Masurile de austeritate ale Guvernului: Vezi aici proiectele de lege

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 27 mai 2010, 13:08 Antreprenor in Romania

Cuantumul brut al salariilor/indemnizatiilor lunare de incadrare, inclusiv sporuri, indemnizatii si alte drepturi salariale, precum si alte drepturi in lei sau in valuta, se diminueaza cu 25% in sectorul bugetar, potrivit unei prevederi din proiectul privind stabilirea unor masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar. Reducerile se aplica si personalului angajat in cadrul Bancii Nationale a Romaniei, Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private si Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor. Acesta este primul proiect de lege asupra caruia isi va asuma Guvernul raspunderea in Parlament. Al doilea proiect de lege se refera la stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor speciale.

Principalele prevederi ale proiectului de lege privind restabilirea echilibrului bugetar

  • In situatia in care, din aplicarea prevederilor, rezulta o valoare mai mica decat valoarea salariului minim brut pe tara, suma care se acorda este de 600 lei
  • Se reduc cu 25%  urmatoarele drepturi de natura salariala de care beneficiaza personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice indiferent de modul de finantare al acestora
  • Valoarea drepturilor/cheltuielilor cu asistenta medicala, medicamente si proteze aferente personalului propriu, pentru care legislatia in vigoare la data publicarii prezentei legi prevede decontarea integral de la bugetul de stat, bugetele de asigurari sociale, bugetele locale sau, dupa caz, bugetele fondurilor speciale, se reduce cu 25%
  • Prevederile se aplica in mod corespunzator si personalului angajat in cadrul Bancii Nationale a Romaniei, Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private si Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
  • Prevederile se aplica incepand cu drepturile lunii iunie
  • Incepand cu drepturile lunii iunie, cuantumul indemnizatiei de somaj se diminueaza cu 15%
  • Drepturile banesti privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, care se stabilesc ulterior datei intrarii in vigoare a prezentei legi, se diminueaza cu 15%
  • De la data intrarii in vigoare a prezentei legi, in cuprinsul actelor normative in vigoare, sintagma „pensie sociala minima garantata” se inlocuieste cu sintagma „indemnizatie sociala pentru pensionari”
  • Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari se stabileste anual, prin legile bugetare, si poate fi modificat, in raport cu evolutia indicatorilor macroeconomici si cu resursele financiare
  • Prevederile se aplica pana la 31 decembrie 2010
  • Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale nu mai contracteaza bilete de odihna in anul 2010.
  • Incepand cu drepturile lunii iunie, cuantumul brut al pensiilor cuvenite sau aflate in plata, se diminueaza cu 15%.
  • La determinarea cuantumului brut al pensiilor ce vor fi stabilite sau acordate incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, valoarea punctului de pensie utilizata este de 622,9 lei.
  • Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi nu se mai acorda ajutoare sau, dupa caz, indemnizatii la iesirea la pensie, retragere sau la trecerea in rezerva
  • Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, in sistemul public de pensii, precum si in sistemele de pensii neintegrate acestuia, dispozitiile legale privind inscrierea la pensie anticipata si pensie anticipata partiala nu se mai aplica.
  • Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi se reduc cu 25% urmatoarele tipuri de drepturi: a) cuantumul sprijinului statului pentru salarizarea personalului clerical si neclerical, b) indemnizatia lunara, prevazuta la art. 12 alin. (1) din Legea nr.45/2009 privind organizarea si functionarea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" si a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii si industriei alimentare;c) cuantumul indemnizatiilor acordate membrilor Academiei Romane, membrilor Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania si membrilor Academiei de Stiinte Tehnice din Romania.
  • Cuantumul indemnizatiilor acordate pentru sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, incepand cu drepturile lunii iunie 2010, se diminueaza cu 15%. Daca din calcul rezulta un cuantum mai mic de 600 lei, se acorda 600 lei
  • Incepand cu 1 ianuarie 2011 se vor aplica politici sociale si de personal care sa asigure incadrarea in nivelul cheltuielilor bugetare rezultate ca urmare a aplicarii masurilor de reducere a acestora adoptate in cursul anului 2010, in conditile Legii cadru nr.330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si a bugetului general consolidat  
Principalele prevederi ale proiectului de Lege privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor
  • La data intrarii in vigoare a prezentei legi, urmatoarele categorii de pensii stabilite pe baza legislatiei anterioare, devin pensii in intelesul Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii
a) pensiile militare de stat;
b) pensiile de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor;
c) pensiile de serviciu ale judecatorilor, procurorilor si judecatorilor, respectiv magistratilor asistenti ai Curtii Constitutionale;
d) pensiile de serviciu ale personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea;
e) pensiile de serviciu ale personalului diplomatic si consular;
f) pensiile de serviciu ale functionarilor publici parlamentari;

  • Incepand cu drepturile lunii iunie 2010, pensiile prevazute la art.1, stabilite potrivit prevederilor legilor cu caracter special, cuvenite sau aflate in plata, se recalculeaza prin determinarea punctajului mediu anual si a cuantumului fiecarei pensii
  • Cuantumul pensiilor recalculate se stabileste in baza punctajului mediu anual
g) pensiile deputatilor si senatorilor;
h) pensiile de serviciu ale personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila;
i) pensiile de serviciu ale personalului Curtii de Conturi;
  • In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale se aproba procedura de incadrare in grade de invaliditate, in vederea inscrierii la pensie de invaliditate.
  • Pentru pensiile prevazute la art. 1 pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001 care reprezinta, conform legii, stagiu de cotizare realizat in conditii deosebite, conditii speciale sau alte conditii de munca se acorda perioade suplimentare la vechimea in munca sau la vechimea in serviciu, care constituie stagii de cotizare in conditii normale, dupa cum urmeaza:
a) 3 luni pentru fiecare an lucrat in conditii deosebite de munca;   
b) 6 luni pentru fiecare an lucrat in conditii speciale de munca.
c)12 luni pentru fiecare an lucrat in alte conditii de munca asa cum sunt reglementate in domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale

  • Beneficiarii pensiilor prevazute la art. 1 care au desfasurat activitati in locuri de munca incadrate in conditii deosebite, conditii speciale sau alte conditii de munca, potrivit legii, beneficiaza de majorarea punctajelor lunare realizate in perioadele respective, dupa cum urmeaza:

a)cu 25% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa a II-a de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau in locuri de munca incadrate in conditii deosebite, potrivit legii.
b)cu 50% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in grupa I de munca, potrivit legislatiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau in locuri de munca incadrate in conditii speciale, potrivit legii;
c)cu 50% pentru perioadele in care au desfasurat activitati in locuri incadrate in alte conditii de munca potrivit legii.


Citeste mai multe despre   























23017 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    pai, (Joi, 27 mai 2010, 12:27)

    curiosu' [anonim]

    nu pricep sau nu stiu sa citesc printre randuri ce se aude cu salariile din Regii. Find pe pierderi si subventionate de la buget sunt mai bugetare decat ....bugetarele. Si? Ca la salarii nu le intrece nimeni!
    • +38 (44 voturi)    
      STAI SA VEZI: (Joi, 27 mai 2010, 12:53)

      UN ROMAN ADEVARAT [anonim] i-a raspuns lui curiosu'

      Vor fi si alea reduse, pe langa faptul ca sunt MEGA-nesimtite (gen vanzatoare de bilete la Metrorex cu 3000 lei, cat nu aveam eu acum 5 ani cand m-am angajat, studii superioare+post-universitare intr-o multinationala prestigioasa), si ei sunt bugetari, adica subventia vine tot din cei peste 1000 lei cat cotizez eu sub forma de impozit pe profit (da, am in jur de 5500 netul, responsabilitati cacalau, munca ca la nebuni, cam cat ia un vatman de metrou, 8 ore fix, totul automat, doar inchide/deschide usa+apasa butonul de pornire), si din banii tuturor celor care nu-si permit sa iasa in strada ori de cate ori nu le convine ceva (precum vremea, sau programul de la TV)...

      Ce fraza lunga :))

      Da, gandindu-ma CINE conduce METROREX, ca si tara asta amarat...

      NU sunt in vreun partid politic, NU simpatizez dreapta (adevarata dreapta, nu crin Ochi-de-Peste-Mort antonescu- care se imbratisa si dansa cu Eternul Prostanac, gioana, acum cateva luni...), dar parca prea suferim din cauza unui singur om (daca pot spune asa), care a decis directia in care se indreapta Romania (in jos, sau spre Rusia, condusi fiind de Creapta Socialista)...

      Iliescu si ai lui:
      Catre moartea neamului!

      Abia astept sa intre TOATE masurile in vigoare... Sa suferim toti, sa ne bagam si sa ne scoatem in Boc, in Basescu, si toti cei care au avut curajul sa faca ceva pt tara asta, pt viitorul ei. DA, sa pice, sa votam GIOANA! CHUCKY! patriciu, vantu... Sa vedem ATUNCI cum va fi!

      SUS COMUNISMUL!

      Va rog multe minusuri, sa se vada clar cine e alaturi de mine!
      • +8 (12 voturi)    
        TARE :)) (Joi, 27 mai 2010, 13:46)

        INGINERU [utilizator] i-a raspuns lui UN ROMAN ADEVARAT

        au inceput minusurile (si la un comentariu de-al meu de mai jos).

        my guess:

        1.au intrat niste profi/ghisheisti la fisc (da, cuvant inventat pe loc) frustrati si se razbuna
        2.pcsdr-ul si-a pus postacii sa ma pedepseasca, bravo stangacilor
        3.o vanzatoare de bilete ratb plictisita si suparata imi face farse :))
      • -5 (11 voturi)    
        bv (Joi, 27 mai 2010, 14:11)

        un oarecare [anonim] i-a raspuns lui UN ROMAN ADEVARAT

        esti tare bai pisicherule, care este multinationala aia ca vreau si eu
        • +8 (14 voturi)    
          ca tot sunt logat... (Joi, 27 mai 2010, 13:29)

          INGINERU [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          nu e asa tare, pisicherule... e ceva in domeniul FMCG. sunt un simplu inginer, iar la 30 de ani crede-ma: NU e mult, poate (inca) nici n-am valoarea sa castig mai mult, poate ma voi plafona, nu voi ma avansa.

          fyi- am prieteni care fac de 4-5 ori cat mine (undeva la 200-250 milioane), din domeniul aparent banale: comert, vanzari, AMWAY (mlm-based-job). io nu ma plang, o duc bine si ma bucur ca nu am devenit profesor (cum visam acum 10 ani), ca acum aveam maxim 20-25% din salariu actual (1200-1500 lei dupa 5 ani experienta...)!

          SANATATE si respect tuturor celor ca mine, care muncesc, nu se plang si cotizeaza masiv la buget pt ca altii sa-si permita program de 4-6 ore (invatamant, administratie), INCLUSIV pauze lugi si dese!
          • -9 (15 voturi)    
            Iarasi tu? (Joi, 27 mai 2010, 15:04)

            ascovit [anonim] i-a raspuns lui INGINERU

            Tot tu ai intrat pe teava cu jos comunismul? Si-acum ce faci? Te dai rotund sau doar te bagi in seama sa vada lumea ce bine ai ajuns - inginer la 30 de ani si salariu de 50 de mil. Mai scuteste-ne si du-te repede si repara tonomatul ala de cafea de pe hol, ca iar sare paharul si-mi varsa tot cappucino-ul!
            Auzi la el...inginer....HA! Si noi avem un inginer de mentenanta ... femeia de servici! Saru'mana tanti Geta!
            • +5 (9 voturi)    
              DA, prietene, (Joi, 27 mai 2010, 14:19)

              INGINERU [utilizator] i-a raspuns lui ascovit

              Iarasi EU.

              Ca chestie (sigur nu stii, iar la tine in biroul cu 18 oameni, toti cu salariul mediu pe economie de 1460 RON, ASE-ul facut la hoha, facturisti cu totii- nimeni NU te-a invatat semnificatia/diferenta):

              FMCG= Fast Moving Consumer Goods (bunuri de larg consum). CE treaba are tonomatu'? sau vorbesti din vis? mergi linistit si bea-ti a 6-a cafea azi, si fugi repede si ia-ti gamela (dex-ul te va ajuta...), ca se termina programul (e aproape 16:00). IN PLUS nu lucrez in mentenanta, doar asta am absolvit (de unde user-name-ul meu, ANONIMULE)- mai sunt si alt fel de ingineri, dar de. ce sa sti tu la ascovit. e greu sa fi agent de vanzari, nu? ;)

              sanatate multa! BAGA VITAMINE, poate te destepti :))

              PS. no way...
        • +8 (12 voturi)    
          PS (Joi, 27 mai 2010, 13:33)

          INGINERU [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          "pisicher"=om siret, sarlatan, sforar. NU sunt nimic din toate acestea: siret nu-s, ca eram mult mai sus acum daca eram, sarlatan nici atat, NU am furat nici un leu in toata viata mea (parintii mei sunt "vinovati" de asta), sforar- nicidecum (nu am influentat/manipulat pe nimeni in viata mea...)
      • -3 (3 voturi)    
        un bolnav adevarat (Joi, 27 mai 2010, 20:18)

        satanae [anonim] i-a raspuns lui UN ROMAN ADEVARAT

        OK, nu merita comentat prea mult si nici nu vreau sa dau minusuri, dar am si eu o intrebare: prostia nu doare? Nea Nelu a plecat de vreo 6 ani, PSD-ul la fel, oricum nu mai aveau vreo treaba cu comunismul de care toti oamenii cool se tot pling in draci si despre care nu stiu mai nimic. Oare cei care-ti dau 55 de bulioane pe luna ce te pun sa faci? Eu nu te-as lasa nici sa-mi duci catelul pina afara, pt ca mi-ar fi teama ca ai zari niste comunisti pe strada si ai fugi dupa ei uitind de bietu animal. Banuiam de mult ca la marile multinationale nu prea trebuie sa fie ceva de capul tau, dar chiar sa plateasca oameni care nu au nici o treaba cu realitatea... M-am prins si eu acum - de-aia a venit criza, pt ca la toate multinationalele lucreaza oameni ca romanu asta adevarat!
      • +1 (3 voturi)    
        am o intrebare pentru tine (Joi, 27 mai 2010, 23:22)

        deeam [utilizator] i-a raspuns lui UN ROMAN ADEVARAT

        Te oftici ca nu lucrezi la Stat ??ca nu inteleg comentariu tau ,daca tu ii faci curu mare patronului ,bugetarii fac curu mare Statului.Pe cartea de munca sau in contract poate ai trecut un salariu de rahat ,si nu platesti impozit,plus ca sunt bonusuri ,prime si alte venituri neimpozabile si asta pentru ca eu lucrez la o companie si mama la Stat. Crezi ca nu stiu ca sunt sume trecute modice si se adauga tot felul de alte sporuri si bonusuri neimpozabile si te bucuri cand ai multi bani ....daca nu le mai convine de tine te obliga sa iti depui demisia ,daca tie nu iti mai convine taci plecand capul si asta pentru ca nu ai nici un drept la recurs, nu esti la Stat ...

        NU TE MAI OFTICA !!! o sa ti se aplece .....
        • +4 (4 voturi)    
          un ocean de intelelepciune (Vineri, 28 mai 2010, 1:54)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui deeam

          se revarsa din comentariul tau.. :)
          stai sa te lamurim.. daca ala isi imbogateste patronul.. tu sigur nu imbogatesti statul cu nimic.. doar il saracesti.. statul inseamna de fapt intreaga societate romaneasca, cu toti contribuabilii la buget. omul scrie cat are salariul net si cat plateste impozit.. nu scrie nimic de evaziune fiscala.. poate ca este cazul tau, dar generalizezi fara motiv. si pe final.. daca tu esti un nimeni fara respect de sine si pleci capul la orice magarie, din nou, nu e cazul sa generalizezi. chiar daca esti incepator si stii ca-ti va fi greu sa gasesti alt job, singurul motiv pentru care 'taci plecand capul' este ca ai fost crescut/educat sa pleci capul.. dar asta nu inseamna ca suntem toti ca tine.
      • 0 (0 voturi)    
        ora exacta (Sâmbătă, 29 mai 2010, 9:21)

        Tractorist [anonim] i-a raspuns lui UN ROMAN ADEVARAT

        Stimabile Suparat, ai scris comentariul in care te lauzi ca muncesti ca un nebun joi, la ora 12.53. Nu crezi ca ar fi trebuit sa faci altceva?
        Pe tine te doare la banana cu cei 5500 lei net, dar asistentul care sterge bolnavii la fund si schimba cersafuri pline de urina de 20 de ani va lua mai putin de 1000 lei din iulie.
    • +4 (6 voturi)    
      regii (Joi, 27 mai 2010, 13:57)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui curiosu'

      in regia padurilor, salariul mediu este de cca 1100 lei. Si nu ne da statul niciun ban pt salarii. Sa ne faca bugetari, sa nu ne mai luam salariile doar daca producem banii necesari si atunci sa mai taie... daca mai au de unde. Cel mai bine ar fi asa, sa ne dea bani de la buget iar noi sa producem cat se va putea !
      • +6 (8 voturi)    
        Paduri???? (Joi, 27 mai 2010, 14:08)

        Butonel Mufa [utilizator] i-a raspuns lui Ion

        Pai mai sunt paduri in Romania?
      • +3 (5 voturi)    
        lasa vrajeala (Joi, 27 mai 2010, 14:38)

        nicolaescu [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Nu-mi spune tu mie ca nu au bani ce i care au legaturi cu padurile.....vad zilnic cat de rau o duceti, jeep-uri, cabane, chefyuri peste chefuri......vezi ca esti fraierul familiei.....daca nu ma crezi iti zic unde sa mergi sa vezi cu ochii tai....!!
        • +1 (1 vot)    
          Paduri (Joi, 27 mai 2010, 15:31)

          Ion [anonim] i-a raspuns lui nicolaescu

          Or fi avand cativa sefi care au avut putere de decizie si sforile in mana. Dar restul, cateva mii de angajati, traiesc din salariu. Si nu din salariu dat de la buget. Padure fara uscaturi nu se poate, nu generaliza.
        • 0 (0 voturi)    
          Aia cu jeep-uri ... (Vineri, 28 mai 2010, 13:02)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui nicolaescu

          ... nu-s padurarii. Aia-s sforarii care taie padurile cu aprobarea administratiei de stat. Aia de o duc bine in domeniu sunt aia cu functii, care pot sa taie si sa spanzure, nu oamenii care chiar fac o treaba utila, si al caror singur noroc e ca la tara nu mori de foame daca n-ai bani (chiar daca nici bine n-o duci).
    • +2 (2 voturi)    
      Regiile ... (Joi, 27 mai 2010, 22:19)

      yyyyyy [utilizator] i-a raspuns lui curiosu'

      Regiile !! Smecheriile dlui Peter Roman, oh da, smecherii cu bataie lunga !!! Iata au trecut 20 de ani .si tot sug ...
    • +2 (6 voturi)    
      pe bune? (Joi, 27 mai 2010, 23:15)

      deeam [utilizator] i-a raspuns lui curiosu'

      Sunt angajata la o regie autonoma si in situatia mea ,o mama singura cu 3 copii si cu un salariu de 1200 lei ,dintre care mai taie 25% = 900 lei si doar un copil imi lucreaza ca a terminat facultatea si lucreaza pentru 700 lei.Esti tu sigur ca toti au salariile mari ...STAI LINISTIT CA NU NE COMPARAM CU 54000 LEI,UN SALARIU EDIU DINTR-UN MINISTER.TU ai platit vreodata intretinerea la un apartament sa vezi cat e????? ...doar 340 lei /iarna la 2 camere +lumina 50 lei /luna .Tu ai facut vreodata cumparaturile sa vezi ca nu poti trai cu 900 lei pe luna????mai am un copil in liceu si unul in clasa a 6a...ii poti intretine cu banii astia ??????
      Sariti cu taierile din salarii dar nu am auzit sa spuneti de Ministere,Vezi ca FMI impusese masurile astea celor din ministere cu salariile colosale ,nu omuletilor angajati la Stat ce muncesc din greu si platesc impozite , 2 CAS si tot felul de porcarii pentru ca altii au trecut pe cartea de munca 600 si castiga 1500. uNDE E CORECTITUDINEA ??????????
    • +1 (1 vot)    
      Dar parlamentarii ?!?!?!?!?! (Vineri, 28 mai 2010, 12:21)

      dan [anonim] i-a raspuns lui curiosu'

      Poate nu inteleg eu bine dar nu vad in proiect nici o prevedere legata de parlamentari .....
      Lamuriti-ma si pe mine daca am inteles cumva gresit ...
      • 0 (0 voturi)    
        Solutia- greva generala si refrendum-ul! (Sâmbătă, 29 mai 2010, 14:13)

        eba [anonim] i-a raspuns lui dan

        Dupa cum vedeti in proiectul de lege nu se spune nimic despre presedinte si gasca lui, familia lui. Ei vor prospera in continuare. Sper ca greva generala sa mature pur si simplu capusile portocalii si sa ii duca dracului forever.
        Sper ca apoi poporul sa se trezeasca si sa participe la un referendum privind judecarea in regim de urgenta si condamnarea capilor portocalii responsabili de dezastrul acestei tari! Atentie romani ca leprele portocalii au asmutit cainii lor de paza pe voi si sa nu va speriati daca vor trage in voi sau va vor provoca ! Aduceti-va aminte de Ferma anuimalellor!!
  • +21 (21 voturi)    
    Moment istoric. Exceptii si privilegii (Joi, 27 mai 2010, 12:40)

    buncrestin [utilizator]

    Stiam ca exista multe, dar nici nu mi-am imaginat ca sunt atatea exceptii si atatea privilegii la salarii si pensii. Citind cele doua legi imi dau seama de ce asa de multi o iau in fata si nu stii de ce, tu care esti corect si incerci sa iti faci un trai decent, nu poti tine pasul cu restul lumii. Pe undeva, fiecare dintre acestea are cate un mic secret, o pensie, un avantaj, un handicap pe hartie, o portita prin care suge din banii statului, un privilegiu de un anumit fel. Nici nu ma mir ca sunt asa multi revoltati, cand s-au obisnuit sa traiasca pe banii statului. Dar eu mai cred ceva. Cred ca majoritatea dintre noi, care ne vedem de treaba si nu facem scandal, suntem chiar satisfacuti de aceste masuri si chiar am vrea sa fie mai dure. Pana la urma este o chestiune de dreptate si moralitate. Ne-am plansa toti ca in tara asta se fura. Iata ca se pune un mare stop furtului si nemuncii. Cu aceste masuri s-a deschis cutia pandorei si cu totii am prins gustul justitiarismului. Acest precedent este inceputul sfarsitului pentru cultul furtului si menuncii. Iar cei de la putere vor plati extrem de scump daca ne vor insela asteptarile. Asa sa ne ajute Dzeu!
    • +15 (15 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 27 mai 2010, 12:56)

      alex [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      totul pleaca de la educatie,..prea multi au fost educati sa se hraneasca cu mana intinsa, sunt prea multe exemple in Romania ca se poate trai bine din furt,..de aceea copii nu mai cred ca daca esti educat o sa traiesti mai bine, nu-si mai fac un tel din asta,..... ''e multi,da e prosti''
      • 0 (4 voturi)    
        carcotas (Joi, 27 mai 2010, 14:51)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui alex

        Esti simpatic dar nu m-am putut abtine:
        Nu era nevoie sa pui intre ghilimele "e multi, da e prosti" ca oricum aveai si alte greseli.
  • -11 (19 voturi)    
    minciuna (Joi, 27 mai 2010, 12:51)

    nelu [anonim]

    In discursul sau, prin care anunta masurile de austeritate, Basescu zicea ca se reduce FONDUL DE SALARII cu 25 %. Deci, tinand seama ca se vor opera si disponibilizari, fondul de salarii se va diminua cu mai mult de 25%. In tara asta litera de lege este doar hotia, sub diferite chipuri. Restul sunt vorbe...
  • -14 (18 voturi)    
    somaj (Joi, 27 mai 2010, 13:40)

    cosmin [anonim]

    eu am 500 ron somaj si daca mai imi ia 15 % cu ce mai supravietuiesc.mai ales ca am si un copil. sa imi raspunda domnul boc la aceasta problema.
    • +16 (18 voturi)    
      dar net ai? (Joi, 27 mai 2010, 12:48)

      ekek [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      dar ai net si stai acasa la ora 13...
      las o jos ca macane.
      • -5 (5 voturi)    
        dar tu? (Joi, 27 mai 2010, 14:55)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui ekek

        Lasa-ma nene, eram si io in pauza de masa.
    • +10 (16 voturi)    
      nu ai inteles (Joi, 27 mai 2010, 12:59)

      alex [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      prietene, nu ai inteles, nu Dl.Boc trebuie sa-ti raspunda la asta, ci toata clasa politica din cei 20 de ani, in care nu au avut strategie de crestere, doar strategie pentru propriul interes,...sau poate si tu trebuie sa-ti raspunzi de ce ai ajuns in situatia asta...
      Asa suntem noi, cand suntem lezati personal strigam,....important este sa nu fim noi loviti, restul nu mai conteaza,..
      • -5 (7 voturi)    
        dar tu ce ai inteles? (Joi, 27 mai 2010, 14:38)

        alexx [anonim] i-a raspuns lui alex

        Sa te vedem pe tine cum mai macani.. atunci cand iti vor creste si taxele si impozitele si vei fi lovit in moalele capului ca tu credeai in naivitatatea ta ca deh lasa raul doar la aia de la stat tinuti de mine - muncitorul exemplu de la privat. Si atunci vom fi in aceeasi groapa. Intelegi ca din aia 1.000 lei salar la stat (ca nu toti avem cu sutele de milioane ca astia tinerei pusi de partidul portocaliu sa ne fie sefi la stat) vreo 1/3 se intorc tot la stat si 2/3 la voi la privat pe utilitati, hrana, imbracaminte si diverse...Mai invata cum e cu circuitul banilor si mai intelege ca nu toti suntem norocosi sa mostenim cariere de marmura de la stat!
        • +1 (1 vot)    
          Pai sa-ti zic io (Vineri, 28 mai 2010, 13:11)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui alexx

          La vremea lu' Bombo si Iliescu plateam impozit 40% din brut. Cu cheltuielile firmei cu tot, cu asigurari de sanatate, contributie pt. pensie si alte alea, statul lua de la mine si de la firma cate doi lei jumate de fiecare de fiecare le u ce-l incasam eu in cont.

          Anu' trecut, ca era criza, ca sa nu inchida firma, si io si toti colegii mei am fost tunsi cu o reducere cam la 60% a lefii, si am fost multumiti de solutie, n-am facut nici greva nici demonstratie.

          Pe partea ailalta, Tariceanu, si Bombo inaintea lui, au avut grija de bugetari de au ajuns in prea multe cazuri lefurile mai mari la stat decat in sectorul privat. Ca angajat la privat, am putut constata in tot timpul asta ca performanta institutiilor statului cu care avem noi treaba in cel mai bun caz n-a crescut, daca nu cumva chiar a scazut. Te gandesti matale ce satisfactie am io acuma, ca lucrator in domeniul privat, ca in sfarsit sunt tratati dupa cum merita si bugetarii? Io din exterior nu ma pot uita la fiecare individ in parte, nici nu pot lua partea casierei de la fisc care va fi data afara doar ca sa isi ia seful ei in continuare leafa nesimtit de mare. Daca casiera aia voia sa faca ceva, trebuia sa faca inainte sa ne ajunga ca stat cutitul la os. Si pe cuvantul meu ca daca ar fi incercat, as fi facut tot ce puteam ca sa o ajut. Degeaba se plange acuma ca de-aia e ineficienta ca are sefi prosti. De ce n-a facut greva acu' doi ani sau trei, sa se schimbe sistemul?
    • +8 (12 voturi)    
      Pune si munceste (Joi, 27 mai 2010, 13:00)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Foarte simplu, pui manutza si muncesti. Mie nu-mi mai convine sa platesc taxe si impozite ca sa plateasca statul ajutoate de somaj si alte ajutoare sociale.
    • +7 (15 voturi)    
      Nu trebuie sa-ti raspunda dl Boc (Joi, 27 mai 2010, 13:25)

      unu [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Iti raspund eu.....te duci la MUNCA!!!! De ce ai facut copil daca n-ai cu ce sa-l credti? de ce n-ai invatat carte? Sa ne raspunda dl. Boc!!!
      • -4 (6 voturi)    
        Pentru unu" (Joi, 27 mai 2010, 15:23)

        cosmin [anonim] i-a raspuns lui unu

        Daca imi gasesti tu loc de munca pentru pregatirea mea, ma duc si acum. Ciocu mic daca nu stii problema.
        Si carte am mult mai multa decat tine....
    • +12 (18 voturi)    
      eu (Joi, 27 mai 2010, 14:09)

      mda [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      taie factura la net, la tv si la telefon, si ai economisit cei 15%..

      ca doar poti sa traiesti fara internet, fara cablu tv (ca oricum platesti taxa tv la curent si deci poti vizualiza posturi locale cu antena de camera..) si la telefon, ca doar fara telefon poti trai si mai linistit...

      de asemenea taie berea si gratarelul din weekend, ... si deja ai facut economie mai mult decat iti taie din somaj...

      chiar ca.. stai la ora 13:00 pe net si te plangi ca iti taie din somaj ? :)))))))))))))))
      • -7 (7 voturi)    
        Pentru toti cei care mi-au raspuns (Joi, 27 mai 2010, 15:21)

        Cosmin [anonim] i-a raspuns lui mda

        Am mai multa carte decat voi la un loc fraitilor. Am 2 facultati, plus un master si multe cursuri de perfectionare.
        Problema e ca nu ma duc la orice loc de munca ca voi si ca imi doresc un loc de munca bine platit. Si inca ceva, sunt din Galati, unde somajul e pe primele locuri din tara.
        Sunt prea calificat pentru ce locuri de munca sunt in Galati.
        • +3 (3 voturi)    
          Adica stai pe banii poporului ca vrei job bun? (Vineri, 28 mai 2010, 12:25)

          Alex S [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin

          Adica dumneata nu mergi la munca ca ai pretentii sa inteleg, vrei job bine platit si refuzi sa muncesti pe bani putini, da in acelasi timp te plangi ca "ce mananci" ??? Faptul ca ai facut 2 facultati inseamna ca nu aveai ce face ... Daca as fi Boc, ti-as da 0 sa vezi cum iti doresti tu un loc de munca.
      • -2 (2 voturi)    
        si cu restul ce faci??????? (Joi, 27 mai 2010, 23:06)

        deeam [utilizator] i-a raspuns lui mda

        ce faci cu intretinerea?cu lumina?cu impozitul casei?cu restul datoriilor ????????????
  • -5 (11 voturi)    
    m-am saturat de idioti! (Joi, 27 mai 2010, 13:44)

    famiglia [anonim]

    Proiectele astea de legi sunt proiecte de acte normative. Trebuie supuse dezbaterii publice. Prezentate cu mult timp inainte. Avut loc consultari. Cu documentul pe masa, pe site, oriunde, nu doar pentru sindicalistii dintr-o ramura sau alta. Si nu obtinute in exclusivitate de nimeni, DUPA. E o imensa ticalosie, de o parte, si prostie, de cealalta.

    Sedintele de Guvern se desfasoara intr-un stil mafiot. Actele normative smenaresti apar direct in Monitorul Oficial, sarind peste intregul circuit democratic si legal, intr-un dispret flagrant.

    Romania va deveni cu adevarat un stat de drept si o democratie atunci cand puterea executiva, Guvernul, va proceda la:

    1. Supunerea dezbaterii publice pentru toate proiectele de acte normative initiate de autoritatile si institutiile publice din Romania;
    2. Publicarea pe site-ul Guvernului, cu 24 de ore inainte, a Agendei de lucru a sedintei saptamanale a Guvernului, cu toate partile sale (Partea I, Partea a II-a si Lista suplimentara), care inseamna, in medie, 40-60 de proiecte de acte normative.
    3. Publicarea transparenta, in format electronic, pe site-ul Guvernului, tot cu 24 de ore inainte, a tuturor proiectelor de acte normative cuprinse in Agenda de lucru, care urmeaza sa fie dezbatute si aprobate in sedinta de Guvern de a doua zi;
    4. Publicarea transparenta si in mod defalcat, pe site-ul fiecarei institutii si autoritati publice, a tuturor cheltuielilor lunare pe care acestea le realizeaza, pentru ca cetatenii/contribuabilii interesati sa poata vedea, de la facturile pentru telefonie mobila pana la achizitiile de bunuri si servicii, toate sumele risipite din bani publici.

    De la legi si hotarari de Guvern facute pe sub masa si trimise direct la Monitorul Oficial si pana la jafurile din institutiile publice, toate pot fi stopate daca se pune presiune asupra mafiei clientelare care opereaza acum, pe ascuns, cu bani publici.
    • +12 (14 voturi)    
      Prietene (Joi, 27 mai 2010, 14:16)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui famiglia

      Ai citit recent articolul referitor la Legea Lustratiei? A durat cam 5 ani ca sa fie votata in PARLAMENT. Daca ne uitam la ultimii 5 ani, probabil ca jumate din legi au fost mai intai hotarari/ordonante ala Guvernului, si mai apoi poate au fost votate si de "alesi". Iar ca exemplu de ce poate crea Parlamentul, sa ne uitam la legea votului uninominal?

      Apropo, Guvernul nu da legi, alea sunt cele emise de Parlament. Dar si unele si altele pot fi atacate la CC, dupa cum avem de curand exemplu.

      Dar sunt de acord cu publicarea cheltuielilor, sa vedem daca dl Geoana se simte sa publice cheltuielile Senatului :). Sau RAPPS, sa vedem si noi cu cat se inchiriaza o vilutza.
      • +1 (5 voturi)    
        Guvernu "da" proiecte de legi, prietene (Joi, 27 mai 2010, 14:30)

        famiglia [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        sau emite ordonante de urgenta care au aceeasi forta juridica si care intra imediat in vigoare.
        Deci, fii mai atent si mai constructiv:)

        O masura buna, de inceput, va fi publicarea pe site-uri a tuturor veniturilor lunare ale salariatilor din institutiile si autoritatile publice centrale, asa cum a cerut Basescu. Dar sa fie toate publicate, de la vladica la opinca, de la demnitari, consilierii si secretarele personale ale acestuia pana la ultimul sofer sau portar, functionari publici sau contractuali. Totul la vedere.
    • +4 (4 voturi)    
      Stii dece... (Joi, 27 mai 2010, 14:59)

      Costica [anonim] i-a raspuns lui famiglia

      ...am votat reducerea numarului de parlamentari/ Anul trecut parlamentul a reusit sa voteze O SINGURA LEGE, restul au fost aprobari pe ordonante de urgenta ! De aia nu se pune si sta la taclale , ca nu sunt bani ACUM...
  • +1 (1 vot)    
    Deci merge totusi cumulul pensie+salariu? (Joi, 27 mai 2010, 13:57)

    nedumerit [anonim]

    Adica taie 15% din pensii, dar pe unii ii lasa in continuare sa lucreze la "stat" desi sunt pensionari... Banuiesc ca ramane conditia ca pensia sa nu depaseasca "nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi aprobat prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat". Vi se pare in ordine?
  • 0 (0 voturi)    
    portita pentru alesii neamului ajunsi la pensie (Joi, 27 mai 2010, 14:06)

    gabriela [anonim]

    c)cu 50% pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în alte condiţii de muncă potrivit legii.
    Adica in Guvern, Senat si Parlament unde trebuie sa se confrunte cu stresul de zi cu zi al venitului la serviciu, plus al promovarii de proiecte, luari de cuvant si cel mai stresant sa mai si raspunda la interpelarile mass-media in cazul in care este prea mare imbulzeala la usile secundare si nu pot scapa.
  • +2 (2 voturi)    
    16% (Joi, 27 mai 2010, 14:15)

    neamtzu [anonim]

    cu cei 16% pentru IT cum ramane?
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Joi, 27 mai 2010, 13:21)

      danutz [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      momentan nu au zis nici da, nici nu.. Doar realitatea a venit cu stirea ca o baga iar.. De unde au scos stirea... ei stiu :)
    • +4 (4 voturi)    
      Nu iti taie nimeni impozitul man... (Joi, 27 mai 2010, 13:26)

      aisionline [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      stai linistit, trebe sa fie cretini sa faca asta, iti dai seama ca in 2 luni toti programatorii sunt PFA cu norma de venit, si daca o scot si pe asta in alte 2 luni totul e la negru.
      Ca sa nu mai vb, ca acum, din pct meu de vedere, pot sa fiu angajat si in honolulu si sa lucrez aici ca programator, si sa fiu angajat aici si la lucrez in germania, s-a inventat remote connection...
      E printre singurele industrii care exporta in prostie si 3 lei cat ar castiga de la un angajat in IT ar duce la pierderea a muuult mai mult.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa ramane: (Joi, 27 mai 2010, 14:21)

      Anj [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      http://www.anis.ro/2010/05/27/status-impozitul-0-documentele-de-angajament-ale-romaniei/
      • -1 (1 vot)    
        intrebare (Joi, 27 mai 2010, 15:15)

        neamtzu [anonim] i-a raspuns lui Anj

        de cand e articolul...stiu ca ieri era vorba ca cei 16% sa fie scazuti prin noua lege fiscala
    • 0 (2 voturi)    
      Scutirea este o masura buna (Joi, 27 mai 2010, 14:28)

      Gates [anonim] i-a raspuns lui neamtzu

      Care a ajutat la dezvoltarea IT-ului in romania. Deci va fi anulata.
      Semnat BOC.
      P.S. Va fi anulata in noul cod fiscal. Al 4-lea pe anul asta.
    • -2 (2 voturi)    
      Se introduc (Joi, 27 mai 2010, 14:34)

      eem [utilizator] i-a raspuns lui neamtzu

      Se renunta la scutirea de impozit
  • -3 (5 voturi)    
    aceste infectii care ne conduc (Joi, 27 mai 2010, 14:41)

    smen [anonim]

    sunt atat de comuniste incat au pornit o noua lupta de clasa intre asa zisii lucratori la privat si bugetari,apar tot de felul de asa zisi privati pe acii probabil postaci platiti care ne explica noua cum ii tin pe picioare pe bugetarii,niste dobitocii pentru ca ei nu isi dau seama ca fara bugetari ar fi nimic,nici macar na-r putea sa circule pestrada,nu isi vor putea platii taxele,se vor duce la consult la veterinar probabil,vor fi aparati de bgs si vor utiliza mijloacele de transport in comun ale privatilor care nu exista,cateodata stau si ma intreb oare de ce sunt asa prosti astia de sa dau mari lucratori la privat
  • +6 (6 voturi)    
    ce facem? (Joi, 27 mai 2010, 14:43)

    pirates_35 [anonim]

    ce ne facem cu cei care primesc ajutor social degeaba, acolo dupa cate vad nu se umbla, din buzunarul nostru platim de nu stiu cati ani nemunca altora, si sunt cam multi....care iau ajutor social si au vile si mertzane,la noi in oras sunt cam in jur de 500 de dosare de ajutor, bani cu nemiluita, si munca ioc...si intr-un fel ne meritam soarta ca timp de 20 ani am fost orbi si nu am facut ceea ce trebuia, pentru ca noi votam si pe spatele nostru se cheltuie tot....
  • -2 (4 voturi)    
    "Printre alte masuri"... (Joi, 27 mai 2010, 14:45)

    karenina [anonim]

    In MOF. 348/26.05.2010, Parlamentul adopta si Presedintele promulga (in mare graba cu totii) Legea pentru aprobarea OUG nr. 128/2006 privind unele masuri pentru diminuarea arieratelor bugetare. Daca vreti sa vedeti mai exact despre ce este vorba cititi ordonanta. Este interesant cum se ia de la gura saracilor si se da tot la bogati. In alta ordine de idei mai scutesc niste firme de-ale statului/sau mixte de restantele pe care le au la stat.

    Sa tot traiesti in Romania!, URA!, URA!, URA!...
  • +5 (5 voturi)    
    pensii speciale (Joi, 27 mai 2010, 15:08)

    maria [anonim]

    cine mai poate crede ca se vor reduce pensiile speciile in conditiile in care de doi ani asta se spune si nu se face nimic?
    de ce nu se reduc cu 1 iunie cand se taie drastic din salariile bugetare si pensii?
    ce este atat de complicat la calcule cand puteati sa le faceti de milioane de ori daca doreati! minciuni, minciuni, minciuni! minciuni!
    ne-am saturat si ne este lehamite!
  • 0 (4 voturi)    
    Dl OPREA!!! Alo...Demisia! (Joi, 27 mai 2010, 16:07)

    titirica [utilizator]

    Nu am vazut inca demisia d-lui Ministru OPREA... sau trebuie sa asteptam cele 5 minute de la asumarea raspunderii....

    ALOOOO....Demisia....Nu cumva sa uitati!

    Sa va aduc aminte: "daca pensiile militarilor scad, imi dau demisia"
  • 0 (2 voturi)    
    bv (Vineri, 28 mai 2010, 0:13)

    laura [anonim]

    Ma bucur ca s-a manifestat o atentie deosebita pentru categoriile defavorizate precum persoanele cu handicap sau cei cu venituri minimale.
  • +2 (2 voturi)    
    da (Vineri, 28 mai 2010, 0:14)

    andrei [anonim]

    Atata timp cat guvernul este dispus sa isi asume responsabilitatea pentru aceste masuri e un semn ca vor functiona.
  • +3 (3 voturi)    
    opinie (Vineri, 28 mai 2010, 0:17)

    lavinia [anonim]

    Indiferent de decizii intotdeauna vor exista persoane nemultumite. E imposibil sa fim afectati toti in mod unitar, pentru ca, e clar, suntem diferiti. Sper insa sa ne fie bine tuturor la final.
  • +3 (3 voturi)    
    mai repede (Vineri, 28 mai 2010, 0:18)

    corina [anonim]

    Eu cred ca cel mai bine ar fi sa se implementeze mai rapid si sa vedem rezultatele. Discutiile astea infinite sunt inutile. Opozitia nu va fi oricum niciodata de acord.
  • -2 (2 voturi)    
    Romanii, cuvant drag Dlui Basescu.... (Vineri, 28 mai 2010, 7:11)

    lili [anonim]

    Anul trecut si anul asta pana la venirea FMI in minunata luna mai, un cuvant drag era repetat cu obstinatie de Dl Basescu si Dl Boc: ROMANII in sus, ROMANII in jos. Toate se suceau si se-nvarteau in jurul MARIEI SALE, poporul roman. Acum, nu ca romanii astia vedeau ei prea tare in fericirea ce-o traiau grija mai marilor tarii, dar ca si copilul ala care are nevoie sa simta dragostea parintilor li se incalzea inimioara cand auzeau zi si noapte cata grija le poarta Dl Basescu si Dl Boc, vezi Doamne alta agrija ei nu aveau. O data cu venirea FMI in minunata luna mai, Dl Basescu al nostru si Dl Boc, urmas fidel al presedintelui , uitatara de ROMANI, si impovarati de greutatea FALIMENTULUI ce ameninta tarisoara si azi nu-i mai auzi nici sa stai 24/24 ore pe la televiziunile multe ale Romaniei ca Dumnealor sa mai pronunte cuvantul atat de drag inimii lor. Ce se intampla, de fapt pana la venirea FMI si dupa ??!! Pai, Dl Basescu si musai Dl Boc, ii baga in seama pe romani atunci cand au nevoie de ei, cand le convine lor. Ce-ati fi vrut , sa faca REFERENDUM national sa-i intrebe pe aceeasi ROMANI daca ACCEPTA Programul de austeritate si de condamnare a poporului roman??!!! Oare, cum ar fi fost votul ??!! Crede Dl Basescu ca ar mai fi votat ROMANII asa categoric DA cum votara(degeaba) la referendumul pentru micsorarea nr de parlamentari ??!! Nu stiu ce crede Dl Basescu despre asta, dar NU A AVUT CURAJUL SA-I INTREBE, desi acest subiect era mult mai hotarator si determinant pentru VIITORUL ROMANILOR dragi Dlui Basescu si Dlui BOC.
  • +1 (1 vot)    
    pensiile securistilor? (Vineri, 28 mai 2010, 10:43)

    max [anonim]

    nu vad unde e capitolul cu pensiile securistilor - pe astea nu le integreaza in sistemul public?

    sau sunt cumva cele militare de stat?
    • 0 (0 voturi)    
      alt postac de-al lui ilici (Vineri, 28 mai 2010, 17:35)

      vasile roaita [anonim] i-a raspuns lui max

      Sintagma cu securistii apartine postacilor iliestieni si hahalereleor care mananca pensie de "revolutionari" .. sa nu mai apari pe aici pupincurist iliestcian.
  • +1 (1 vot)    
    pensiile militare vor fi dublul celor civile (Vineri, 28 mai 2010, 11:08)

    max [anonim]

    daca citesc eu bine propunerea guvernului, pensiile militare si cele ale securistilor sunt dublul celor civile, pentru fiecare an lucrat recunoscandu-se doi ani de vechime.

    "Pentru pensiile prevazute la art. 1 pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001 care reprezinta, conform legii, stagiu de cotizare realizat in conditii deosebite, conditii speciale sau alte conditii de munca se acorda perioade suplimentare la vechimea in munca sau la vechimea in serviciu, care constituie stagii de cotizare in conditii normale, dupa cum urmeaza:
    ....
    c)12 luni pentru fiecare an lucrat in alte conditii de munca asa cum sunt reglementate in domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale"
  • +2 (2 voturi)    
    uitati-va un pic si la astia (Vineri, 28 mai 2010, 11:26)

    savonarola [anonim]

    Cel mai mare jaf e la revolutionari,astia iau 18 milioane pe luna,scutiri cas,impozite si multe altele...stiu eu o gramada care au facut revolutia la televizor cu o bere-n fata...spaga pt. certificat in unele cazuri destul de mare dar a meritat!
  • 0 (2 voturi)    
    Bla,Bla,Bla (Vineri, 28 mai 2010, 11:44)

    Mirciuc [utilizator]

    O noua revolutie?
    In mintea si sufletul cetatenilor? Poate e cu folos!

    Dar ce ar trebui sa creada, ca mai apoi sa stie incotro sa o apuce?

    Parerea mea e ca sã-si aduca aminte cei ce promoveaza politici, ca PALNIFICAREA ECONOMIEI si mai multe legi promovate inainte de ’90 nu aveau rolul de a distribui saracia ci de a preveni clieltelismul si cistigul fara MUNCA, adica aplicarea zicalei din batrini
    Nici pâine fãrã muncã, nici muncã fãrã pâine!
  • -2 (2 voturi)    
    poc (Vineri, 28 mai 2010, 15:42)

    mm [anonim]

    sa facem un mic exercitiu :
    salariu
    bugetar 2.000 - impozite taxe etc - 25% = 500 + firma 500 = statul incaseza 1.000

    privat 1.000 = statul incaseaza 500

    sa presupunem un raport 60% bugetar 40% privat

    60% din privat intra pe negru si gri deci inseamna vreo 25% din total care se traduce in

    privat 1.000 dar de fapt 3.000-5.000 pentru care nici salariatyul si nici firma nu plateste impozite pt 2.000-4.000 ceea ce ar insemna de fapt un aport la buget de 1.000-2.000

    deci statul reduce sal. la bugetari, etc ... dar nu este deloc in stare sa-si gestioneze piata neagra a fortei de munca, care ar aduce muult mai muli bani.

    sa le dam in cap celor care se vad si de unde se poate lua .... si sa ignoram si sa acceptam mizeria si coruptia


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri