Transformarea tramvaiului 21 in metrou usor: Primaria Bucuresti a obtinut autorizatiile de construire pentru delimitarea cu garduri a liniei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 3 noiembrie 2017, 11:32 Actualitate | Administratie Locala

Masini care blocheaza tramvaiul pe Sos. Colentina
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei prin Administratia Strazilor va incepe "in perioada urmatoare" sa delimiteze linia tramvaiului 21 cu garduri, intre capatul de la Complexul Europa (Helitube) si bd. Carol, pe modelul liniei 41, pentru a fi transformat in "metrou usor", arata municipalitatea intr-un raspuns la solicitarea HotNews.ro.

"Proiectul tehnic a fost finalizat, contractele pentru executia lucrarilor au fost semnate si s-au obtinut autorizatiile de construire pentru delimitarea cu garduri a liniei de tramvai. De asemenea, s-a demarat confectionarea echipamentului tehnic necesar executiei acestui tip de lucrari, urmand  ca in perioada urmatoare sa fie demarate lucrarile de executie", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro, fara a preciza insa care este calendarul exact pentru inceperea lucrarilor.

Lucrarile au fost impartite in doua tronsoane:
- de la bulevardul Carol la strada Doamna Ghica - valoarea investitiei 690.000 lei;
- de la strada Doamna Ghica la capatul liniei (Helitube) - valoarea investitiei  707.000 lei;

Desi circulatia masinilor pe linia de tramvai nu este permisa nici acum, pe o buna parte din traseu fiind instalat separatoare de plastic, masinile intra si blocheaza linia deseori, uneori o statie fiind parcursa si in 20 de minute. Toate marile capitale europene au facut benzi unice pentru transportul public pentru a fluidiza traficul si a reduce poluarea.

"Circulatia tramvaielor de pe traseul liniei 21 (cuprins pe tronsonul Sos. Colentina, Calea Mosilor intre bucla de intoarcere Helitube si B-dul Carol), este ingreunata in prezent de cea a autovehiculelor care patrund pe ampriza liniei de tramvai, neputandu-se asigura o frecventa de circulatie constanta, conform graficelor stabilite. Aplicarea unui nou tip de reglementare a circulatiei rutiere contribuie la cresterea vitezei de exploatare a tramvaielor si o frecventa mai buna de circulatie a acestora, ceea ce este in beneficiul cetafenilor. In cazul instituirii caii proprii pe un tronson de 7 km se obtine o viteza medie de exploatare de 15,4 km/h, respectiv o capacitate de transport de 4559 calatori/ ora si sens, cu circa 18% mai mult decat in prezent. La mentinerea intervalului de succedare actual, pe cale proprie se poate obtine o reducere a parcului circulant de la 18 la 15 vehicule. Un alt avantaj va fi acela de diminuare a accidentelor cu terti participanti la trafic si pietoni care nu vor mai avea acces la intersectia cu calea de rulare a tramvaielor, decat prin locuri prestabilite", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Gabriela Firea a propus inca de la inceputul mandatului si din campania electorala ca va face benzi unice. La inceputul anului a anuntat ca a finalizat studiul privind implementarea acestora.

In luna aprilie, Gabriela Firea anunta pe pagina de Facebook ca in prima parte a lunii iunie, Primaria Capitalei va implementa benzi unice pentru transportul public pe Soseaua Bucuresti Ploiesti de la intersectia cu str.Elena Vacarescu - Piata Presei Libere - B-dul Kiseleff - Maresal Prezan - Calea Dorobantilor (intre Piata Dorobantilor si Piata Lahovary) - George Enescu - Magheru - Piata Romana, iar in partea a doua a lunii iunie, municipalitatea va institui cale unica si pe linia tramvaiului 21, asa  cum este la tramvaiul 41.

In luna mai a inceput amenajarea benzii din Baneasa, insa dupa ce s-a blocat zona de nord din cauza ei si a iesit un imens scandal, Gabriela Firea a declarat ca o va da in folosinta dupa inceperea vacantei de vara, cand nu este asa aglomerat, ca soferii sa se obisnuiasca cu ele.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

3859 vizualizari

  • 0 (16 voturi)    
    iar porcaria aia?! (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:06)

    liviu_ [utilizator]

    "metrou usor" e un termen tampit sa mai bui niste gardulete si niste borduri la suprapret...

    tramvaiu 41 e unu din cele mai infecte mijloace de transport...

    am o intrebare pt tovarasa.... ambulantele si restu pe unde o sa treaca in zona aia?!
    • -6 (6 voturi)    
      Dar acum pe unde trec ambulantele ? (Vineri, 3 noiembrie 2017, 13:46)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu-ti inteleg ingrijorarea
    • -1 (7 voturi)    
      vorbesti prostii (Vineri, 3 noiembrie 2017, 15:46)

      Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      e o idee foarte buna, nu trebuie sa stea sute de calatori sa astepte inghesuiti in tramvaie pt ca un bou/vaca cu cabina pe roti blocheaza linia.
      Astora trebuie sa le pui gard ca nu se mai tem nici de lege, da pai de vorba buna.
  • +6 (10 voturi)    
    Buzzword (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:18)

    aqualung [utilizator]

    Încetați să-i mai spuneți „metrou ușor”. Toate liniile de tramvai ar trebui să fie așa, fără excepție. Restul, dacă nu pot fi îmbunătățite pe majoritatea parcursului, ar trebui desființate și înlocuite cu altceva, cu impact mai mic asupra traficului și infrastructurii, cum ar fi autobuze electrice, troleibuze sau metrou adevărat.
  • -8 (16 voturi)    
    Ce rezolva? (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:23)

    asavreau [utilizator]

    Nu-i clar ce avantaje ofera circulatiei in zona.Daca acum mai poti iesi din blocaj circuland si pe linia de tramvai,prin montarea gardurilor circulatia va fi blocata .Ei sunt destepti,nu discuta,nu explica,fac expierente pe banii si pe nervii nostri.
    • +5 (13 voturi)    
      Tocmai asta e ideea (Vineri, 3 noiembrie 2017, 13:41)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Sa NU mai circuli pe linia de tramvai a.i. transportul in comun sa aiba prioritate. Problema circulatiei se rezolva prin oferirea de alternative bune la masina personala a.i. locuitorii sa RENUNTE la masini. Daca tu astepti sa-ti faca cineva 3 benzi pe sens in Mosilor si Colentina vei astepta mult si bine. Moscova le-a facut si ghici ce? Locuitorii si-au luat si mai multe masini!
    • +3 (11 voturi)    
      bizon (Vineri, 3 noiembrie 2017, 13:43)

      to8utes [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Pai, nici acum nu ai voie pe linia de tramvai. Problema e ca unii bizoni se fac ca nu stiu asta. Esti unul dintre ei ?
  • -3 (15 voturi)    
    Mai multa aglomeratie (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:36)

    Robert M [utilizator]

    Construirea de borduri va ingusta si mai mult arterele de circulatie si va produce blocaje si mai mari.
    Fluidizarea nu se face prin gatuiri dar birocratii nu pot intelege prea bine logica transporturilor.
    • +4 (10 voturi)    
      depinde de care circulatie vb (Vineri, 3 noiembrie 2017, 14:59)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      daca vorbesti de circulatia celor care s-au nascut in masina, da ai dreptate. Dar daca vorbim de mijloacele de transport in comun, e total opusul.
      • -1 (1 vot)    
        Populatia activa (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 11:48)

        Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Oamenii activi, cu multe responsabilitati, folosesc autoturisme.
        Transportul in comun este util doar pentru cei care parcurg zilnic acelasi trasau, de acasa la job.
        Se pare ca tu nu suporti prima categorie.
  • +10 (10 voturi)    
    linie rapidă pentru hârburi vechi (Vineri, 3 noiembrie 2017, 12:38)

    unix [utilizator]

    Nu-i un lucru rau asta. Insa atata timp cat se circula cu garniturile astea de tramvaie la limita exploatabilitatii, care se hâțână si pârâie din toate încheieturile nu se rezolva problema. E vai si amară garnitura rutieră RATB : autobuze, tramvaie, troleibuze - toate au ajuns în ultimul hal. Prin metrou se vede ca mai dau cu mopul pe interior si se mai curăță, in schimb RATB-urile cel mult daca sunt date cu matura, așa, de fentă.
  • -2 (6 voturi)    
    Banda unica pentru harburile aduse din Germania (Vineri, 3 noiembrie 2017, 13:48)

    Frankie [utilizator]

    Propun sa se faca benzi unice pentru harburile (cazanele) de 1.000 euro aduse din Germania.
  • -2 (10 voturi)    
    DA' DE CE NU PUNETI GARDURI .... (Vineri, 3 noiembrie 2017, 14:23)

    schroedinger [utilizator]

    Pana la P-ta Sf. Gheorghe?
    Doamne, ce natie de cretini suntem!!
    Tzatza fireo, o sa te omoare lumea cu pietre!
    Oricum cei de pe Colentina, la ce nebunie este acum pe acolo, dupa ce o sa monteze idiotii gardurile, o sa innebuneasca definitiv!
    Apropos tzatzo: cate tramvaie ai exportat pana acum?!
    • +2 (12 voturi)    
      eu nu pot pricepe (Vineri, 3 noiembrie 2017, 15:02)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      cum poti sta in Bucuresti (eventual in zona cu metrou) si sa alegi masina personala. Am colegi care prefera sa vina de la Tineretului la Aviatorilor (intre care e linie de metrou directa) cu masina. Fac in loc de 20 min, o ora.

      Deci faceti sa mearga mijloacele de transport in comun bine, cumparati vehicule electrice sa nu murim la 50 de ani de plamani si nervi.
      • +3 (9 voturi)    
        CE TREABA AI CU MINE?! (Vineri, 3 noiembrie 2017, 15:25)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Eu nu am metrou! Eu pana la metrou fac cca 20/30 min de mers cu spor!
        Acel exemplu este neconcludent! Metroul in Bucuresti acopera o foarte mica parte a transportului public. Asa ca....
        Daca ar gandi cineva un sistem de transport gen Viienna sau Munchen, ar fi extraordinar.
        Dar noi avem troansoane intregi pe care circula toate tipurile de transport pubilc si terestru si subteran, vezi Mihai Bravu - Stefan cel Mare. Pai cum sa nu fii pe minus!
    • +2 (2 voturi)    
      e o gluma si nu m-am prins? (Vineri, 3 noiembrie 2017, 17:59)

      sabz [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Fiindca de la Carol pana la Sf Gheorghe tramvaiul 21 merge pe Calea Mosilor care are o singura banda pe sens, pe care merge si tramvaiul.
      Ce sens are gardul acolo?
      Eventual sa interzica accesul masinilor...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri