Interviu HotNews.ro

VIDEO Ce l-a marcat cel mai tare in campanie pe liderul USR, Nicusor Dan. PLUS: Scenariul luat in calcul referitor la PNL

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 5 decembrie 2016, 19:45 Actualitate | Alegeri Parlamentare 2016

Nicusor Dan in studioul HotNews.ro
Foto: Hotnews
Liderul USR, Nicusor Dan, afirma, intr-un interviu pentru HotNews.ro ca l-a marcat urmarile propagandei PSD-ului impotriva strainilor si ca a vazut, in timpul vizitelor prin tara, oameni care i-au spus ca cei care au studiat afara n-au ce cauta in Romania. “Cel mai bine merge propaganda cu Soros”, a spus Nicusor Dan, care a adaugat ca la Focsani un alegator a rupt in fata lui flyerul cu candidatul USR, olimpic international la matematica si “mandria orasului”. Pe de alta parte, Nicusor Dan explica de ce partidul sau sustine ca nu doreste sa intre la guvernare alaturi de PNL, chiar daca liberalii si-au curatat listele in comparatie cu PSD sau ALDE. Intrebat daca se teme de negocieri pe sub masa intre PSD si PNL, liderul USR a raspuns: “Este un scenariu pe care il luam in calcul. Pentru ca s-a intamplat si acum patru ani, s-a intamplat si acum opt ani.”
  • Vezi in text ce spune Nicusor Dan despre candidatii USR care au ramas in Consiliile de Administratie ale unor societati de stat dupa ce au plecat din guvern, cum raspunde acuzatiilor ca nu mai participa la sedintele Consiliului General si ce spune referendumul pentru modificarea Constitutiei in sensul definirii familiei traditionale
Nicusor Dan: In lipsa resurselor materiale, scopul nostru a fost de a discuta direct cu oamenii. Asta e reteta care a functionat la Bucuresti, cand toti consilierii nostri, toti membrii nostri s-au dus pe teren. Am incercat sa facem asta si acum si o sa facem in continuare. Discutand cu oamenii gasesti cumva radiografia societatii. In mod evident exista o saturatie fata de clasa politica. Oamenii sunt constienti ca 27 de ani s-a promis si nu s-a facut nimic. Exista o asteptare. Unii dintre ei considera ca USR este raspunsul la aceasta asteptare. Pe de alta parte, am vazut si urmarile propagandei PSD-ului impotriva strainilor. Am vazut oameni care ne-au spus ca cei care au studiat afara n-au ce sa caute in Romania.
Rep: Am vazut ca ati pus pe Facebook, chiar dvs vi s-a spus asta.
ND:
Da, chiar mie mi s-a spus. Ca mai bine ramaneam acolo, da.

Rep: Sunt chiar atat de numerosi oamenii astia sau mai degraba sunt cazuri izolate?
ND:
Cel mai bine merge propaganda cu Soros.

Rep: V-au facut si sorosist?
ND:
A, de nenumarate ori, da.

Rep: Si ce le-ati raspuns de fiecare data cand ati auzit asta. Le-ati spus ca e o prostie, ca-i propaganda ieftina?
ND:
Am intrebat: dar aveti o dovada ca s-a intamplat asa? Si ei spuneau, unii bineinteles: pai daca s-a spus la televizor...Cred ca lucrul care m-a marcat cel mai tare pe partea asta negativa...bineinteles ca au fost nenumarati oameni care au venit sa ne sprijine, sa ne spuna ca-si pun speranta in noi...in Focsani candidatul nostru, Virgil Petrea, a castigat olimpiada internationala de matematica. Deci omul a fost mandria orasului. Si in fata mea un domn a luat flyerul cu Virgil Petrea si l-a rupt in doua.

Rep: De ce, cum si-a explicat gestul?
ND:
A plecat mai departe, cu persoana respectiva n-am reusit sa vorbesc. Probabil ca a considerat ca vrea sa vanda tara strainilor.

Rep: Chiar atat de mult credeti ca a prins discursul asta?
ND:
Eu cred ca da.

Rep: Discutand despre oameni si despre oamenii USR de data asta, una din problemele USR-ului este tocmai lipsa unor filiale puternice, a unei infrastructuri in afara Bucurestiului. In Bucuresti sunteti cunoscut, ati facut o frumoasa figura la locale. Dar in tara cum stati? Ce oameni aveti in Vaslui, de pilda? Cine conduce organizatia USR Vaslui?
ND:
La Vaslui am fost ieri dupa-amiaza. Erau minus doua grade si noi dadeam flyere in centrul orasului. Dupa cum la Barlad - cele doua localitati sunt cele mai importante din Vaslui- am fost pe la 11 dimineata, lumea mergea spre piata si se intorcea si am avut o interactiune foarte buna cu multi oameni. La Vaslui liderul nostru de filiala este cineva din Barlad, care a studiat la Bucuresti, munceste la Bucuresti intr-o multinationala. A reusit sa inchege doua mici organizatii de zece persoane la Barlad si la Vaslui si ei impreuna merg prin sate, se duc la targuri. Cam peste tot se intampla la fel.

Rep: Zece persoane la Vaslui si Barlad. Asta nu-i chiar foarte mult.
ND:
Nu este foarte mult dar cred ca in sectorul 5 la alegerile locale din Bucuresti am avut o organizatie de 12 persoane. Si am luat in sectorul cinci undeva la 22 – 23%. Asa este si acum. Este foarte mult entuziasm. Oamenii si-au facut calendarul, cand, unde vor merge si o sa ajunga sa mearga o data de doua ori in fiecare loc din judet.

Rep: Am aflat de prin presa locala ca pe listele USR, pe locul 1 la Senat in Vaslui figureaza un executor judecatoresc. Executorul nu e tocmai genul de figura populara intr-o comunitate.
ND:
Da, putina lume stie. L-am cunoscut si eu ieri. Are un discurs convingator. Stie sa vorbeasca pe toate limbile posibile, la toate nivelurile de intelegere. Stie ce inseamna sistem de justitie. Eu cred ca-i o alegere buna.

Rep: Pe ansamblu, daca e sa faceti o evaluare, cum arata USR in tara? Aveti filiale, aveti oameni peste tot in orasele mari, in orasele, ca astea sunt extrem de importante si ele?
ND:
Avem cate o filiala judeteana si cu totul avem in fiecare judet, sunt judete in care avem doua-trei organizatii, cu totul suntem undeva la 50 de organizatii locale. Insa, repet, organizatiile judetene au capacitatea, cu foarte mult entuziam si munca, sa merga in fiecare din comuna.

Rep: Asta nu-i foarte mult, 50 de organizatii judetene si conteaza foarte mult gradul de mobilizare in ziua alegerilor. Una din problemele dvs e si structura alegatorilor, aveti un public mai activ, studenti, mai mobil social. Or, in ziua votului ei nu vor putea vota decat in judetele de resedinta.
ND:
Da, da. Asta a fost una din scaparile …. Stiti ca a fost o coalitie de ONG-uri care a urmarit si discutat cu politicienii pe masura ce se scriau legile electorale, asta a fost una dintre scapari. Pentru ca pana acum puteai sa votezi cu buletinul pe lista speciala oriunde. Ne dezavantajeaza, speram ca in cazul studentilor sa profite de aceasta zi libera si de gratuitatea transportului sa mearga si sa voteze la ei acasa.

Rep: Ati facut o evaluare cam ce impact ar putea sa aiba faptul ca nu se va putea vota decat in judetul de resedinta? La USR s-ar putea sa fiti mai afectati decat alte partide.
ND:
Am fost afectati si la alegerile locale din Bucuresti. Sunt foarte multi oameni in Bucuresti care nu au buletin de Bucuresti.

Rep: S-ar putea sa aveti o surpriza, intre ce spun sondajele si ce iese la vot sa fie o diferenta si din cauza asta.
ND:
Din pacate nu exista cifre pe care sa te poti baza. Deci evidenta populatiei este ceva scapat din mana si sunt prieteni, colegi, care acum isi fac viza de flotant ca sa voteze. E ultimul tren ca sa poti sa votezi in 11 decembrie. Si e din alte timpuri. Trebuie sa te duci cu proprietarul la politie. Proprietarul care te ia in spatiu trebuie sa vina cu tine la politie sa semneze ca te ia in spatiu.

Rep: Acolo, la ghiseu, la politie. Nu poti veni cu o hartie semnata
ND:
Nu poti veni cu hartie de la el, da. Nu poti.

Rep: Dvs deschideti lista pentru Camera Deputatilor la Bucuresti. Demisionati daca partidul intra in Parlament?
ND:
Da. Sigur.

Rep: Ce le spuneti bucurestenilor, carora le-ati cerut votul la locale si le-ati promis ca va bateti pentru orasul lor?
ND:
Sa stiti ca am avut mult timp ezitarea. Cred ca am luat decizia corecta. Sunt lucruri pe care poti sa le faci mai bine din pozitia de deputat decat din pozitia de consilier general minoritar in minoritatea de 27 fata de 28 din Consiliul General. Va dau exemplul taximetriei. Cunoasteti haosul din taximetria din Bucuresti, pirati, evaziune fiscala. Am facut o promisiune pentru taximetristii din Bucuresti ca o sa incercam sa le rezolvam situatia. Toata problema lor se reduce la respectarea legii de catre politia locale. Daca seful politiei locale din Bucuresti respecta sau nu legea. Din pozitia de consilier local, in afara de a face presiune pe seful politiei locale si de a face una, doua chestiuni mediatice sau o plangere penala la parchet nu am absolut nici o parghie sa influentez situatia.



Rep: Bun, si in calitate de parlamentar ce puteti face?
ND:
In calitate de parlamentar, sunt niste chestiuni legislative pe legea taximetriei dar asta-i alta chestiune. Exista varianta fericita a sustinerii unui guvern. O sustinere a unui guvern inseamna implicit o lista de prefecti care chiar sa vegheze la respectarea legii in Bucuresti si o parghie suplimentara pe seful politiei locale din Bucuresti. Pe respectarea legii, el este in subordinea prefectului. Deci este o pozitie superioara pentru a rezolva o chestiune administrativa care tine de un organ administrativ.

Rep: Da si nu, pentru ca tot un simplu parlamentar veti fi cu influenta limitata asupra unui guvern, daca veti reusi sa faceti parte dintr-o majoritate. Care va fi prima dvs initiativa in calitate de parlamentar?
ND:
Cred ca o rediscutare a legilor electorale este una din prioritatile democratiei din Romania. Si vorbim aici si de alegerea primarilor in doua tururi, si de scaderea pragului electoral, si de posibilitatea partidelor locale, si de scaderea numarului de semnaturi. Toate aceste lucruri trebuie rediscutate si in opinia mea cea mai importanta este alegerea primarului in doua tururi. E singura modalitate prin care putem sa spargem baroniada locala.

Rep: Deci inteleg ca va faceti o prioritate ca viitor parlamentar din modificarea acestor legi?
ND:
Da, fara indoiala.

Rep: Revin,  daca doriti sa o oferiti cetatenilor care v-au votat o scurta explicatie. V-ar putea reprosa ca-i tradati. V-am votat sa va bateti pentru Bucuresti, acum mergeti in Parlament.
ND:
Pot sa va dau un nou exemplu. Exemplul soselei de centura. Din pozitia de consilier in Consiliul General poti sa propui la un moment dat ca Bucurestiul sa contribuie financiar si sa aiba un parteneriat cu ministerul transporturilor pentru a finaliza in sfarsit soseaua de centura si cu pasajele necesare la toate iesirile sa fie facute. Din pozitia de parlamentar si speranta ca Guvernul depinde de mandatele noastre putem sa urgentam realizarea soselei de centura, care este vitala pentru Bucuresti.

Rep: Deci spuneti ca puteti face mai multe de acolo din Parlament decat faceti acuma din Consiliu General. Unde am vazut ca doamna Firea va reproseaza ca nu prea mergeti pe la Consiliu.
ND:
Aici este o maxima ipocrizie. Faptul ca nu merg in Consiliu vine din faptul ca, absurd dar asta este, nu mai sunt membru USB ci membru USR, din secunda in care m-am inscris pe lista pentru Camera Deputatilor. Aceste doua partide ar fi trebuit sa fuzioneze pe 19 octombrie, cand a fost primul termen la Tribunal.  Dar PSD-ul a intervenit, PSD si cu inca doua persoane fizice cu actiuni identice, si au facut toate artificiile juridice posibile ca sa intarzie judecarea definitiva a procesului de fuziune, care privea USB-ul si USR-ul, care erau practic aceeasi oameni. Si nu s-a terminat procesul asta. Eu nu pot sa incalc legea sa ma duc ca membru USR pe un mandat care apartine USB-ului. Asta-i tot. PSD-ul este cel care reclama, cand el este cel care a produs.

Rep: Deci spuneti ca si sa fi vrut sa mergeti nu puteati.
ND:
Nu, n-am voie. N-am voie, nefiind membru USB in momentul asta. Daca aceasta fuziune s-ar fi produs, n-ar fi existat decat un partid USR-ul care ar fi preluat USB-ul. Si eu m-as fi dus acolo in calitate de membru USR...

Rep: Dar asta ar trebui sa fie problema tuturor consilierilor USB, nu?
ND:
Sunt relativ putini cei care au candidat pe...Cei mai multi dintre ei au ramas in USB pana in momentul in care fuziunea s-a consumat si ei se duc la sedinte. Sunt cativa care au candidat ca si mine pe listele pentru Parlament si ei sunt in situatia asta de a fi in alt partid. Si ei nu se duc la fel cum eu nu ma duc.

Rep: Care sunt relatiile cu Dacian Ciolos in campanie. Tineti legatura cu domnia sa, va coordonati cat de cat actiunile?
ND:
Ne-am intalnit de doua sau trei ori. Am avut o discutie publica pe programe, cea la care presa a a fost invitata. In rest, domnia sa este departe de ce inseamna campanie. Isi tine promisiunea de a nu se implica in politica, de a-si duce acest mandat de premier la final. I-am respectat aceasta decizie. Acele intalniri au fost pur informative.

Rep: Dacian Ciolos pare mai apropiat de USR decat de PNL. L-ati dori in partid dupa alegeri?
ND:
Am spus public cred ca inca de acum patru luni ca se inscrie in profilul de oameni care noi il asteptam in USR. Am mai dat atunci nume de ministri, Cristian Ghinea care intre timp a venit, Vlad Voiculescu...

Rep: Dar intre timp ati mai discutat la cele doua – trei intalniri?
ND:
Nu s-a pus problema asta. Noi speram ca acest scenariu in care Dacian Ciolos va fi un prim-ministru sprijinit de doua partide sau mai multe si va avea aceasta calitate de a fi echidistant fata de toate partidele sa fie realizata. Si atunci nu dorim sa fortam si sa insistam cu aceasta invitatie.

Rep: Stiti ce n-am prea inteles din iesirile dvs publice de pana acum. De ce nu doriti sa intrati la guvernare impreuna PNL?
ND:
Ok, am vazut interviul dvs cu Alina Gorghiu si stiam ca o sa ma intrebati asta...Teoretic, intrebarea este perfect pertinenta si raspunsul nostru este artificial si absurd. Teoretic, cei mai buni oameni din societate se inscriu in partidele politice si partidele politice cu echipe de oameni foarte competenti duc o competitie in fata electoratului pentru ca cea mai buna echipa sa fie aleasa si sa guverneze. Teoretic. In Romania suntem foarte departe de acest model. Si sondajele si oamenii ne spun ca oamenii competenti nu mai vor sa intre in partide politice. Si atunci, raspunsul onest pe care noi il dam acestei probleme, este ca noi dorim in limita in care oamenii ne dau votul lor si prin votul lor obtinem un numar de mandate in Parlament, dorim sa dam aceasta responsabilitate celor mai competente persoane din Romania care pot sa ocupe aceasta pozitie. De exemplu, dl Mircea Dumitru consider ca este un ministru al educatiei bun. Nu cred ca trebuie sa-i impunem sa se inscrie in PNL sau in USR ca sa continue ce a inceput la Ministerul Educatiei.

Rep: Daca ne uitam pe listele candidatilor si HotNews.ro a publicat harti cu candidatii si problemele lor in justitie, USR nu este pe aceasta harta pentru ca nu are candidati cu probleme penale. Dar daca ne uitam la PNL, in afara de doua nume discutabile, n-au o problema in comparatie cu celelalte partide, PSD care e plin, ALDE nu mai vorbesc, sunt colector de penali. Nu vi se pare ca au facut eforturi vizibile de a se schimba si ar fi meritat o apropiere din partea USR mai mare decat azi?
ND:
O sa urmarim cu totii evolutia viitoare a PNL-ului. Nici noi nici sustinatorii nostri n-am uitat campania electorala din Bucuresti, in care o decizie rationala a PNL-ului ar fi ajutat ca PSD-ul sa nu castige primaria Bucurestiului si sa ia avansul asta pe care il vedem acuma toti in sondaje. Pentru moment, credem ca modul in care noi functionam la nivelul Consiliului General, la nivelul consiliilor locale, este modul in care publicul il asteapta de la noi. Propunem proiecte, votam proiectele bune indiferent cine le propune, respingem proiectele proaste indiferent cine le propune, este cred ceea ce publicul asteapta de la noi.

Rep: Va temeti azi, la mai putin de o saptamana inainte de alegeri, ca o parte din PNL ar putea negocia pe sub masa o eventuala alianta cu PSD dupa alegeri?
ND:
Este un scenariu pe care il luam in calcul. Pentru ca s-a intamplat si acum patru ani, s-a intamplat si acum opt ani. Eu sper, fata de tot ce a aratat PSD-ul in ultimii ani si fata de aministia penala pe care chiar zilele astea in campanie o anunta...

Rep: O anunta cine?
ND:
O anunta Sebastian Ghita si n-o neaga Serban Nicolae de la Senat.

Rep: Stiti ca m-a mirat putin atacul asta la PSD. Dvs aveti o intreaga campanie pe tema ca PSD va promova amnistia. Dar pana una, alta Ghita si PRU o sustin ca proiect politic, n-am inteles cum ati ajuns la PSD.
ND:
PRU este cu afisele domnului Ponta in toata tara. PRU si PER sunt anexe ale PSD. Am mai avut discutia asta cand noi acuzam PSD-ul ca ne contesta in instanta listele de semnaturi si dl Dragnea spunea ca nu sunt ei, e PER. Era PER-ul intr-adevar dar am venit cu poza din Valcea in care PER facea campanie pentru PSD. Deci pentru mine PRU si PER sunt satelitii PSD-ului si aceasta campanie este a PSD-ului cu atat mai mult cu cat dl Serban Nicolae nu a negat-o.



Rep: Bun, acum o mica discutie despre USR. Aveti unele mici probleme. De pilda, acum zece zile am prezentat cazul doamnei Oana Bizgan Gayral, candidat USR la Camera Deputatilor, care dupa ce a plecat din Guvern a ramas in vreo trei Consilii de Administratie ale unor companii de stat (CNAS, Salrom si  Daewoo-Mangalia Heavy Industries. Nu vi se parea corect sa demisioneze?
ND:
Am avut o discutie cu Oana Bizgan. Ca sa va raspund exact la intrebare, ea a ramas acolo pentru ca incepuse niste lucruri si voia sa le termine. E absurda acuza ca a ramas acolo sa mai castige niste bani. Intr-unul din consilii castiga 50 de lei.

Rep: Si din alte doua 7000.
ND:
Din alte doua 7000, mult mai putin decat castiga in privat. S-a dus acolo, a muncit. Specialitatea ei e managementul si redresarea companiilor care sunt in criza. S-a dus acolo, a facut un plan de management, a muncit realmente, nu s-a dus la niste sedinte. Si a stat pana acum, inteleg ca pe 9 decembrie e o sedinta la care e nevoie sa participe pentru a putea fi cvorum si pentru a se putea lua decizii la care ea a lucrat.

Rep: A fost sefa de cabinet a secretarului de stat Manuel Costescu, la randul sau candidat USR la Camera Deputatilor pentru diaspora. Si acesta detine o functie intr-o companie de stat, cea de membru in Consiliul de Supraveghere al Transelectrica, fiind numit in august 2016. Nu era mai corect, cand a iesit din Guvern, sa plece si de la Transelectrica?
ND:
Marturisesc ca nu l-am intrebat pe Manuel Costescu. La el diferenta intre cat castiga in privat si cat castiga la Transelectrica este uriasa. Si cred ca motivatia lui a fost aceeasi, de a termina ce a inceput ca membru in CA.

Rep: Acuma, cred ca motivatii au toti. Si revin cu intrebarea, ca s-ar putea ca publicul sa nu vada diferenta dintre clientii vechilor partide, sinecuristii care raman atarnati prin CA-uri si oamenii USR, pentru care iata aveti explicatii?
ND:
Deci, fiecare dintre ei este pe o pozitie eligibila. Fiecare dintre ei va fi deputat dupa alegerile din 11 decembrie. E vorba de doua luni pentru care fiecare a luat niste mii de lei. Nu e vorba de niste mii de lei. Sunt niste oameni care s-au dus acolo avand o competenta pentru a face ceva intr-un CA si au ramas ca sa rezolve lucrurile la care s-au angajat. Eu cred ca fiecare dintre ei poate sa lamureasca chestiunea asta. Cred, dimpotriva, ca trebuie sa apreciem ca oameni se duc la stat ca sa castige mai putin decat castiga in privat si ca sa rezolve cu competentele pe care le au problemele acestor comanii.

Rep: Aici s-ar putea sa fiu de acord cu dvs ca discutand despre cele doua cazuri particulare s-ar putea sa ne aflam in fata unei competente veritabil si sa fie un castig pentru companiile alea. Dar noi aici discutam despre altceva. Discutam despre un partid aflat in campanie electorala cu acesti oameni candidati si publicul poate ar fi asteptat un semnat pur politic de la ei, domne am plecat de la guvernare, punct, gata, am iesit si de acolo.
ND:
La Manuel Costescu nu am intrebat, nu stiu. Cel putin la Oana Bizgan, la un consiliu de administratie ea a avut un loc in urma unui concurs, nu in urma unei numiri din partea guvernului.

Rep: Da, e adevarat, dar si concursul asta l-a castigat avand deja o pozitie in guvern.
ND:
Selectia a facut-o o companie internationala, n-a facut-o guvernul.

Rep: Asa este, dar incercati sa convingeti publicul de asta, oricat de buna credinta ati fi e cam dificil in campanie. Dar trecem peste. Ati avut un dialog in ultima perioada cu liderii politici importanti, cu dna Gorghiu, cu dl Dragnea? Ati discutat cu ei despre ce va fi dupa alegeri?
ND:
Cu dl Drganea n-am vorbit. Cred ca ultima oara cand am vorbit a fost la o dezbatere publica pe care a organizat-o pe descentralizare la ministerul dezvoltarii acum vreo trei ani. 

Rep: De atunci n-ati mai vorbit?
ND:
Nu, n-am vorbit.

Rep: Nici in campanie n-am auzit sa pomeniti foarte des numele dlui Dragnea, ma refer la dvs.
ND:
Eu am incercat sa-l pomenesc de cate ori am putut, spunand ca PSD-ul este un partid condamnat penal pentru furt electoral. Va marturisesc ca am citit sentinta in prima instanta a Inaltei Curti, pe a doua nu am gasit-o, decizia definitiva, ca sa vad exact faptele pentru care este invinuit dl Dragnea. Am vazut ce a spus si el in fata instantei, cum a spus ca SMS-urile alea au fost scrise de un entuziast din sediu. Cunosc foarte bine cazul si am incercat sa...asta e o chestiune foarte serioasa. Ca un partid politic din Romania care poate sa ajunga la guvernare este condus de un condamnat penal, asta-i o chestiune foarte serioasa.

Rep: Nu inteleg exact cum incercati sa convingeti cetatenii sa va voteze, pentru ca la fiecare iesire v-am auzit spunand ca nu veti intra la guvernare alaturi de PNL, dar ca veti fi de acord sa trimiteti ministri in guvern daca Ciolos ajunge premier si apeleaza la oamenii USR. Ca om simplu mi-e greu sa inteleg ce vrea acest partid, vrea votul meu dar nu vrea sa ajunga la putere. E putin confuz.
ND:
Este aceesi intrebare pe care mi-ati pus-o mai devreme legat de faptul ca nu vrem sa propunem ministri. Repet, suntem intr-o situatie de criza, de neincredere, in care oameni competenti nu au vrut sa intre in politica sperand ca odata cu schimbarea tipului de politician pe care noi o promovam oameni compententi sa vina catre politica. Si v-o spun foarte onest, nu pretindem ca cei mai buni oameni din Romania se gasesc azi in USR.

Rep: Si atunci de ce v-as vota?  Eu daca sunt alegator obisnuit, acum ma aveti in fata incerand sa ma convingeti sa va votez. Pentru care proiect si de ce sa va trimit intr-un Parlament daca nu vreti sa fiti la putere?
ND:
Va invit sa va uitati la lista noastra de candidati. Candidatii nostri pentru Parlament sunt mult peste candidatii pe care celelalte partide ii propun. Sunt oameni care au o cariera profesionala care poate sa fie verificata, care au ceva in spatele lor. Pentru ca in activitatea noastra de pana acum, inclusiv in activitatea USB-ului in cele sase luni din consiliile locale din Bucuresti, am dovedit onestitate, am dovedit ca ne respectam programul. Si pentru ca am avem deschiderea ca, in situatia in care vom sprijini un guvern, pe pozitiile de ministru din guvern sa fie cei mai competenti oameni din Romania. Chiar daca nu sunt din USR.

Rep: E o oferta destul de bizara pentru un alegator oarecare din Romania obsnuit cu partide care spun ca vor puterea si au urmatorul proiect. Apropo, care este cel mai important proiect al USR, la care tineti si de a doua zi va bateti pentru el. Am inteles, cel cu legile electorale. Altul?
ND:
Stoparea jafului din banii publici si un sistem integrat care sa controleze in mod automat toate achizitiile publice de la toate autoritatile publice nationale si locale. In estimarea noastra se fura cam 4 – 5 miliarde de euro, asta inseamna 30% din 15 miliarde, cat sunt toate achizitiile publice din Romania. Dl Vacaroiu a spus mai mult, noi suntem mai modesti. Patru-cinci miliarde de euro inseamna trei autostrazi, de la un capat din Est in Vest. Orice firma privata serioasa stie sa implementeze un astfel de sistem pentru achizitiile publice pe care le face. Trebuie sa reusim sa implementam la nivel national acest sistem electronic care sa permita ca pe achizitiile publice care sunt ilegale sau frauduloase detectarea sa fie automata si nu sa avem o echipa de control care sa mearga din achizitie in achizitie care sa gaseasca o suta de nereguli si sa scape zece mii.

Rep: Si asta cum propuneti sa se faca, prin implementarea unui soft sau ce?
ND:
Prin implementarea unui mare, urias soft asemanator SEAP-ului dar care sa fie mult mai detaliat. Si care sa indeplineasca si o functie de control automat si sa mearga in zone pe care SEAP-ul nu le atinge. Daca o autoritate face azi achizitie si nu o pune pe SEAP nimeni nu va sti decat daca intamplator se duce Curtea de Conturi la ei si va vedea asta.

Rep: Vicepresedintele USR Clotilde Armand s-a pronuntat in favoarea organizarii unui referendum de modificare a Constitutiei in sensul redefinirii familiei drept casatoria dintre un barbat si o femeie. A revenit ulterior cu precizarea ca e o opinie personala, nu a partidului. Opinia dvs care este? Sunteti de acord cu modificarea Constitutiei in sensul redefinirii familiei? '
ND:
In momentul in care s-a creat USB-ul si ulterior USR-ul am avut aceasta conventie intre noi. Am convenit ca suntem diferiti ideologic si pe axa stanga – dreapta si pe axa progresist – conservator. Si am convenit ca nu ne vom exprima public pe subiecte care ne dezbina, ci pe acele enorm de multe subiecte - reforma administratiei, stoparea jafului din banul public – care ne unesc. O sa raman in aceasta linie si cred ca nu e util sa avem aceasta dezbatere in cadrul dezbaterii pentru alegerile parlamentare pentru ca interferenta nu e buna.

Rep: Pentru multi alegatori s-ar putea sa fie foarte utila dezbaterea asta tocmai pentru a se decide daca va mai voteaza sau nu. Personal am auzit oameni care spuneau dupa anumite pozitii, am decis sa nu mai votez sau sa votez USR. Astfel de teme sensibile care va definesc ideologic s-ar putea sa fie tocmai cele care mobilizeaza sau nu alegatorii.
ND:
Pentru potentialii nostri alegatori, eu vreu sa-i indemn sa se uite la faptul ca ne-am tinut de cuvant in ceea ce-am promis in alegerile locale din Bucuresti si la faptul ca suntem oameni seriosi. Am spus in aceasta chestiune ca nu avem o pozitie unitara, nu o avem, e o dovada de onestitate. Pe alte chestiuni am mers si am facut exact ce am promis. Eu sper ca acesta sa fie mesajul care sa-i convinga pe oamenii la care va referiti.

Rep: Am mai vazut un risc in ce priveste fuga de definire ideologica spunand, noi avem si platforme de stanga si de dreapta, si progresiste si conservatoare, sa se anuleze reciproc. Publicul de stanga sa fie enervat de prezenta unor pozitii de dreapta si viceversa. Si sa va canibalizati asa in interiorul USR.
ND:
Da. Am vazut si eu asta. Noi doi daca am fi vorbit in urma cu un an si v-as fi spus ca peste un an va exista un partid care va intra in Parlament undeva intre 10 si 20% format din oameni care n-au mai facut politica si care sunt competenti ar fi fost un vis splendid pentru 2016. Eu invit pe oamenii acestia care pot fi pasionali pe subiecte ideologice sa fie bucurosi cu alternativa pe care am construit-o si sa fie convinsi ca ne vom tine de cuvant pe lucrurile uriase care ne tin impreuna si care vom fi in contradictie cu o intreaga clasa politica.

Rep: Ultima chestiune. Cu banii cum stati? Ati mai gasit finantatori si pentru campania asta? Ca la locale au fost cativa, dar au mai gasit resurse.
ND:
La locale am cheltuit 300 de mii de euro. Acum la parlamentare in urma cu doua saptamani eram tot la 300 de mii de euro. Cred ca am mai primit de atunci vreo...primim cam 1500 de euro pe zi...deci probabil ca am mai primit vreo 30 de mii. Sunt doua lucruri importante. Unu: peste 3000 de oameni au donat pentru noi, foarte foarte multi dintre ei prin mecanismul online. Sunt vreo zece persoane care au donat mai mult de o mie de lei, in rest sunt oameni care au donat sume mici dar care au dus la suma asta totala. Si doi: suntem singurul partid care a facut acest exercitiu de transparenta. Acum doua saptamani am spus toate sursele de bani, inclusiv cum i-am cheltuit in precampanie si in campanie.




























[P] Oferta publica pentru punctele ANRP, pe ultima suta de metri

Zeci de detinatori de puncte emise de Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor(ANRP) au decis sa vanda in cadrul ofertei publice de achizitie derulate de fondul de investitii Alpha Quest. Lansata la inceputul lunii februarie, aceasta mai are aproximativ o luna pana la termenul final, 30 aprilie. 


15406 vizualizari

  • -40 (64 voturi)    
    cata vrajeala (Luni, 5 decembrie 2016, 20:05)

    Nevermind [utilizator]

    Ah... ce ai mai salvat Bucurestiul, candidand cat sa iasa firea... Ce zi tu, pumkin'? Ca poti mai bine ca deputat si de aia nu faci nimic in postul de consilier? Pai nu te limita scumpule. Eu zic sa te bagi la presedintia USA, ca acolo sigur ai parghii de rezolvare mai puternice. Lumea e prea mica pentru impunatoarea ta vrajeala politicianista si vopsita in "altceva"
    • +9 (23 voturi)    
      pe hotnews (Luni, 5 decembrie 2016, 21:17)

      Sorrows [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      umblă liberi bolnavi mintal. Care comentează şi comentează şi comentează...
    • +17 (25 voturi)    
      Esti praf (Luni, 5 decembrie 2016, 21:39)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

      Ca sa-ti faci o idee cata dreptate a avut Nicusor si cat de stupizi au fost atat liberalii care au venit cu acest "Perdoiu" cat mai ales cei care au votat-o pe Firea:
      In august Nicusor si USR s-au opus alocarii de 40 milioane de euro pentru spitale fara ca managerii sa vina cu justificarea cheltuielilor pentru cel mai mic lucru. Firea i-a ignorat si a spart 40 mil de euro pentru sufletul managerilor de spitale. Ce s-a descoperit in decembrie ? Ca managerul spitalului Malaxa a folosit acei bani neverificati de nimeni ca sa-i cumpere bijuterii amantei in timp ce spitalul arata ca dupa razboi.
      • -11 (21 voturi)    
        da da da, spuse pulberea (Marţi, 6 decembrie 2016, 0:24)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Studiaza-i "programul" de candidat la primarie din 2012. Chestie mai sforaitoare, lipsita de substanta si socialista, mai rar. Pana si psd pare de dreapta. Aaaa... vezi ca l-a dat jos de pe net, prea-curatul tau, dar mai sunt urme :D

        Cu perdoiu si stupiditatea liberalilor, ai dreptate insa. Ludovic era cat de cat ok dintre ei, dar si-a luat-o. Macar a fost decent si s-a retras instant. Chiar si asta se adauga la "cat de cat de ok" de mai devreme, pentru ca virgine nu exista in domeniu. Doar unele, de meserie, care doar se dau, ca sa le ia gushterii de noi :)))))) Chiar asa pui botu' la povestea lame a consiliior de administratie? Mda... pulbere...
        • +7 (17 voturi)    
          Program iti scriu intr-o ora in Word (Marţi, 6 decembrie 2016, 6:29)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

          Problema e de om. Orban, Firea sunt genul de oameni din sistem care vor continua acelasi model de lucru : punem oameni de partid, incompetenti, corupti in toate functiile de decizie pentru ca asa ni se cere de la centru. Iar Nicusor a si spus in campanie ca programele sunt cam asemanatoare, toti au spus ca vor reducerea traficului, vor curatenie, vor imbunatatirea transportului in comun, etc. Nu e mare lucru sa faci un program la primarie, mare lucru e sa si vrei si sa te tii de el.
          • -5 (13 voturi)    
            tu nu candidezi (Marţi, 6 decembrie 2016, 8:49)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui MasP

            tu nu te dai de dreapta sau de stanga, dupa vot, desi vad ca inca mai crezi in mos craciun. Vorbeam de programul din 2012. Asemanator cu altul sau nu, al lui era de STANGA. Sau vrei sa zici ca este doar un gargaragiu care asterne pe hartie si spune orice vrea lumea sa auda, doar pentru a fi votat? :D

            Citeste cu atentie interviul. Omul intoarce portofelul ca cel mai harsit om din sistemul de care aminteai. Vezi scuza cu usr si de ce nu mai serveste consiliul unde a fost votat sa "salveze" Bucurestiul, de catre alti creduli.
            In lamers terms: onorata instanta, daca am plecat nu stiam ca nu o sa mai fiu aici, deci nu-s de vina ca nu sunt prezent, eu plecand pentru ca am vrut sa plec. Si spune asta senind, in timp ce susura pe guritza lui de alba ca zapada: "maxima ipocrizie" :)))))))

            E ok ca-mi dai dreptate... se tine nicu shordan de treaba cum s-a tinut de mandatul de consiglier general :D Mare lucru sa te tii de cuvant, intr-adevar. Nu e cazul lui.
            • +2 (8 voturi)    
              Stanga-Dreapta in primarie ? (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:21)

              MasP [anonim] i-a raspuns lui Nevermind

              Pe bune ? Care e diferenta intre stanga si dreapta cand principalele prioritati sunt traficul, curatenia, ratb, reabilitarea cladirilor ? Omule, nu intelegi, suntem in evul mediu timpuriu. Stanga-dreapta peste 20 ani. Sincer as vota si comunisti, si extremisti de dreapta, si orice care sa faca ceva in tara asta si sa lase ceva in urma.
              • -3 (5 voturi)    
                fix (Marţi, 6 decembrie 2016, 14:22)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui MasP

                sector 5 vs sector 1, de ex, la modul simplist si sec

                Daca pui problema asa, hai sa-ti dau exemplu real apropo de nicu shordan: Hala Matache. Cat a fost rost de blocat constructia arterei si de televiziuni, se batea cu caramida in piept. Cand aia NU au remontat Hala pe noua locatie, asa cum trebuia, nicu shordan a mers tiptil pe burta, ca nu mai era rost de expunere. Ia cu "miscat" ceva in tara asta si lasat ceva in urma, usb style. Dupa nicushor, si acum faceam slalom printre puradei in zona aia. Mai sunt si alte exemple legate de personaj.
    • -8 (18 voturi)    
      USR, partidul Kinder Surprise :) Partidul Unknown (Luni, 5 decembrie 2016, 21:44)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      http://revista22.ro/70258429/usr-partidul-kinder-surprise.html

      Acest articol arata perfect cum privesc multi spre USR, inclusiv eu.
      • -5 (17 voturi)    
        kind of (Marţi, 6 decembrie 2016, 0:27)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Problema mea e ca un partid de populist de stanga, nedeclarat, aduna voturi de dreapta de la creduli. Lipseste o alternativa national liberala, asa cum pnl este doar cu numele. Aparand stangistul nicushor cu alba ca zapada virgina usr, slabe sanse sa se mai coaguleze ceva nou pe dreapta...
    • +6 (16 voturi)    
      Blablaba.. (Luni, 5 decembrie 2016, 22:21)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Altceva ?

      la voi la PSD-ei ironiile sunt singurul 'argument'!

      Va da la partid un bat, si va apucati de el ca fraierii, fara sa stiti ca la capatul celalalt batul este in aer.

      Cam asa a stat Romania in toti acesti ani: in aer datorita PSD!
      • -4 (16 voturi)    
        :))) (Marţi, 6 decembrie 2016, 0:14)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Sani

        Realitatea doare cat sa fie considerata ironie? Din cauza astuia a iesit firea, ca a vrut nicu shordan sa-si testeze capacitatea electorala "live", in vederea participarii cu usr la alegeri. Tocmai a explicat politicianist cum s-a usurat pe votul celor ce au avut incredere in printul pe cal alb. Vin sarbatorile, scrie-i si mosului, ca inca mai crezi...
        • +2 (8 voturi)    
          hm (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:15)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Si totusi la intrebarea lui Sani nu ai raspus :)
          Ai raspuns doar cu o intrebare.
          Asadar, care sunt argumentele tale pentru cei pe care-i sustii?
          Pe cine sustii?
          Ce studii are cel pe care il sustii?
          Este condamnat penal? Este judecat pentru ceva?
          • -1 (3 voturi)    
            relax (Marţi, 6 decembrie 2016, 14:30)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

            Faceam cultura generala gasibila pe net ref nicushor.

            Nu prea am cu cine in mod real. Probabil cu Cernea la deputati pentru ca s-a luat de borsrl si trebuie ceva cojones pentru asta, in tara pupatorilor de moaste. Ma fac ca uit de delfini si altele de genul :)))

            La senat, no idea. Oscilez intre pnl si scris mesaje pe buletinul de vot, cum am facut la locale cand au venit cu o varza de oferta.

            wtf?!? ti-ai luat minusuri la niste intrebari decente, doar pentru ca nu ataci fara argumente? usristii rulz :))))))
    • +9 (19 voturi)    
      Ineptia patriotului (Luni, 5 decembrie 2016, 23:53)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Comentariu inept, semnat cu ura "patriotica" de cineva ce-si alege ca pseudo "nevermind", dar nu întelege un simplu text (ÎN ROMANESTE !) explicând de ce Dan nu poate (NU POATE) sa faca parte dintre consilieri.
      Dumnezeule! Uneori credeam ca se exagereaza, dar drama românului si decadenta acestui popor este cu mult peste putinta noastra si a României de a corija (a reseta pt "nevermind") prezentul pentru un viitor cât-de-cât rezonabil. Cum va putea România sa se mai vindece de plaga existentei acestor "reprezentanti" al unui neam pe care vrem sa ni-l reprezentam, fantasmagoric, ca nobil si bun?

      Dar ce fac cei ca "voi" pentru România?...
      Aceasta ar trebui sa fie întrebarea la care, primii, ar trebui sa puteti raspunde. Cu onoare, cu responsabilitate, cu vointa celui ce doreste binele natiunii ce i-a daruit libertatea de a se exprima liber si nu cu ignoranta celui ce perpetreaza raul infamei tradari de neam.
      • -8 (20 voturi)    
        serios? (Marţi, 6 decembrie 2016, 2:58)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        Iti citez idolul prea-curat ca borsrl: "Faptul ca nu merg in Consiliu vine din faptul ca, absurd dar asta este, nu mai sunt membru USB ci membru USR, din secunda in care m-am inscris pe lista pentru Camera Deputatilor"

        Deci NU POATE pentru ca si-a bagat picioarele in bucuresteni si votul lor irosit pe el si a vrut in politica "mare". PREMEDITAT.

        Daca pana si ce zice asta nu stii sa citesti, mi-e greu sa-ti TRADUC mai mult din ROMANA in ROMANA.

        Scarba mi-e de fani, din orice tabara.
        • 0 (8 voturi)    
          ei na! (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:18)

          Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          mori tu de grija bucurestenilor care l-au votat!
          bai pinochio! nu mai muri tu de grija lor, ca ursu' moare drum lung.
          • -2 (4 voturi)    
            argument/contra-argument (Marţi, 6 decembrie 2016, 14:33)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

            mi se rupe de cei ce l-au votat, insa candidatura pentru testat scor electoral a astuia, a dus la firea prin splitarea voturilor pe dreapta. A fost atat de greu de citit/inteles ceva simplu, scumpete?
            • +1 (3 voturi)    
              doby, (Marţi, 6 decembrie 2016, 16:20)

              natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              citeste si restul paragrafului, unde explica cum absorbtia USB de catre USR a fost blocata de PSD...
              • +1 (1 vot)    
                :))))) (Miercuri, 7 decembrie 2016, 3:52)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

                Cata inteligenta....

                psd-ul l-a blocat cu tancurile? Sau tocmai ai mai dat un exemplu despre pregatirea exemplara a lui nicu shordan? L-au blocat legal, pentru ca l-a durut undeva de lege si nu l-a interesat sa vada si riscuririle legale ale deciziilor de mare politician. E ca si cum l-au intors americanii de la frontiera si el e ultragiat ca nu stia ca are nevoie de viza. Ca doar e cetatean romano-europeano-universal si are numai drepturi...
        • 0 (0 voturi)    
          Nevermind, (Miercuri, 7 decembrie 2016, 9:07)

          Iocan [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          ca nimeni nu a bagat de seama faptul ca argumentele tale contra ND sunt inspirate numai din textele promovate de PSD, ALDE si PMP la adresa USR (precum ai mentionat deja) de pe net. De ce nu ai dat un search sa vezi ce a facut ND pana la a candidada di partea USD la Primaria Bucurestiului.
          Sper sa nu gresesc, dar dupa cate imi amintesc stiu ca au fost ceva probleme cu inregistrarea USR ca partid si parca initial trebuia sa fuzioneze cu USB dar au fost ceva talpi puse tot de cei pe care ii citezi in argumentatia ta!
          • 0 (0 voturi)    
            iocan (Miercuri, 7 decembrie 2016, 12:56)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Iocan

            Sunt chestii publice si nu toate folosite de psdpmplmaldebla. Scuza-ma ca la mine ceva dovedit are aceeasi valoare indiferent de cine spune chestia respectiva. Sunt satul de abordari cretine gen rusofil, daca Putin spune ca 1+1=2 si tu ii dai dreptate.

            L-am urmarit pe nd si ipocrizia ma dezgusta. Vezi partea cu programul din 2012. Abordare de stanga si multe vorbe goale, fara solutii, tip "sa fie pace pe pamant". L-a si dat jos de pe net. Nici usturoi... ;)

            Nu-ti da cu virgula ca in campania pentru primarie a atacat constant pnl in loc sa atace psd? Las' ca o avem pe firea...

            Problemele cu inregistrarea au fost in JUSTITIE. Ca psdul a facut plangerea, direct sau prin interpusi, este altceva, logic intr-un fel, si nu cred ca are relevanta in speta, pentru ca problema a fost a mega competentului nicusor. Talpile sunt inerente in domeniul asta, insa faptul ca justitia a dat dreptate ar trebui sa te puna pe ganduri.

            Votantii lui nd sunt din fosta turma pdl. Altii care puneau botul la matroane virgine providentiale si alegeau sa nu vada nici ce le spargea retina. Deja vu
      • -2 (4 voturi)    
        Te regasesti, nu? :)) (Marţi, 6 decembrie 2016, 13:54)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        Ia vezi asta: http://tpc.pc2.netdna-cdn.com/images/Free_Pluto_150.gif

        Te regasesti, nu? :)

        Crezi cumva ca prin netransparenta si lipsa de onestitate se salveaza Romania? Pai asta vad la toate partidele de pana acum. USR nu e deloc nou daca nu isi asuma clar niste pozitii. Vor ciolanul si atat.
  • +37 (51 voturi)    
    ... (Luni, 5 decembrie 2016, 20:10)

    g01an [utilizator]

    romanii de valoare, care au facut ceva notabil in viata s-au adunat pentru a lupta pentru tara lor...

    si tocmai ei sunt denigrati ca fiind anti-romani. cum ramanea cu respectarea valorilor romanesti?

    ce fel de tara vrem? una care ii impinge pe acesti oameni catre alte tari sau una in care acesti oameni pot pune umarul la munca pentru a imbunatati modul cum merg lucrurile?
  • -6 (20 voturi)    
    @Tapalaga: Intrebarea formulata corect (Luni, 5 decembrie 2016, 20:55)

    cinevatus [utilizator]

    Intrebarea formulata corect era astfel:
    ca partid parlamentar veti vota PENTRU sau CONTRA sau ABTINERE la votul organizarii referenumului pentru familie?

    Aceasta decizie va trebui facuta! Sa spunem ca nu ma intereseaza ce parere au Nicusor Dan si ceilalti candidati USR despre acest subiect. Sa spunem ca trec peste asta. Vreau sa stiu daca ma lasa sa votez pe mine pe aceasta tema. Vreau sa stiu daca permite populatiei sa se exprime. NU ma intereseaza daca ei sunt pentru sau contra! Vreau sa stiu cum vor vota ca parlamentari. Pentru ca va fi un vot si vor fi necesare 2/3 din parlament. Iar daca ei spun ca vor vota PENTRU, poate au votul meu, daca spun ca se vor abtine sau ca vor vota CONTRA, nu vor avea votul meu.

    Dar aceast vot va fi organizat in parlament. Este in agenda parlamentului.

    DE CE, USR nu spune cum va vota?
    DE CE nu sunteti transparenti?
    PENTRU, CONTRA sau ABTINERE?

    Asta este enervant.. Competenti dar netrasparenti. Spuneti ce faceti oameni buni..
    • +3 (17 voturi)    
      Nivelul ignorantei (Marţi, 6 decembrie 2016, 0:16)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      Tara arde si baba se piaptana!
      Într-o tara muribunda si plina de suferinta, singura grija a "patriotului" este referendumul pentru familie.
      Oamenii acestia nu-si merita libertatea.
      Din pacate ne-o impun si noua, celor ce vrem un minimum de sobrietate, de decenta, de bunastare si egalitate de drepturi, o tara demna si cinstita, în care copii nostri sa se simta împliniti, sa nu se mai gândeasca la bani începând de la 8 ani, sa fie scoliti de oameni demni si capabili, sa nu-si programeze deja viitorul printre straini ci, aici, acasa cu totii împreuna, asa cum vom fi fost creati de Dumnezeul dvs. (care se amuza probabil de farsa jucata Roma^niei habotnice si sinucigase).
      S.a.m.d. pe 11 decembrie !
      • 0 (6 voturi)    
        Tara arde de 26 de ani!! (Marţi, 6 decembrie 2016, 13:49)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        Tara arde de 26 de ani si e tocmai din cauza unora ca dvs. care cred ca oamenii nu sunt capabili sa aleaga pe teme sensibile.
        Uite in Italia, referendum cu prezenta la vot aproape 69%!! Cand vom avea si noi asa ceva?

        Daca s-ar fi organizat referendumul pentru familie in ziua alegerilor aveam o prezenta mare si mai scapam o data pentru totdeauna de PSD. Romanul tipic voteaza centru-dreapta si anti-PSD.

        Eu am mobilizat peste 10 persoane in turul doi la prezidentiale in 2014. Acum la alegerile acestea luand aceleasi persoane ca referinta, ma tem ca nu vor veni nici cat in turul unu. Ar fi venit sigur la vot daca era organizat si referendumul ba chiar sunt sigur ca ar fi venit si altii care nici la turul doi nu au fost,

        In schimb, pregatiti-va de o victorie imensa a PSD, cu o prezenta slaba la vot. Eu asta vad in teren.

        Numai pentru ca ati acceptat jocul PSD, care intai a mutat pentru organizarea impreuna si apoi contra. Toti au cazut in plasa.

        PSD tocmai a anuntat ca va pune ministru politic la justitie.
        Rollback in privinta justitiei = ASTA va asteapta.
    • +6 (10 voturi)    
      Parerea mea ... (Marţi, 6 decembrie 2016, 7:31)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      ... e ca exista doua motive pentru care nu emit inca un punct de vedere oficial.

      Unu la mana, ce-a zis Nicusor Dan e ca USR nu e un partid uniform din punct de vedere ideologic. Exista asadar forte si pro si contra referendumului, in interiorul USR. Asa ca decizia asupra unui punct de vedere oficial probabil nu e una la care sa ajunga usor, cel putin nu in mod democratic, si pe moment n-au energia si timpul necesar sa dezbata problema intern. (Oricum, si daca ajung in parlament, sanse sa aibe suficiente locuri incat sa fie ei cei care decid asupra referendumului sunt mici.)

      Doi la mana, vrandu-se un partid democratic, foarte putin probabil ca USR sa decida ca toti deputatii si senatorii lor sa voteze dupa cum le dicteaza seful de partid. Probabil, daca se ajunge la un vot pe tema referendumului in parlament, vor anunta ca il lasa pe fiecare parlamentar USR sa voteze dupa cum ii dicteaza constiinta - chestie dupa parerea mea cat se poate de corecta si de bun simt. (Compara asta, in privinta unei functionari democratice, cu PSD, unde cand sefu' senatului a indraznit sa zica ca poate nu e cea mai buna idee sa defileze partidul cu un penal in frunte la alegeri Dragnea l-a dat instantaneu afara.)
      • +2 (4 voturi)    
        Iti dau dreptate (Marţi, 6 decembrie 2016, 13:38)

        cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        Dar atunci ar trebui sa anunte de pe acum asta. Lasam toti sa voteze cum vor pe tema referendumului. Si poate daca in circumscriptia mea este unul care va vota pentru, voi vota si USR.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce are tanda cu manda? (Miercuri, 7 decembrie 2016, 9:16)

      Iocan [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

      In primul rand chestia cu familia traditionala este scoasa pe tapet in mod artificial sa mai gasim ceva motive de batut campii!!!
      Se poate legaliza contractul civil intre doua persoane de acelasi sex la notar si nu are nimeni treaba cu familia traditionala. Partea cu adoptarea sau cresterea copiilor in aceste cupluri ar fi de pus in discutie!
      Asa ca nu ne trebuie nici un referendum pe teme de genul "hai sa vad cat de tare pot sa-mi dau singur un sut in cur" ... si sa mi dau si bani pentru asta, costurile unui referendum pot acoperi cheltuielile cu trensportul gratuit la scoala pentru 10000 de copii intr-un an de zile!
      Tara arde si baba se chiaptana!
  • +19 (29 voturi)    
    O oferta pentru indecisi (Luni, 5 decembrie 2016, 21:43)

    motanul_gri [utilizator]

    Discursul dlui ND mi se pare onest si coerent.

    Aud diversi cetateni spunand cu regret ca avem partide de slaba calitate pentru ca romanii competenti si cinstiti prefera sa se tina departe de activismul politic.
    Ei bine, iata ca unii din acesti profesionisti au decis sa iasa din neutralitate si sa incerce edificarea unui proiect comun - USR.

    Cei care se plangeau ca nu au cu cine sa voteze, dispun acum de o alternativa viabila, de o speranta autentica.

    USR merita o sansa !
    • +2 (8 voturi)    
      Exact (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:54)

      andreexe [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

      De la celelalte partide vechi sau de la sateitii lor, stim exact la ce sa ne asteptam :)
  • -17 (29 voturi)    
    votati-l cu doua maini (Luni, 5 decembrie 2016, 22:33)

    xanti [utilizator]

    Omul stie una si buna ,nu e de stanga dar nici de dreapta nu e nici pro familie nici contra ,nu vrea sa castige alegerile sa nu cumva sa ajunga in guvern pentru ca "sa recunoastem in USR nu sunt cei mai buni oameni"asa a spus cu gurita lui.
    Este si fricos si alunecos ,nu raspunde direct la nici o intrebare.
    Clotide e mai barbat decat el ,pun pariu ca nu stie saracu daca e baiat sau fata.
    • +4 (10 voturi)    
      Multumim pentru sfat... (Marţi, 6 decembrie 2016, 0:31)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Chiar asa va trebuie facut.
      În rest, probabil ca n-am citit acelasi interviu.
    • +6 (10 voturi)    
      Mi se rupe de stanga sau dreapta (Marţi, 6 decembrie 2016, 6:32)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui xanti

      In timp ce noi suntem in evul mediu ca civilizatie tu vorbesti de cai verzi pe pereti. Ca sa ajungem sa conteze ca esti de stanga sau de dreapta mai trebuie sa treaca 20 de ani. Pana atunci hai sa rezolvam si noi niste lucruri simple precum curatenia in oras, refacerea spatiilor verzi, traficul de cosmar, asfaltul si canalizare pe ulitele din Bucuresti, etc, etc.
    • +5 (11 voturi)    
      Nicusor Dan este ... (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:12)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ... ceea ce nu a avut Romania pana acum.
      Adica sa inteleg ca sunt buni lipitorii de afise de stanga care aplica politici de dreapta si habarnistii de dreapta care aplica politici de stanga?
      Acum cand vin in fata oameni care chiar au facut ceva in viata (si studii si pozitii importante) altceva nu stiti decat sa dati cu noroi si sa scuipati.
      Mergeti pe principiul "lasatii politicienii (hoti si incompetenti) sa ramana deoarece au experienta politica". Iar alunecosi si fricosi sunt toti cei care au ventit cu tot felul de gogorite nesustenabile, mariri de salarii grotesti, mii de km de autostrazi, autostrazi suspendate, promisiuni de lucrari faraonice (ex Canalul Bucuresti-Giurgiu). Astia nu sunt alunecosi cand iti explica de ce nu au realizat ceea ce au promis?
      Poate in USR nu sunt cei mai buni oameni insa au cel mai mare potential. Si in afara de asta, cred ca toti vin cu bun simt, spre deosebire de clasa politica actuala si sustinatorii ei (vezi si comantarul tau legat de Clotilde). Stii cata munitie exista pentru a te lega pe chestiuni personale de candidatii din PSD, ALDE, PRU, PNL?
  • +27 (33 voturi)    
    1990 (Luni, 5 decembrie 2016, 22:50)

    StefanB52 [utilizator]

    Ne-am intors in 1990. "Nu ne vindem tara!". Trist! Ca nu-i voteaza, e una, dar sunt oameni care chiar sunt furiosi pe tehnocrati, ONG-isti, sorosisti, "straini ca Ionannis si Julien", UE, americani. Chiar daca, printr-o minune, nu reusesc sa ajunga la putere, raul facut de PSD si satelitii lui in aceasta campanie este imens.
    • +16 (18 voturi)    
      Raul facut de PSD ... (Marţi, 6 decembrie 2016, 7:35)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui StefanB52

      ... nu e din aceasta campanie, e din '89 incoace. Au reusit sa indobitoceasca o mare parte din populatia Romaniei, s-o faca pasiva si lipsita de speranta, incapabila de a spera la mai bine, egoista si indiferenta. Aia e ce ne mananca.
  • -2 (12 voturi)    
    PSD pt hipsteri (Marţi, 6 decembrie 2016, 8:54)

    Adran [utilizator]

    Va intrebati cu reuseste PSD sa stranga atatea voturi ? E simplu... vorbeste bine limba multor romani care nu inteleg cat de comunisti, de jegosi, de criminali sunt acesti PSD-isti, stiu ce sa le ofere si ce sa le spuna. Ce e USR ? Un partid in care au intrat multi oameni de buna credinta si care e sustinut de multi oameni de buna credinta, dar in final e un partid care trebuie sa se prostitueze ca sa reziste, trebuie sa-si aleaga stapanii, trebuie sa se supuna acelorasi forte care dicteaza si prin vest. Nu au alta sansa. Ei doar vorbesc alta limba, hipstareasca, stiu sa se dea oameni cu bun simt, stiu cum sa prosteasca. Cum e Obama ? Un tip super cool nu ? Care e insa adevarata lui fata ? Iluzii pentru naivi.
    • -2 (6 voturi)    
      exact (Marţi, 6 decembrie 2016, 12:05)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Adran

      usr=cancer curat.
  • +5 (17 voturi)    
    NU votati USR, vă rog (Marţi, 6 decembrie 2016, 9:40)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Votati mafia rosie PSD ca sa fure cum a facut si pina acum! Votati PNL, adica clientela lui Fenchiu/Vlasov/Gorghiu + mafia portocalie care se trage din FSN. Voatati scursura ALDE si securimea din PRU, Votati orice altceva... pentru ca Romania sa dispara complet de pe harta Europei, roasa de coruptie, de crime, de impostura , de securisti, de juntele de partid puse pe furt. Votati CA SI PINA ACUM, ca sa raminem cunoscuti in lume doar PENTRU HOTII ROMANI.
  • -8 (20 voturi)    
    De ce nu votez USR (Marţi, 6 decembrie 2016, 9:56)

    Un cititor [utilizator]

    1. Pentru că desi vorbesc limba română, nu sunt români
    2. Pentru că deși sunt oameni, preferă să meargă la parade decât la biserică.
    3. Pentru că nu au caracter.
    4. Pentru că îi iubesc mai mult pe străini decât pe români
    5. Pentru că deși vor să pară inteligenți, sunt niste incluți
    6. Pentru că deși se declară adversari politici și ideologici ai PSD și PNL, fac parte din aceeași familie politică progresistă de stânga.
    7. Pentru că vor să conducă, dar nu au niciun om cu viziune și charismă de conducător.
    8. Pentru că nu dovedesc prin viața și exemplul lor că respectă familia și valorile tradiționale românești.
    9. Pentru că se îngrijesc mai mult de câini decât de copii.
    10.Pentru că deși se declară toleranți, sunt fanatici precum mentorii lor neomarxiști și neoliberali.
    • +3 (9 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:36)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Cu unul ca tine am ajuns sa ne fure românii mai rău decât alții. Sustine in continuarea mafia securista pe care ai votat-o si pina acum !
    • +2 (12 voturi)    
      Comisia euroeana.. (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:42)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      ... a intreprins masuri pentru limitarea/contracararea propagandei Rusesti in media europeana.
      Mesajul cititorului (care de fapt e scriitor), urmeaza modelul propagandei rusesti.

      Cand armata de postaci PSD-isti si PNL-isti repeta obsesiv niste minciuni, se presupune ca tot se mai lipeste vre-un punct de cineva. Ma indoiesc ca un om cu mintea la cap "cumpara" mesajul de mai sus.
      Si nu stiu de unde inversunarea asta impotriva unui partid ce nu are mari sanse sa ajunga la guvernare.

      Am impresia ca alegerile acesta sunt despre "USR versus celelalte partide".
    • +1 (9 voturi)    
      Zi drept, ai primit lista azi dimineata (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:44)

      provest [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Si aveai inca neuronul adormit, tot ce ai putut face a fost copy-paste, ca seful tau!
      1. Si?
      2. E o tara libera.
      3. Dragnea&Ponta au?
      4. Se poate. Dupa ce romanii verzi din PSD au furat si mintit tot ce se poate, la ca se te astepti?
      5. Pariu ca nu stii care-i deosebirea dintre astea doua? Doar ai copiat lista data de sefu azi dimineata?
      6. Toti trebuie sa fie ceva, undeva.
      7. Viziune spre vitrine ca Tariceanu? Crisma marlaneasca a lui Ponta? Tupeul lui Ghita?
      8. Ce-ar fi sa mai schimbati placa si spre niste valori universale cum sunt libertatea, cinstea, bunul simt, raspundere egala in fata legii, etc? Aici se incadreaza? Ca in valotri traditionale, mici, bere si furt ne-au innecat ai tai.
      9. Pai uite, de copii trebuiai sa se fi ingrijit pana cum pesedistii tai, ca doar sunt de 25 de ani la butoane, nu? Si sau ingrijit atat de bine, ca a venit randul cainilor.
      10. Care mentori? Numeste unul si da-ne un link.
      9.
    • +2 (8 voturi)    
      :)) (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:58)

      andreexe [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Cred ca Dvs vi se potriveste partidul BOR :)
    • +3 (5 voturi)    
      Am spus-o de 1000 de ori (Marţi, 6 decembrie 2016, 12:38)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Nimic nu e mai amuzant decat umorul involuntar. In cazul de fata, o mostra magistrala la #5 - si, ziceti asa, sunt "incluti" tare astia de la USR, nu?

      Altfel, nu va emotionati chiar atat de tare - e dreptul dvs. sa votati cu cine vreti si implicit sa nu votati cu toti ceilalti (asta daca nu va pune dl. Dragnea o vorba buna pe undeva si votati cu toate partidele indicate de la centru).
      E dreptul dvs. si nu trebuie sa dati explicatii pentru asta, mai ales daca nu va intreaba nimeni. Dar daca totusi le dati, chiar si nesolicitate, incercati macar sa nu fie stupide, asa cum sunt toate de pe lista dvs., cu exceptia partiala a #6.
    • 0 (0 voturi)    
      Ba da prost esti... te-ai dat de gol! (Miercuri, 7 decembrie 2016, 10:53)

      Iocan [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Tot ce ai afirmat despre USR are legatura sau chiar face parte din platforma PRU!
      Dar pe criteriile agreate de tine (usor de dedus din sirul de argumente anti USR enumerate mai sus), poti vota cu urmatorii:
      1. Ghita - PRU (amnistie fiscala si penala pentru corupti) omul care detinea peste 50% din contractele de software cu statul, ajuns milionar de carton si sponsor al lui ponta dar care nu a sposorizat nici un program sau initiativa sociala (gradinita, scoala, spital, ...etc) ...vezi in schimb CV-ul lui Nicusor Dan.
      2. Tariceanu - ALDE, omul cu biletelul roz pentru Patriciu, Declaratie falsa pentru Paul al Romaniei, spaga de la Vantu pentru numire guvernator Delta Dunarii (ziarist numit guvernator???!!!!)...etc.
      3.Dragnea -PSD si Guvernator de Teleorman... condamnat pentru frauda electorala si mergeti pana in Teleorman sa vedeti si restul... daca face si din Romania la fel... e numai vina celor ca tine!
  • -1 (11 voturi)    
    Fara partide vechi, fara compromisuri! (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:23)

    wanderer04 [utilizator]

    Avand in vedere ca partidele vechi psd pnl au furat de-au rupt Romania de 25 de ani, discutia este inutila, USR este de departe cel mai eligibil.Partiduletele astea mici pline de penali, traseisti, gen pmp pru alde sunt anexele psd sau sustin interesele penalilor deci ies din schema automat. Pentru un roman adevarat cu scaun la cap alegerea e simpla. Cat tupeu sa ai tu psd partid penal sa vorbesti de vinderea tarii cand ai furat non stop 25 de ani si ai presedinte un infractor??? Cat tupeu sa ai tu pmp si basescu sa ceri votul oamenilor cand ai patronat atatia ani o mafie pe care acum DNA o devoaleaza??? Cat tupeu sa ai tu alde sa ceri votul romanilor cand ai adunat toti infractorii si traseistii ce nu au mai avut loc pe listele altor partide iar seful tau cercetat penal ataca non stop justitia si e aparatorul pe fata al penalilor? Pnl e o mare dezamagire, a mimat reforma, nu a venit cu candidati viabili si cred ca va avea o surpriza. Hai USR !!!
    • +1 (11 voturi)    
      De ce să v-o tragă alții? (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:40)

      Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui wanderer04

      Votați cu noi!
      • 0 (8 voturi)    
        M-am saturat... (Marţi, 6 decembrie 2016, 10:58)

        JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

        ... cat ne-au "tras" altii 27 de ani. Acum imi doresc niste minti luminate care sa ne conduca competent, civilizat, demn cu bun simt.
        Duminica ai deplina libertate sa fii "tras" de cine vrei din actuala clasa politica.
      • +4 (8 voturi)    
        da! (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:03)

        Bolovanul [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

        nuuuu! ca aia de ii votezi matale nu o trag nimanui! doar niste ingerasi de planteaza panselute.
  • 0 (12 voturi)    
    si tot (Marţi, 6 decembrie 2016, 11:13)

    bobyrou [utilizator]

    si tot nu o sa votez nicusorii. Cu toate articolele voastre prin care ni-l bagati pe gat zilnic. Nicusorii sa nu ma acuze ca votez cu pesede sau penele... pentru ca nu i-am votat niciodata in viata mea si nici nu o sa-i votez.
    • -1 (1 vot)    
      Cine si ce iti baga pe gat? Chiar sunt curios! (Miercuri, 7 decembrie 2016, 10:58)

      Iocan [utilizator] i-a raspuns lui bobyrou

      Mai bine ai incerca si tu sa bagi ceva la cap!


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi