Aceasta este versiunea ultima care circula la Realitatea TV, în plina campanie electorala, cu privire la cine sînt cei care au fost creatorii DNA. Ipoteza, careia i se poate uşor detecta nota propagandistica şi manipulatorie, este formulata de Cozmin Guşa, om-cheie în economie editoriala a postului de televiziune.

“Legenda cu Monica Macovei -creatoarea DNA este o legenda care nu are nici macar un sâmbure de adevar. PNA a fost anuntat public, de catre mine, de la Sinaia, în urma unei sedinte PSD si ca o cerinta a Comisiei Europene si propunere pe care eu am prezentat-o public, tot atunci, am disecat-o în delegatia permanenta, pe baza unui material pus la punct de catre tânarul membru de partid, Victor Ponta. De atunci, DNA este o creatie a Guvernului Adrian Nastase, anuntata si periata putin de catre mine, dar materialul de baza a fost pregatit de catre Victor Ponta”, spune Cozmin Guşa.

Este uşor de verificat ca, pe de o parte, PNA, institutia, într-adevar, creata în timpul guvernarii Nastase, a fost extrem de criticata şi ca, practic, ea a fost un model de ineficienta şi de blocaj institutional la vremea respectiva. De asemenea, pe de alta parte, este la fel de uşor de verificat faptul ca DNA, aşa cum exista astazi, are în Monica Macovei un sustinator şi un protector decisiv, înca de la începuturile sale.

Afirmatiile lui Cozmin Guşa de la Realitatea TV trebuie sa fie citite şi într-o cheie electorala – cu putin înainte de a rezuma şi mistifica istoria DNA, “consultantul politic” vorbise în termeni elogioşi despre Elena Udrea, cea care e un termen de comparatie constant, aproape obligatoriu şi pozitiv, atunci cînd, la acest post de televiziune se vorbeşte despre Monica Macovei. Tehnicile de minimalizare utilizate în legatura cu profilul Monicai Macovei sînt dublate de abordari pozitive cu privire la Elena Udrea, cea despre care, în aceeaşi seara în care a povestit versiunea sa cu privire la DNA, Cozmin Guşa a afirmat ca a avut “o campanie de mare precizie”.

Nota: Articolele publicate in aceasta sectiune sunt parte a unui proiect de monitorizare a comportamentului televiziunilor in campania electorale. Proiectul este sustinut de Fundatia Konrad Adenauer.