Reactia mediului de afaceri la posibila crestere de taxe sau impozite: "Ati promis predictibilitate; majorarile vor duce la scaderea veniturilor bugetare"

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 5 mai 2010, 16:09 Antreprenor in Romania

O posibila majorare a cotei unice de impozitare sau a TVA surprinde mediul de afaceri, care si-a definit planul de afaceri pe 2010 pe cu totul alte asigurari date de Guvern la inceputul acestui an. Reprezentantii mediului de afaceri sustin ca majorarea taxelor ar putea avea un efect contrar celui asteptat, deoarece scaderea consumului si cresterea evaziunii fiscale va duce la reducerea veniturilor bugetare.


 
Pornind de la asigurarile date de Guvern, nu am luat in considerare o majorare a TVA si nici a cotei unice cand ne-am definit strategia si planul de afaceri pentru 2010
 
 
Liliana Solomon, Vodafone
"Pornind de la asigurarile date de Guvern la inceputul acestui an, nu am luat in considerare o majorare a TVA si nici a cotei unice de impozitare, in momentul in care ne-am definit strategia si planul de afaceri pentru 2010. Cu siguranta ca o majorare a taxelor va duce la o reducere a consumului, ceee ce, avand in vedere situatia economica inca dificila, ar putea avea un efect negativ asupra iesirii Romaniei din recesiune", a declarat pentru HotNews.ro Liliana Solomon, director executiv Vodafone Romania.

Andra Casu, tax manager Ernst & Young, este de parere ca o eventuala majorare a cotei unice ar putea avea efecte negative asupra mediului de afaceri, care ar fi nevoit sa remodeleze strategiile de business la scara larga, cat si asupra climatului investitional. In plus, o eventuala majorare a cotei de TVA ar avea impact asupra nivelului inflatiei.

Majorarea impozitului pe venit ar genera in acelasi timp o diminuare a potentialului de pe piata muncii (prin volumul angajarilor) si ar avea un impact negativ asupra nivelului de trai al populatiei si implicit asupra consumului, in conditiile in care economia romaneasca este una orientata preponderent pe consum.

Andra Casu mentioneaza ca o astfel de masura ar putea avea indirect si alte efecte adverse, cum ar fi cel de a alimenta zonele gri de activitate ale economiei romanesti.

Majorarea taxelor va duce la reducerea veniturilor bugetare

Totodata, oamenii de afaceri sustin ca majorarea taxelor nu va avea efectul scontat si va avea un impact negativ asupra economiei si a mediului de afaceri.

 
Nu va face altceva decat sa adanceasca si mai mult evaziunea fiscala
 
 
Adrian Porumboiu,
Racova Agro Pan
"La o prima impresie pare ca daca se vor creste taxele se vor aduna mai multi bani, dar e eronat pentru ca nu va face altceva decat sa adanceasca si mai mult evaziunea fiscala", a declarat Adrian Porumboiu, administratorul grupului Racova Agro Pan din Vaslui.

De aceeasi parere este Romulus Dascalu, presedintele Asociatiei Producatorilor de Alcool si Bauturi Spirtoase "Garant", care a spus ca aceasta masura va duce de fapt la scaderea incasarilor la bugetul de stat.

"Nu vedem nicio solutie in aceasta crestere a taxelor. Este o solutie care nu are viitor, deoarece, prin comprimarea consumului si explozia pietei negre, va duce la scaderea incasarilor la bugetul de stat, in nici un caz la cresteri", a spus Romulus Dascalu.

Cresterea impozitului pe proprietate, o solutie alternativa pentru majorarea veniturilor bugetare

George Mucibabici, presedintele firmei de consultanta Deloitte, crede ca impozitele mai mari nu ajuta in acest moment, iar pentru cresterea veniturilor la buget el propune imbunatatirea colectarii, reducerea cheltuielilor si cedarea care mediul privat a unor investitii pe care statul le are in vedere. De asemenea, Mucibabici vede si solutii alternative de crestere a veniturilor bugetare si da ca exemplu cresterea impozitului pe proprietate.

 
Avem impozite pe case mai mici decat cele pe masini, lucru pe care nu il veti intalni in UE
 
 
George Mucibabici, Deloitte
"Deocamdata nu stiu sa se fi luat vreo decizie concreta de crestere a vreunei taxe principale. Exista insa si solutii alternative de crestere a veniturilor bugetare si am in vedere aici impozitele si taxele locale. Impozitul pe proprietate poate fi o asemenea resursa financiara. Avem impozite pe case mai mici decat cele pe masini, lucru pe care nu il veti intalni in UE. Autoritatile locale sufera din lipsa de fonduri, dar in lipsa unui model, nimeni nu indrazneste sa faca primul pas pentru cresterea impozitului pe proprietate", a declarat pentru HotNews.ro George Mucibabici.

"Se mai poate interveni pe linia imbunatatirii colectarii. Se pot reduce din cheltuieli, altele decat cele salariale din domeniul bugetar. Se poate ceda mediului privat o parte din investitiile pe care Statul le are in vedere. Se pot monitoriza mai atent veniturile nedeclarate. Una peste alta, impozitele mai mari nu ajuta in acest moment. Dar sa asteptam sa se ia o decizie oficiala mai intai”, a mai spus seful Deloitte.

 
 Ar fi indicat sa se mearga mai degraba pe metode alternative de echilibrare, cum ar fi diminuarea cheltuielilor bugetare, asigurarea unui mediu stimulativ procesului investitional
 
Andra Casu,  Ernst & Young
In acelasi timp, expertul Ernst & Young este de parere ca, in cazul in care Guvernul doreste reducerea deficitului, "pentru a se evita un impact economic negativ ar fi indicat sa se mearga mai degraba pe metode alternative de echilibrare, cum ar fi diminuarea cheltuielilor bugetare, asigurarea unui mediu stimulativ procesului investitional, cat
 si promovarea unui climat fiscal mai favorabil".


Solutii pentru cresterea veniturilor: diminuarea cheltuielilor, reducerea evaziunii si investitiile productive

Limitarea cheltuielilor bugetare, o mai buna colectare a taxelor, diminuarea evaziunii fiscale si cresterea productivitatii sunt solutiile prezentate de oamenii de afaceri pentru cresterea veniturilor la buget.

 
Sa reduca coruptia si isi vor dubla incasarile la buget
 
 
George Butunoiu, head hunter
"Cred ca o solutie ar fi ca autoritatile sa imbunatateasca sistemul de colectare a taxelor, prin eliminarea ineficientelor si a pierderilor existente in sistem. Administrarea mai eficienta a resurselor existente si a banilor publici, precum si cresterea productivitatii, sunt de asemenea directii importante pentru reducerea deficitului bugetar si a cheltuielilor publice", a declarat Liliana Solomon, seful Vodafone Romania.

Adrian Porumboiu sustine ca ar trebui facute investitii productive, pentru a repune economia in functiune. "Nu vei face nimic cu astfel de masuri (cresterea taxelor - n.r.) daca nu dezvolti productia. Primul lucru care ar trebui facut sunt investitiile productive, pentru a pune in functiune economia, care trebuie sprijinita", a mai spus Porumboiu.


Citeste mai multe despre   























4287 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Toti avem solutii (Miercuri, 5 mai 2010, 15:42)

    xyz [anonim]

    Oamneii intervievati \ contactati aici, nu sunt in masura sa isi dea cu parerea.

    Da este adevarat ce spun ei aici.. dar nu sunt fosti prim ministri sau presedinti sau primari sau ceva care sa stie cum se adopta si cat de eficiente pot fi masurile despre care se vorbeste.

    Da au dreptate. Marirea taxelor si impozitelor nu va aduce nimic bun nimanui. Insa masurile propuse sunt un alt fel de a avea o opinie fara insa a oferi ceva bun.

    Tipul de la Deloite pare ca a mai discutat macar pe tema asta si cu alte ocazii.. dar solutii pentru reducerea pierderilor sau eficientizarea colectarii nu au cum sa aibe vreunul dintre ei.

    Guvernul a ales sa fie people pleaser si cel mai probabil va pierde transa respectiva din imprumut si .. aia e.. faceti cate greve vreti..

    eventual mai si omorati-va intre voi ca sa nu trebuiasca sa concediem noi pe nimeni.

    Singura intrebare ramane.. unde emigram noi cei care nu traim din pensii sau din ce ne da statul?!?
    • +8 (10 voturi)    
      "din ce ne da statul" (Miercuri, 5 mai 2010, 17:01)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui xyz

      Fratie, statul nu-ti da nimic de la el. Ca sa-ti dea statul ceva ia de la mine din buzunar! Pai treaba-i asta?
      • +1 (1 vot)    
        multi nu-si cunosc lungul nasului! (Miercuri, 5 mai 2010, 21:46)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

        pensiile acelea din buzunarul tau, sunt de fapt toate drumurile nationale, hidrocentralele, blocurile comuniste, reteaua de energie electrica si orice mai vezi in jurul tau! asa merge(a) sistemul pana acum! cert este ca asa cum iti platesti ratele la banca ar trebui sa platesti si pensiile!
    • +2 (4 voturi)    
      Pai... (Miercuri, 5 mai 2010, 17:31)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui xyz

      ...USA, Canada, WE...oriunde e mai bine decat in Romanistan. Nu ti-e clar?
      • +3 (3 voturi)    
        Crezi tu? (Miercuri, 5 mai 2010, 17:47)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        In SUA si Canada mi-a fost clar in 2000 cand am plecat din tara, acum tare mult mi-ar placea sa fiu in tara. Stai tu linistit ca si guvernul canadian si american te fura denu-ti vine sa crezi. In Canada spre exemplu sunt taxe mai mari decat oriunde in Europa.
        • -1 (5 voturi)    
          Pai... (Miercuri, 5 mai 2010, 18:39)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          ... facem asa ... cu siguranta tu esti unul dintre cei care l-au votat din diaspora pe Basescu. Nu vrei sa te intorci in tara ... incepe prin a-ti cauta un loc de munca (zis si "job" prin alte parti). Vorbim dupa...

          O sa vezi cum e sa platesti taxe enorme dar sa ti se ofere ceva conditii in sistemele publice (sanatate, educatie, infrastructura etc) si cum e sa platesti taxe un pic mai mici si sa te infectezi in spitale, sa mergi prin gropi si drumuri de pamant, sa ti se intoarca copilul de la scoala mai prost decat a plecat, sa dea smecherul cu X5 peste tine pe trecerea de pietoni si sa nu pateasca nimic etc ...
        • -3 (5 voturi)    
          Si inca ceva... (Miercuri, 5 mai 2010, 18:43)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          ...aveam eu o teorie pe care cred ca tu o confirmi. Esti plecat de 10 ani adica suficient de mult timp ca sa nu mai tii minte decat problemele anilor '90 (paradigma PSD, Iliescu = comunisti, rai si ailalti = democrati, buni) si nici nu prea mai ai contact cu viata de zi cu zi din Romania....ceea ce explica foarte mult si cum de a reusit PD+Basescu sa manipuleze diaspora sa-l voteze. Moldovenii l-au votat ca le da "cetatenie UE"...
      • +2 (2 voturi)    
        Crezi tu? (Miercuri, 5 mai 2010, 17:48)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        In SUA si Canada mi-a fost clar in 2000 cand am plecat din tara, acum tare mult mi-ar placea sa fiu in tara. Stai tu linistit ca si guvernul canadian si american te fura denu-ti vine sa crezi. In Canada spre exemplu sunt taxe mai mari decat oriunde in Europa.
    • +1 (1 vot)    
      ba (Miercuri, 5 mai 2010, 18:05)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui xyz

      eu plec in cipru in iunie...ma duc sa-mi caut acolo un loc de munca...in tara caut de la 18 ani si nu am gasit nimic stabil, legal de 5 ani :) ma duc acolo sa imi caut
    • 0 (0 voturi)    
      Unii chiar au solutii (Joi, 6 mai 2010, 11:22)

      Raz [anonim] i-a raspuns lui xyz

      Gresesti! Oamenii intervievati chiar au habar ce spun. Toti lucreaza in medii performante unde au bugete si tinte precise de atins. Conduc mii de oameni (daca iti dai seama ce inseamna asta) sau faca analize bazate pe termeni pe care tu probabil nu ii intelegi.
      Solutiile lor nici macar nu sunt originale. Au fost deja aplicate in tarile care au iesit din criza. Ele sunt evidente, numai ca guvernul nu are capacitatea sa inteleaga asta. Sau nu vrea, desi in cazul lui Boc sunt sigur ca nu intelege.
      Timpul trece si masurile nu vin, sau daca vin vin aiurea. Ramane sa simtim pe pielea noastra cine a avut dreptate.
      Cat despre emigrare - am o veste proasta pentru tine: oriunde te-ai duce, numai munca te poate rezolva.
      Succes!
  • +3 (5 voturi)    
    Mediul de afaceri (Miercuri, 5 mai 2010, 16:45)

    Hagi Tudose [anonim]

    Care afaceri: alea la negu ? alea din offshoruri? alea cu statul pe licitatzii manarite ?alea neprofitabile pe mana cu bancile si credite neperformante?alea cu evaziunea la cereale?area cu arabii turcii si chinezii?
  • -1 (5 voturi)    
    Sa se interzica. (Miercuri, 5 mai 2010, 16:49)

    vlad [anonim]

    Orice operatiune cu firme offshore sa se interzica.Este clar ca firmele offshore sant numai pentru evaziune.
    Sa fie interzis pentru orice cetatean roman sa aiba venituri in afara tarii sau conturi bancare sa incaseze direct in afara .ca in orice stat EU.
    • +3 (7 voturi)    
      lol (Miercuri, 5 mai 2010, 17:08)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      Adica sa n-am voie sa-mi deschid un magazin in afara, nu?
      PCR?
      • +3 (3 voturi)    
        Deschideti (Miercuri, 5 mai 2010, 17:30)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui bgd

        magazin afara .O sa platesti taxele acolo si gata .care e ideea ? Eu vorbesc de firma x care cumpara graul de la taran cu 70 euro tona si il vinde la firma y cu 71 care il vinde la offshorul z cu 72 .offshorul il vine la clientul real depeundeva cu 270 si incaseaza intro banca din lucxemburg sau elvetia banii apoi plateste la y 71 care plateste la x care plateste taranul . sau inves cumpara marfa din china cu 5 dolari o trece prin ofshor si devine 1 dolar .Plateste taxe la 1 dolar si vinde marfa la negru repede si bine .la Europa.Sau legume din Turcia Sau cheresteaua la arabi.Sant pline ziarele de exemple si nimeni nu face nimic.despre asta vorbesc .Nu despre magazinul tau afara.Deschideti data esti in stare .Depinde unde poti .ca daca deschizi undeva in EU ai sa platesti taxele acolo.Nu merge ca la noi .
  • +8 (8 voturi)    
    Pt dna Liliana Solomon... (Miercuri, 5 mai 2010, 16:51)

    ioio [anonim]

    Daca reganditi strategia si nu ne mai asasinati cu reclama cu aia doi care s-au casatorit pe munte, s-ar putea sa faceti economii mari. Serviciul de net mobil al dv. este oricum mult prea scump fata de alt competitor care il ofera in anumite cazuri gratis.
    • +7 (7 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 5 mai 2010, 17:24)

      shase [anonim] i-a raspuns lui ioio

      reclama aia e penala. nu mi as lua net la ei nici daca ar muri rdsu.
  • +3 (3 voturi)    
    o alta masura geniala (Miercuri, 5 mai 2010, 17:07)

    causius [utilizator]

    absolut tipica pentru acest guvern de mar(m)ote.
    si , intr-un singur exemplu, ce vor face toti cei care si-au calculat cash-flow-urile in avans pe un an sau mai multi, cum sunt cei care au achizitii in proiecte europene?
  • +18 (18 voturi)    
    de ce dati in cap celor care muncesc? (Miercuri, 5 mai 2010, 17:09)

    dan [anonim]

    daca v-ati apuca de muncit ce ar fi? si sa nu mai dati bani aiurea celor care nu muncesc.

    +zeci de mii de "revolutionari" care primesc 30milioane pe luna; + scutiri de impozite; unii au zeci de firme pe numele lor pentru care nu platesc nimic la stat; inclusiv firma cumnatului, prietenului...
    + un milion de handicapati cu acte false; care lucreaza la negru;
    + toate achizitiile publice se fac la pret dublu decat cel real;
    + sute de mii de angajati care nu fac nimic la stat + mii de firme in paradisurile fiscale care muta profitul din romania afara
    + toate multinationalele au 0 profit declarat in romania
    + 30-40% din economie e la "negru"

    de ce dati in cap celor care muncesc? vreti sa-i goniti din tara? vreti sa-i faceti sa lucreze la negru?
    • +1 (1 vot)    
      Romania - tara fara stapan! (Miercuri, 5 mai 2010, 16:38)

      claus [anonim] i-a raspuns lui dan

      Aveti mare dreptate! de ce nu reusesc sa gaseasca solutii? sa angajeze un expert din bulgaria sau poate din moldova...sa ne spuna altii ce trebuie sa facem ca sa iesim din criza, ca noi nu avem 'creier' !!!!!! astept mereu sa se schimbe ceva in bine in ro...de 20 de ani...si, nimic!!!...si acum vin cu alte idei OFFF
  • +2 (2 voturi)    
    Problema (Miercuri, 5 mai 2010, 17:45)

    Vizitiul [utilizator]

    Problema in toata tevatura asta este urmatoarea: Guvernul nu intelege ce este acela un plan de afaceri si cum se conduc afacerile iar mediul de afaceri nu intelege ca guvernul nu intelege.

    Deci o simpla neintelegere.
  • +4 (4 voturi)    
    Greva fiscala (Miercuri, 5 mai 2010, 17:47)

    it_s__not_news [utilizator]

    Eu vreau greva fiscala, care sa se incheie atunci cind statul isi diminueaza cheltuielile, altfel nu.
    • +2 (2 voturi)    
      de acord !!!! (Miercuri, 5 mai 2010, 18:49)

      dacicul [anonim] i-a raspuns lui it_s__not_news

      sunt de acord, insa imi e teama ca intra si cfr-ul in contra greva, ca nu mai are cine le plati salariile degeaba
  • +2 (4 voturi)    
    O Intrebare (Miercuri, 5 mai 2010, 18:23)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Preambul: Crin ANTONEACU - presedintele PNL, a spus acum 3 zile ca Guvernul Boc pregateste o marire de taxe.

    Urmarea: Un lider important PD(faracratima)L, Gheorghe Flutur, a declarat ca ceea ce a spus Antonescu este o DUMA, si nu se vor mari taxele.

    Final: Guvernul de 2 zile analizeaza si ia in calcul marirea impozitului pe profit si a taxei pe valoarea adaugata (TVA).

    INTREBAREA: Cine a mintit ??

    P.S. Sper Hotnews sa nu imi cenzurezi comentariul.
    Multumesc.
    • +2 (4 voturi)    
      Si ce daca ? (Miercuri, 5 mai 2010, 18:44)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui Basescu a fost demis !

      Iar nu vedem padurea de copaci? Problema Ro este ca toate guvernele s-au comportat iresponsabil. Indiferent de culoarea politica.

      Nu ne incalzeste ca dl Antonescu are dreptate. Ne doare punctul in care am ajuns, si faptul ca sint incapabili, de 20 de ani, sa faca ceva.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu: generaliza, evita, divaga. (Miercuri, 5 mai 2010, 19:50)

        Basescu a fost demis ! [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

        Atomizarea atragerii raspunderii catre "n" vinovati este prima faza: negarea evidentei.
  • 0 (4 voturi)    
    Gata! Ne-a ajuns incompetenta! (Miercuri, 5 mai 2010, 18:36)

    Alex [anonim]

    Oare cat mai suportam incompetenta guvernului Boc? Cat mai dureaza sa ne solidarizam si sa ii dam jos? Ei fac greseli pe banii nostrii, noi vom munci aproape gratis, daca nu vom da faliment, iar ei care oricum sunt doldora de bani vor trai linistiti pentru ca nu ii va trage la raspundere nimeni. Ce asteptam sa se intample atat timp cat este mai mult decat evident ca nu stiu cum s-o mai scoata la capat si toate masurile pe care le adopta sunt PRO criza? Deja suntem datori vanduti, cu banii de la FMI au platit salarii si pensii, investitii zero, o iesire pozitiva din criza sigur nu vom avea. Degeaba dezbatem, in grupuri restranse, dar nu avem curaj sa ne unim sa iesim in strada si sa putem capat 'cancerului' numit guvern Boc! Chiar vrem sa ajungem cu totii in momentul in care vom spune: "am avut un job, am avut o afacere, am avut o viata, am avut ..." ? Piata Victoriei cu totii!!!
    • +1 (1 vot)    
      Asa... (Miercuri, 5 mai 2010, 19:45)

      barbidoc [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Si dupa aia?
  • +1 (1 vot)    
    D-paia ... (Miercuri, 5 mai 2010, 22:12)

    Alex [anonim]

    Presedintele trebuie sa inteleaga ca este necesar un guvern de profesionisti care sa puna in practica putinele masuri anti criza care ne-au ramas. Daca nu face aceasta mutare disparem curand de pe harta geopolitica unde deja suntem destul de stravezii. Masuri: eliminarea impozitului minim, macar pastrarea unei cote decente de impozitare, tva diferentiat, neimpozitarea profitului reinvestit, si dat drumul la investitii. Ce obtinem, cred ca e usor de anticipat: domeniul privat va relua activitatea, vor fi reangajari si implicit vor reincepe platile catre bugetul de stat. Mai bine cate putin de la multi decat foarte mult de la cativa. Trebuie stimulata productia interna! Solutii exista, trebuie doar inteles si vointa ca doar asa ne vom salva cu totii, inclusiv ei, guvernantii si prea iubitul presedinte al somerilor si viitorilor someri care l-au revotat. Atat timp cat ei nu vor intelege ca intr-un timp foarte scurt chiar nu vor mai avea de unde fura, o sa ajungem sa traim iar in ginte si sa vanam ca sa ne hranim.
  • +1 (1 vot)    
    solutia (Joi, 6 mai 2010, 1:50)

    Rafael Che Guevara [utilizator]

    nu consta in marirea taxelor ci invers, in scaderea lor impreuna cu reducerea costurilor.
    • 0 (0 voturi)    
      PERFECT ADEVARAT! (Joi, 6 mai 2010, 10:21)

      db [anonim] i-a raspuns lui Rafael Che Guevara

      Da' vezi, ma deruteaza rau de tot numele tau! Ce ai enuntat este din liberalism, numele insa... Esti hotarat in ce zici, sau doar asa?
  • 0 (0 voturi)    
    Habar n-au.... (Joi, 6 mai 2010, 9:10)

    lili [anonim]

    Propunerile oamenilor de afaceri nici nu cred ca sunt intelese de guvernanti. In orice caz in interventiile si declaratiile lor referirile sunt altele decat ale oamenilor de afaceri romani. Nu ca ar fi pe pozitii opuse, mai degraba ceea ce inseamna administrare , management pentru sistemul privat si care ar trebui sa se regaseasca si in administrarea tarii de fapt, este in realitate de neinteles pentru cei care la diferite nivele conduc Romania de azi. Si daca la nivel central ai mai astepta cate ceva, la nivel local fauna aflata in fruntea administratiilor locale nu are nici o sansa sa inteleaga ce se intampla in Romania


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version