METROREX a refuzat cererea Asociatiei Pro Infrastructura de a patrunde in subteran si a fotografia in 4 statii de pe Magistrala M5 de metrou

de C. Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 8 noiembrie 2017, 14:09 Actualitate | Administratie Locala

Magistrala M5 de metrou - Drumul Taberei - Tunelul in constructie
Foto: Hotnews
Metrorex a refuzat cererea Asociatiei Pro Infrastructura de a patrunde in subteran si a fotografia in 4 statii  - Raul Doamnei, Parc Drumul Taberei, Academia Militara si Eroilor - de pe Magistrala M5 de metrou, aflata in lucru, potrivit unui anunt facut de ONG pe pagina de Facebook.

Metrorex ar fi refuzat cererea pe motiv ca "se executa o serie de lucrari si probe tehnologice intr-un ritm accentuat, fapt ce nu permite intreruperea acestora si accesul persoanelor neautorizate din motive de siguranta" .

Asociatia cerea acces in subteran pentru a fotografia si prezenta opiniei publice stadiul real al lucrarilor la acest obiectiv de investitii vital pentru bucuresteni.

Va prezentam mai jos mesajul postat de Asociatia Pro Infrastructura pe pagina de Facebook:

Pe 11 octombrie am cerut oficial acces, de la Metrorex, in 4 statii (Raul Doamnei, Parc Drumul Taberei, Academia Militara si Eroilor) de pe Magistrala M5 de metrou, cu scopul de a fotografia si prezenta opiniei publice stadiul REAL al lucrarilor la acest obiectiv de investitii vital pentru bucuresteni. Din pacate, raspunsul, venit la aproape 3 saptamani dupa ce am facut cererea, este unul negativ. Motivul invocat pentru refuz este stupid si ilogic, oficialii Metrorex sustinand ca in statiile amintite "se executa o serie de lucrari si probe tehnologice intr-un ritm accentuat, fapt ce nu permite intreruperea acestora si accesul persoanelor neautorizate din motive de siguranta"

Avansul pe M5 a fost extrem de lent anul acesta, chiar noul ministru spunand in Parlament ca acest ritm de lucru este unul dintre motivele demiterii conducerii Metrorex. Asa coincidenta... exact in momentul in care ne dorim sa facem o vizita oficiala, imediat apar "lucrari si probe tehnologice intr-un ritm accentuat".

In primul rand, daca intr-adevar s-ar executa lucrari si teste intr-un ritm ridicat, oare autoritatile nu ar dori sa arate cetatenilor si presei acest lucru? Oare nu este cel mai usor si mai eficient sa permita accesul nostru pe santier ca sa spunem tuturor ca se lucreaza pe rupte la metrou? Deci Metrorex si constructorul lucreaza "intr-un ritm accentuat" dar nu vor sa ne arate. Ilogic.

In al doilea rand, am cerut accesul pentru unul sau doi delegati. Nu se poate permite accesul a doua persoane care doar se uita in jur si fac niste poze? Acest lucru ar intrerupe testele "din motive de siguranta"? Stupid.
Acesta este respectul pe care Metrorex il arata opiniei publice. Un refuz dat transparentei si bunului simt.

Spre comparatie, dam un exemplu relevant: in noiembrie 2016 am primit acces oficial in Tunelul Danes (lung de aproape 1 km) de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunare, in apropiere de Sighisoara. Atunci o delegatie numeroasa a noastra a fost primita de reprezentanti ai constructorului si ai CFR Infrastructura. Ne-au facut instructaj SSM, ne-au dat echipament de protectie, ne-au insotit pe TOT santierul si ne-au raspuns la TOATE intrebarile.
Pe acest link puteti vedea fotoreportajul de la acea vizita, ca dovada ca se poate permite accesul in timpul lucrarilor in tuneluri si chiar in mijlocul utilajelor:
http://forum.peundemerg.ro/index.php¬

Puteti ajuta printr-o reactie la acest mesaj si printr-un share, astfel incat sa stie toata tara ce atitudine au responsabilii platiti din bani publici. Rugam presa sa preia pozitia noastra si sa ceara la randul lor acces pe santierul Magistralei M5 pentru ca romanii merita sa vada cum se lucreaza in subteran, acolo unde drona si avionul nu pot patrunde!

























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

4487 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Metroul Dr.Taberei (Miercuri, 8 noiembrie 2017, 15:28)

    fudulu [utilizator]

    Sunt de acord cu supozitia ca ritmul de lucru la acest santier este lent. Nu va fi gata nici la anul si iar vor amana finalizarea. Eu observ aproape zilnic ritmul de la suprafata. Se mai deschide cate un mic subsantier la suprafata, se incepe apoi se intrerupe siramane deschis vreme indelungata cand eventual se reiau lucrarile. E cazul minisantierelor din jurul intersectiei de la Favorit. Nu stiu cand se vor finaliza lucrarile de suprafata din aceasta intersectie si cand se va reda circulatiei. La fel si in prejma Romancierilor, Valea Ialomitei si dupa Valea Argesului pana la urmatoarea intersectie anulata de santier cu circulatie ingreunata. Cu ritmul pe care-l manifeste cred ca nici la suprafata nu vor termina in 2018. Am mai scris si altadata. Forta de munca angajata n-a fost niciodata prea numeroasa, s-au aplicat si concedieri numai functiile de conducere au ramas ani la rand peste termene si termene.
  • 0 (0 voturi)    
    bine ca s-a mai terminat la suprafata (Miercuri, 8 noiembrie 2017, 16:52)

    Doru490348 [utilizator]

    cel putin prin Drumul Taberei, caci a fost un haos atatia ani cu lucrarile. Cat despre data la care vom circula cu metroul pe aceasta linie... in niciun caz nu la anul cum spune ultima amanare.
    Daca s-ar lucra asa intens in subteran s-ar vedea ceva miscare si la suprafata.
  • 0 (0 voturi)    
    Pai (Miercuri, 8 noiembrie 2017, 17:47)

    MPop [utilizator]

    Parca erau tineri dependenti de adrenalina care erau dispusi sa faca anumite lucruri (catarari pe macarale, poduri etc) pentru putina faima pe Facebook.

    Nu ma intrebati la Metrorex, Compania de drumuri, etc etc....postati pe un forum ceva de genul...Cine are co**e sa intre la metrou? si sa vezi ca in 2-3 zile ai cate poze vrei :)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri