Gabriela Firea: De la inceputul anului si pana in prezent avem peste 100.000 de masini vechi inmatriculate in capitala, cumva din nou rablele Europei au ajuns la noi
"Asa cum v-am mai informat, de la inceputul anului si pana in prezent avem peste 100.000 de masini noi, noi spunem noi, dar ele sunt vechi, inmatriculate in capitala, cumva din nou rablele europei au ajuns la noi la Bucuresti. Suntem intr-o colaborare continua si un dialog cu doamna ministru al Mediului pentru identificarea unor solutii pentru a pune stop acestui exod de rable pentru ca ele nu afecteaza doar circulatia ci si starea noastra de sanatate, mediul ambiant, creaza poluare. Degeaba cumparam 400 de autobuze euro 6 noi daca in continuare sunt acceptate in Capitala autoturisme personale foarte vechi", a explicat Gabriela Firea.
Gabriela Firea a anuntat in luna octombrie ca ii va intreba pe bucuresteni daca doresc introducerea unei taxe de mediu fiindca "nu avem cum sa continuam asa".
"O sa-i intrebam pe bucuresteni daca doresc sa se introduca o taxa de mediu. Daca ei sunt de acord, o vom introduce aceasta taxa, pentru ca vom ajunge ca in Bucuresti sa nu mai putem circula. Fara taxa de mediu, au venit toate rablele din Europa in Romania si in special in Capitala. Nu avem cum sa continuam asa", a declarat primarul Gabriela Firea. Citeste mai mult aici.
Timbrul de mediua a fost eliminat printr-o lege initiata seful PSD, Liviu Dragnea. Legea prevedea eliminarea a 102 taxe nefiscale si a fost votata in Parlament pe 25 octombrie 2016, iar timbrul de mediu a fost eliminat in februarie 2017 si a condus la cresterea importului de masini second hand.

Cum și-a petrecut Vlad Voiculescu ziua demiterii din funcția de ministru al Sănătății
Ziua demiterii lui Vlad Voiculescu. Ce le-a explicat Barna colegilor despre discuția cu premierul
Landerul InSight al NASA luptă pentru supraviețuire și va intra în hibernare de urgență
VIDEO Demonstrație cu un elicopter de atac la București. Elicopterul multirol pe care Airbus îl propune Armatei române: „E ca un briceag elvețian, bun la toate”
cat tupeu au ticalosii astia
pun pariu ca nu o sa faca nimic. doar gura.. ...
vorbeste gura fara ea. ... nu psd a scos taxa de mediu ( anti rable ) ? acum Bucurestiul si Romania a ajuns cimitirul europei la masini.
Si nu e problema ca isi iau toi masini, dar poate nu trebuie sa cumparam orice harb si sa murim datorita bombelor ambulante de pe strazile noastre.
Daca se reintroduce taxa nu cred ca se va limita drastic nr celor ce isi cumpara masini; doar bugetul lor se va reduce si mai mult !!! Dadeai 3.000 Eu pe masina, acum vei da 2.000 Eu pe masina si 1.000 Eu pe taxa.
Era f important daca Primaria (in loc sa dea din fleanca) ar fi comandat un STUDIU serios referitor la fenomen: sa aflam si noi ce optiuni au avut, de ce au optat pt asta, ce mentalitati au, cum isi finanateaza cumpararea, cat-unde circula anumite categorii etc. Si abia dupa asta sa dezbatem.
Asa cum zici, nu PSD a scos taxa de mediu si a dat liber la toate rablele din Europa?
Dupa 10 ani, cred, de program "rabla" care s-a chinuit sa imbunatateasca varsta si calitatea parcului de masini, acum au anulat totul si ne miram - ma rog, proasta se mira - de ce sunt rable in Bucuresti.....
Vorba celor de la Times New Roman - "ocoleste-i Doamne pe romani"....
Pana si sefa lor le numeste RABLE.
Nasol...de parca nu tot ei au scos taxa aia, acu ii e frica blondei ca face boala la plamani si se duce inainte de termen, ca de bucuresteni nu se pune problema sa ii pese
Totusi, sunt de parere ca trebuiau intai achizitionate mijloacele alea de transport in comun, sa vedem si noi ca intai se face ceva cat de mic si apoi se cere. Ce facem, se amana pentru mandatul viitor?
Bucurestiul inca nu are o sosea de centura in adevaratul sens al cuvantului - drumul ala comunal care reprezinta 2/3 din asa zisa centura e o gluma proasta.
mda.. si cu aceeasi surprindere o sa ne vorbeasca si la prima zapada in bucuresti..
Dar dvs ati fost votata sa rezolvati problema traficului in Bucuresti, nicidecum sa va luati de mine ca sunt sarac. De ce va dati lovita? Recunoasteti ca sunteti depasita de problema, sa nu zic incapabila de-a dreptul.
Va dau eu vreo trei idei care nu vor face minuni, dar ajuta, daca doriti. In nici una din aceste idei nu ma apuc sa blamez alegatorul ca nu are bani de masini noi.
Însă încetați a mai cere sau susține taxe aiurea și a considera din gura metroului că mașina e lux doar pentru că unii consideră mașina o exprimare a unui statut social.
Mașina e o necesitate, și poate fi inclusiv pentru bucureșteni.
exista in E.U. tara fara o piata masinilor s.h. ?
iar in 27 de ani neocomunistii din psd au avut grija ca majoritatea romanilor sa-si permita doar masini s.h..
evident ca fiecare are dreptul sa-si cumpere ce isi permite, dar sper ca esti de acord si ca fiecare are dreptul sa respire aer curat.
pai si ursul d'aia coboara din padure, nu mai e aer curat, e poluat din cauza drujbelor, si apa plata din paraie canci, le distrug astia pt. microhidrocentrale, asa ca are nevoie de minerala carbogazificata, iar de fructe de padure, cine stie !? saracul urs, poate mai gaseste doar pe insula Belina...
2. ce legatura are ursul cu poluarea din Bucuresti?..
Personal folosesc zilnic bicicleta, dar sunt situatii cand mai calatoresc si cu familia. Putin, vreo 7000 km anual. De ce sa cumpar o masina noua, daca am ocazia sa economisesc cateva mii de euro bune achizitionand un SH?
deci problema este poluarea si atat varsta masinii, cat si faptul ca este noua sau nu sunt factori secundari.
Atunci cand spune ca "sunt prea multe rable in Bucuresti, care polueza grav", pentru oamenii de bine, telespectatori fideli ai Latrinelor, este de la sine inteles ca vinovat este Statul paralel!
nici macar toti bucurestenii..
asta este adevarul.
vechimea nu are nici-o legatura cu respectarea legii in ceea ce priveste buna functionare a autovehicolului !!!
itp-ul la doi ani, sau acum anual, este cel care trebuie sa indice daca un autovehicol trece toate verificarile !!
si sa nu amestecam problemele... ca nu le mai rezolva nimeni!
ps: masina in trafic care a luat foc, a intrebat cineva care firma a facut itp a acelui autoturism ???
s-a dat vreo amenda drastica ???
nu !
eeee... vezi, este alta problema.
Excelent rezumata situatia:
"Si au pierdut (alde Ciolosh), cu o masura de bun simt - ca de obicei la P$D merge si fara. "
Analiza simpla: uitati-va la puterea de cumparare dupa un an de guvernare; este cel mai clar indicator al bunastarii. Sa nu uitati sa-l aminititi la fiecare dare de seama, speech.
Da, rable, pentru ca puterea de cumparare nu ne permite altceva. Voi sunteti vinovati.
Nu vrei sa-ti asumi in minim de raspundere? Iti este frica ca pierzi voturile celor care si-au luat toate junghiurile din UE si o pasezi spre votul popular...
In primul rand, crezi ca nu tinem minte din ce partid faci parte si ce minunat program de guvernare promovezi - pai cine a scos taxa de prima inmatriculare (Soros si statul parallel, nu?)
Bucurestiul se sufoca de incompenta si Firea este cel mai incompetent primar avut vreodata!
Te-ai gandit sa faci o taxa numai pentru Bucuresti - probabil vrei sa se inmatriculeze toate masinile in Ilfov sau Giurgiu, nu? Sau si mai bine, in Bulgaria!
"Rablele" din alte județe care circulă în București cate sunt?
Taxe au pus și alții (vezi Londra) și nu au scăpat de poluare,aglomerație,arc. Deci nu asta este soluția. După atâtea instituții înființate pentru "bunăstarea" Bucureștiului sa vi cu astfel de soluții înseamnă că sunteți degeaba.
Si trebuie aleasa cu grija forma taxei, pentru ca poti avea o masina din 2016 cu 200 de mii de km (mai ales cele comerciale), cu norma Euro 6, si care sa polueze mai tare ca o masina intretinuta decent de acum 5-10 ani. Ar trebui luate in considerare si masuratorile de noxe.
* achizitia in regum de urgenta de autobuze si tramvaie
* finantarea (taiata) a marilor proiecte de infrastructura
* redesenarea principalelor strazi si a trotuare a.i. sa se se foloseasca eficient spatiul (trotuare, parcari, piste biciclisti)
* marcaje de calitate in tot Bucurestiul
* inventarierea parcarilor de resedinta (legale, nu alea desenate pe trotuar) si cresterea tarifelor la nivelul parcarilor private
* linia tramvaiului 1 transformata in linie de mare viteza
* sistemul de management al traficului merge pana la urma?
* vestitiele parcari de la intrarea in oras
* clarificarea situatilei politistilor locali si dotarea lor cat si a Politiei Rutiere cu aparate care sa poata amenda rapid, fara hartogaraie si in lipsa soferului/proprietarului
* ridicarea masinilor ce pun in pericol siguranta participantilor conform noului cod rutier (treceri, intersectii, etc.)
Apoi da, sa se introduca o taxa, pentru Bucuresti si Ilfov, cat mai usturatoare, pentru conducatorii vehiculelor mai vechi de 10 ani.
SUNT PREA MULTE MASINI !
O masina = o tona de fier = 600 lei. Un ,,maruntitor total" o toaca la un pret rezonabil (inclusiv amortizare). Sa zicem vreo 300 lei.
,,Maruntitoarele" au cele mai multe probleme cu taiatul motoarelor autoturismelor, care sunt solide, asa ca mai e varianta mai ieftina sa o ,,tai la circular" in dreptul motorului, iar atunci ,,maruntitorul" va fi mult mai mic si ieftin. Dar trebuie ca motorul cu carcasa inconjuratoare s-o vinzi la .,,pachet", care si asa este destul de rezonabil.
La ,,ciuguleli" de piese, in jurul masinilor s-ar putea forma o multime de locuri de munca.
Insa reciclarea rablelor are reduce si poluarea, si ar permite si recuperarea UNOR costuri.
Evident ca se mai pot recupera din piese si materiale, nu este rezonabil sa vezi masina veche DOAR ca pe o tona de fier. Si de alte metale!
Insa reciclarea rablelor are reduce si poluarea, si ar permite si recuperarea UNOR costuri.
Evident ca se mai pot recupera din piese si materiale, nu este rezonabil sa vezi masina veche DOAR ca pe o tona de fier. Si de alte metale!
Realitatea e ca majoritatea masinilor inmatriculate in 2017 nu au intrat in tara anul acesta ci erau deja aici, iar celelalte nu au cum sa fie rable ca nu ar putea fi exportate si inmatriculate. Situatia e urmatoarea:
1. masinile erau deja aici dar cu nr. de Bulgaria - se poate verifica acest lucru vazand nr. de masini "aduse" din Bulgaria;
2. acum se plateste impozit pe masinile "bulgaresti" - inclusiv bani mai multi la Firea;
3. daca se inmatriculeaza rable inseamna ca RAR nu isi face treaba, pentru ca toate masinile aduse din afara trec intai pe la RAR. Daca nu sunt bune nu ar trebui sa treaca testul.
4. presupunand ca RAR e corupt sau incapabil sa faca teste - pentru placute de export din occident o masina trebuie sa aiba inspectia tehnica din tara de export. Inseamna ca si aia ar fi tot corupti ca si RAR daca masinile trec inspectia si acolo dar sunt "rable."