Anuntul privind cea de-a doua etapa a fost facut de Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului european pentru taxe, citata de NewsIn.

In ce etapa a ajuns procesul de sanctionare

Aceasta etapa consta in transmiterea unei scrisori de argumentatie (reasoned opinion) care contine recomandari precise ale modului in care trebuie modificata taxa. Daca nici in urma acestei scrisori Romania nu se conformeaza normelor europene in materie, CE va inainta cazul Curtii Europene de Justitie.

"In timpul discutiilor cu autoritatile romane, Comisia considera ca a oferit suficiente elemente si sugestii astfel incat noul proiect legislativ sa fie in conformitate cu legislatia UE. Totusi, fara o implementare a legislatiei aliniate la cea a UE, Comisia va deschide a doua etapa a procedurii de infringement pana la sfarsitul acestui an", a spus Maria Assimakopoulou.

Potrivit acesteia, Comisia Europene asteapta transmiterea pe cale oficiala a noii legislatii, inainte de a lua o decizie finala in cadrul procedurii de infringement.

"Comisia nu incheie niciodata o procedura pe baza unui proiect legislativ care nu a intrat inca in vigoare", a mai aratat purtatorul de cuvant al comisarului european pentru taxe.

Actiunea de trimitere in judecata a Romaniei a fost initiata de Bruxelles pe data de 21 martie. Comisia Europeana apreciaza ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene.

Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata in cazul masinilor foarte vechi.

Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de trei factori: vechimea masinii, tipul de catalizator si capacitatea cilindrica a masinii.

Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, cu o capacitate cilindrica de 600 de centimetri cubi, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 de euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 de centimetri cubi.