Ludovic Orban, inculpat pentru ca ar fi cerut 50.000 de euro de la un om de afaceri ca sa-si plateasca aparitii la TV: Imi retrag candidatura la primaria Bucuresti. Sunt pus sub control judiciar de procurori

de Red. Stiri     HotNews.ro
Luni, 11 aprilie 2016, 16:33 Actualitate | Alegeri locale 2016. Bucuresti

Ludovic Orban
Foto: Agerpres
Ludovic Orban a anuntat la iesirea de la DNA ca a fost pus sub inculpare sub control judiciar si ca, de aceea, renunta la candidatura pentru Primaria Bucurestiului. De asemenea, liberalul a spus ca isi da demisia din functia de vicepresedinte al Camerei Deputatilor si din pozitia de prim-vicepresedinte al PNL. Potrivit lui Orban, procurorii il acuza de obtinerea de foloase necuvenite in executarea functiei politice.

UPDATE 17.02: DNA arata intr-un comunicat ca Orban ar fi cerut de la un om de afaceri 50.000 de euro in numerar pentru "a remit banii unor persoane pe care le-a menţionat, cu funcţii de decizie în cadrul a două posturi de televiziune, pentru a fi promovată imaginea candidatului". (Vezi comunicatul oficial al DNA mai jos).

Orban a refuzat sa spuna in ce dosar este inculpat si a adaugat ca nu a incalcat legile.

“Nu am incasat niciun folos necuvenit”, a spus Orban, precizand doar, la insistentele jurnalistilor, ca "este legat de ceva intamplat mai de curand”. 

"Nu pot sa ma prezint in fata cetatenilor sa le cer votul cat timp sunt intr-o ancheta penala", a spus Ludovic Orban la iesirea de la DNA, unde fusese chemat la ora 15.00.

"Sunt afectat sufleteste, dar nu pun sub nici o forma la indoiala activitatea DNA in acest caz.(...) Am sustinut activitatea DNA si consider ca este benefica pentru societatea romaneasca", a precizat el.

"Dupa cum bine stiti, PNL a sustinut permanent lupta impotriva coruptiei, in toate situatiile, si solicitarile formulate de DNA, de justitie, nu voi face nicio exceptie in acest caz", a adaugat deputatul.

Acesta a precizat ca si-a retras candidatura pentru a nu afecta sansa PNL de a castiga primaria Capitalei.

"Voi vedea in ce mod imi voi continua cariera", a spus el, respingand intrebarile privind o candidatura ca independent: "Nu mai joc cu viata publica, nu ma joc sa apar in fata cetatenilor si sa le cer votul".

UPDATE: Comunicatul oficial al DNA

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secţia de combatere a corupţiei au pus în mișcare acțiunea penală și au dispus luarea măsurii controlului judiciar, pentru o perioadă de 60 de zile, respectiv de la data de 11.04.2016, față de inculpatul ORBAN LUDOVIC, prim–vicepreşedinte al unui partid, pentru săvârşirea infracţiunii de folosire a influenţei în scopul obţinerii unor foloase necuvenite, prev. de art. 13 din Legea nr. 78/2000

Din ordonanța de dispunere a controlului judiciar întocmită de procurori a rezultat că există date şi probe potrivit cărora :

La data de 1 martie 2016, inculpatul Orban Ludovic, prim–vicepreşedinte al unui partid, a contactat un om de afaceri pe care îl cunoştea, solicitându-i sprijin financiar pentru campania electorală pentru alegerile locale din vara anului 2016, în care Orban Ludovic candidează la funcţia de primar al municipiului Bucureşti.
 
Ulterior, la data de 20 martie 2016, cu ocazia unei noi întrevederi, inculpatul Orban Ludovic i-a pretins omului de afaceri suma de 50.000 euro în numerar, cu precizarea că va trebui să remită banii unor persoane pe care le-a menţionat, cu funcţii de decizie în cadrul a două posturi de televiziune, pentru a fi promovată imaginea candidatului. Inculpatul Orban Ludovic a precizat că are nevoie de suma solicitată în aproximativ una – două săptămâni.
Omul de afaceri a acceptat să efectueze plata sumei de 50.000 euro în considerarea funcţiei de conducere pe care Orban Ludovic o deţine în cadrul unui partid şi a potenţialului de intervenţie al acestuia în domenii de interes în afacerile controlate de acest om de afaceri.


Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul Orban Ludovic trebuie să respecte următoarele obligaţii:

a)să se prezinte la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Secţia de combatere a corupţiei şi la Poliţie ori de câte ori este chemat;
b)să informeze de îndată Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Secţia de combatere a corupţiei cu privire la schimbarea locuinţei;
c)să se prezinte la organul de poliţie desemnat cu supravegherea sa, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliţie sau ori de câte ori este chemat.
d)să nu depăşească raza teritorială a României, decât cu încuviinţarea prealabilă a procurorului;
e)să nu se apropie de ceilalţi participanţi la comiterea infracţiunilor, respectiv de persoanele anume desemnate de organul judiciar şi să nu comunice cu aceştia direct sau indirect, pe nicio cale (nici prin mass-media);
f)să nu deţină, să nu folosească şi să nu poarte arme.


Inculpatului i se atrage atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.

Inculpatului Orban Ludovic i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.


Citeste mai multe despre   









32385 vizualizari
  • -27 (55 voturi)    
    oare? (Luni, 11 aprilie 2016, 16:38)

    demaGOGU [utilizator]

    ...partidul a realizat ca Orban nu are nicio sansa, zero, nada! in fata numitei GVFP si a decis sa-l retraga din cursa prin intermediul DNA.
    • +11 (21 voturi)    
      Uita-te (Luni, 11 aprilie 2016, 16:43)

      shlomo_bernstein [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      acum la noi cum se invarte roata, fanii PSD mai multi decat armata :))
      • 0 (2 voturi)    
        Poate urmeaza si FIREA. (Luni, 11 aprilie 2016, 17:00)

        Johanis [utilizator] i-a raspuns lui shlomo_bernstein

        Cine mai stie! Sa fie colega cu olguta si elenuta!
    • +24 (32 voturi)    
      Poate o convingi si pe.... (Luni, 11 aprilie 2016, 16:46)

      gigiN [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ..."celebra" olguta sa faca la fel !!! Spune-i ca nu are sanse si....pleaca si ea !!
      • +1 (3 voturi)    
        bolșevicii nu se predau (Luni, 11 aprilie 2016, 19:39)

        timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

        nu aștepta ca bolșevica olguța să facă pasul înapoi. la ei cu cât ești mai bandit cu atât urci în ierarhie. la ei hoția, mojicia, minciuna, disprețul față de lege și față de semeni sunt înscrise cu litere roșii carnetul de partid.
    • +5 (9 voturi)    
      Cat de convins esti! (Luni, 11 aprilie 2016, 16:48)

      AndreiSe [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      .... Aproape ca m-ai convins si pe mine!
    • +5 (11 voturi)    
      adio bucale (Luni, 11 aprilie 2016, 16:48)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      stirea asta cade la fix.daca nu stiati,marele vanghele,a a puit un partid,care,sa moara dujmanii mei,o sa aleaga premar.co' fi la sectoru' 5 sau general vedem noi

      ia numarati voi cate voturi face vanghele si ciracii lui.
      si mai ales,unde o sa se duca
      hai,care da mai mult?banu'nainte
    • +11 (19 voturi)    
      hai si Fierea ! (Luni, 11 aprilie 2016, 16:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      sa fie cu noroc !
      • 0 (2 voturi)    
        speri degeaba (Luni, 11 aprilie 2016, 17:00)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        pe firea nu are de ce sa o cheme dna-ul pt ca ea nu a avut de unde sa fure. cat a furat sau nu actualul sot se stie foarte bine prin voluntari
    • +10 (16 voturi)    
      pai (Luni, 11 aprilie 2016, 16:52)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Si nu se putea retrage pur si simplu, de ce mai era nevoie de DNA?
    • +1 (1 vot)    
      Si nu puteau sa-l retraga intr-un mod mai (Luni, 11 aprilie 2016, 18:05)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      putin periculos pt cariera si libertatea lui ? Procedezi asa cum sugerezi tu ca a procedat PNL, doar atunci cand vrei sa te razbuni pe cineva si nu-ti mai pasa nici cat negru sub unghie de rahatul de sanse care ti-au mai ramas in alegeri.
  • +6 (12 voturi)    
    Black cube (Luni, 11 aprilie 2016, 16:40)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Ati vrut "black cube" primiti " black ball" legata de picior
  • +15 (19 voturi)    
    SUCCESURI... (Luni, 11 aprilie 2016, 16:40)

    Johanis [utilizator]

    HAI, CA S-A REFORMAT SI PNL-ul!!!!

    Bravo presedintelui formatiunii!
    • +2 (2 voturi)    
      Politruca si Dinoszaurul (Luni, 11 aprilie 2016, 17:03)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Politruca Gorghiu, cu doctoratul ei cu tot, si dinozaurul portocaliu au obtinut o noua mare victorie. PNL=USL=FSN=PCR. Alinutza demagoga, o carierista de joasa speta, are acum viitorul in fata. Pardon, trecutul, ca PNL e un partid care se va desfiinta curind.
    • +2 (2 voturi)    
      Pai e o reforma, sa stii (Luni, 11 aprilie 2016, 17:13)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Acum nici nu mai asteapta sa ajunga in functie si deja incep sa faca magariil...

      Asta da "performanta"...
  • +20 (24 voturi)    
    25 de ani (Luni, 11 aprilie 2016, 16:40)

    Martinezu [utilizator]

    In slujba tarii. Si Dragnea exact la fel a spus.
    Sunt eroi; stau de 25 de ani ( poate si mai mult) in politica ...si ce sa vezi?
    Toti multi-milionari. Cum dracu or fi inflorit milioanele de euro prin conturile lor, daca sunt numai in slujba tarii?
    Or fi fost part time?
  • -7 (25 voturi)    
    O mare secatura ! (Luni, 11 aprilie 2016, 16:41)

    newlook [utilizator]

    Orban asta e o mare secatura ! Dar una-i una si alta-i alta. Prea e cusuta cu ata alba: DNA-ul stabileste cine candideaza si cine nu candideaza? Ca nu sunt chiar simple coincidente cazurile de la Craiova, Bucuresti...ca sa numesc numai doua care-mi vin in minte rapid.
    • 0 (0 voturi)    
      daaa (Luni, 11 aprilie 2016, 16:59)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Esti foarte bine intentionat :)
  • +7 (13 voturi)    
    PNL, your move (Luni, 11 aprilie 2016, 16:41)

    FFF T [utilizator]

    Va depinde și de decizia instanței în procesul cu organizarea alegerilor locale în 2 tururi. Dacă se rămâne la un singur tur singura opțiune pentru PNL să mai poată câștiga primăria va fi să-l susțină pe Nicușor Dan.
    Cu 2 tururi situația ar fi alta.
  • -1 (13 voturi)    
    revine Busoi pe tapet? (Luni, 11 aprilie 2016, 16:43)

    sorin3 [utilizator]

    Sincer cred ca Bucurestul merita un asemenea specimen.
    • +1 (1 vot)    
      sigur (Luni, 11 aprilie 2016, 16:59)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Si tu esti bine intentionat :)
  • -8 (16 voturi)    
    oooops (Luni, 11 aprilie 2016, 16:46)

    xanti [utilizator]

    Binomul il vrea pe Nicusor Dan.
    Cica sunt alegeri corecte in Romania.
    • +1 (1 vot)    
      probe ? (Luni, 11 aprilie 2016, 16:59)

      cezarjipa [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Care binom ?
    • +1 (3 voturi)    
      aaaamiiiin (Luni, 11 aprilie 2016, 17:09)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      decat orban sau procreatoarea,mai bine nicusor.
      ca nu poate face nimic din cauza consiglierilor,e altceva
  • +8 (18 voturi)    
    PSD=PNL (Luni, 11 aprilie 2016, 16:46)

    levierul [utilizator]

    trebuie ca si electoratul sa inteleaga asta si sa nu voteze candidatii PSD sau PNL. In PSD e inclus evindent UNPR, ALDE, iar UDMR este acolo unde e puterea, deci de unde le vin si lor banii.
  • +6 (10 voturi)    
    mosule, (Luni, 11 aprilie 2016, 16:47)

    nesuferitu [utilizator]

    o cam ''dai de gard''... si asa ii lasati lu' madam Firea Vranceanu Pandele.... cale libera catre cascaval. bravo voua! si mi se rupe aaaa.... sufletul de tine sau de Ontanu, sau de Oprescu, Vanghelie si Piedone ala... va doresc sa va reintalniti ''acolo''!
  • +8 (10 voturi)    
    Vai (Luni, 11 aprilie 2016, 16:47)

    mitg [utilizator]

    Ce trist. Se declara doliu.
  • +12 (20 voturi)    
    Acum si sa va rugati de Nicusor (Luni, 11 aprilie 2016, 16:48)

    Susufler0 [utilizator]

    n-o sa accepte asta sa-l sustineti la Primarie pt ca l-ati compromite.
    PS. Orbane, nu-s nici 2 saptamani de cand spuneai intr-un interviu ca esti cinstit, ca esti corect, ca esti integru si daruit Bucurestiului !
    PS. Oare o sa se ofere Twitty din nou sa-i salveze pe bucuresteni ?
  • +10 (18 voturi)    
    Ocazie mare (Luni, 11 aprilie 2016, 16:49)

    Kap [utilizator]

    Și atunci, după al enșpe-lea semn, în ceasul al 23-lea, Alinutza, faceți ce trebuia de la început și-l susțineți pe Nicușor?
    Sau vă legați caloriferul de gât cu alt candidat nepotrivit și vă duceți la fund în sondaje la toate alegerile?
    • +3 (3 voturi)    
      lol tu...serios ? (Luni, 11 aprilie 2016, 18:02)

      NumaiLaNoi [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      Vasile Blaga a anunţat că nu poate spune niciun nume acum pentru înlocuirea lui Ludovic Orban. "Nu putem să vă certificăm vreun candidat. Discutăm cu organizaţia pe Bucureşti. Am răspuns în permanenţă de o săptămână. Suntem un partid serios. Nu facem alianţe preelectorale cu nimeni. Eu nu cred că există instituţii care fac jocuri politice. Mergem la câştig şi în Bucureşti", a încheiat Blaga.
    • +2 (2 voturi)    
      alinutza (Luni, 11 aprilie 2016, 18:34)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      Alinutza saraca, e cam nula. Nu exista nicio decizie pe care sa o punem in dreptul ei. Nimic. Cine se asteapta ca ea sa declare ca PNL il sustine pe Nicusor Dan, viseaza. Nu ar face asta nici daca este evident ca altfel iese candidatul PSD. Blat? NUUUU. Prostie si slabiciune. Atat
  • +14 (28 voturi)    
    Si pe Firea (Luni, 11 aprilie 2016, 16:50)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Va rugam DNA. Sunteti singura noastra sansa
    • +1 (1 vot)    
      Aici ai dreptate (Luni, 11 aprilie 2016, 17:17)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Aici ai dreptate. Vine maturoiul si prostii vor fi pusi la locul lor. Doar implicarea DNA mai poate intarzia asta! Total ilegal, dar ce mai conteaza: miza e supravietuirea imbecililor !
  • +15 (33 voturi)    
    Nicusor DAN, penibililor! (Luni, 11 aprilie 2016, 16:50)

    codo [utilizator]

    cat mai cautati in sacul gol, penelisti de spoiala? nu mai e nimic de gasit. sprijiniti un om de buna credinta, fara nicio investitie si obtineti spor de imagine gratuit.
    • +2 (2 voturi)    
      nicu'shordan... (Luni, 11 aprilie 2016, 17:14)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui codo

      ...e servit la antreul antreului de sotia sotului.

      unde e scoala de cadre a marelui penele?
    • +2 (2 voturi)    
      lol tu esti sigur ? (Luni, 11 aprilie 2016, 18:04)

      NumaiLaNoi [utilizator] i-a raspuns lui codo

      Ia citat de la Blaga, spus acum 5 minute....
      "Vasile Blaga a anunţat că nu poate spune niciun nume acum pentru înlocuirea lui Ludovic Orban. "Nu putem să vă certificăm vreun candidat. Discutăm cu organizaţia pe Bucureşti. Am răspuns în permanenţă de o săptămână. Suntem un partid serios. Nu facem alianţe preelectorale cu nimeni. Eu nu cred că există instituţii care fac jocuri politice. Mergem la câştig şi în Bucureşti", a încheiat Blaga."
      • +1 (1 vot)    
        Si au ales... (Marţi, 12 aprilie 2016, 16:24)

        Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui NumaiLaNoi

        Pe Marian Munteanu. Firea a dat acatist sa ia mintile co-presedintilor.
    • +1 (1 vot)    
      Ies in fata (Luni, 11 aprilie 2016, 22:45)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui codo

      Toti dinozaurii
  • +1 (1 vot)    
    ce frumos ar fi (Luni, 11 aprilie 2016, 16:58)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Sa faca toti la fel. Cum apare dubui sa isi dea demisia ... si Tariceanu si Ponta si Dragnea si toti aialalti
    dar deh ... aia cu adevarat manjiti trag tare
  • -3 (5 voturi)    
    Nicusoare, sa n-o dai in bara! (Luni, 11 aprilie 2016, 17:03)

    goguduru [utilizator]

    Ai grija tata ca in curand o sa ajungi primar.

    Sper sa nu trecem de la contracte cu spagari pe lucrari proaste si scumpe, la contracte inutile cu ONG-uri lihnite de foame si firme de management dubioase.

    Am asa un feeling ca, oricum o dai, suma banilor cheltuiti aiurea la primarie e constanta.

    Numai destinatarii difera.
  • +4 (4 voturi)    
    Pacat (Luni, 11 aprilie 2016, 17:04)

    Bokila [utilizator]

    Dintre politicieni era(este) printre cei mai onorabili.
    Dar tocmai din acest motiv nu era alta solutie decat retragerea. Sper ca PNL sa decida sustinerea unui independent, fie Nicusor Dan, fie Ciprian Ciucu.
  • +3 (3 voturi)    
    nu pot sa inteleg de ce avea nevoie sa ceara?! (Luni, 11 aprilie 2016, 17:20)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    frate, dar PNL nu are deloc bani de campanie? De ce era nevoie sa se compromita cerand bani de la diversi?!
    Ce naiba, imi imaginam ca PNL e un partid, cu cotizatii, donatii, buget electoral, etc, nu ca se ocupa candidatii pana si de finantarea propriei campanii?! Ce naiba model e asta? Pai de asta se si intampla coruptia, practic o fac de voie, de nevoie, ca sa faca rost de bani pt campanii!
    • 0 (0 voturi)    
      banii se raresc (Marţi, 12 aprilie 2016, 11:30)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      nu numai ca nu au bani pentru campanie dar sunt si datori vanduti. de unde si faimoasa lege de scutire de plata si deblocare a conturilor partidelor de care dl prezident nu zice ca ar fi neconstitutionala sau ca ar retrimite-o spre reexaminare. in legatura cu banii se inteleg perfect in USL.
  • +3 (3 voturi)    
    penelol (Luni, 11 aprilie 2016, 18:02)

    NumaiLaNoi [utilizator]

    Vasile Blaga a anunţat că nu poate spune niciun nume acum pentru înlocuirea lui Ludovic Orban. "Nu putem să vă certificăm vreun candidat. Discutăm cu organizaţia pe Bucureşti. Am răspuns în permanenţă de o săptămână. Suntem un partid serios. Nu facem alianţe preelectorale cu nimeni. Eu nu cred că există instituţii care fac jocuri politice. Mergem la câştig şi în Bucureşti", a încheiat Blaga.
  • +3 (5 voturi)    
    SECTORUL 3 ????? (Luni, 11 aprilie 2016, 18:14)

    sun [utilizator]

    Pe primarul de la sect 3 cine il protejeaza oare de nimeni nu il intreaba de nimic? Pai numai raportul Curtii de Conturi ar fi trebuit sa determine DNA sa il intrebe de sanatate! sa nu mai vorbim de jaful cu terenuri oferite pe tava la sect 3 si 4 dezvoltatorilor imobiliari! Chiar nu vede nimeni? nu cred dar totul pare sa fie pe interese
  • +1 (5 voturi)    
    Interesant (Luni, 11 aprilie 2016, 21:30)

    uniepure [utilizator]

    Sa intelegem ca de fapt el nu a luat nici un ban? Si e sub control judiciar? Si dosarul lui Orban avea prioritate in fata celor 2500 dosare pe care le anunta Doamna ca sunt in lucru? Mey, ce viteza... Trebuia sa dispara repede ca candidat...
  • +2 (2 voturi)    
    Ce vierme (Luni, 11 aprilie 2016, 21:54)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Nici n-a așteptat să se termine alegerile ca să înceapă cu șmecheriile.
  • -1 (5 voturi)    
    la cate minusuri (Luni, 11 aprilie 2016, 22:06)

    Adrian1 [utilizator]

    la cate minusuri sunt la comentariile anti-Orban si pro-Nicusor Dan cred ca postacii PNL-isti sunt rau de tot cu morcovul...Ce sa va fac, mai bajeti, daca voi sustineti un partid comunistoid? Se mai schimba vremurile...


Abonare la comentarii cu RSS
.





ESRI


Proiect sustinut de Fundatia Konrad Adenauer

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version