Fost profesor in Armata SUA: Romania va trebui sa investesca mai mult in aparare. Cred ca Donald Trump va incerca sa faca o intelegere cu Rusia

de Claudiu Zamfir     HotNews.ro
Miercuri, 9 noiembrie 2016, 18:13 Actualitate | Alegeri SUA 2016

Analiza- Romania in era Trump
Foto: Bing Maps
​Dr. Stephen Blank, fost profesor la Colegiul de Aparare al Armatei SUA, a declarat, miercuri, pentru HotNews, ca Romania va fi nevoita sa investeasca mai mult in aparare pentru a se apropia de viitoarea adminstratie Trump a SUA. Intr-un interviu, prin telefon, analistul din SUA a explicat punct cu punct de ce Romania are motive de ingrijorare dupa alegerea omului de afaceri republican in functia de presedinte al SUA.
 
HotNews: Care va fi influenta alegerii lui Donald Trump asupra sistemului de securitate din Europa de Est si din Romania?

Stephen Blank: Cred ca Donald Trump va incerca sa faca o intelegere cu Rusia si cred ca efectele vor fi negative pentru toate tarile care au fost in blocul sovietic. Cred ca nu va fi bine pentru nimeni din Europa de Est, sincer. Veti fi supusi unor presiuni mai mari din partea rusilor, iar sustinerea din partea SUA va scadea. Cred ca rezulatul alegerilor din SUA este foarte rau pentru Romania , din pacate.

HotNews: Totusi, Romania are in acest moment o prezenta militara americana. Se va diminua?

Stephen Blank: Va trebui sa luptati pentru a mentine prezenta americana deja existenta in Romania. Vor fi presiuni pentru inlaturarea acestei prezente, aveti scutul de la Deveselu si asta nemultumeste Rusia. Deci vor fi presiuni pentru inlaturarea acelei baze.

HotNews: Autoritatile romane, diplomatia cum se vor putea apropia de administratia Trump?

Stephen Blank: Va trebui sa cheltuiti mai mult cu apararea si sa explicati mai mult administratiei Trump cat de grava este amenintarea rusa si cat de contraproductiv este pentru interesul american sa se retraga din Romania. Trebuie sa le explicati mult mai puternic lui Donald Trump si echipei sale de ce este Romania importanta pentru America. Si nu doar Romania, in acelasi sens toti ceilalti va trebui sa aiba o abordare similara. Cine vrea sa pastreze prezenta americana, va trebui sa vina cu argumente mai multe.

HotNews:
Dar Donald Trump si Vladimir Putin credeti ca au afinitati, sunt dornici sa treaca la negoceri in privinta complexului de securitate?

Stephen Blank: Pe baza a ceea ce am vazut pana acum, cred ca Putin si Trump sunt dispusi la negocieri. Putin deja a spus ca vrea sa negocieze cu Trump, Trump a spus ca vrea sa negocieze cu Putin.

HotNews: Ce se va intampla cu NATO, cu Trump presedinte al SUA, de departe cel mai mare contribuabil al aliantei?

Stephen Blank: Faptul ca Daca Trump ameninta lumea ca se va retrage din NATO, ca nu va mai contribui, daca ceilalti membri nu vor plati mai mult, va slabi NATO , iar rusii vor face totul pentru a exploata situatia si pentru a o accelera.

HotNews: Totusi, cat de puternic va fi Donald Trump, in ceea ce priveste aceste decizii de securitate strategice? Mai exista si Congresul (domninat de republicani), generalii din fortele armate...

Stephen Blank:
Presedintele SUA este extrem de puternic. Trump va mosteni o Casa Alba foarte puternica, deci va putea sa ia toate aceste decizii strategice, daca va vrea.

Stephen Blank
Foto: Hotnews
Dr. Stephen Blank este Senior Fellow la American Foreign Policy Council, in Washington DC. Recunoscut international ca expert in politicile rusesti de aparare dr. Blank a fost profesor de  Studii Ruse de Securitate si de Afaceri de Securitate Nationala in cadrul Strategic Studies Institute al U.S. Army War College, in Pennsylvania.

In activitatea sa, dr. Blank a oferit consultanta pentru CIA (Agentia Centrala de Inteligence a SUA), dar si unor corporatii care doreau sa faca investii in Rusia.

A scris si / sau coordonat 15 carti si peste 1.000 de articole si monografii de specialitate in presa americana.

(Sursa foto si bio: strategicstudiesinstitute.army.mil)


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
14132 vizualizari
  • -26 (48 voturi)    
    pfff..drace (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 18:23)

    @Mishu [utilizator]

    taranii de la deveselul vor fi cei mai suparati ,au asteptat atatia ani pe americani sa vina si acuma astia isi iau jucariile si pleaca acasa
    • +17 (39 voturi)    
      Vocea Rusiei. Hotnews infestat cu agenți rusi! (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:10)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Comentariu clar făcut de un agent de propaganda și război psihologic care lucrează pentru Moscova:

      Citat:
      "taranii de la deveselul vor fi cei mai suparati ,au asteptat atatia ani pe americani sa vina si acuma astia isi iau jucariile si pleaca acasa"
    • +7 (19 voturi)    
      Cu fonduri UE (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:13)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Ne vom construi un scut anti Sovietzia
  • +29 (43 voturi)    
    Ar fi bine sa incepem sa ne inarmam (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 18:25)

    Zimbru [utilizator]

    Oricare va fi reactia lui Trump, cu cat vom avea o armata mai puternica, cu atat o interventie ruseasca este mai putin probabila.
    • +1 (25 voturi)    
      Din pacate un e asa de simplu (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:35)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Putin este dispus sa se foloseasca de un razboi nuclear limitat care se potriveste politicii fata de Romania. Odata cu evacuarea de la Deveselu, odata cu limitarea fortelor capabile sa apere Romania de o ofensiva nucleara (sistemele Patriot), doar o inarmare nucleara proprie poate pune cat de cat limita ambitiilor piticului atomic.

      Trump sa dovedit foarte slab in negocieri - sa dus in Mexic pentru a arata ca are portile deschise acolo in pofida intentiei de a construii un zid la frontiera, iar la intalnirea cu presedintele Mexicului nici macar nu a abordat subiectul. O lasitate de acest fel in fata lui Putin - care are un arsenal nuclear gata de a fi folosit - va afecta profund NATO.
      • 0 (4 voturi)    
        "Sa dus"? Unde ai auzit de Caligula? (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 21:07)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        la ProTV?
      • 0 (0 voturi)    
        ce gavaesti Ivane? (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:05)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        razboi nuclear limitat?
        evacuarea de la Deveselu?
        inarmare nucleara a Romaniei?
        Trump foarte slab in negocieri?
        Pe ce lume traiesti frate?
    • -12 (28 voturi)    
      nu se poate (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:40)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      pentru orice kkt trebuie acceptul UE, noi am pierdut dreptul de ne apara singuri. Nu mai exista suveranitate nationala in interiorul Uniunii, decat foarte limitata.
      • 0 (0 voturi)    
        esti prost informat (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:06)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui revo

        sau doar prost intentionat
        Apararea nationala nu este atributul UE ci al statelor nationale componente.
    • +9 (19 voturi)    
      mai usor (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:52)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      sa nu-si frece operatorii mainile prea devreme.
      daca vreti sa observati,o sa vedeti ca ivan nici nu se stofoaca prea tare cu noi,lucrand prin proxi.nu noi suntem tinta,si asa prea mica,ci vestul.acolo e bataie mare.iar degeneratii aia ne-au vandut demult.
      ce i-au tinut pe loc pe rusnaci?americanii.


      iar ce spune Blank,e purul adevar.din doi suciti care coduc planeta,nu poate iesi nimic bun
      yalta,malta,creionul rosu cu varful gros,remember?
    • 0 (2 voturi)    
      raportul (popualţiei) este de 1 la 7... (Joi, 10 noiembrie 2016, 10:25)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      noi abia ne ducem zilele, nu vom avea niciodată fonduri suficiente pentru a contrabalansa un astfel de raport; în ww2 am fost aliaţi cu nemţii, acum contăm pe nato, dacă trump va fi chiar atât de idiot să se împrietenească cu putin, singura soluţie a unei ţări sărace este strategia aplicată în prezent de jihadişti : încercări (chiar sinucigaşe) de asasinare a lui putin... sună urât, dat în situaţie de război, mijloacele nu prea mai contează.
  • +10 (36 voturi)    
    Buna dimineata! (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 18:26)

    mitg [utilizator]

    Acesta este efectul Trump.

    Vom vedea cat de "cool" a fost ca romanii sa-l placa pe Donald asa mult.
    • +16 (16 voturi)    
      irelevant (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:15)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Daca il placeau mai putini romani nu iesea?
      Noi ne-am bazat prea mult pe aliante in toata istoria noastra, fara sa tinem cont ca interesele sau prioritatile tarilor cu care facem aliante se pot schimba.
      Oricum eu nu cred ca Rusia va ataca Romania, in mentalul colectiv rus sunt alte tari asupra carora considera ca au depturi, gen tarile baltice.
      In plus fata de asta orice conflict cu o tara UE (inclusiv alaea baltice) ar aduce noi sanctiuni, macar de fatada, care ar impinge economia rusa de tot in prapastie. Nu cred ca a atat de batut in cap Putin incat sa isi dea foc la valiza.
      Va intretine impresia de pericol iminent pt rusi, pt a-i domina prin frica, dar pana sa atace vreo tara NATO e cale lunga. Ganditi-va ca Rusia nu a reusit sa se impuna in Ucraina, ca o coalitie din multe superputeri nu sunt in stare sa opreasca o mana de fanatici religiosi...razboaiele nu-s asa usor de castigat. nu si-la asuma nimeni decat daca asta nu creaza nici cel mai mic pericol de a avea de suferit direct.
      • +8 (12 voturi)    
        La nivel social (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:26)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Chiar acum trei zile zicea un labagiu de parlamentar (la RTV) ca Donald ii va pune cu botul pe labe pe rusi. Toti din studio dadeau din cap aprobator.

        Chiar si pe internet, chiar aici pe HotNews, a existat falsa imagine cum ca Donald vine si despica.

        Ei, cu aceasta mentalitate, poate ne desteptam si noi o data si ne echipam militar ca polonezii.
      • +5 (5 voturi)    
        N-au drepturi nicaieri! Nu te gandi la capra (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 21:08)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        vecinului, ca nu e bine. Trebuie sa fim solidari cu Tarile Baltice, cu toata lumea. Rusii sa stea la ei in mizeria lor, ca ne-au exportat destula ciuma. Sa o exporte in America lui Trump.
  • -16 (44 voturi)    
    Noi ar trebui sa fim primii care fac o intelegere (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 18:37)

    D-or [utilizator]

    cu Rusia in ceea ce ne priveste.
    Sa nu ne asteptam sa ceara altii pentru noi mai mult decit am cere noi insine.

    Si, a propos, nu avem absolut nicio datorie fata de nimeni si mai ales nu fata de Ucraina. Ei chiar nu s-au purtat bine cu romanii.
    Singura noastra datorie e fata de noi, dar politicienii nostri se cred diplomati aparind cu noblete interesele altora in detrimentul nostru. De fapt sunt doar niste fraieri, stupizi, nevolnici.
    • +18 (28 voturi)    
      ... (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:34)

      John.Doe [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Pentru ca istoria ne-a aratat cat de bine ne putem intelege cu Rusia. Ai uitat cum ne-au injunghiat in spate in 1878 cand eram aliati. Cand ne-au lasat singuri pe frontul de est in 1917 la mila dusmanilor. Cand ne-au amenintat si anexat Basarabia in 1939, si ne-au executat sau ne-au exilat compatriotii in Siberia, inainte si dupa razboi. Nici nu vreau sa reamintesc crimele, violurile si jafurile care erau la ordinea zilei pana in 1958 cand armata rusa s-a retras din Romania.

      „Rusia nu se mulțumește de a fi luat o parte mare și frumoasă din vatra Moldovei, nu se mulțumește de a fi călcat peste granița firească a pământului românesc, ci voiește să-și ia și sufletele ce se află pe acest pământ și să mustuiască o parte din poporul român." - Mihai Eminescu
      • -7 (7 voturi)    
        incerc un raspuns (Joi, 10 noiembrie 2016, 8:43)

        nicomar [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

        daca nu primesc un contra raspuns frumos, il ignor, la 1878, rusi miorti 27.000 (plus alte mii), romani 4300, eliberate dupa 5 secole de dominatie otomana (CINCI !) Romania, Bulgaria, Serbia si Muntenegru. in urma tratatului de la Berlin, Rusia primeste judetele Cahul, Bolgrad si Ismail (care oricum aveau o gramada de lipoveni vorbitori de rusa).
        in 1939, dupa insistentele Rusiei in '38 de a face o alianta impotriva lui hitler, dar marea GB si Franta i.au desconsiderat cu totul pe rusi, pt ca se credea ca o alianta cu hitler va rezolva problema, rusii se vad in fata unei propuneri germane de a imparti Polonia si Basarabia (dupa ce nemtii ocupau frumoasa Romanie, stii filmul Actorul si Salbaticii cu Tomita), pentru a evita razboiul. Ce sa faca ? Ce ai fi facut (la ora aia, cu o masina militara germana in expansiune teribila, gen america azi) ? Prin urmare, dragutule, multumeste-i bunicilor lui merkelita pt dezastrul cu Basarabia si Bucovina. apropo, de ce tarile occidentale nu forteaza ucraina democrata sa dea inapoi tot ce a fost impartit cu hapca in regimul sovietic ? (exemplu sunt tarile baltice), sau macar sa-i preseze sa dea drepturi la minoritatile romana, rusa, ungara, poloneza, la un nivel comparabil cu EU ? (in care vor sa intre). stii ca inainte (de '90, cand era urss), se putea vorbi romaneste, erau abecedare in romana in Cernauti, chiar si pana prin 2000 si ceva (pana la disputa cu Krivoirog si Bastroe), iar acum nu poti sa spui un piu in altceva decat ucraineana ?
        daca ma intrebi de ce am cazut noi romanii si ceilalti din este sub ocupatie sovietica dupa '45, paspunsul e simplu: smecherii din vest nu au vrut ca germania sa plateasca 100 miliarde marci lui stalin (cam 50 de ani) si au dat teritorii, ca tot nu dadeau de la ei. singura exceptie cand s-au inteles (au dat banul) a fost cu austria, ocupata pana in '55. intelegi ?
        crimele din timpul comunismului, din timpul hitlerismului trebuie pedepsite si autorii execitati (gen ca la americani).
        • +2 (2 voturi)    
          astept restul "explicatiilor" (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:43)

          Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

          sunt curios cum explica propaganda ruseasca deportarile si nereturnarea tezaurului. Si daca insisti sa le gasesti scuze rusilor o sa vin si cu alte evenimente, ca sunt destule in lunga istorie a atrocitatilor rusesti.
        • 0 (0 voturi)    
          ai incercat un raspuns nesimtit si ti-a iesit (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:15)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nicomar

          In 1878 Rusia dorea sa ramana pe teritoriul Romaniei si doar opozitia Europei i-a oprit. Scopul lor era sa ne ocupe nu sa ne elibereze. Personal as fi preferat sa ne elibereze austriecii si nu rusnacii.
          Cat despre WW2 esti de-a dreptul gretos, comentariul tau de coada de topor nu merita nici un scuipat.
    • +10 (10 voturi)    
      Mai Ivane, (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 22:12)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      rusia a dovedit mereu ca nu este de incredere, ca nu intelege decat de forta bruta.
      Cum poti sa sustii aceste ineptii ?
      Poti sa dai macar un exemplu ?
      • 0 (0 voturi)    
        Si, asteptam ca altii sa negocieze pentru noi? (Joi, 10 noiembrie 2016, 10:38)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        E vorba de principiu, nu de Rusia in mod special.

        In timpul razboiului, au mai asteptat unii sa vina altii sa lupte pentru ei... si au venit.... dupa ce ei au fost cenusa!
      • 0 (0 voturi)    
        Si, asteptam ca altii sa negocieze pentru noi? (Joi, 10 noiembrie 2016, 10:38)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        E vorba de principiu, nu de Rusia in mod special.

        In timpul razboiului, au mai asteptat unii sa vina altii sa lupte pentru ei... si au venit.... dupa ce ei au fost cenusa!
    • +3 (3 voturi)    
      mai citeşte ceva istorie... (Joi, 10 noiembrie 2016, 10:33)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      ...poate aşa vei afla că singura "înţelegere" posibilă cu rusia este să i te declari vasal...
  • +33 (43 voturi)    
    Romania era oricum obligata la inarmare (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 18:41)

    animatron [utilizator]

    Cand ai Rusia vecin, nici nu mai conteaza cine e presedinte in USA.

    Vom atinge pragul de 2% PIB pt aparare, nu e o problema, Romania are o crestere economica importanta (primul loc in Europa).

    Pozitia noastra e strategica in regiune, competenta si loialitatea militarilor nostri pe fronturile din Irak si Afganistan sunt recunoscute oficial de omologii americani, Romania e foarte bine vazuta la Pentagon.

    In discursul sau de dupa alegeri, Trump a spus ca in campania sa a avut alaturi peste 200 de generali si amirali si ca se bazeaza pe munca lor in viitor.
    E foarte putin probabil ca acestia sa fie majoritar pro-rusi, dimpotriva.

    USA a investit deja in Romania, are aici o baza a fortelor speciale, foloseste un aeroport militar strategic, are o baza de rachete interceptoare de ultima generatie.

    Polonia si Romania vor ramane esentiale pentru politica militara a USA in Europa, indiferent cate presiuni va face Rusia.

    Vor fi sigur cateva miscari mai degraba simbolice, drept gaj de buna credinta catre Putin, dar in esenta nu se va schimba mare lucru, USA nu va abandona pur si simplu o pozitie geostrategica castigata in vecinatatea Rusiei, Trump nu e vreun naiv.

    De partea noastra e simplu.

    Crestere economica, combaterea dura a coruptiei, politica de integrare pro-occidentala, marirea capacitatilor de aparare in fata Rusiei, continuarea efortului pentru reunirea Basarabiei cu Romania (si implicit marirea importantei noastre strategice in regiunea M.Negre).
    • -10 (18 voturi)    
      crestere economica? (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:24)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      cica 15% in plus la salariul profesorilr distrug economia! Semn ca nu merge prea bine, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        deocamdata merge rusulet (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:19)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

        Trebuie doar sa avem grija sa nu ajunga vreun Tariceanu sau Dragnea prim-ministru.
    • -9 (13 voturi)    
      il crezi prea destept (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:45)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Donald nu se ridica cu mult deasupra alegatorilor lui, pun pariu ca nu stie de existenta unei tarisoare numite Romania, si nici pomeneala sa arate cu destul pe harta pe unde vine! Nu se incurca el cu fleacuri ca Romania sau Marea Neagra - lac rusesc.
      • 0 (0 voturi)    
        ii cunosti pe alegatorii lui Trump (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:17)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui revo

        si le-ai masurat gradul de inteligenta?
    • +1 (1 vot)    
      e bine că mai sunt si optimisti... (Joi, 10 noiembrie 2016, 10:37)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      ...
  • +6 (14 voturi)    
    O idee mai buna ar fi (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 18:50)

    Vade Retro [utilizator]

    ...sa avem o politica de aparare comuna in cadrul UE.
    • +4 (4 voturi)    
      O idee buna sa tinem cu dintii de NATO (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 21:11)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      si sa anulam Brexitul. Deja in UK procurorii se gandesc sa atace Brexitul pentru campania castigata in MOD MINCINOS, prin MINCIUNI, pentru misleading.
      • 0 (2 voturi)    
        zau, unde ai vazut tu faza cu procurorii? (Joi, 10 noiembrie 2016, 12:48)

        Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

        si in alta ordine de idei, alegatorul, posesorul de drept de vot are numai drepturi?
        Unde e obligatia lui (macar morala) sa se informeze si sa stie dracului cand voteaza ce face si care sunt probabilele consecinte?
        Votul implica si responsabilitate, nu poti sa votezi cum vrei si dupaia sa te fofilezi ca tu esti imaculat dar te-au impins dracusorii la vot rau.
    • 0 (0 voturi)    
      asta depinde în primul rând de UE... (Joi, 10 noiembrie 2016, 10:38)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      ...nu doar de noi.
    • 0 (0 voturi)    
      chestia asta o sa dureze peste 10 ani (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:21)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Vade Retro

      Timp in care Trump o sa fie de mult plecat de la Casa Alba.
      NATO este cea mai puternica alianta din lume si europenii trebuie sa fie cretini sa renunte la ea ca sa ce? Sa aiba o armata condusa de Fritz?
  • -7 (19 voturi)    
    baietii care vand arme nu dorm (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:02)

    jaz [utilizator]

    si-au trimis propraganda sa faca valuri, sa mai atate frica si rusofobia poate mai ies niste contracte.

    mesajul este chiar obraznic: europa de est daca vrei ca trump sa te iubeasca atunci cumpara armament american
    • 0 (0 voturi)    
      nu mai rusulica (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:22)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jaz

      O sa cumparam repede niste Katiuse sa nu cumva sa suparam propaganda rusnacilor.
      Hai pasol!
      • 0 (0 voturi)    
        alica baiete linisteste-te (Vineri, 11 noiembrie 2016, 15:18)

        jaz [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        nu e cazul sa faci atac de panica. am vorbit cu rusii si nu ataca azi.
  • +6 (16 voturi)    
    Asa, ca sa fie clar. (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:09)

    ac [utilizator]

    Acu va mai bucurati c-a iesit Trump?
  • -9 (21 voturi)    
    Da, ar trebui... (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:20)

    Zalmoxis [utilizator]

    ... sa cheltuim, daca se poate, toti banii tarii pe arme de la americani.
    Nu-i normal ca daca ai pus scut, "defensiv" chipurile, in Romania, Rusia sa-si faca griji? Acum, daca Trump relaxeaza tensiunile create cu Rusia va fi normal ca si Putin sa relaxeze relatiila cu Romania care e considerata un potential atacator (scutul poate fi folosit si ofensiv).
    Deci, HN, nu mai speria populatia ca "vai! vedeti ce rau e ca a castigat Trump!" "acum va fi vai de noi!"
    Daca venea scorpia vanduta corporatiilor-Hilarioasa- era sigur razboi. Asa insa mai sunt sanse sa nu fie.
    Am ineput sa cred ca HN, Tapalaga si Pantazzi sunt finantati de "anumiti" cu anumite interese. Credeam ca sunt ziaristi liberi. Ce naivitate!
    • -10 (12 voturi)    
      Ai perfecta dreptate!!! (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:44)

      Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui Zalmoxis

      Acum asteptam sa vina Hillary sa se auto-proclame presedinte pentru ca Rusii sunt de vina ca a iesit Trump iar astfel trebuie sa le dam rusilor o lectie.
      • 0 (0 voturi)    
        Zamolxis scrie si tot el isi raspunde (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 21:12)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Dan_Nemes

        "da, ai dreptate".
  • +16 (20 voturi)    
    Astea-s (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:25)

    TRABI [utilizator]

    minciuni . Trump nu va slabi NATO , nu va retrage trupe din Europa . Va cere in continuare ca fiecare membru NATO sa suporte cheltuielile militare din zona sa .
    Romania , care a fost condusa numai de incompetenti /parlamente de asemenea , a distrus tot si nu a facut nimic , cate putin in fiecare an pentru aparare , acum ne vedem in fata realitatii crude mondiale . Noi i-am ascultat pe idiotii din conducerea noastra si ei au furat tot ce se putea , ce sa doteze armata cu echipamente grele de lupta . Au facut contracte cu statii de emisie-receptie ca sa ne pisam pe ele dupa un an de zile .
    Ar trebui sa fie judecati pentru subminarea tarii .
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Joi, 10 noiembrie 2016, 13:21)

      un.om [utilizator] i-a raspuns lui TRABI

      Este extrem de improbabil ca SUA sa se retraga din Romania.

      Reamintesc ca noi am fost amanati de Clinton (democrat) dar acceptati in NATO de Bush (republican).

      Republicanii au fost tot timpul mai agresivi fata de Rusia.
  • -13 (17 voturi)    
    nu vad ce rost mai are sa cheltuim (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 19:38)

    revo [utilizator]

    Zarurile au fost aruncate. Nu noi trebuie sa le explicam americanilor de ce ar trebui sa-si mentina prezenta aici, ci ei ar trebui sa ne caute pe noi, daca sunt cu adevarat interesati.
    Dar dupa cum se arata lucrurile, cu un Donald dornic sa faca "afaceri" cu Putin si cu un Putin care face deja jumatate de drum catre Donald, lucrurile cam sunt deja batute in cuie. Deci faza cu "cheltuiti bani pe armament american" (ca aici bate) nu se mai justifica.
    Romania va fi inca o data jertfita pentru interesele altora.
    • +8 (12 voturi)    
      poate si bocesti un pic! (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 20:04)

      Zalmoxis [utilizator] i-a raspuns lui revo

      "Romania va fi inca o data jertfita pentru interesele altora."
      Cu plangaciosi ca tine ar fi posibil. Dar partea buna e ca romanii nu sunt toti plangaciosi si gura-casca care asteapta sa vina americanii sa le bage de mancare in gura sau cacaciosi morti de frica ca vor veni rusii peste noi.
      Exact atitudinea de plangacios o promovau si o promoveaza politicienii din Romania. Cum ca noi suntem niste nulitati fara americani. FALS!!!
      Eu cred ca si noi trebuie sa ne dezvoltam prin forte proprii si nu asteptand de la altii!
      • -2 (2 voturi)    
        nici chiar asa (Miercuri, 9 noiembrie 2016, 21:31)

        GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui Zalmoxis

        noi suntem niste nulitati pur si simplu ..
        nu vad cum de te astepti "ca tara sa ia nu stiu ce directie" din moment ce pentru " noi" voteaza ratatii cu 8 ce nu-s capabili sa se semneze si in parlament ajung nea vasile si nea viorel ( unul strungar si celalalt patiser) care trebuie sa voteze legi, bugete si strategii pe care n-or sa le inteleaga nici daca le spui pe litere ce inseamna aia ..
      • -1 (1 vot)    
        măi râzăciosule, (Joi, 10 noiembrie 2016, 10:46)

        vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui Zalmoxis

        îţi (re)amintesc că pe la jumătatea secolului trecut doar o mână de viteji & patrioţi s-au retras în munţi pt. a încerca să lupte împotriva invadatorului sovietic şi a cozilor sale de topor din politica autohtonă, restul majorităţii populaţiei au zis pas, ba unii i-au mai şi turnat pe cei ce luptau... cam ăştia sunt oamenii...
  • +1 (5 voturi)    
    a se citi: sa cumpere arme de la USA (Joi, 10 noiembrie 2016, 9:58)

    jackalphonse [utilizator]

    Cam asa se traduce "Romania va trebui sa investesca mai mult in aparare".
    Am intrat si noi in clubul exclusivist al Orientului care i face profit SUA cumparand arme.
    • +3 (5 voturi)    
      păi da... (Joi, 10 noiembrie 2016, 11:16)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      că acum ceva ani, băsescu prefera să cumpere f16 hârbuite, când la o sumă comparabilă norvegienii ne ofereau grippen noi nouţe, si cu perioadă de graţie la plată... exact la fel ca inamicul său politic năstase care a achiziţionat nave militare britanice second-hand pt. un paraîndărăt de milioane...
    • 0 (0 voturi)    
      da mai jack (Joi, 10 noiembrie 2016, 19:28)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      Dar vezi ca corvetele alea de exemplu sunt fabricate la noi. Si multe alte echipamente vor fi de origine europeana! Chiar asa va roade rusnacilor ca Romania va avea o armata puternica?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri