PMB - nu taie bani de la proiectele de infrastructura sau investitii - ci este vorba de o rectificare bugetara conform legislatiei in vigoare, care tine cont de etapizarea proiectelor in curs, se arata intr-un comunicat de presa emis de municipalitate. Reprezentantii Primariei spun ca nu este in niciun caz vorba de taieri in sensul diminuarii creditelor de angajament multianuale, ceea ce ar putea pune sub semnul intrebarii finalizarea unui proiect, ci doar redirectionarea creditelor bugetare din 2017, respectiv a sumelor care, din motive obiective, nu pot fi cheltuite pana la sfarsitul acestui an.

"In plus, la o serie de obiective de investitii, aflate in faza incipienta, studiile de fezabilitate si proiectele tehnice vor fi intocmite de catre Compania Municipala Dezvoltare Durabila Bucuresti S.A., intrucat cu toata intarzierea generata de procedura de infiintare a companiei, termenele de finalizare vor fi scurtate substantial. De altfel, asa cum Primarul General a explicat in repetate randuri, Holdingul Municipal -Bucuresti Capitala Europeana- a fost infiintat tocmai pentru a se schimba fundamental modul in care s-a lucrat pana acum in administratia publica locala. Rezultatul va fi o accelerare a procedurilor, o simplificare a birocratiei si, in final, bucurestenii vor avea parte de servicii si lucrari de mai buna calitate, la costuri mai mici", se arata intr-un comunicat emis de Primaria Capitalei.

Va prezentam mai jos, integral, explicatiile oferite de Primaria Capitalei referitor la rectificarea bugetara:

Toate aceste societati trebuie sa devina functionale inainte de a incepe sa presteze servicii sau sa execute lucrari, si de aceea acuzatiile referitoare la capitalizarea acestora sunt nefondate si au la baza interese strict politice. Salarizarea la nivelul intregului Holding Municipal se face in conformitate cu Art. 37 din OUG 109/2011, in functie de domeniul de activitate si in marjele comunicate de Institutul National de Statistica la nivel national. Pentru exemplificare, salariile directorilor societatilor din Holdingul Municipal sunt cuprinse intre 8.000 si 14.000 lei, in timp ce in Primaria Capitalei salariile persoanelor cu functii de conducere sunt cuprinse intre 11.000 lei (director general adjunct, director executiv sau director institutie subordonata) si 11.800 lei (director general, arhitect sef). In ceea ce priveste organigramele societatilor, acestea sunt maximale si vor fi ocupate etapizat, in functie de obiectul de activitate, de data la care va demara activitatea si de volumul de lucrari, comenzi etc.

In ce priveste afirmatii de genul "au fost alocati 400 de milioane de lei pentru majorari de capital si imprumuturi acordate noilor societati, bani care se vor duce pe salarii, masini si chirii pentru sedii", aceasta este o abordare tendentioasa, simplista si inexacta. In realitate, din aceasta suma, 300 milioane lei reprezinta doar majorarea de capital social de la Compania Municipala Energetica, bani care nu se pot duce pe salarii sau cheltuieli curente, ci vor fi folositi exclusiv pentru investitii in sistemul de termoficare al Capitalei. De asemenea, sume importante vor fi acordate pentru investitii catre Managementul Traficului (11 milioane lei), Strazi, Poduri si Pasaje (20 milioane lei), Parcuri si Gradini (20 milioane lei).

"Observ cu mahnire ca orice discutie despre bugetul Municipalitatii este abordata exclusiv din punct de vedere politic, adversarii nostri fiind obsedati sa demonstreze incapacitea actualei administratii prin prezentarea trunchiata si tendentioasa a unor cifre din buget. Chiar acum doua saptamani, specialistii PMB au mai explicat, in cadrul altei sedinte de consiliu, ca, potrivit rectificarii bugetare, s-au acordat bani pentru domeniile prioritare, cum ar fi fonduri destinate copiilor cu dizabilitati, bani pentru spitale, RADET, RATB, parcaje etc. Si atunci, in loc de obiectii constructive sau eventuale amendamente propuse de reprezentantii partidelor din cadrul CGMB, s-au lansat doar acuzatii nefondate si a trebuit sa demontam aceste informatii false, potrivit carora s-ar taia fondurile alocate pentru scoli si gradinite. Este regretabil ca dupa mai mult de un an de la inceperea mandatului, sau mai multi in cazul consilierilor cu vechime, nu se face distinctia intre creditele de angajament si cele bugetare. Eu ii asigur pe bucuresteni ca, dincolo de toate criticile si obsesiile unor reprezentanti ai opozitiei, noi vom actiona in continuare pentru profesionalizarea administratiei, reducerea birocratiei si scurtarea termenelor de finalizare a proiectelor¬, a declarat primarul General, Gabriela Firea.

Va prezentam in continuare cateva exemple de redirectionari de sume de la anumite obiective de investitii, prezentate in mod tendentios ca "taieri" de catre adversarii politici:

1. Nu s-au taiat banii de la realizarea retelelor publice de alimentare cu apa, canalizare, iluminat public, precum si a drumurilor aferente Ansamblului de locuinte "Henri Coanda" ci "cantitatile de lucrari estimate de consultant si executant a se deconta in acest an, nu necesita utilizarea integrala a sumelor aprobate. In plus lucrarile realizate in luna decembrie 2017 vor fi decontate in luna ianuarie 2018.

Un alt aspect il constituie faptul ca la aceasta data nu suntem in posesia tuturor terenurilor, ceea ce face imposibila obtinerea autorizatiei de construire si demararea lucrarilor, implicit decontarea acestora.

2. Un alt exemplu: ,,Extinderea retelelor de apa potabila si canalizare si reabilitare apeducte din zona de sud-vest a mun.Bucuresti - Tinand cont de faptul ca nu s-a primit un raspuns ferm de la POIM ca se poate depune o aplicatie de finantare care sa includa si acest obiectiv, nu au fost demarate procedurile de achizitie publica si in concluzie pana la sfarsitul anului nu se mai pot cheltui sumele aprobate. Suma ramasa este doar pentru eventuala demarare a procedurilor de achizitie.

3. Proiectul "Finalizarea statiei de epurare Glina, reabilitarea principalelor colectoare de canalizare si a canalului colector Dambovita (Caseta), in Municipiul Bucuresti-Etapa II"-

Suma totala disponibilizata conform solicitarii de rectificare a bugetului este de 38.249 mii lei, rezultand un total necesar an 2017, de 126.224 mii lei din urmatoarele motive:

Estimarile platilor in bugetul aprobat, in valoare de 164.473,00 mii lei, au fost solicitate conform graficelor de plati prezentate de catre Antreprenori.

La contractul CL2-Contract de lucrari pentru construirea sistemului de drenare de la partea dreapta a Casetei si alte lucrari la sistemul de evacuare din Lacurile Titan, Tineretului si Carol, a fost solicitata suma de 33.457,00 mii lei. Avand in vedere faptul ca Antreprenorul elaboreaza in prezent Proiectul Tehnic final pentru obiectele 4 si 5(drenuri), a fost disponibilizata suma de 16.827,00 mii lei.

La contractul CL3 Contract de lucrari pentru reabilitarea colectoarelor principale de canalizare A0 si B0 a fost solicitata suma de 22.784,00 mii lei. Avand in vedere complexitatea proiectului si faptul ca s-au eliberat in prezent 20 de autorizatii de construire dintr-un total de 22, si Antreprenorul lucreaza pe mai multe tronsoane, mare parte din decontari se vor face anul viitor, ceea ce a determinat disponibilizarea sumei de 11.977,00 mii lei.

Pentru contractul CL 5 - Contract de lucrari pentru reabilitarea Casetei si a sistemulului de drenare de pe partea stanga in sectorul Vitan - Glina, a fost solicitata suma de 16.884,00 mii lei. Solicitarea sumei a fost fundamentata pe estimarea semnarii contractelor aferente celor doua loturi si acordarea avansului dupa semnare. Avand in vedere ca au fost inregistrate contestatii, din partea ofertantilor declarati necastigatori, pentru ambele loturi, nu putem estima data de semnare a contractelor, si a fost disponibilizata suma de 5.113,00 mii lei.

Conform cash flow-ului prezentat de contractorii de prestari de servicii a mai fost disponibilizata si suma de 4.332 mii lei, urmare a modificarile survenite la contractele de lucrari.

4. In ceea ce priveste afirmatia: "se taie 3 milioane lei de la consolidarea Policlinicii Titan, mai raman 382.000 lei':

- in realitate, pe creditele de angajament (care se refera la actiunile multianuale, prioritare ale Primariei Municipiului Bucuresti pe fiecare obiectiv de investitie, individual) a fost prevazuta suma de 170 mii lei. Aceasta suma nu a fost disponibilizata!

- pe creditele bugetare (suma aprobata prin buget, reprezentand limita maxima pana la care se pot ordonanta si efectua plati in cursul anului bugetar pentru angajamentele contractate in cursul exercitiului bugetar si/sau din exercitii anterioare pentru actiuni multianuale, respectiv se pot angaja, ordonanta si efectua plati din buget pentru celelalte actiuni conform Legii nr. 84/2003), a fost disponibilizata suma de 160 mii lei (nu 3 milioane!) intrucat in lipsa unei Expertize tehnice si a unei Documentatii de Avizare a Lucrarilor de Interventii (D.A.L.I.) executialucrarilor la obiectivul in cauza nu poate fi demarata.

- pe cale de consecinta, au fost pastrati banii necesari pentru demararea procedurii de achizitie publica pe credite bugetare si intreaga suma pe credite de angajament pentru finalizarea executieilucrarilor

5. In ceea ce priveste afirmatia "se taie 6,2 milioane lei de la consolidarea Palatului Voievodal Curtea Veche; Mai raman 500.000 lei":

- in realitate, pe creditele de angajament a fost prevazuta suma de 44.203 mii lei. Aceasta suma nu a fost disponibilizata!

- pe creditele bugetare a fost disponibilizata suma de 6.200 mii lei intrucat acest obiectiv se afla in proces de demarare a procedurii de achizitie publica a executieilucrarilor.

6. In ceea ce priveste afirmatia "se taie 5,5 milioane lei de la reabilitarea Teatrului Ion Creanga. Mai raman 4 milioane lei":

- in urma analizei efectuate de consultant, beneficiar si executant s-a concluzionat faptul ca pe anul 2017, pe credite bugetare se vor pastra 4.000 mii lei pentru asigurarea continuarii executiei lucrarilor (plati situatii de lucrari) la obiectivul mentionat.

7. In ceea ce priveste parcajul subteran de la Piata Constitutiei:

- suma de 100 mii lei inscrisa pe creditele bugetare este necesara pentru plata finala, pentru acest obiectiv, a contractului de proiectare, dupa ce proiectul va fi avizat de catre institutiile abilitate si dupa obtinereaAutorizatiei de Construire. Precizam faptul ca procedura de achizitie publica va fi demarata de indata ce va fi obtinuta Autorizatia de construire aferenta.

8. In ceea ce priveste Pasajul subteran - URANUS- Piata Rahova:

- suma de 100 mii lei inscrisa pe creditele bugetare este necesara pentru plata finala, pentru acest obiectiv, a contractului de proiectare, dupa ce proiectul va fi avizat de catre institutiile abilitate si obtinerea Autorizatiei de Construire. Precizam faptul ca procedura de achizitie publica va fi demarata de indata ce va fi obtinutaAutorizatia de construire aferenta.

9. In ceea ce priveste afirmatia "traseul prioritar pietonal si de biciclisti - de la 3,5 milioane de lei raman 100.000 de lei":

- suma de 100 mii lei inscrisa pe creditele bugetare este necesara pentru plata finala, pentru acest obiectiv, a contractului de proiectare (faza PTh si detalii de executie) dupa ce proiectul va fi avizat de catreinstitutiile abilitate si obtinerea Autorizatiei de Construire. Precizam faptul ca procedura de achizitie publica va fi demarata de indata ce va fi obtinutaAutorizatia de construire aferenta.

10. In ceea ce priveste afirmatia "se taie 6 milioane de lei de la constructia noii Sali Polivalente. Mai raman 500.000 lei":

- procedura de achizitie publica pentru executia lucrarilor urmeaza a fi reluata ca urmare a contestarilor succesive a rezultatului primei proceduri la Consiliul National pentru SolutionareaContestatiilorsi ulterior, la Curtea de Apel Bucuresti, de catre cei doi ofertantiinteresati in realizarea obiectivul de investitie "Sala Multifunctionala". S-a pastrat, pe cale de consecinta, valoarea de 500 mii lei, pe credite bugetare, in vederea reluarii procedurii de atribuire a contractului de executie a lucrarilor.

11. Referitor la afirmatia potrivit careia "se taie circa 50 milioane lei de la capitolul protectie civila si protectie contra incendiilor respectiv din banii alocati pentru infiintarea unei noi subunitati de pompieri, achizitionarea de autospeciale si camioane pentru interventie, masini topit zapada, autospeciale salvari":

Avand in vedere faptul ca, datorita etapelor legale de desfasurare a procedurilor, sumele angajate nu pot fi efectiv platite in integralitate in decursul acestui an, Directia Generala Opreatiuni a procedat la impartirea acestor sume pe credit bugetar (aferent 2017, necesar demararii procedurilor) si credit de angajament (aferent anului 2018).

Pentru o mai buna intelegere, exemplificam:

- Infiintarea de noi subunitati de pompieri

Suma initiala bugetata 2017: 3.000.000 lei

Credit bugetar 2017: 298.000 lei

Credit angajament (2018): 2.702.000 lei

Intarzierea avizarii/autorizarii terenurilor aferente precum si timpul necesar intocmirii proiectului tehnic si a detaliilor de executie)

- Achizitionare de autospeciale si camioane pentru interventie:

Suma initiala bugetata 2017: 24.418.000 lei

Credit bugetar 2017: 800 lei

Credit angajament (2018): 18.657.000 lei

Specificatiile tehnice necesare intocmirii documentatiilor specifice aferente necesare demararii procedurii de achizitie a acestor utilaje au sosit cu mare intarziere de la ISUBIF (luna Iulie 2017)

- Masini topit zapada:

Suma initiala bugetata 2017: 13.686.000 lei

Credit bugetar 2017: 100.000 lei

Credit angajament (2018): 13.586.000 lei

Suma a fost bugetata in luna septembrie 2017 si datorita caracterului foarte specific al acestor utilaje, demararea procedurilor a necesitat o perioada mai mare.

- Autospeciale salvari (6 bucati):

Suma initiala bugetata 2017: 4.077.000 lei

Credit bugetar 2017: 100.000 lei

Credit angajament (2018): 3.977.000 lei

Suma a fost bugetata in luna Septembrie 2017, specificatiile tehnice aferente necesare demararii procedurilor au fost transmise de catre SABIF tot in luna Septembrie 2017

12. Modernizare Piata Eroii Revolutiei + Pasaj pietonal - Contract in curs de semnare, iar pana la finele anului se poate finaliza doar proiectul de executie, restul lucrarilor urmand a fi decontate anul viitor. Suma bugetata 2017 - 8.097 mii lei. Suma ramasa dupa rectificare: 1097 mii lei

13. Reabilitare sistem rutier si linii de tramvai-Bd Aerogarii - Intarziere lucrarilor si implicit plata pentru terminalul intermodal si Parc& Ride sunt din lipsei Avizului comisie de urbanism la proiect datorate noilor prevederi ale regulamentului de urbanism. Suma bugetata 2017 - 7.000 mii lei, suma ramasa: 1.000 mii lei

14. Penetratie Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti -Lucrarile prevazute in graficul de executie pentru anul 2017 nu pot fi executate in totalitate datorita intarzierilor de relocare retele electrice aflate in amplasamentul lucrarilor. Nu au fost finalizate lucrarile pentru descarcarea arheologica prevazuta prin Avizul Ministerului Culturii. Suma bugetata 2017 - 90.000 mii lei, suma ramasa: 55.000 mii lei

15. Reabilitare sistem rutier si linii de tramvai Reabilitare unica Sos Pantelimon - Din lipsa PUZ nu au fost finalizate procedurile privind obtinerea Autorizatiei de construire pentru Park&Ride. Suma bugetata 2017 - 68.249 mii lei, suma ramasa: 29.900 mii lei.

16. Penetratie Prelungirea Ghencea - Domnesti - CNAIR si PMB nu au reusit sa ajunga la un acord privind limitele de proiect pentru fiecare, astfel incat, PMB sa poata demara procedurile de refacere a SF. Suma bugetata 2017 - 5.000 mii lei, suma ramasa: 100 mii lei.

17. Reabilitare sistem rutier si linii de tramvai Reabilitare unica Sos.Iancului - Nu au fost finalizate procedurile privind obtinerea Autorizatiei de construire a parcarii subterane din faptul ca nu s-a obtinut acordul Ministerului Educatiei. Suma bugetata 2017 - 11.900 mii lei, suma ramasa: 6.700 mii lei

18. Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Municipiului Bucuresti - In pregatire documentatie pentru demararea procedurii de licitatie a SF. Suma bugetata 2017 - 5.000 mii lei, suma ramasa - 1.000 mii lei.

19. Modernizare infrastructura rutiera Piata Sudului - Lucrarile in curs de finalizare. Suma prevazuta este pentru lucrari ce se pot deconta direct din contract. Pentru restul neachitat din contract exista actiuni judecatoresti. Suma bugetata 2017- 102.513 mii lei, suma ramasa: 42.513 mii lei