc sa investeasca, sa o faca. Din banii lor.

    Nu pricep ce rol au ei intreaba asta, ce investesc ei, daca o facem cu banii nostri (sau, ma rog, din fondurile structurale).

    Ai verificat, cine sunt? Mai deunazi se plangea cineva ca a avut un contact de rosii ecologice cu o "firma mare nemtzeasca", care i-a pus sa cultive rosii ecologice si cand a fost sa le cumpere, firma aia "mare" a disparut pur si simplu...

    A ramas omu" cu roshiile, de-abia a scapat de ele la 1/4 din pret, ca nu erau cerute pe piata romaneasca, nici nu mai avea cand sa le exporte. Le-a dat la bulion...

    Asha ca fii atent. Daca investitia propusa este de doar 200,000 EUR, ma cam indoiesc de seriozitatea lor. Dar poate ma insel.

    Alte firme promit marea cu sarea, te incurca cu aiurelile lor despre fondurile structurale, iar cand vrei sa semnezi contractul te ia groaza ce conditii pun...
  • 0 (0 voturi)    
    logica de parlamentar (Joi, 25 octombrie 2007, 16:00)

    tul emum anc ur! [anonim]

    camorra derutatilor o sa aprobe marea otravire a rumanilor. e logic tocmai ca e deandoaselea.
  • 0 (0 voturi)    
    parlamentari romani (Joi, 25 octombrie 2007, 16:11)

    omg [anonim]

    ne-au furat, am acceptat..ne-au mintit,am acceptat...acum vor sa ne si omoare :) acceptam?
  • 0 (0 voturi)    
    @35 (Joi, 25 octombrie 2007, 18:21)

    X-ulescu [anonim]

    Nu-i vorba de un proiect ci de un program. Cautionat de UE pentru ca a fost facut mai peste tot in Europa, deci o "buna practica". Nu se adreseaza micului producator ci e vorba de un program national purtat de colectivitati locale. Situatie in care Fondurile structurale finanteaza 85% din costuri. Transfer de savoir-faire sau know-how (in romaneste).

Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|
Ultimele articole din aceeaşi categorie
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri